Rabu, 11 November 2009

NAMPAK JIN...ALAM ANTARA TIDUR DAN JAGA...

Iaitu ketika anda mula lelap...tapi
anda belum 'masuk' ke alam tidur
sepenuhnya...

...sebuah Hadis menyebutkan...
-bacalah Ayat Kursi ketika kamu ber-
siap-siap di tempat tidur...
kerana Jin Ifrit akan mendatangi
setiap orang pada saat itu...

...biasanya ketika di alam tengah ini...
anda dapat merasa satu suasana seolah-
olah anda sudah jaga (...bangun...)
tapi dalam keadaan suasana sekeliling
yang aneh...kadang-kadang memeningkan...

...bagi orang yang ada gangguan...jin
akan mendatanginya dengan berbagai
bentuk dan cara...

...anda mungkin nampak perempun tua...
wanita muda berpakaian putih..lelaki tua...
lelaki muda...budak-budak...

...atau lembaga hitam...beruk atau monyet
besar...anjing hitam...lembaga pendek...
dan apa saja...
...bergantung kepada makhluk-makhluk
yang mengganggu anda...

...kalau anda ada amalan pendinding...
mungkin makhluk-makhluk yang datang
itu tak dapat dekat...
...tengok anda dari jauh saja...

...kalau tak ada...
anda mungkin diserang...ditindih...
dicekik...dicakar...diperkosa...

...atau kalau 'ia' orang 'baik-baik'...
tak suka gaduh-gaduh...
...suka kawan-kawan...mungkin
anda di ajar ilmu...apa-saja...
atau...diceritakan hal tepi kain orang
sekampung ( mengumpat )...

...dan sebagainya...

Kemudian...
masa didatangi jin itu...
anda mungkin terkunci sendi-sendi...
tak dapat bergerak...bercakap...dan
sebagainya...

...cara melawannya...
anda cuma perlu kuatkan zikir
dalam hati...apa saja...
...tak perlu gerak lidah...
kerana ia tetap berkesan kepada jin
yang datang...
...teruskan zikir...sampai kunci sendi
anda 'terlerai'...

...biasanya kalau gangguan jenis ini
berulang-ulang...kemungkinan besar
ia adalah jin saka...

Adapun...
alam tengah ini...
ia ada 2 tempat...iaitu ketika anda
mula lelap...
dan ketika anda tidur dan nak terjaga.

...ada orang masa nak tidur...aman
damai...
tapi di tengah malam...atau
dinihari...atau masa-masa sebelum
masuk subuh...
...sebelum ia terlepas ke
alam jaga...ia didatangi jin terlebih
dahulu...
iaitu ia nampak jin...

...kadang-kadang ia datang bila-bila
masa saja...
atau kadang-kadang pada waktu
yang tertentu...

...contohnya...ada orang yang
didatangi perempuan muda setiap
waktu hampir masuk waktu Subuh...
...setiap hari...
hinggalah ia dirawat...dan
jin itu tak muncul lagi...

...ada juga orang terjaga di tengah
malam...
dan terbayang kelibat perempuan
tua mengerbang rambut...
sebesar pintu...sebelum jaganya...
duduk seolah-olah menjaga mereka
tidur...

...dan sebagainya...

Biasanya jin akan datang diwaktu
malam...
tapi tak pula mustahil ia datang pada
anda...
di alam tengah...pada waktu siang...

...ia bergantung kepada kekuatan
dan kesempatan 'mereka'...
...kerana ada juga jin yang tak tahan
dengan cahaya siang...
atau tidur diwaktu siang...iaitu malam
bagi 'mereka'...

