Jumaat, 4 September 2009

15 TANDA KANAK-KANAK DIGANGGU JIN...

Terutamanya anak-anak kecil yang belum pandai bercakap..
...dan memberitahu 'ketidakselesaan' yang mungkin mereka rasai...
...anda masih boleh mengesannya dengan tanda-tanda luaran...

A.PERUBAHAN SUHU BADAN...

1.Panas badan tidak sama rata...

...iaitu hanya sebahagian atau tempat tertentu saja rasa panas...
sedangkan bahagian badan lain suhunya normal...

...atau seperti lengan sebelah atas panas...sedangkan bahagian bawah
lengan suhu normal...

...atau bahagian badan atas panas...tapi bahagian kaki normal...
atau tapak kaki terasa sejuk...

2.kepala rasa sentiasa rasa panas...

...tapi suhu badan normal...
menunjukkkan bahagian kepala (otak) menjadi sasaran gangguan...

3.Suhu badan normal...

...tapi tapak tangan atau tapak kaki ... atau kedua-duanya sekali
sentiasa rasa panas...( gunakan belakang tapak tangan untuk merasa )...

4.Badan kanak-kanak terasa panas ( seperti demam )..

...tapi bila dipereksa di hospital...suhunya normal ( tiada masalah )...

5.Sering demam...

...dan ubat hospital seperti kurang atau tidak berkesan...

nota : suhu badan juga boleh dipereksa semasa kanak-kanak sedang
tidur malam...
kerana kadang-kadang ada gangguan yang datang semasa
kanak-kanak sedang tidur ...


B.TANDA-TANDA SEMASA TIDUR...

1. Pereksa tanda-tanda perubahan suhu badan...

...kerana ada juga jenis gangguan yang datang...
atau bertambah kuat...semasa kanak-kanak itu tidur...
terutama di waktu malam...

2.Jari tangan bergerak...

...atau juga jari kaki...
atau kedua duanya sekali...
atau kakinya seperti terkejut-kejut...atau...
seperti ditarik-tarik...
sedangkan anak kecil itu sedang tidur nyenyak...

3.Gerakan mata ...

...mata berkedip-kedip...

...atau anak matanya bergerak cepat memandang
atau menjeling liar kesana sini..

...atau matanya merenung anda atau sesuatu...
seolah-olah dengan penuh perhatian seperti orang jaga...

...kadang-kadang matanya terbuka luas...
kadang-kadang tertutup... tapi gerakan mata cepatnya...dapat dilihat
melalui gerakan pada kulit kelopak mata..

4.Tersenyum...

...pada anda atau benda lain...
padahal ia sedang tidur nyenyak...

5.Gigi atas berlaga dengan gigi bawah..

...kadang-kadang sampai berkeriut bunyinya...

6.Sering mengigau...

atau terjaga seperti terkejut oleh sesuatu...

7.Sering menangis malam tanpa sebab...

...pereksa gejala perubahan suhu badan....


8.Sering menangis atau merengek dalam tidur...


9.mengunyah seperti makan sesuatu ...

...terutama ketika mata baru mula terlelap...
(biasanya ini tanda di jaga oleh jin saka...)


10.Berpeluh...

...dan peluh nya tak sekata...
...iaitu bahagian tertentu saja berpeluh...
...atau berpeluh tapi sebahagian tempat saja air peluhnya besar...
manakala sebahagian lagi berpeluh halus...


TANDA-TANDA KETARA...

1.Kerasukan...

...iaitu tingkah aneh atau agresif...dalam keadaan tak sedar...
atau separuh sedar...

2.Takut tanpa sebab...

...seperti ternampak sesuatu yang menakutkan...
padahal tak ada apa-apa di sana...

3.Sakit kuat...

...sakit apa sahaja...tapi hospital tak dapat mengesan puncanya...

4.Ubat hospital langsung tak berkesan...

...kadang-kadang bertambah sakit...atau tenat...

5.Kepanasan atau panas badan...

...walau di malam yang dingin...atau bila-bila masa sahaja...


NOTA...

1.Kalau ada sebahagian saja tanda...
kemungkinan besar ada gangguan jin...

2.Kanak-kanak demam...utamakan rawatan hospital...
baru sampingkan dengan rawatan-rawatan rohani jika ada
tanda-tanda gangguan...

3.Setiap gejala di atas boleh di alami oleh semua peringkat
umur...
cuma di andaikan kepada kanak-kanak kecil atau bayi...
yang bergantung kepada pengawasan ibu bapa atau orang dewasa.

4.Dan khas untuk diri anda...boleh pereksa sendiri...


Wallohu a'lam.

39 ulasan:

  1. Assalamualaikum Saudara..


    Saya mempunyai anak saudara yang berumur 2 tahun... kadang2 dia memberitahu ibu saya didepan rumah saya ada hantu dan dia beria2 menunjukan pada ibu saya inin adalh diwaktu siang hari...

    kadang kala dia menangis ketakutan...

    Soalan saya...apakah yang boleh saya lakukan untuk menghilangkan ketakutannya...atau apakah yang boleh saya lakukan untuk dia tidak dapat melihat nya...

    Kasihan dia tidak sampai hati rasanya... bila saya melihat dia menangis ketakutan dan saya tidak mampu berbuat apa2 kecuali memohon kepada Allah sewaktu itu....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam AV...

    Kalau kanak-kanak dapat melihat benda-
    benda halus maka ia antara daripada be-
    berapa kemungkinan...

    1.Jin itu suka berkawan...atau suka men-
    gacau...maka makhluk itu sengaja memper-
    lihatkan dirinya...

    2.Ada angin bisa pada mata kanak-kanak
    tersebut...iaitu ada gangguan pada diri
    kanak-kanak tersebut...

    3.Kanak-kanak itu ada jin saka...maka ia
    melihat sesuatu yang orang lain tak nam-
    pak...

    Kadang-kadang benda yang dilihatnya itu
    adalah jin saka itu sendiri...atau mung-
    kin 'rakan-rakan' jin sakanya...atau jin
    yang memusuhi jin sakanya...

    Angin bisa itu biasanya pada mata...dan
    boleh jadi juga pada tengah-tengah dahi.

    Oleh kerana AV tahu Ayat Manzil...maka
    beri ia minum...sapu muka...dahi...
    belakang kepala dan belakang daun teli-
    nga.

    Sekurang-kurangnya...kalau kanak-kanak
    itu tak ada jin sakanya...tapi biasanya
    ia pasti ada angin bisa...

    Kerana itu ia perlu rawatan...untuk me-
    cegah angin bisa itu berkumpul lebih
    banyak...atau lebih sebati...

    Air Manzil itu boleh diberi minum serta
    sebagainya setiap hari...dan kalau da-
    pat mandikan sekali sekala...baik...
    atau di'spray' kabus...atau sapu (asal
    sapu) pada tubuh badannya (atau pakaian-
    nya)...

    Kalau dapat diketahui ia ada jin saka...
    maka sapu juga pada dadanya...

    Kalau nak diRukyah...maka antara ayat-
    nya...(kalau tak guna Ayat Manzil)...

    -Istighfar...3x

    -Bismillaa hirroh maanirrohiim...3x

    -Salawat...3x

    -Syahadat...3x

    ...lebih baik...tapi kalau tak buat...
    boleh juga terus pada...

    -Fatihah...1x

    -Pembuka Suroh Al Baqoroh...1x

    -Ayat Kursi...1x

    -Penutup Suroh Al Baqoroh...1x

    -5 Ayat awal Suroh Al Jin...1x

    -3 Qul...sekali-sekali...

    ...kemudian tiup pada muka...atau ubun-
    ubun kanak-kanak itu...

    ...atau tiup ke arahnya...dengan tiupan
    lembut dan perlahan...dan sebelum nafas
    ditiup habis...habiskan nafas itu dengan meniup ke sebotol air...

    Dan air itu gunakan untuknya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Saudara..
    Anak saya sejak 2 minggu lepas asyik takut walaupun di siang hari...
    Khamis lepas dia ada cakap ada org dlm umah mak saya macam muka Ayah dia & tengok dia..
    jadi dia amat takut tapi tidak lah sampai meracau2...

    Jadi saya nak mintak pendapat saudara mcm mana saya nak mengubati anak saya & saya juga tidak mahu dia melihat benda2 tersebut...

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth Zuera...

    Mungkin benda tu nak damping dengan
    anak tersebut...dan sebaiknya minta
    rawat orang yang pakar kerana gangg-
    uan sebegitu agak 'sedikit degil'...

    Dan untuk ikhtiar sendiri...

    Bacakan fatihah 1x...ayat Kursi 11x...
    3 Qul tiga-tiga kali pada ubun-ubun
    sambil buatkan air untuk minum...
    mandi...dan renjis 4 penjuru setiap
    ruang dalam rumah kecuali bilik air.

    Bacakan itu kalau boleh tiap pagi dan
    malam...

    Bacakan juga pada minyak wangi..sapu
    pada ubun-ubun...dahi dan belakang
    daun telinganya...serta tengkuk...
    Insya Allah..

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. saya mempunyai seorang anak berumur 3 tahun, sejak kebelakangna ini perangai nya agak pelik dan menjadi kasar dan ganas. Sebagai contoh, setiap menjelang magrib dia akan menangis, pada malam juga dia akan menagis dan merengek, sampai satu tahap dia menendang pinggan nasi saya dan juga pernah meludah ke atas muka saya dan suami. saya nk tanya adakah ini salah satu gangguan makhluk halus kepada dia.

    BalasPadam
  6. Salam puan...

    1. Perangai tiba-tiba jadi pelik...

    2...tiba-tiba jadi kasar dan ganas...iaitu perasaannya sangat
    sensitif...tidak dapat mengawal perasaan...

    3. Masa menangis 'berjadual...'

    ...tiga tanda diatas adalah tanda besar adanya gangguan
    jin...ambil perhatian kepada bahagian dada...iaitu ada
    tandanya bahagian tersebut jadi tempat tumpuan benda
    tersebut...

    Banyakkan bersabar dengan kerenahnya...kerana orang
    dewasa pun akan sukar mengawal perasaan apabila
    mengalami gangguan sebegini maka apatah lagi anak
    kecil...

    Silalah seberapa segera puan dapatkan rawatan untuk-
    nya...dan sebaiknya puan suami isteri juga minta
    'scan' ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. asalamualaikum saya ada masalah tentang anak saya yg no.3 umur 12bulan...masalahnya anak saya ni masa umur 10bulan dia pernah kena demam panas menangis tak mau diam dari jam 3 subuh sampai pagi kepalanya panas sangat tapi kaki dia sejuk,saya dan suami bawalah pergi hospital dan doktor cek suhu badannya tiada apa2 normal tp kepalanya panas sgt dan berpeluh,badannya macam terkejut2 seperti takutkan sesuatu...tolonglah saya apa saya dan suami perlu lakukan

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Gejalanya lebih kepada tanda-tanda gangguan jin
    maka carilah perawat dalam bidang berkaitan.

    Untuk buat sendiri...baca fatihah 3 atau 7 kali dan
    ayat Kursi 11 kali pada ubun-ubun lalu tiup per-
    lahan...juga baca pada air untuk guna minum
    sapu muka dan sedikit pada ubun-ubun pagi
    petang...

    Angin gangguan tertumpu terutamanya pada baha-
    gian kepala...juga ada laluan masuk dari hujung
    jari kaki serta ubun-ubun...

    Buat rawatan sendiri juga perawat yang berpenga-
    laman...dan perhatikan kalau telur ayam serta
    pisang jika membawa kepada gejala gangguan yang
    lebih kuat...maka sebaiknya pantangkan sementara.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. assalamualaikum admin, sy nk mintak izin utk share tentang Raihanah Syifa
    Wangian Terapi Pendinding Diri

    minyak wangi yang telah dibaca dengan ayat - ayat suci al quran.

    1. ayat - ayat Ruqyah
    2. selawat Syifa
    3. pendinding muawwizat
    4. ayat pelembut hati
    5. ayat penerang hati
    6. doa pengasih suami isteri dan keluarga bahagia
    7. ayat pendamai
    8. doa - doa syifa

    Disyifa dan didoakan khas oleh ustaz ismail kamus

    Kebaikan

    1. pendinding ganguan makhluk halus, sihir, santau atau saka.
    2. pelembut dan penerang hati anak - anak
    3. sakit - sakit badan boleh digosok atau disapu untuk kegunaan luaran.
    4. keharmonia rumahtangga suami isteri
    5. masalah hubungan seksual suami isteri
    6. kebas kaki dan tangan akibat diabetes.
    7. migrain, luka, sakit, perut, sakit pinggangg dan buasir.

    detail boleh visit http://blogjiwamuda.blogspot.com/p/blog-page.html

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam wbkth tuan...

    Alhamdulillah...ini adalah ikhtiar yang dapat
    kita gunakan disamping beramal dan ber-
    ubat serta berusaha sebaik- baiknya...

    ...apalagi bagi yang berubat tapi agak sukar
    atau jarang bertemu perawatnya...atau
    ikhtiar dalam menghadapi urusan sehari-
    hari...Insha Allah...

    Mudah-mudahan ia bermanafaat dengan
    izin Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum admin, kalo ada tanda yg admin nyatakan seperti kaki tangan anak bergerak atau seperti ditarik semasa tidur. Dan jika benar ada jin dlm badannya. Perlukah kita buat sesuatu? Adakah jin tersebut akan menganggu anak lambat laun? Terima kasih.

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Ia boleh jadi jin masuk pada anggota tersebut
    tapi boleh jadi pula ia hanya sekadar jin tarik
    dari luar.

    Tanda masuk angin bisa ialah tapak jadi panas
    walau suhu badan normal...dan tapak sejuk
    kalau angin bisa sudah agak padat dalam
    badan.

    Manapun kedudukannya...biasanya ia tanda
    kanak-kanak itu sedang menjadi sasaran
    gangguan jin tidak kira apa pun tujuannya.

    Maksudnya...sekarang pun anak itu sedang
    diganggu.

    Ia perlu tindakan segera...sebaik-baiknya
    bawa berjumpa perawat yang diyakini...
    kanak-kanak itu perlu dirawat...dan puan
    atau suami perlu amalan pendinding untuk
    diri dan anak tersebut.

    Bacakan Fatihah sekali dan ayat Kursi 11kali
    setiap malam...dan tiup anak tersebut perlahan-
    lahan dari ubun-ubun hingga ke kaki.

    Jadikan air doa sebagai minuman harian...dan
    lebih baik juga kalau jadi air mandian.

    Dan yang penting juga pagar bilik atau kalau
    rasa rumah ada gangguan...minta rawat serta
    pagar.

    Insha Allah puan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. bagaimana dengan saya dah berumur 18thn..badan saya panas smpai kwn saya kata saya demam sedangkan saya sihat je..saya pon x tahu kenapa, roomate saya kata masa saya tidur mcm kunyah sesuatu je..tpi jarang la..mata saya selalu trkedip2 dgn sndri..kdg2 bulu roma saya meremang dgn sndri nye...seringkali brlaku smpai kwn2 nmpak...yg peliknya saya x nmpak jin, ganguan pon xde...cume trkejut mase tidur disebabkan mimpi ada la..bgon2 ras mcm nk gugur jantung

    BalasPadam
  14. As salam Naz...

    Gejala panas badan...tidur kunyah sesuatu..biasanya adalah gejala jin saka...
    mata terkedip sendiri...meremang...orang lain nampak...terkejut dari tidur dengan sebab mimpi...dan rasa nak gugur jantung itu...adalah gejala ada angin bisa atau
    benda menumpang dalam badan...juga ada jin yang menjaga...biasanya saka.

    Bergantung kepada kepakaran jin...ada yang tidak dapat mengelak dari peng-etahuan manusia dampingannya dan ada yang dapat...namun kita boleh tahu
    daripada gejala-gejalanya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  15. Askum.. saya nk taya.. ank saya no2 ble dia tdo dia sering terjage dr tido ble di taya.. seolah tidak sedar.. dan tidak tahu ape y dia lakukan.. dia berumo 6thun

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam wbkth...

    Mungkin mengigau atau mungkin gangguan...sebaiknya sentiasa beri anak ini minum air doa secara berterusan...renjis dalam bilik...dan lebih baik bawa kepada perawat yang diyakini.

    Tanda lain gangguan pada anak...adalah gelisah ketika sedang tidur...atau matanya
    bergerak-gerak cepat....jari-jari atau kaki tangan bergerak-gerak...sering terkejut...
    sering mengingau...sering terkejut...atau rasukan...iaitu seolah-olah ada benda lain
    mengawal anak ini...ia buat sesuatu tanpa ia sedar...tapak tangan atau tapak
    kaki sentiasa panas...atau sejuk tanpa sebab munasabah...dan sebagainya.

    Bacakan juga Fatihah 3x...Ayat Kursi 11 kali...Al Ikhlas 3x...Al falaq 1x...An Naas
    1 kali dan tiup pada ubun-ubunn ya setiap malam dan baca pada air juga jadikan
    ia minuman harian anak tersebut...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. Salam..sa Ada Anak Saudara Berumur 1Tahun Lebih. .sejak mamy dia Melahirkan Anak kedua..Hampir setiap Hari dia Nangis bila nak bg tido..sebelah Malam lagi teruk. .Nangis hingga muntah2..nak Tahu Apa masala. .

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth kevin...

    Kadang-kadang ia boleh berpunca dari rasa 'terkurang perhatian'...dan biarpun masih
    kecil namun kanak-kanak juga ada yang punya rasa iri apabila rasa diri dah 'diganti
    sayang' oleh 'orang baharu'...

    Sebaik-baiknya si ibu hendaklah pastikan ia beri perhatian yang cukup pada anak
    kecil ini walau sudah ada orang baharunya.

    Untuk memastikan kemungkinan adanya gangguan...perhatikan anak kecil ini
    semasa tidurnya samada kelihatan gelisah...kaki atau tangan bergerak-gerak...
    biji mata bergerak cepat atau kelihatan memerhatikan sesuatu sedangkan ia
    sedang tidur...atau samada tapaktangan atau tapak kakinya panas sedangkan
    suhu badan normal...atau bahagian kepalanya panas sedangkan ia tidak demam
    atau kelihatan terkejut-kejut ketika tidur dan sebagainya.

    Kalau ada tanda gangguan...beri ia minum air doa sentiasa...dan pagar bilik...
    selain si ibu sebaiknya minta 'scan'..dan rawatan sekiranya ada gangguan.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Slm.sy nk tnya.ank sy umur 3thn 5bln.dia mmg slalu kn gangguan time baby.tp skrg sd ok.alhamdullilah.ttp kelmarin apabila sy psg juz amma seharian dia menangis2 minta sy tutup.dn dia xmau tido dibilik yg sy pasang alquran.adaka ini sejenis gangguan.apa yg sy perlu buat.syukron

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam wbkth chunkkylatte89...

    Biasanya kerana gangguan itu sebenarnya bukan keluar atau hilang...tapi dalam
    diam tinggal dan cuba menguasai tubuh...dan satu lagi kemungkinannya iaitu
    gangguan itu mungkin diluar tapi ada angin bisa dalam dada hingga jin itu boleh
    mempengaruhi perasaan anak tersebut.

    Ia biasanya tanda saka...atau sudah jadi saka...namun Insha Allah perlu dan
    masih boleh dirawat oleh perawat berpengalaman juga rawatan ringan tapi
    secara berterusan dari pihak ibubapa...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum. anak saya berumur 3tahun. Namanya rayyan jemz danil. Dri hari junaat 7hb 11 2014 pemulaan cuma batuk. Hari seterusnya badan dia mula panas. Sy fikir demam biasa. Memandangkan sekarang musim hujan. Tp yg menghairan kan malam je panas. Bila tidur dia mengigau cmm meracau asyik sebut taknak taknak. Tapak kaki dan tangan sejuk. Kepala dan badan saja panas. Bila tdo dia bernafas mcm orang kena kejar dalam tidur. Kaki tangan bgeran2. Mata dan bibir terkebil2. Apa kah perlu sy lakukan. Sy tiada sebarang pengalaman. Tkasih jasa tuan hanya Allah dapat membalasnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth puan...

      Ia tanda gangguan...dan angin bisa yang agak padat masuk dalam badan.

      Pengganggunya pula awal-awal lagi tampak 'main kasar'...maka sebaik-
      baiknya jangan dianggap mudah...

      Anak ini mesti dirawat oleh perawat yang berpengalaman...dan disamping
      itu silalah ya kalau boleh puan buat juga seperti apa yang saya terangkan
      pada puan chunkylatte89 dibawah.

      Sebagai tambahan bagi anak-anak kecil ini..pasang rakaman rukyah se-
      panjang malam waktu tidur hingga pagi samada rakaman berulang atau
      bersambung-sambung antara satu suroh dengan suroh lain walau dengan
      suara perlahan.

      Kalau boleh minta minyak wangi yang dirukyah dan sapu sentiasa ke-
      seluruh tubuh anak-anak tersebut....Insha Allah...

      Saya minta maaf banyak-banyak atas kelewatan membalas ulasan puan-puan...

      Wallohu a'lam

      Padam
    2. Tkasih sy akn usahakan in shaa Allah.

      Padam
  22. Apakah yg dmaksudkn dgn rwtn ringan tp beterusan dr ibubapa.syukron

    BalasPadam
  23. Iaitu...sentiasa beri minum dan kalau boleh mandi...atau sapu badan anak tersebut
    secara berterusan...dengan air doa...

    Baca Fatihah sekali salawat 3 kali dan ayat Kursi 11 kali setiap malam ke ubun-
    ubunnya dan tiup sekali dari ubun-ubun ke seluruh tubuhnya.

    Pagi petangnya pu;a baca fatihah sekali Al Ikhlas 3 kali Al Falaq serta An Naas
    sekali-sekali pada tapk tangan tiup dan sapu dari kepala...ke seluruh tubuh
    hingga ke hujung kaki anak tersebut.

    Seminggu sekali renjis air doa ke empat penjuru bilik...dan bagi ibu dan bapanya
    juga sebaiknya minta 'scan'...kerana kadang-kadang gangguan boleh datang dari
    sini...maka kalau kebetulan ada...minta rawat sekali serta jaga amalan..Insha
    Allah...

    Namun penting sekali ya...anak ini juga perlukan perawat yang berpengalaman...
    maka kena minta rawat disamping rawat sendiri secara berterusan...

    Saya minta maaf atas kelewatan membalas ulasan puan...agak sibuk pula hujung
    tahun ini...maka masa agak terhad untuk buka blog...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  24. Nota...antara suroh-suroh yang sesuai di pasang sepanjang malam adalah Al Baqoroh
    ...Al Jin...Al Hasyr...dan sebagainya...atau ayat-ayat rukyah secara berulang-ulang...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  25. assalamualaikum,,sy ingin bertanya,,
    anak sy bru berusia 3 bulan 12 hari..
    sejak dr dlm hari lg anak sy akan terkejut ketika tengah tidur dan menangis ketakutan,,nurse ckp itu adalah perkara biasa tp apa yg membimbangkan sy ialah perkara itu berlarutan hingga sekarang...bayi sy sering merenung ketingkap bilik saya..apabila bayi lain masuk kebilik sy pun die akan renung ketempat yg sama...sedang die merenung itu,,,kadangkala bayi sy akan menangis ketakutan serta takut tidur sendirian...pernah satu mlm,,ank sy galak menangis seperti diganggu sesuatu dan sering terkejut2..sehingga sekarang sy n suami akan membuka audio ayat2 rukyah apabila hendak tidurkannya dan barulah anak sy akn kembali tenang n tidur dengan nyenyak...

    BalasPadam
  26. Wa alaikum salam wbkth ummi adam...

    Tandanya ada gangguan...anak itu melihat jin...biasanya jin seumpama itu kalau
    tidak dihalang akan terus mendampingi anak tersebut...wallohu a'lam...

    Maka minta rawat...pagar bilik...kalau perlu pagar rumah sekali...sentiasa beri minum air doa...dan bacakan selalu fatihah..Ayat Kursi 11 kali pada ubun-
    ubun dan tiup ....juga bacakan 3 Qul tiup pada anak...serta baca pada tapak
    tangan dan sapu seluruh tubuhnya...jadikan rutin harian pagai petang atau
    sekali sehari secara berterusan.

    Minta 'scan' juga diri dan suami...untuk memastikan tidak ada gangguan pada
    anak datang dari diri...serta amal pendinding niatkan untuk diri dan keluarga...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  27. Salam. Kple ank sy sering panas. Tetapi hanye bahagian kepala sahaja. Apabila dy tidur, sering kali terkejut dan mata dy seakan terbuka sedikit. Dan apabila bermain .. dy seakan bermain dengan seseorang cuba menyerahkan barang mainan dy dkt seseorang . Adakah ini gangguan jin dan bagaimana nak atasi ny

    BalasPadam
  28. Wa alaikum salam wbkth...

    1. Angin bisa padat pada bahagian kepala...biasanya ada laluan atau penempatan
    padanya.

    2. Ia sudah jadi jin saka dan saya berpndapat jin itu benda sama atau ada kaitan
    dengan jin yang mendatangi puan sejak kecil...jin itu menurun atau mendampingi
    anak juga.

    3. Mungkin jin itu cuma nak berkawan...tapi angin bisanya tetap racun bagi kita...
    maka sebaiknya anak itu dihindarkan dari jin tersebut...dengan meminta rawatan
    gangguan jin...dan puan juga mesti beramal pendinding secara berterusan sambil merawat anak dengan Fatihah 1x...Ayat Kursi 11x baca setiap malam dan tiup
    pada ubun-ubunnya.

    Baca juga pada air mineral 1.5 liter dengan nafas sampai pada air ketika mem-
    bacanya dan tiup sekuat hati pada air setelah membaca kesemuanya sekali.

    Amal 3 Qul pernafasan...Ayat Kursi pernafasa iaitu baca pada tapak tangan...
    dan sapu muka serta seluruh tubuh...dan baca pada tapak tangan tiup serta
    sapu pada anak ini dari ubun-ubun ke hujung kaki skurang-kurangnya pagi
    malam.

    Minta rawat juga pendinding untuk rumah...kerana biasanya jin lama akan
    tinggal serumah malah boleh beranak pinak atau menarik jin lain tinggal
    sama.

    Sekali sekala sambil rawat sendiri...minta rawat juga pada perawat pakar
    ya...Insha Allah.

    Dan anak-anak itu ajar mana yang boleh agar ia dapat buat sendiri walau
    sekadar baca Bismillah...5x pada tapak tangan dan sapu dari muka...
    ke atas kepala hinggan ke hujung jari kaki.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  29. Assalamualaikum,
    Saya ada membaca al fatihah, ayat qursi 7x, 3 kul 3x smbl pegang ubun ubunnya. Semasa saya membaca, jari tangannya bergerak gerak. Adakah ini menunjukkan ada jin dlm bdnnya? Mcm mn nak merawatnya? Terima kasih.

    BalasPadam
  30. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Kemungkinan besarnya ada...dan tangan pada bahagian jari bergerak itu jadi laluan
    keluar masuk atau kadang-kadang pada sebahagian kes...ada penempatan atau
    tempat persembunyian di situ.

    Selepas baca tu...tiup ubun-ubunnya perlahan-lahan niatkan buat pengisian untuk
    seluruh tubuhnya hingga ke hujung kaki tangan...sambil bayangkan kalau ada jin atau maka keluar ia...kalau ada angin bisa jadi tawar dan musnah ia dengan
    izin Tuhan..

    Buat sekurang-kurangnya sekali sehari secara berterusan walau dalam keadaan
    cuti niat baca sebagai doa.

    Dengan susunan bacaan seperti tadi...dekatkan bibir pada muncung botol mineral
    1.5 liter atau lebih besar...baca dan apabila selesai baca tiup nafas pada air sekuat
    hati jadikan minuman harian juga mandian atau sapu seluruh badan.

    Jadikan ia air kegunaan harian bagi anak ini secara berterusan...juga minuman puan
    walau sekadar satu tutup sekali sehari.

    Boleh pula baca pada tapak tangan dengan jumlah pilihan sendiri...tiup dan sapu
    dari ubun-ubun ke kakinya setiap hari.

    Renjis 4 penjuru bilik tidur air doa ini...dan boleh juga diulang baca pada air tersebut
    setelah ditambah pada bila-bila masa...dan sebagainya...

    Kalau rasanya perlu..boleh dibawa jumpa perawat...namun amalan puan merawat anak ini hendaklah berterusan.

    Boleh pula dibaca pada minyak wangi dan sapu pada dahinya...atau mana-mana
    jadi kegunaan anak ini sehari-hari.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  31. assalammualaikum wbt tuan
    apakah yang dikatan ayat pembuka surah Al-baqarah dari ayat 1 hingga berapa tuan?
    dan ayat ayat penutup surah Al-Baqarah dari ayat berapa ke berapa? sekian terima kasih. wassalam

    BalasPadam
  32. Wa alaikum salam wbkth jibam...

    Awal ialah ayat 1 hingga 5...penutupnya biasa disebut bermula ayat 285 dan
    286...tapi saya biasanya amal mula dari ayat 284 ( lillahi maa fissamaawaati...)

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  33. Salam, saya ingin minta pendapat mengenai anak saya berumur 5 thn perempuan, kaki dan tgn selalu sangat sejuk, terutama waktu malam lepas maghrib. tp tidak demam badan semua panas yang normal. Malam tdo gigi ketap sangat kuat berkeriut, smpai saya kena letak jari ke dalam mulut.
    Kadang2 malam tdo lena tak lena.

    Saya ada bg die dengar ayat ruqyah masa tdo.

    apa yg boleh saya lakukan? adakah itu tanda2 di ganggu?

    terima kasih...

    BalasPadam
  34. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Kaki tangan sejuk tanda angin bisa jin masuk badan dengan agak padat...gigi ber-
    keriut mungkin ada bendanya juga dalam badan ketika itu....juga begitu apabila
    tidur lena tak lena.

    Ia tanda saka atau tanda ada jin nak jadi saka cuba menguasai badan....sebaiknya
    minta rawat dan pagar rumah.

    Ibu bapanya juga sebaiknya minta 'scan' untuk memastikan gangguan itu bukan
    dari mereka...kalau ada tanda...maka juga perlu kena rawat dan bukan hanya
    budak tersebut.

    Puan dan lebih baik juga dengan suami sebaiknya ada amalan pendinding diri
    secara tetap...buat sendiri air doa dan jadikan minuman dan mandian harian
    pada anak tersebut.

    Bacakan fatihah sekali dan Ayat Kursi 11 kali kemudian tiup pada anak sambil
    memohon perlindungan dari Allah untuk keluarga dan khusus padanya.

    Bilik hendaklah dipagar...dan ajar anak itu Bismillah 21 kali sebelum tidur malam
    sapu muka hingga ke hujung kaki sekiranya boleh.

    Cara buat sendiri air doa...baca apa saja pada air dalam botol mineral 1.5 liter
    dengan syarat dekatkan bibir pada muncungnya yang tutupnya dibuka agar
    nafas sampai pada air semasa membacanya Insha Allah.

    Boleh pula baca pada minyak wangi dan sapu pada dahi...ubun-ubunnya...
    serta kaki tangan terutama pada hujung-hujung jari....dan lebih baik
    untuk sementara pantangkan makan telur ayam...buah pisang dan daging
    binatang berkaki 4...maka daging ayam dan ikan tak mengapa.

    Pantangkan muzik tak halal untuk anak ini dan kalau boleh dalam rumah...
    dan boleh ajar mana-mana zikir mudah agar selalu dapat di bacanya.

    Tanda- tanda di atas menunjukkan jin berkaitan memang 'serius' untuk
    menguasai tubuh anak ini maka jangan kita pandang mudah atau sengaja
    di biarkan...Insha Allah puan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  35. Assalamualaikum

    Anak saya ada penyakit kulit ekzema sejak umur 1 minggu hingga sekrang 4 tahun, dah berbagai cara dan usaha sya dh buat tapi semuanya tak berhasil, hinggalah satu hari tu ada pak cik ni tegur anak saya, lepas tu dia kata yg anak saya ni ber 'teman' , mungkin sbb tu penyakit dia susah nk sembuh, disarankan banyakkan selawat .

    Saya nak minta pendapat Tuan ttg perkara ni dan apa yg perlu saya lakukan

    Terima Kasih

    BalasPadam
  36. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Ada penyakit yang kelihatan seperti penyakit biasa..sedangkan asal penyakit itu
    adalah dari sebab gangguan jin semata-mata...

    ...dan ada penyakit biasa bukan dari sebab gangguan jin tapi ada jin yang datang
    mengambil kesempatan dengan menumpang 'penyakit tersebut'...maka lebih
    sukar sembuh atau lebih berat gejalanya.

    Maka disamping rawatan biasa...anak itu sebaiknya turut dirawat dengan rawatan
    gangguan jin.

    Untuk ikhtiar sendiri..jadikan minuman air doa sebagai minuman dan mandian
    harian...atau kalau ada minyak sapu maka rukyah minyak tersebut dan guna
    seperti biasa.

    Penting juga pantangkan makan telur ayam....daging binatang berkaki empat
    dan buah pisang...dan kalau mahu diberi juga maka sekali sekala jangan
    jadi makanan harian....terutama apabila setelah memakannya maka sakit
    atau keadaannya mendapat kesan kurang baik ketara.

    Untuk rawatan...baca Fatihah sekali dan ayat Kursi 11 kali dan tiup ubun-
    ubunnya sekali setiap hari...dan sebelum ditiup baca Bismillah serta
    doa....Ya Allah sembuhkan dan hilangkanlah penyakit anak saya ini...
    dan sekiranya ada gangguan jin maka Ya Allah...lemahkanlah...jauhkan-
    lah...serta hancurkanlah jika jin-jin yang cuba berdegil...tidak kira dari
    mana juga asal usul jin tersebut samada dari saka...tangkal...sihir atau
    yang datang dari mana-mana juga.

    Kemudian baca 3 Qul....serta tiup lagi....jadikan amaln biasa.

    Untuk air doa boleh buat sendiri dengan pertua berikut...

    1.Letakkan tapak botol atas tapak tangan kanan...pegang botol dengan tangan
    kiri...buka tutup dan dekatkan ke bibir...

    Baca Fatihah sekali dengan suara yang sederhana...kemudian doa...Ya Allah...
    jadikan air ini sebagai ubat penawar bagi sakit anak saya...sebutkan sakitnya
    sehingga sembuh dan hilang tidak kembali...

    ...Ya Allah...jadikan air ini penawar kepada segala bisa dan racun dalam badan
    anak saya....

    ....Ya Allah...jadikan air ini racun yang amat berbisa sehingga dapat membakar
    dan menghancurkan jin dalam badan anak saya atau yang mengganggu dari
    luar...

    Kemudian tup air tadi sekuat hati.

    2. Baca Al Ikhlas sekali dan tiup kuat...al Falag sekali dan tiup kuat...serta
    An Naas sekali dan tiup sekuat hati.

    Ini sudah memadai...tapi boleh puan tambah apa juga ayat atau suroh dan
    tiup sekuat hati...cuma doanya cukup sekali selepas Fatihah saja.

    Air ini guna minum mandi atau sapu badan juga renjis 4 penjuru bilik....
    guna secara berterusan...boleh dibuat pada bekas air baru pula bila-
    bila masa baki air berkurang.

    Baca Fatihah dan 3 Qul pada tapak tangan tiup dan doa Ya Allah jadikan
    penawar dan ubat pada tapak tangan saya ini...sehingga dapat menawar
    dan menarik segala bisa-bisa dan penyakit pada kulit anak saya...maka
    sapu sambil zikir Allah....sapu tarik buang segala bisanya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam