Isnin, 14 September 2009

20 SEBAB YANG MEMUDAHKAN SERANGAN JIN...

Iaitu...sebab-sebab yang memudahkan gangguan
atau serangan jin...

1.Berhadas besar...

...sebaik-baiknya bersegera mandi...
kalau betul-betul tak sempat...ambil wuduk...

2.Berhadas kecil...

...seperti yang selalu dikatakan...
bahawa orang yang berwuduk itu di jaga Malaikat...

3.Kotor dengan najis...

jin (syaitan) itu kotor...
dan suka benda-benda kotor (najis)...
...jika tubuh badan anda kotor dengan najis...
itu kegemaran syaitan...

4.Selalu lupa berzikir kepada Tuhan...

iaitu anda lalai...atau bergelumang dengan sesuatu
yang melalaikan...

Lalai dari mengingati Tuhan termasuk dalam
keadaan maksiat...

(Apapun perkara yang melalaikan kita dari mengingati
Tuhan maka ia jadi haram...walaupun pada asalnya
ia harus...seperti bersukan walaupun menutup aurat...)

...dan serangan jin itu adalah salah satu daripada bahayanya...

5.Ingkar kepada perintah-perintah wajib...

...terutamanya solat...

6.Selalu mengerjakan maksiat lahir dan batin...

7.Bersolek atau berhias keluar rumah bagi perempuan...

...ia sering menarik perhatian jin-jin jantan...(jatuh cinta)
maka sering ada kejadian jin ikut pulang...

8.Mendedah aurat...

...bahayanya sama seperti di no.07.

9.Banyak cakap kosong dan banyak ketawa...

...banyak cakap mengeras... dan melalaikan hati...
...dan banyak ketawa akan mencabut kehebatan
keluar dari hatimu...(HIKMAH)

10.Mengalami tekanan jiwa...

...jiwa tak stabil menjadi lemah...
...kekuatan menentang serangan dari luar
juga menjadi lemah...

11.Menyimpan tangkal atau azimat selain Ayat Al Qur'an...

12.Memuja jin...

13.Berdamping dengan jin...

...sama ada sedar atau tidak...
mungkin dengan bertangkal...saka keturunan..
...sihir...atau sebagainya.

14.Berubat atau meminta pertolongan kepada bomoh jin...

15.Penakut kepada jin...

...jin itu kenal orang-orang takut kepadanya...
membuat ia tambah mengada-ada...

16.Berjalan malam seorang diri...

...Kalau kamu tahu bahaya jalan malam seorang diri...
seperti mana yang saya tahu...
...nescaya kamu tidak akan berani keluar...
...kecuali dengan berteman...(maksud Hadis)

17.Suka menganiaya binatang terutama di waktu malam...

Kadang-kadang jin suka menyamar jadi binatang atau serangga
di waktu malam...

18.Tidur menelentang pada keadaan-keadaan tertentu...

Sebaik-baik cara tidur...ialah mengiring ke kanan...

19.Mandi bogel..

Jin jantan nampak perempuan mandi...
atau jin betina nampak lelaki mandi...(buat dorang tu suka
atau lebih teruk ...jatuh cinta).

20.Bersiul dalam bilik air atau tandas...

satu tanda seseorang itu sudah terikat dengan
gangguan dalam bilik air atau tandas...
ia suka duduk lama-lama di dalamnya...


Wallohu a'lam.

4 ulasan:

  1. Salam En Junied,

    Saya tengok ada kawan2 atau sedara yang bersolek sakan bila di luar - ada yang selamba aje bukak aurat - pakai skirt dah sebagainya (tapi mereka masih mengerjakan solat)...tapi kehidupan mereka nampak bahagia aje?

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth shari...

    Setakat bahagia dunia ini...orang tak ada
    iman pun Tuhan beri...kerana ia hanyalah
    kebahagiaan yang tak bererti berbanding
    dengan kebahagiaan Akhirat...

    Kadang-kadang kebahagiaan dunia ini ada-
    lah pembalasan segera atas kebaikan dan
    amal yang kita buat...maka kita akan mati
    dalam keadaan semua 'pahala' dah terbayar
    dan ini yang sangat berbahaya...

    Bahaya besar orang mencampur adukkan amal
    taat dan maksiat semasa hidupnya...ditakuti
    hilang imannya ketika sakaratul maut...
    dan itu salah satu sebabnya ia mendapat
    pembalasan segera...kecuali bagi sesiapa
    juga yang Allah beri petunjuk sebelum
    matinya...

    Itu pun di luar kita nampak bahagia...tapi
    adakah sebenarnya jiwa mereka juga bahagia
    iaitu dalam keadaan roh mereka sakit dengan
    sebab keengkaran mereka pada Tuhan...

    Sebenarnya ramai orang nampak bahagia...ke-
    rana ia kebetulan pada suatu masa-masa si-
    ngkat yang menyeronokkannya...tapi ia ada-
    lah kebahagiaan sepintas lalu...atau ia
    menderita tapi pandai menyembunyikan apa
    yang terbuku dalam hatinya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. En Junied,

    Terimakasih - susah saya nak cari thread ini balik....hari ini baru dapat. Terimakasih.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...sama-sama Shari...

    BalasPadam