Wallohu a'lam

6 ulasan:

  1. Salam En Junied,
    Masa saya mula2 berubat - dlm seminggu mimpi mcm ni - iaitu masa nak tidur dan baru lelapkan mata. Mcm2 "slide show" yang saya lihat":
    1. Ibu dan anak perempuan (dlm 9 tahun bih kurang) dan ; 3 anak remaja ; dan sorang lelaki berkulit gelap.
    2. Mlm kedua saya ditindih oleh remaja berskirt merah - saya bertakbir hingga terjaga.
    3. Mlm yang lain2 nya - saya nampak 4 orang melihat kearah bilik saya dari arah pagar depan rumah saya.
    4. Saya nampak sorang lelaki tua keluar dari pintu rumah saya (mlm pertama saya tabur garam + lada hitam). Mlm keduanya saya lihat satu rombongan keluar dari rumah saya (semua berpakaian putih ) dan mlm ketiga masa saya berbaring lepas tabur garam + lada hitam , saya nampak benda tu bertanduk masa dari tingkap bilik and masuk dan pandang2 saya dan ketawa sinis pada saya.
    Subhanllah. Apa ke tu?

    Sekrang saya kurang mimpi cuma selalu rasa seram sejuk saja esp kalau saya tinggal dlm bilik sorang .....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth Shari...

    1.Kalau ianya ada kaitan sihir maka 'manusia' yang kita nampak itu ada kaitan dengannya...

    2.Selainnya adalah jin mengganggu juga jin
    yang berpindah keluar rumah...

    Dan ada juga yang mungkin selalu singgah
    dah tak dapat masuk lagi...

    Benda bertanduk itu menunjukkan masih ada
    bendanya yang masih cuba bertahan walaupun
    dah jauh berkurangan seperti sebelumnya...

    Kurang mimpi itu Alhamdulillah...baik...
    dan seram sejuk menunjukkan samada ada
    sisa angin bisa dalam badan...atau ada jin
    dekat atau keduanya sekali...

    Kalau perasaan itu cuma dalam bilik...mung-
    kin ada jin masih betahan...bersembunyi
    atau datang2 singgah padanya...

    Alhamdulillah...secara keseluruhannya pos-
    itif...cuma jaga amalan dan berubat kalau
    masih rasa perlu ya...

    Maaf Shari ya...kerana saya agak lambat
    menjawab...kebetulan masa agak terhad bebe-
    rapa hari kebelakangan ini...tapi kalau
    ada soalan lain...silakan ya..

    Insya Allah...

    BalasPadam
  3. Terimakasih En Junied,

    Bila saya amati - rupanya tanda2 yg berlaku pada siri saya ini ada tanda2 saka dan ada tanda2 sihir.

    Cuma so far sebelum saya berubat memang tak pernah mimpi yg spt tanda2 saka tu. Sebelum2 ini saya hanya selalu mimpi samada saya buang air besar atau saya berada di dalam bilik air. Mimpi itu sangat kerap. Cuma saya pernah kena gigit dgn ada kesan 3 lubang kecik didada saya (ini tanda saka kan?)


    Cuma dlm berubat saya mmng mimpi spt yg saya tuliskan sebelum ini. So far tidak ada mimpi2 yg ngeri2.

    Satu tanda besar pada diri saya ialah : saya takut berada di rumah esp seorang. (ini tanda2 sihir kan?).

    Adakah kemungkinan saya sihir + saka? Adakah perubatan nya berbeza atau macamana?

    BalasPadam
  4. Sama-sama Shari...kalau perawat itu betul
    maka Shari sepertinya ada saka dan sihir.

    Gejala seperti penakut...kebas pada leher
    dan kepala...sejuk badan...mimpi aneh
    lebih kepada tanda saka...

    Bergantung pada cara sihir...mugkin serba
    sedikit ada bezanya...contohnya samada
    kita disihir itu melalui angin...makanan
    ...gambar...patung dan sebagainya...tapi
    konsepnya sama iaitu mengeluarkan angin
    bisa atau jin dari badan...

    Sihir mungkin ada penamat kalau serasi
    cara rawatannya...tapi biasanya saka...
    senang cakap...beramal seumur hidup...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. terimakasih - walaupun dah lama baru nak ucap terimakasih.

    BalasPadam
  6. Sama-sama Shari...tak apa...banyak benda
    lama yang sentiasa baru...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam