Jumaat, 4 September 2009

15 TANDA KANAK-KANAK DIGANGGU JIN...

Terutamanya anak-anak kecil yang belum pandai bercakap..
...dan memberitahu 'ketidakselesaan' yang mungkin mereka rasai...
...anda masih boleh mengesannya dengan tanda-tanda luaran...

A.PERUBAHAN SUHU BADAN...

1.Panas badan tidak sama rata...

...iaitu hanya sebahagian atau tempat tertentu saja rasa panas...
sedangkan bahagian badan lain suhunya normal...

...atau seperti lengan sebelah atas panas...sedangkan bahagian bawah
lengan suhu normal...

...atau bahagian badan atas panas...tapi bahagian kaki normal...
atau tapak kaki terasa sejuk...

2.kepala rasa sentiasa rasa panas...

...tapi suhu badan normal...
menunjukkkan bahagian kepala (otak) menjadi sasaran gangguan...

3.Suhu badan normal...

...tapi tapak tangan atau tapak kaki ... atau kedua-duanya sekali
sentiasa rasa panas...( gunakan belakang tapak tangan untuk merasa )...

4.Badan kanak-kanak terasa panas ( seperti demam )..

...tapi bila dipereksa di hospital...suhunya normal ( tiada masalah )...

5.Sering demam...

...dan ubat hospital seperti kurang atau tidak berkesan...

nota : suhu badan juga boleh dipereksa semasa kanak-kanak sedang
tidur malam...
kerana kadang-kadang ada gangguan yang datang semasa
kanak-kanak sedang tidur ...


B.TANDA-TANDA SEMASA TIDUR...

1. Pereksa tanda-tanda perubahan suhu badan...

...kerana ada juga jenis gangguan yang datang...
atau bertambah kuat...semasa kanak-kanak itu tidur...
terutama di waktu malam...

2.Jari tangan bergerak...

...atau juga jari kaki...
atau kedua duanya sekali...
atau kakinya seperti terkejut-kejut...atau...
seperti ditarik-tarik...
sedangkan anak kecil itu sedang tidur nyenyak...

3.Gerakan mata ...

...mata berkedip-kedip...

...atau anak matanya bergerak cepat memandang
atau menjeling liar kesana sini..

...atau matanya merenung anda atau sesuatu...
seolah-olah dengan penuh perhatian seperti orang jaga...

...kadang-kadang matanya terbuka luas...
kadang-kadang tertutup... tapi gerakan mata cepatnya...dapat dilihat
melalui gerakan pada kulit kelopak mata..

4.Tersenyum...

...pada anda atau benda lain...
padahal ia sedang tidur nyenyak...

5.Gigi atas berlaga dengan gigi bawah..

...kadang-kadang sampai berkeriut bunyinya...

6.Sering mengigau...

atau terjaga seperti terkejut oleh sesuatu...

7.Sering menangis malam tanpa sebab...

...pereksa gejala perubahan suhu badan....


8.Sering menangis atau merengek dalam tidur...


9.mengunyah seperti makan sesuatu ...

...terutama ketika mata baru mula terlelap...
(biasanya ini tanda di jaga oleh jin saka...)


10.Berpeluh...

...dan peluh nya tak sekata...
...iaitu bahagian tertentu saja berpeluh...
...atau berpeluh tapi sebahagian tempat saja air peluhnya besar...
manakala sebahagian lagi berpeluh halus...


TANDA-TANDA KETARA...

1.Kerasukan...

...iaitu tingkah aneh atau agresif...dalam keadaan tak sedar...
atau separuh sedar...

2.Takut tanpa sebab...

...seperti ternampak sesuatu yang menakutkan...
padahal tak ada apa-apa di sana...

3.Sakit kuat...

...sakit apa sahaja...tapi hospital tak dapat mengesan puncanya...

4.Ubat hospital langsung tak berkesan...

...kadang-kadang bertambah sakit...atau tenat...

5.Kepanasan atau panas badan...

...walau di malam yang dingin...atau bila-bila masa sahaja...


NOTA...

1.Kalau ada sebahagian saja tanda...
kemungkinan besar ada gangguan jin...

2.Kanak-kanak demam...utamakan rawatan hospital...
baru sampingkan dengan rawatan-rawatan rohani jika ada
tanda-tanda gangguan...

3.Setiap gejala di atas boleh di alami oleh semua peringkat
umur...
cuma di andaikan kepada kanak-kanak kecil atau bayi...
yang bergantung kepada pengawasan ibu bapa atau orang dewasa.

4.Dan khas untuk diri anda...boleh pereksa sendiri...


Wallohu a'lam.

10 ulasan:

  1. Assalamualaikum Saudara..


    Saya mempunyai anak saudara yang berumur 2 tahun... kadang2 dia memberitahu ibu saya didepan rumah saya ada hantu dan dia beria2 menunjukan pada ibu saya inin adalh diwaktu siang hari...

    kadang kala dia menangis ketakutan...

    Soalan saya...apakah yang boleh saya lakukan untuk menghilangkan ketakutannya...atau apakah yang boleh saya lakukan untuk dia tidak dapat melihat nya...

    Kasihan dia tidak sampai hati rasanya... bila saya melihat dia menangis ketakutan dan saya tidak mampu berbuat apa2 kecuali memohon kepada Allah sewaktu itu....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam AV...

    Kalau kanak-kanak dapat melihat benda-
    benda halus maka ia antara daripada be-
    berapa kemungkinan...

    1.Jin itu suka berkawan...atau suka men-
    gacau...maka makhluk itu sengaja memper-
    lihatkan dirinya...

    2.Ada angin bisa pada mata kanak-kanak
    tersebut...iaitu ada gangguan pada diri
    kanak-kanak tersebut...

    3.Kanak-kanak itu ada jin saka...maka ia
    melihat sesuatu yang orang lain tak nam-
    pak...

    Kadang-kadang benda yang dilihatnya itu
    adalah jin saka itu sendiri...atau mung-
    kin 'rakan-rakan' jin sakanya...atau jin
    yang memusuhi jin sakanya...

    Angin bisa itu biasanya pada mata...dan
    boleh jadi juga pada tengah-tengah dahi.

    Oleh kerana AV tahu Ayat Manzil...maka
    beri ia minum...sapu muka...dahi...
    belakang kepala dan belakang daun teli-
    nga.

    Sekurang-kurangnya...kalau kanak-kanak
    itu tak ada jin sakanya...tapi biasanya
    ia pasti ada angin bisa...

    Kerana itu ia perlu rawatan...untuk me-
    cegah angin bisa itu berkumpul lebih
    banyak...atau lebih sebati...

    Air Manzil itu boleh diberi minum serta
    sebagainya setiap hari...dan kalau da-
    pat mandikan sekali sekala...baik...
    atau di'spray' kabus...atau sapu (asal
    sapu) pada tubuh badannya (atau pakaian-
    nya)...

    Kalau dapat diketahui ia ada jin saka...
    maka sapu juga pada dadanya...

    Kalau nak diRukyah...maka antara ayat-
    nya...(kalau tak guna Ayat Manzil)...

    -Istighfar...3x

    -Bismillaa hirroh maanirrohiim...3x

    -Salawat...3x

    -Syahadat...3x

    ...lebih baik...tapi kalau tak buat...
    boleh juga terus pada...

    -Fatihah...1x

    -Pembuka Suroh Al Baqoroh...1x

    -Ayat Kursi...1x

    -Penutup Suroh Al Baqoroh...1x

    -5 Ayat awal Suroh Al Jin...1x

    -3 Qul...sekali-sekali...

    ...kemudian tiup pada muka...atau ubun-
    ubun kanak-kanak itu...

    ...atau tiup ke arahnya...dengan tiupan
    lembut dan perlahan...dan sebelum nafas
    ditiup habis...habiskan nafas itu dengan meniup ke sebotol air...

    Dan air itu gunakan untuknya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Saudara..
    Anak saya sejak 2 minggu lepas asyik takut walaupun di siang hari...
    Khamis lepas dia ada cakap ada org dlm umah mak saya macam muka Ayah dia & tengok dia..
    jadi dia amat takut tapi tidak lah sampai meracau2...

    Jadi saya nak mintak pendapat saudara mcm mana saya nak mengubati anak saya & saya juga tidak mahu dia melihat benda2 tersebut...

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth Zuera...

    Mungkin benda tu nak damping dengan
    anak tersebut...dan sebaiknya minta
    rawat orang yang pakar kerana gangg-
    uan sebegitu agak 'sedikit degil'...

    Dan untuk ikhtiar sendiri...

    Bacakan fatihah 1x...ayat Kursi 11x...
    3 Qul tiga-tiga kali pada ubun-ubun
    sambil buatkan air untuk minum...
    mandi...dan renjis 4 penjuru setiap
    ruang dalam rumah kecuali bilik air.

    Bacakan itu kalau boleh tiap pagi dan
    malam...

    Bacakan juga pada minyak wangi..sapu
    pada ubun-ubun...dahi dan belakang
    daun telinganya...serta tengkuk...
    Insya Allah..

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. saya mempunyai seorang anak berumur 3 tahun, sejak kebelakangna ini perangai nya agak pelik dan menjadi kasar dan ganas. Sebagai contoh, setiap menjelang magrib dia akan menangis, pada malam juga dia akan menagis dan merengek, sampai satu tahap dia menendang pinggan nasi saya dan juga pernah meludah ke atas muka saya dan suami. saya nk tanya adakah ini salah satu gangguan makhluk halus kepada dia.

    BalasPadam
  6. Salam puan...

    1. Perangai tiba-tiba jadi pelik...

    2...tiba-tiba jadi kasar dan ganas...iaitu perasaannya sangat
    sensitif...tidak dapat mengawal perasaan...

    3. Masa menangis 'berjadual...'

    ...tiga tanda diatas adalah tanda besar adanya gangguan
    jin...ambil perhatian kepada bahagian dada...iaitu ada
    tandanya bahagian tersebut jadi tempat tumpuan benda
    tersebut...

    Banyakkan bersabar dengan kerenahnya...kerana orang
    dewasa pun akan sukar mengawal perasaan apabila
    mengalami gangguan sebegini maka apatah lagi anak
    kecil...

    Silalah seberapa segera puan dapatkan rawatan untuk-
    nya...dan sebaiknya puan suami isteri juga minta
    'scan' ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. asalamualaikum saya ada masalah tentang anak saya yg no.3 umur 12bulan...masalahnya anak saya ni masa umur 10bulan dia pernah kena demam panas menangis tak mau diam dari jam 3 subuh sampai pagi kepalanya panas sangat tapi kaki dia sejuk,saya dan suami bawalah pergi hospital dan doktor cek suhu badannya tiada apa2 normal tp kepalanya panas sgt dan berpeluh,badannya macam terkejut2 seperti takutkan sesuatu...tolonglah saya apa saya dan suami perlu lakukan

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Gejalanya lebih kepada tanda-tanda gangguan jin
    maka carilah perawat dalam bidang berkaitan.

    Untuk buat sendiri...baca fatihah 3 atau 7 kali dan
    ayat Kursi 11 kali pada ubun-ubun lalu tiup per-
    lahan...juga baca pada air untuk guna minum
    sapu muka dan sedikit pada ubun-ubun pagi
    petang...

    Angin gangguan tertumpu terutamanya pada baha-
    gian kepala...juga ada laluan masuk dari hujung
    jari kaki serta ubun-ubun...

    Buat rawatan sendiri juga perawat yang berpenga-
    laman...dan perhatikan kalau telur ayam serta
    pisang jika membawa kepada gejala gangguan yang
    lebih kuat...maka sebaiknya pantangkan sementara.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. assalamualaikum admin, sy nk mintak izin utk share tentang Raihanah Syifa
    Wangian Terapi Pendinding Diri

    minyak wangi yang telah dibaca dengan ayat - ayat suci al quran.

    1. ayat - ayat Ruqyah
    2. selawat Syifa
    3. pendinding muawwizat
    4. ayat pelembut hati
    5. ayat penerang hati
    6. doa pengasih suami isteri dan keluarga bahagia
    7. ayat pendamai
    8. doa - doa syifa

    Disyifa dan didoakan khas oleh ustaz ismail kamus

    Kebaikan

    1. pendinding ganguan makhluk halus, sihir, santau atau saka.
    2. pelembut dan penerang hati anak - anak
    3. sakit - sakit badan boleh digosok atau disapu untuk kegunaan luaran.
    4. keharmonia rumahtangga suami isteri
    5. masalah hubungan seksual suami isteri
    6. kebas kaki dan tangan akibat diabetes.
    7. migrain, luka, sakit, perut, sakit pinggangg dan buasir.

    detail boleh visit http://blogjiwamuda.blogspot.com/p/blog-page.html

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam wbkth tuan...

    Alhamdulillah...ini adalah ikhtiar yang dapat
    kita gunakan disamping beramal dan ber-
    ubat serta berusaha sebaik- baiknya...

    ...apalagi bagi yang berubat tapi agak sukar
    atau jarang bertemu perawatnya...atau
    ikhtiar dalam menghadapi urusan sehari-
    hari...Insha Allah...

    Mudah-mudahan ia bermanafaat dengan
    izin Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam