Jumaat, 4 September 2009

15 TANDA KANAK-KANAK DIGANGGU JIN...

Terutamanya anak-anak kecil yang belum pandai bercakap..
...dan memberitahu 'ketidakselesaan' yang mungkin mereka rasai...
...anda masih boleh mengesannya dengan tanda-tanda luaran...

A.PERUBAHAN SUHU BADAN...

1.Panas badan tidak sama rata...

...iaitu hanya sebahagian atau tempat tertentu saja rasa panas...
sedangkan bahagian badan lain suhunya normal...

...atau seperti lengan sebelah atas panas...sedangkan bahagian bawah
lengan suhu normal...

...atau bahagian badan atas panas...tapi bahagian kaki normal...
atau tapak kaki terasa sejuk...

2.kepala rasa sentiasa rasa panas...

...tapi suhu badan normal...
menunjukkkan bahagian kepala (otak) menjadi sasaran gangguan...

3.Suhu badan normal...

...tapi tapak tangan atau tapak kaki ... atau kedua-duanya sekali
sentiasa rasa panas...( gunakan belakang tapak tangan untuk merasa )...

4.Badan kanak-kanak terasa panas ( seperti demam )..

...tapi bila dipereksa di hospital...suhunya normal ( tiada masalah )...

5.Sering demam...

...dan ubat hospital seperti kurang atau tidak berkesan...

nota : suhu badan juga boleh dipereksa semasa kanak-kanak sedang
tidur malam...
kerana kadang-kadang ada gangguan yang datang semasa
kanak-kanak sedang tidur ...


B.TANDA-TANDA SEMASA TIDUR...

1. Pereksa tanda-tanda perubahan suhu badan...

...kerana ada juga jenis gangguan yang datang...
atau bertambah kuat...semasa kanak-kanak itu tidur...
terutama di waktu malam...

2.Jari tangan bergerak...

...atau juga jari kaki...
atau kedua duanya sekali...
atau kakinya seperti terkejut-kejut...atau...
seperti ditarik-tarik...
sedangkan anak kecil itu sedang tidur nyenyak...

3.Gerakan mata ...

...mata berkedip-kedip...

...atau anak matanya bergerak cepat memandang
atau menjeling liar kesana sini..

...atau matanya merenung anda atau sesuatu...
seolah-olah dengan penuh perhatian seperti orang jaga...

...kadang-kadang matanya terbuka luas...
kadang-kadang tertutup... tapi gerakan mata cepatnya...dapat dilihat
melalui gerakan pada kulit kelopak mata..

4.Tersenyum...

...pada anda atau benda lain...
padahal ia sedang tidur nyenyak...

5.Gigi atas berlaga dengan gigi bawah..

...kadang-kadang sampai berkeriut bunyinya...

6.Sering mengigau...

atau terjaga seperti terkejut oleh sesuatu...

7.Sering menangis malam tanpa sebab...

...pereksa gejala perubahan suhu badan....


8.Sering menangis atau merengek dalam tidur...


9.mengunyah seperti makan sesuatu ...

...terutama ketika mata baru mula terlelap...
(biasanya ini tanda di jaga oleh jin saka...)


10.Berpeluh...

...dan peluh nya tak sekata...
...iaitu bahagian tertentu saja berpeluh...
...atau berpeluh tapi sebahagian tempat saja air peluhnya besar...
manakala sebahagian lagi berpeluh halus...


TANDA-TANDA KETARA...

1.Kerasukan...

...iaitu tingkah aneh atau agresif...dalam keadaan tak sedar...
atau separuh sedar...

2.Takut tanpa sebab...

...seperti ternampak sesuatu yang menakutkan...
padahal tak ada apa-apa di sana...

3.Sakit kuat...

...sakit apa sahaja...tapi hospital tak dapat mengesan puncanya...

4.Ubat hospital langsung tak berkesan...

...kadang-kadang bertambah sakit...atau tenat...

5.Kepanasan atau panas badan...

...walau di malam yang dingin...atau bila-bila masa sahaja...


NOTA...

1.Kalau ada sebahagian saja tanda...
kemungkinan besar ada gangguan jin...

2.Kanak-kanak demam...utamakan rawatan hospital...
baru sampingkan dengan rawatan-rawatan rohani jika ada
tanda-tanda gangguan...

3.Setiap gejala di atas boleh di alami oleh semua peringkat
umur...
cuma di andaikan kepada kanak-kanak kecil atau bayi...
yang bergantung kepada pengawasan ibu bapa atau orang dewasa.

4.Dan khas untuk diri anda...boleh pereksa sendiri...


Wallohu a'lam.

97 ulasan:

  1. Assalamualaikum Saudara..


    Saya mempunyai anak saudara yang berumur 2 tahun... kadang2 dia memberitahu ibu saya didepan rumah saya ada hantu dan dia beria2 menunjukan pada ibu saya inin adalh diwaktu siang hari...

    kadang kala dia menangis ketakutan...

    Soalan saya...apakah yang boleh saya lakukan untuk menghilangkan ketakutannya...atau apakah yang boleh saya lakukan untuk dia tidak dapat melihat nya...

    Kasihan dia tidak sampai hati rasanya... bila saya melihat dia menangis ketakutan dan saya tidak mampu berbuat apa2 kecuali memohon kepada Allah sewaktu itu....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam AV...

    Kalau kanak-kanak dapat melihat benda-
    benda halus maka ia antara daripada be-
    berapa kemungkinan...

    1.Jin itu suka berkawan...atau suka men-
    gacau...maka makhluk itu sengaja memper-
    lihatkan dirinya...

    2.Ada angin bisa pada mata kanak-kanak
    tersebut...iaitu ada gangguan pada diri
    kanak-kanak tersebut...

    3.Kanak-kanak itu ada jin saka...maka ia
    melihat sesuatu yang orang lain tak nam-
    pak...

    Kadang-kadang benda yang dilihatnya itu
    adalah jin saka itu sendiri...atau mung-
    kin 'rakan-rakan' jin sakanya...atau jin
    yang memusuhi jin sakanya...

    Angin bisa itu biasanya pada mata...dan
    boleh jadi juga pada tengah-tengah dahi.

    Oleh kerana AV tahu Ayat Manzil...maka
    beri ia minum...sapu muka...dahi...
    belakang kepala dan belakang daun teli-
    nga.

    Sekurang-kurangnya...kalau kanak-kanak
    itu tak ada jin sakanya...tapi biasanya
    ia pasti ada angin bisa...

    Kerana itu ia perlu rawatan...untuk me-
    cegah angin bisa itu berkumpul lebih
    banyak...atau lebih sebati...

    Air Manzil itu boleh diberi minum serta
    sebagainya setiap hari...dan kalau da-
    pat mandikan sekali sekala...baik...
    atau di'spray' kabus...atau sapu (asal
    sapu) pada tubuh badannya (atau pakaian-
    nya)...

    Kalau dapat diketahui ia ada jin saka...
    maka sapu juga pada dadanya...

    Kalau nak diRukyah...maka antara ayat-
    nya...(kalau tak guna Ayat Manzil)...

    -Istighfar...3x

    -Bismillaa hirroh maanirrohiim...3x

    -Salawat...3x

    -Syahadat...3x

    ...lebih baik...tapi kalau tak buat...
    boleh juga terus pada...

    -Fatihah...1x

    -Pembuka Suroh Al Baqoroh...1x

    -Ayat Kursi...1x

    -Penutup Suroh Al Baqoroh...1x

    -5 Ayat awal Suroh Al Jin...1x

    -3 Qul...sekali-sekali...

    ...kemudian tiup pada muka...atau ubun-
    ubun kanak-kanak itu...

    ...atau tiup ke arahnya...dengan tiupan
    lembut dan perlahan...dan sebelum nafas
    ditiup habis...habiskan nafas itu dengan meniup ke sebotol air...

    Dan air itu gunakan untuknya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Saudara..
    Anak saya sejak 2 minggu lepas asyik takut walaupun di siang hari...
    Khamis lepas dia ada cakap ada org dlm umah mak saya macam muka Ayah dia & tengok dia..
    jadi dia amat takut tapi tidak lah sampai meracau2...

    Jadi saya nak mintak pendapat saudara mcm mana saya nak mengubati anak saya & saya juga tidak mahu dia melihat benda2 tersebut...

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth Zuera...

    Mungkin benda tu nak damping dengan
    anak tersebut...dan sebaiknya minta
    rawat orang yang pakar kerana gangg-
    uan sebegitu agak 'sedikit degil'...

    Dan untuk ikhtiar sendiri...

    Bacakan fatihah 1x...ayat Kursi 11x...
    3 Qul tiga-tiga kali pada ubun-ubun
    sambil buatkan air untuk minum...
    mandi...dan renjis 4 penjuru setiap
    ruang dalam rumah kecuali bilik air.

    Bacakan itu kalau boleh tiap pagi dan
    malam...

    Bacakan juga pada minyak wangi..sapu
    pada ubun-ubun...dahi dan belakang
    daun telinganya...serta tengkuk...
    Insya Allah..

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. saya mempunyai seorang anak berumur 3 tahun, sejak kebelakangna ini perangai nya agak pelik dan menjadi kasar dan ganas. Sebagai contoh, setiap menjelang magrib dia akan menangis, pada malam juga dia akan menagis dan merengek, sampai satu tahap dia menendang pinggan nasi saya dan juga pernah meludah ke atas muka saya dan suami. saya nk tanya adakah ini salah satu gangguan makhluk halus kepada dia.

    BalasPadam
  6. Salam puan...

    1. Perangai tiba-tiba jadi pelik...

    2...tiba-tiba jadi kasar dan ganas...iaitu perasaannya sangat
    sensitif...tidak dapat mengawal perasaan...

    3. Masa menangis 'berjadual...'

    ...tiga tanda diatas adalah tanda besar adanya gangguan
    jin...ambil perhatian kepada bahagian dada...iaitu ada
    tandanya bahagian tersebut jadi tempat tumpuan benda
    tersebut...

    Banyakkan bersabar dengan kerenahnya...kerana orang
    dewasa pun akan sukar mengawal perasaan apabila
    mengalami gangguan sebegini maka apatah lagi anak
    kecil...

    Silalah seberapa segera puan dapatkan rawatan untuk-
    nya...dan sebaiknya puan suami isteri juga minta
    'scan' ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. asalamualaikum saya ada masalah tentang anak saya yg no.3 umur 12bulan...masalahnya anak saya ni masa umur 10bulan dia pernah kena demam panas menangis tak mau diam dari jam 3 subuh sampai pagi kepalanya panas sangat tapi kaki dia sejuk,saya dan suami bawalah pergi hospital dan doktor cek suhu badannya tiada apa2 normal tp kepalanya panas sgt dan berpeluh,badannya macam terkejut2 seperti takutkan sesuatu...tolonglah saya apa saya dan suami perlu lakukan

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Gejalanya lebih kepada tanda-tanda gangguan jin
    maka carilah perawat dalam bidang berkaitan.

    Untuk buat sendiri...baca fatihah 3 atau 7 kali dan
    ayat Kursi 11 kali pada ubun-ubun lalu tiup per-
    lahan...juga baca pada air untuk guna minum
    sapu muka dan sedikit pada ubun-ubun pagi
    petang...

    Angin gangguan tertumpu terutamanya pada baha-
    gian kepala...juga ada laluan masuk dari hujung
    jari kaki serta ubun-ubun...

    Buat rawatan sendiri juga perawat yang berpenga-
    laman...dan perhatikan kalau telur ayam serta
    pisang jika membawa kepada gejala gangguan yang
    lebih kuat...maka sebaiknya pantangkan sementara.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. assalamualaikum admin, sy nk mintak izin utk share tentang Raihanah Syifa
    Wangian Terapi Pendinding Diri

    minyak wangi yang telah dibaca dengan ayat - ayat suci al quran.

    1. ayat - ayat Ruqyah
    2. selawat Syifa
    3. pendinding muawwizat
    4. ayat pelembut hati
    5. ayat penerang hati
    6. doa pengasih suami isteri dan keluarga bahagia
    7. ayat pendamai
    8. doa - doa syifa

    Disyifa dan didoakan khas oleh ustaz ismail kamus

    Kebaikan

    1. pendinding ganguan makhluk halus, sihir, santau atau saka.
    2. pelembut dan penerang hati anak - anak
    3. sakit - sakit badan boleh digosok atau disapu untuk kegunaan luaran.
    4. keharmonia rumahtangga suami isteri
    5. masalah hubungan seksual suami isteri
    6. kebas kaki dan tangan akibat diabetes.
    7. migrain, luka, sakit, perut, sakit pinggangg dan buasir.

    detail boleh visit http://blogjiwamuda.blogspot.com/p/blog-page.html

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam wbkth tuan...

    Alhamdulillah...ini adalah ikhtiar yang dapat
    kita gunakan disamping beramal dan ber-
    ubat serta berusaha sebaik- baiknya...

    ...apalagi bagi yang berubat tapi agak sukar
    atau jarang bertemu perawatnya...atau
    ikhtiar dalam menghadapi urusan sehari-
    hari...Insha Allah...

    Mudah-mudahan ia bermanafaat dengan
    izin Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum admin, kalo ada tanda yg admin nyatakan seperti kaki tangan anak bergerak atau seperti ditarik semasa tidur. Dan jika benar ada jin dlm badannya. Perlukah kita buat sesuatu? Adakah jin tersebut akan menganggu anak lambat laun? Terima kasih.

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Ia boleh jadi jin masuk pada anggota tersebut
    tapi boleh jadi pula ia hanya sekadar jin tarik
    dari luar.

    Tanda masuk angin bisa ialah tapak jadi panas
    walau suhu badan normal...dan tapak sejuk
    kalau angin bisa sudah agak padat dalam
    badan.

    Manapun kedudukannya...biasanya ia tanda
    kanak-kanak itu sedang menjadi sasaran
    gangguan jin tidak kira apa pun tujuannya.

    Maksudnya...sekarang pun anak itu sedang
    diganggu.

    Ia perlu tindakan segera...sebaik-baiknya
    bawa berjumpa perawat yang diyakini...
    kanak-kanak itu perlu dirawat...dan puan
    atau suami perlu amalan pendinding untuk
    diri dan anak tersebut.

    Bacakan Fatihah sekali dan ayat Kursi 11kali
    setiap malam...dan tiup anak tersebut perlahan-
    lahan dari ubun-ubun hingga ke kaki.

    Jadikan air doa sebagai minuman harian...dan
    lebih baik juga kalau jadi air mandian.

    Dan yang penting juga pagar bilik atau kalau
    rasa rumah ada gangguan...minta rawat serta
    pagar.

    Insha Allah puan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. bagaimana dengan saya dah berumur 18thn..badan saya panas smpai kwn saya kata saya demam sedangkan saya sihat je..saya pon x tahu kenapa, roomate saya kata masa saya tidur mcm kunyah sesuatu je..tpi jarang la..mata saya selalu trkedip2 dgn sndri..kdg2 bulu roma saya meremang dgn sndri nye...seringkali brlaku smpai kwn2 nmpak...yg peliknya saya x nmpak jin, ganguan pon xde...cume trkejut mase tidur disebabkan mimpi ada la..bgon2 ras mcm nk gugur jantung

    BalasPadam
  14. As salam Naz...

    Gejala panas badan...tidur kunyah sesuatu..biasanya adalah gejala jin saka...
    mata terkedip sendiri...meremang...orang lain nampak...terkejut dari tidur dengan sebab mimpi...dan rasa nak gugur jantung itu...adalah gejala ada angin bisa atau
    benda menumpang dalam badan...juga ada jin yang menjaga...biasanya saka.

    Bergantung kepada kepakaran jin...ada yang tidak dapat mengelak dari peng-etahuan manusia dampingannya dan ada yang dapat...namun kita boleh tahu
    daripada gejala-gejalanya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  15. Askum.. saya nk taya.. ank saya no2 ble dia tdo dia sering terjage dr tido ble di taya.. seolah tidak sedar.. dan tidak tahu ape y dia lakukan.. dia berumo 6thun

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam wbkth...

    Mungkin mengigau atau mungkin gangguan...sebaiknya sentiasa beri anak ini minum air doa secara berterusan...renjis dalam bilik...dan lebih baik bawa kepada perawat yang diyakini.

    Tanda lain gangguan pada anak...adalah gelisah ketika sedang tidur...atau matanya
    bergerak-gerak cepat....jari-jari atau kaki tangan bergerak-gerak...sering terkejut...
    sering mengingau...sering terkejut...atau rasukan...iaitu seolah-olah ada benda lain
    mengawal anak ini...ia buat sesuatu tanpa ia sedar...tapak tangan atau tapak
    kaki sentiasa panas...atau sejuk tanpa sebab munasabah...dan sebagainya.

    Bacakan juga Fatihah 3x...Ayat Kursi 11 kali...Al Ikhlas 3x...Al falaq 1x...An Naas
    1 kali dan tiup pada ubun-ubunn ya setiap malam dan baca pada air juga jadikan
    ia minuman harian anak tersebut...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. Salam..sa Ada Anak Saudara Berumur 1Tahun Lebih. .sejak mamy dia Melahirkan Anak kedua..Hampir setiap Hari dia Nangis bila nak bg tido..sebelah Malam lagi teruk. .Nangis hingga muntah2..nak Tahu Apa masala. .

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth kevin...

    Kadang-kadang ia boleh berpunca dari rasa 'terkurang perhatian'...dan biarpun masih
    kecil namun kanak-kanak juga ada yang punya rasa iri apabila rasa diri dah 'diganti
    sayang' oleh 'orang baharu'...

    Sebaik-baiknya si ibu hendaklah pastikan ia beri perhatian yang cukup pada anak
    kecil ini walau sudah ada orang baharunya.

    Untuk memastikan kemungkinan adanya gangguan...perhatikan anak kecil ini
    semasa tidurnya samada kelihatan gelisah...kaki atau tangan bergerak-gerak...
    biji mata bergerak cepat atau kelihatan memerhatikan sesuatu sedangkan ia
    sedang tidur...atau samada tapaktangan atau tapak kakinya panas sedangkan
    suhu badan normal...atau bahagian kepalanya panas sedangkan ia tidak demam
    atau kelihatan terkejut-kejut ketika tidur dan sebagainya.

    Kalau ada tanda gangguan...beri ia minum air doa sentiasa...dan pagar bilik...
    selain si ibu sebaiknya minta 'scan'..dan rawatan sekiranya ada gangguan.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Slm.sy nk tnya.ank sy umur 3thn 5bln.dia mmg slalu kn gangguan time baby.tp skrg sd ok.alhamdullilah.ttp kelmarin apabila sy psg juz amma seharian dia menangis2 minta sy tutup.dn dia xmau tido dibilik yg sy pasang alquran.adaka ini sejenis gangguan.apa yg sy perlu buat.syukron

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam wbkth chunkkylatte89...

    Biasanya kerana gangguan itu sebenarnya bukan keluar atau hilang...tapi dalam
    diam tinggal dan cuba menguasai tubuh...dan satu lagi kemungkinannya iaitu
    gangguan itu mungkin diluar tapi ada angin bisa dalam dada hingga jin itu boleh
    mempengaruhi perasaan anak tersebut.

    Ia biasanya tanda saka...atau sudah jadi saka...namun Insha Allah perlu dan
    masih boleh dirawat oleh perawat berpengalaman juga rawatan ringan tapi
    secara berterusan dari pihak ibubapa...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum. anak saya berumur 3tahun. Namanya rayyan jemz danil. Dri hari junaat 7hb 11 2014 pemulaan cuma batuk. Hari seterusnya badan dia mula panas. Sy fikir demam biasa. Memandangkan sekarang musim hujan. Tp yg menghairan kan malam je panas. Bila tidur dia mengigau cmm meracau asyik sebut taknak taknak. Tapak kaki dan tangan sejuk. Kepala dan badan saja panas. Bila tdo dia bernafas mcm orang kena kejar dalam tidur. Kaki tangan bgeran2. Mata dan bibir terkebil2. Apa kah perlu sy lakukan. Sy tiada sebarang pengalaman. Tkasih jasa tuan hanya Allah dapat membalasnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth puan...

      Ia tanda gangguan...dan angin bisa yang agak padat masuk dalam badan.

      Pengganggunya pula awal-awal lagi tampak 'main kasar'...maka sebaik-
      baiknya jangan dianggap mudah...

      Anak ini mesti dirawat oleh perawat yang berpengalaman...dan disamping
      itu silalah ya kalau boleh puan buat juga seperti apa yang saya terangkan
      pada puan chunkylatte89 dibawah.

      Sebagai tambahan bagi anak-anak kecil ini..pasang rakaman rukyah se-
      panjang malam waktu tidur hingga pagi samada rakaman berulang atau
      bersambung-sambung antara satu suroh dengan suroh lain walau dengan
      suara perlahan.

      Kalau boleh minta minyak wangi yang dirukyah dan sapu sentiasa ke-
      seluruh tubuh anak-anak tersebut....Insha Allah...

      Saya minta maaf banyak-banyak atas kelewatan membalas ulasan puan-puan...

      Wallohu a'lam

      Padam
    2. Tkasih sy akn usahakan in shaa Allah.

      Padam
  22. Apakah yg dmaksudkn dgn rwtn ringan tp beterusan dr ibubapa.syukron

    BalasPadam
  23. Iaitu...sentiasa beri minum dan kalau boleh mandi...atau sapu badan anak tersebut
    secara berterusan...dengan air doa...

    Baca Fatihah sekali salawat 3 kali dan ayat Kursi 11 kali setiap malam ke ubun-
    ubunnya dan tiup sekali dari ubun-ubun ke seluruh tubuhnya.

    Pagi petangnya pu;a baca fatihah sekali Al Ikhlas 3 kali Al Falaq serta An Naas
    sekali-sekali pada tapk tangan tiup dan sapu dari kepala...ke seluruh tubuh
    hingga ke hujung kaki anak tersebut.

    Seminggu sekali renjis air doa ke empat penjuru bilik...dan bagi ibu dan bapanya
    juga sebaiknya minta 'scan'...kerana kadang-kadang gangguan boleh datang dari
    sini...maka kalau kebetulan ada...minta rawat sekali serta jaga amalan..Insha
    Allah...

    Namun penting sekali ya...anak ini juga perlukan perawat yang berpengalaman...
    maka kena minta rawat disamping rawat sendiri secara berterusan...

    Saya minta maaf atas kelewatan membalas ulasan puan...agak sibuk pula hujung
    tahun ini...maka masa agak terhad untuk buka blog...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  24. Nota...antara suroh-suroh yang sesuai di pasang sepanjang malam adalah Al Baqoroh
    ...Al Jin...Al Hasyr...dan sebagainya...atau ayat-ayat rukyah secara berulang-ulang...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  25. assalamualaikum,,sy ingin bertanya,,
    anak sy bru berusia 3 bulan 12 hari..
    sejak dr dlm hari lg anak sy akan terkejut ketika tengah tidur dan menangis ketakutan,,nurse ckp itu adalah perkara biasa tp apa yg membimbangkan sy ialah perkara itu berlarutan hingga sekarang...bayi sy sering merenung ketingkap bilik saya..apabila bayi lain masuk kebilik sy pun die akan renung ketempat yg sama...sedang die merenung itu,,,kadangkala bayi sy akan menangis ketakutan serta takut tidur sendirian...pernah satu mlm,,ank sy galak menangis seperti diganggu sesuatu dan sering terkejut2..sehingga sekarang sy n suami akan membuka audio ayat2 rukyah apabila hendak tidurkannya dan barulah anak sy akn kembali tenang n tidur dengan nyenyak...

    BalasPadam
  26. Wa alaikum salam wbkth ummi adam...

    Tandanya ada gangguan...anak itu melihat jin...biasanya jin seumpama itu kalau
    tidak dihalang akan terus mendampingi anak tersebut...wallohu a'lam...

    Maka minta rawat...pagar bilik...kalau perlu pagar rumah sekali...sentiasa beri minum air doa...dan bacakan selalu fatihah..Ayat Kursi 11 kali pada ubun-
    ubun dan tiup ....juga bacakan 3 Qul tiup pada anak...serta baca pada tapak
    tangan dan sapu seluruh tubuhnya...jadikan rutin harian pagai petang atau
    sekali sehari secara berterusan.

    Minta 'scan' juga diri dan suami...untuk memastikan tidak ada gangguan pada
    anak datang dari diri...serta amal pendinding niatkan untuk diri dan keluarga...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  27. Salam. Kple ank sy sering panas. Tetapi hanye bahagian kepala sahaja. Apabila dy tidur, sering kali terkejut dan mata dy seakan terbuka sedikit. Dan apabila bermain .. dy seakan bermain dengan seseorang cuba menyerahkan barang mainan dy dkt seseorang . Adakah ini gangguan jin dan bagaimana nak atasi ny

    BalasPadam
  28. Wa alaikum salam wbkth...

    1. Angin bisa padat pada bahagian kepala...biasanya ada laluan atau penempatan
    padanya.

    2. Ia sudah jadi jin saka dan saya berpndapat jin itu benda sama atau ada kaitan
    dengan jin yang mendatangi puan sejak kecil...jin itu menurun atau mendampingi
    anak juga.

    3. Mungkin jin itu cuma nak berkawan...tapi angin bisanya tetap racun bagi kita...
    maka sebaiknya anak itu dihindarkan dari jin tersebut...dengan meminta rawatan
    gangguan jin...dan puan juga mesti beramal pendinding secara berterusan sambil merawat anak dengan Fatihah 1x...Ayat Kursi 11x baca setiap malam dan tiup
    pada ubun-ubunnya.

    Baca juga pada air mineral 1.5 liter dengan nafas sampai pada air ketika mem-
    bacanya dan tiup sekuat hati pada air setelah membaca kesemuanya sekali.

    Amal 3 Qul pernafasan...Ayat Kursi pernafasa iaitu baca pada tapak tangan...
    dan sapu muka serta seluruh tubuh...dan baca pada tapak tangan tiup serta
    sapu pada anak ini dari ubun-ubun ke hujung kaki skurang-kurangnya pagi
    malam.

    Minta rawat juga pendinding untuk rumah...kerana biasanya jin lama akan
    tinggal serumah malah boleh beranak pinak atau menarik jin lain tinggal
    sama.

    Sekali sekala sambil rawat sendiri...minta rawat juga pada perawat pakar
    ya...Insha Allah.

    Dan anak-anak itu ajar mana yang boleh agar ia dapat buat sendiri walau
    sekadar baca Bismillah...5x pada tapak tangan dan sapu dari muka...
    ke atas kepala hinggan ke hujung jari kaki.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  29. Assalamualaikum,
    Saya ada membaca al fatihah, ayat qursi 7x, 3 kul 3x smbl pegang ubun ubunnya. Semasa saya membaca, jari tangannya bergerak gerak. Adakah ini menunjukkan ada jin dlm bdnnya? Mcm mn nak merawatnya? Terima kasih.

    BalasPadam
  30. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Kemungkinan besarnya ada...dan tangan pada bahagian jari bergerak itu jadi laluan
    keluar masuk atau kadang-kadang pada sebahagian kes...ada penempatan atau
    tempat persembunyian di situ.

    Selepas baca tu...tiup ubun-ubunnya perlahan-lahan niatkan buat pengisian untuk
    seluruh tubuhnya hingga ke hujung kaki tangan...sambil bayangkan kalau ada jin atau maka keluar ia...kalau ada angin bisa jadi tawar dan musnah ia dengan
    izin Tuhan..

    Buat sekurang-kurangnya sekali sehari secara berterusan walau dalam keadaan
    cuti niat baca sebagai doa.

    Dengan susunan bacaan seperti tadi...dekatkan bibir pada muncung botol mineral
    1.5 liter atau lebih besar...baca dan apabila selesai baca tiup nafas pada air sekuat
    hati jadikan minuman harian juga mandian atau sapu seluruh badan.

    Jadikan ia air kegunaan harian bagi anak ini secara berterusan...juga minuman puan
    walau sekadar satu tutup sekali sehari.

    Boleh pula baca pada tapak tangan dengan jumlah pilihan sendiri...tiup dan sapu
    dari ubun-ubun ke kakinya setiap hari.

    Renjis 4 penjuru bilik tidur air doa ini...dan boleh juga diulang baca pada air tersebut
    setelah ditambah pada bila-bila masa...dan sebagainya...

    Kalau rasanya perlu..boleh dibawa jumpa perawat...namun amalan puan merawat anak ini hendaklah berterusan.

    Boleh pula dibaca pada minyak wangi dan sapu pada dahinya...atau mana-mana
    jadi kegunaan anak ini sehari-hari.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  31. assalammualaikum wbt tuan
    apakah yang dikatan ayat pembuka surah Al-baqarah dari ayat 1 hingga berapa tuan?
    dan ayat ayat penutup surah Al-Baqarah dari ayat berapa ke berapa? sekian terima kasih. wassalam

    BalasPadam
  32. Wa alaikum salam wbkth jibam...

    Awal ialah ayat 1 hingga 5...penutupnya biasa disebut bermula ayat 285 dan
    286...tapi saya biasanya amal mula dari ayat 284 ( lillahi maa fissamaawaati...)

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  33. Salam, saya ingin minta pendapat mengenai anak saya berumur 5 thn perempuan, kaki dan tgn selalu sangat sejuk, terutama waktu malam lepas maghrib. tp tidak demam badan semua panas yang normal. Malam tdo gigi ketap sangat kuat berkeriut, smpai saya kena letak jari ke dalam mulut.
    Kadang2 malam tdo lena tak lena.

    Saya ada bg die dengar ayat ruqyah masa tdo.

    apa yg boleh saya lakukan? adakah itu tanda2 di ganggu?

    terima kasih...

    BalasPadam
  34. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Kaki tangan sejuk tanda angin bisa jin masuk badan dengan agak padat...gigi ber-
    keriut mungkin ada bendanya juga dalam badan ketika itu....juga begitu apabila
    tidur lena tak lena.

    Ia tanda saka atau tanda ada jin nak jadi saka cuba menguasai badan....sebaiknya
    minta rawat dan pagar rumah.

    Ibu bapanya juga sebaiknya minta 'scan' untuk memastikan gangguan itu bukan
    dari mereka...kalau ada tanda...maka juga perlu kena rawat dan bukan hanya
    budak tersebut.

    Puan dan lebih baik juga dengan suami sebaiknya ada amalan pendinding diri
    secara tetap...buat sendiri air doa dan jadikan minuman dan mandian harian
    pada anak tersebut.

    Bacakan fatihah sekali dan Ayat Kursi 11 kali kemudian tiup pada anak sambil
    memohon perlindungan dari Allah untuk keluarga dan khusus padanya.

    Bilik hendaklah dipagar...dan ajar anak itu Bismillah 21 kali sebelum tidur malam
    sapu muka hingga ke hujung kaki sekiranya boleh.

    Cara buat sendiri air doa...baca apa saja pada air dalam botol mineral 1.5 liter
    dengan syarat dekatkan bibir pada muncungnya yang tutupnya dibuka agar
    nafas sampai pada air semasa membacanya Insha Allah.

    Boleh pula baca pada minyak wangi dan sapu pada dahi...ubun-ubunnya...
    serta kaki tangan terutama pada hujung-hujung jari....dan lebih baik
    untuk sementara pantangkan makan telur ayam...buah pisang dan daging
    binatang berkaki 4...maka daging ayam dan ikan tak mengapa.

    Pantangkan muzik tak halal untuk anak ini dan kalau boleh dalam rumah...
    dan boleh ajar mana-mana zikir mudah agar selalu dapat di bacanya.

    Tanda- tanda di atas menunjukkan jin berkaitan memang 'serius' untuk
    menguasai tubuh anak ini maka jangan kita pandang mudah atau sengaja
    di biarkan...Insha Allah puan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  35. Assalamualaikum

    Anak saya ada penyakit kulit ekzema sejak umur 1 minggu hingga sekrang 4 tahun, dah berbagai cara dan usaha sya dh buat tapi semuanya tak berhasil, hinggalah satu hari tu ada pak cik ni tegur anak saya, lepas tu dia kata yg anak saya ni ber 'teman' , mungkin sbb tu penyakit dia susah nk sembuh, disarankan banyakkan selawat .

    Saya nak minta pendapat Tuan ttg perkara ni dan apa yg perlu saya lakukan

    Terima Kasih

    BalasPadam
  36. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Ada penyakit yang kelihatan seperti penyakit biasa..sedangkan asal penyakit itu
    adalah dari sebab gangguan jin semata-mata...

    ...dan ada penyakit biasa bukan dari sebab gangguan jin tapi ada jin yang datang
    mengambil kesempatan dengan menumpang 'penyakit tersebut'...maka lebih
    sukar sembuh atau lebih berat gejalanya.

    Maka disamping rawatan biasa...anak itu sebaiknya turut dirawat dengan rawatan
    gangguan jin.

    Untuk ikhtiar sendiri..jadikan minuman air doa sebagai minuman dan mandian
    harian...atau kalau ada minyak sapu maka rukyah minyak tersebut dan guna
    seperti biasa.

    Penting juga pantangkan makan telur ayam....daging binatang berkaki empat
    dan buah pisang...dan kalau mahu diberi juga maka sekali sekala jangan
    jadi makanan harian....terutama apabila setelah memakannya maka sakit
    atau keadaannya mendapat kesan kurang baik ketara.

    Untuk rawatan...baca Fatihah sekali dan ayat Kursi 11 kali dan tiup ubun-
    ubunnya sekali setiap hari...dan sebelum ditiup baca Bismillah serta
    doa....Ya Allah sembuhkan dan hilangkanlah penyakit anak saya ini...
    dan sekiranya ada gangguan jin maka Ya Allah...lemahkanlah...jauhkan-
    lah...serta hancurkanlah jika jin-jin yang cuba berdegil...tidak kira dari
    mana juga asal usul jin tersebut samada dari saka...tangkal...sihir atau
    yang datang dari mana-mana juga.

    Kemudian baca 3 Qul....serta tiup lagi....jadikan amaln biasa.

    Untuk air doa boleh buat sendiri dengan pertua berikut...

    1.Letakkan tapak botol atas tapak tangan kanan...pegang botol dengan tangan
    kiri...buka tutup dan dekatkan ke bibir...

    Baca Fatihah sekali dengan suara yang sederhana...kemudian doa...Ya Allah...
    jadikan air ini sebagai ubat penawar bagi sakit anak saya...sebutkan sakitnya
    sehingga sembuh dan hilang tidak kembali...

    ...Ya Allah...jadikan air ini penawar kepada segala bisa dan racun dalam badan
    anak saya....

    ....Ya Allah...jadikan air ini racun yang amat berbisa sehingga dapat membakar
    dan menghancurkan jin dalam badan anak saya atau yang mengganggu dari
    luar...

    Kemudian tup air tadi sekuat hati.

    2. Baca Al Ikhlas sekali dan tiup kuat...al Falag sekali dan tiup kuat...serta
    An Naas sekali dan tiup sekuat hati.

    Ini sudah memadai...tapi boleh puan tambah apa juga ayat atau suroh dan
    tiup sekuat hati...cuma doanya cukup sekali selepas Fatihah saja.

    Air ini guna minum mandi atau sapu badan juga renjis 4 penjuru bilik....
    guna secara berterusan...boleh dibuat pada bekas air baru pula bila-
    bila masa baki air berkurang.

    Baca Fatihah dan 3 Qul pada tapak tangan tiup dan doa Ya Allah jadikan
    penawar dan ubat pada tapak tangan saya ini...sehingga dapat menawar
    dan menarik segala bisa-bisa dan penyakit pada kulit anak saya...maka
    sapu sambil zikir Allah....sapu tarik buang segala bisanya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  37. Assalamualaikum
    Anak perempuan saya beumur 8 tahun mengadu sering nampak ' benda' samada mahluk berbaju hitam, putih diluar rumah sejak awal tahun ini. Mula2 benda ni sekali2 nampak spr 2-3 bln, tapi lama kelamaan semakin kerap.. hingga nampak dalam rumah.. berupa kanak2 perempuan atau lelaki, atau kanak-kanak bogel merangkak, bayangan nipis seperti cahaya sekali imbas... dan pernah sekali tgh solat ada suara menjeit 'hello' ditelinganya. Saya juga ada selidik dia sejak bila dia nampak benda2 ni.. Anak beritahu seingatnya sejak tadika umur 6 tahun, tp kadang-kadang jer. Apakah harus saya buat untuk merawat anak saya.. apakah ini tanda-tanda pendamping..?

    BalasPadam
  38. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  39. Wa alaikum salam wbkth Adikmanja...

    Tandanya ada jin yang sedang cuba mwndampingi anak itu dan akan jadi saka
    jika dibiarkan...kerana itu ia boleh nampak 'macam-macam'....

    minta rawat anak dan puan juga sebaiknya minta scan...ada pelbagai amalan
    petua cuba puan belek-belek pada ulasan-ulasan dalam blog ini ya...insha
    Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  40. Assalamualaikum,

    Saya mempunyai sepasang anak yang lahirnya pada tahun yang sama. Anak lelaki pada Januari dan anak perempuan pada Disember tahun yang sama.
    Masalah saya, anak lelaki saya sejak lahir memang kerap menangis malam seperti ada gangguan. Kelihatan sungguh takut. Kini umur anak saya sudah 2thn lebih. Sekarang anak lelaki saya tak tidur waktu malam, dia bermain dengan 'sesuatu'. Bila ditanya, katanya bermain dengan kawan dan nama kawannya itu Yazid. Dia kerap bermain lompat2 dan ketawa terkekeh2 sepanjang malam. Dia langsung tidak akan tidur sehinggalah jam 10 pagi atau tengahari keesokan hari baru tidur.

    Anak perempuan saya tak ada masalah seperti abangnya tapi saya pernah bertanya pada anak perempuan, bersama siapa abangnya bermain? Katanya sama, Yazid.

    Jikalau saya andaikan anak lelaki saya berhalusinasi, mana mungkin adiknya turut sama.

    Bukan saja malam hari, kadangkala siang hari juga terlihat anak lelaki saya bercakap seorang diri.

    -Ibu gusar-

    BalasPadam
  41. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Yazid itu adalah jin yang mungkin ingin berkawan tapi angin jin tetap bisa dan
    racun untuk tubuh kita...maka kita akan merasa kesan gangguan atau sakitnya.

    Angin bisa juga buat kita sukar atau tidak tidur malam....dan tidak akan dapat
    hidup sebagaimana manusia umumnya.

    Sebaiknya minta rawat kedua anak ini...kerana anak perempuan itu juga nampak
    jin kerana jin itu sengajakan dan mungkin juga di anggapnya kawan walau tak
    mesra atau diganggu dalam diam.

    Jadikan air doa minuman mandian harian untuk mereka....renjis air doa sudut-
    sudut bilik tidur atau minta pagar dan pastikan bahawa jin itu bukan dari sesuatu
    benda yang kita simpan seperti cincin...berang lama...atau sebagainya.

    Dan cuba juga bacakan ayat Kursi sekali tapi hujungnya 11 kali tiup lembut pada
    ubun-ubun setiap anak buat pagi petang juga ketika akan tidur...juga Bismillah...
    21 kali serta tiup pada ubun-ubun setiap malam akan tidur.

    Cuba juga ya...bimbing anak-anak ini ayat pemutus atau puan kata sendiri sengan
    niatkan kata pada setiap jin yang berkaitan termasuk yang cuba menemani anak-
    anak ini....Bismillah 3 kali....Dengan nama Allah...wahai bangsa jin...mula saat ini
    saya putuskan semua hubungan anak-anak saya dan setiap kami dengan setiap
    kamu bangsa jin...dan mula saat ini saya haramkan darah daging saya ...anak-
    anak saya...tubuh kami...rumah kami...kehidupan kami dari sentuhan dan kadatangan kamu...

    ..dengan nama Allah...saya perintahkan kamu semuanya wahai bangsa jin balik
    ke alam kamu sendiri dan jangan datang-datang lagi kepada sesiapa pun antara
    kami atau pada mana-mana juga manusia...kalau kamu ingkar atau berdegil
    mudah-mudahan Allah menghancurkan kamu sehancur-hancurnya...kemudian
    baca Fatihah 7 kali...atau sekali kemudian Ayat Kursi 7 kali sebagai pemutus
    serta 'pembisa' kata-kata pemutus kita tadi...buat seminggu sekali sehingga
    gangguan tersebut hilang Insha Allah.

    namun penting juga perawat bagi memastikan tidak ada jin masuk tinggal dalam
    badan anak-anak itu juga sebaiknya ibubapa juga minta scan untuk memastikan
    tidak ada gangguan atau jin yang ada kaitan dengan mereka...sehingga menurun
    pada anak-anak...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  42. Salam...
    Saye sjak dari kecil sehingga srkarang masih mengigau...untk pengetahuan admin, saye berumur 20 tahun sekarang tapi sjak dari kecil saye masih terus mengigau bercakap2 setiap kali tidur...ayah saye juga seorang yang mengigau juga ketika tidur...adakah ini atas faktor keturunan atau pun faktor gangguan jin..mohon penjelasan...terima kasih....

    BalasPadam
  43. Wa alaikum salam wbkth min...

    Wallohu a'lam...cuma kalau kita sering bermimpi ganjil atau
    menakutkan...atau berulang-ulang....sebaiknya minta scan...

    ...atau kalau dalam keadaan jaga kita seorang pelupa atau
    fikiran mudah melayang-layang..buntu...mudah runsing...
    mengantuk mendengar bacaan Qur'an...ada halangan atau
    cubaan halangan solat...maka kemungkinan ia daripada
    gangguan jin sama atau sekumpulan yang menurun ke anak-
    anak...

    Walloohu a'lam

    BalasPadam
  44. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

    Anak lelaki saya berumur 2 tahun 6 bulan. Sejak akhir2 ni, saya perasan sikapnya yang pelik.

    Dia sering bertindak agresif. Pada mulanya saya sangkakan ia akibat pengaruh tv atau tantrum.

    Sikapnya yang meragam sering membuat dia dimarahi.

    Antaranya sukar untuk dimandikan, sukar untuk dibersihkan apabila membuang air. Dia akan lari dan menahan menggunakan tangan sekuat hati dan menangis. Dia juga tidak suka dipakaikan pampers dan baju. Saya dan suami terpaksa bergelut untuk memakaikan pampers dan baju seluar di badannya.

    Selain itu, dia suka bermain dengan benda kotor, dan berenang di lantai bilik air.

    Dia juga sukar makan dan lebih banyak minum susu sahaja. Dia agak memilih makanan. Antara yang dia sering minta untuk makan ialah pisang dan telur.

    Apabila datang mood meragam, dia suka menjeling, jelir lidah, buat bunyi `arrr`.

    Semasa tidur, dia kerap terjaga dan menangis, batuk2. Cadar basah kerana dia sering berpeluh di kepala ketika tidur.

    Pada mulanya saya sering marah kerana hilang sabar. Tapi kemudian timbul kasihan. Naluri keibuan merasakan ada yang tak kena.

    Bila dengar suara rancak pula, dia akan berjoget2.

    Saya ada bacakan ayat kursi, 3 Qul, Surah Al-Fatihah dan hembus ke air dalam botol untuk dibancuh dan beri minum ketika buat susu untuknya.

    Selain itu, saya bacakan ayat2 sama dan tiup ke ubun2 dan hembus dan sapu ke seluruh badannya.

    Alhamdulillah nampak kurang agresif dan lebih mudah diurus. Apa pandangan ustaz. Adakah nampak seperti ada tanda gangguan jin.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  45. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Maaf ya...seperti gejala jin menumpang dalam badan...mungkin dari
    jenis binatang jin...dan telur dan buah pisang seperti makanan
    kegemaran dan pemberi tenaga jin...menunjukkan mungkin jin itu
    dulunya pernah dipelihara orang...tidak semestinya ada kaitan
    keluarga...selain itu takut mandi...suka bergelumang dan bertingkah
    aneh serta kurang makan juga merujuk kepada perangai jin tersebut
    maka tidak boleh kita katakan ienya perangai anak kecil itu.

    Minta rawat...teruskan juga rawatan sendiri..dan cuba juga puan
    belek-belek ya tajuk KATA PEMUTUS pada tajuk-tajuk akhir blog
    nampak hati...dan cuba buat pemutus untuk anak dan ubah awal
    kata Wahai bangsa jin...mula sekarang saya putuskan seluruh
    hubungan anak saya ini dengan kau dan setiap jin yang ada kaitan
    dengan kau.

    ...kemudian saya harankan darah daging dan tubuh anak saya juga
    kami sekeluarga...

    Mandikan juga dengan air doa sila rujuk pada cara di blog ter-
    sebut ya...Insha Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  46. Salam...anak saya berumur setahun...sejak 9 bulan dia diserang sawan tarik... Mulanya saya xsedar,ingtkan disebabkan demam oanas...tapi smp umur 1 tahun saya macam pelik sgt sebabnya sawan tu akn berlaku setiap hari jumaat...baru2 ni terjadi lagi..berturut2 hari jumaat..masuk kali ni, dh 8 kali dia diserang sawan tarik...pgi hos,dh buat ct brain,blood result mmg tiada yg x
    Normal pada otak anak saya....saya ada berubat di darulsyukur.. Dan diberitahu, ada benda menumpang ank saya... Dia dh buang n bagi ank saya mandi air penawar...tapi saya masih xkot jika benda tu still ganggu anak saya...mcm mana ya..apa yg saya boleh amalkan utk mengelakkan benda tu dtg kmbli dekat ank sye... Saya sgt risau... Kesian masih kecil,twrpaksa hadapi sma tu..

    BalasPadam
  47. Salam...anak saya berumur setahun...sejak 9 bulan dia diserang sawan tarik... Mulanya saya xsedar,ingtkan disebabkan demam oanas...tapi smp umur 1 tahun saya macam pelik sgt sebabnya sawan tu akn berlaku setiap hari jumaat...baru2 ni terjadi lagi..berturut2 hari jumaat..masuk kali ni, dh 8 kali dia diserang sawan tarik...pgi hos,dh buat ct brain,blood result mmg tiada yg x
    Normal pada otak anak saya....saya ada berubat di darulsyukur.. Dan diberitahu, ada benda menumpang ank saya... Dia dh buang n bagi ank saya mandi air penawar...tapi saya masih xkot jika benda tu still ganggu anak saya...mcm mana ya..apa yg saya boleh amalkan utk mengelakkan benda tu dtg kmbli dekat ank sye... Saya sgt risau... Kesian masih kecil,twrpaksa hadapi sma tu..

    BalasPadam
  48. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Sawan berkaitan jin...iaitu kerana jin masuk pada bahagian
    otak...dan mengganggu bahagian kawalan fikiran serta per-
    gerakan menyebabkan terjadinya sawan.

    Sila pereksa pada blog nampak hati tajuk-tajuk rawatan diri
    (kisar) juga cara buat air doa sendiri....pastikan anak
    sentiasa minum dan mandi campuran air doa...renjis 4 penjuru
    bilik dan jangan lupa ibu minum juga air doanya.

    Rawat kisar pada bahagian ubun-ubun juga dada...serta belakang ditengah-tengah bertentangan dengan uluhati.

    Baca setiap malam pada ubun-ubunnya fatihah 3x...tiga
    tiga Qul tiga kali dan tiup perlahan-lahan sambil doa
    dalam hati...Ya Allah musnahkan dan hilangkanlah
    segala gangguan pada anak ini...dan lindungilah ia
    serta kami sekeluarga daripada segala bahaya dan
    kejahatan...atau boleh tambah...atau ubahsuainya doanya
    ikut kesesuaian.

    Kalau masih berlaku sebaiknya ibu minta scan...atau bapa
    dan pastikan tiada sebarang tangkal atau barang antik atau apa juga benda meragukan dalam rumah termasuk cincin-
    cincin atau batu dan sebagainya yang mungkin ada jin
    pendamping...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  49. Assalamualaikum. Sy Gann Nee dari Johor Bahru.

    Sy punyai bayi lelaki yg brusia 2 1/2bln. Sejak dia sudah boleh melihat dia selalu akan pandang, toleh atau donggak ke satu suduk di ruang tamu dan juga pandang pada tingkap bilik tidor, dia akn senyum ketawa dan seolah2 bbual dgn seorang. Walaupon bila di ubah posisi baringan nya atau dokong, dia tetap akn cuba pandang ke sudut yg sama.
    Sjauh ini dia tidak pula nagis atau mrenggek hnya pandang, senyum2 dan bbual.
    Apa pandangan tuan tentang hal ini.

    BalasPadam
  50. Wa alaikum salam wbkth Gann...

    1. bayi itu melihat sesuatu pada sudut juga tingkap...dan
    kebetulan pula ianya tempat kegemaran jin iaitu duduk pada
    suatu sudut atau mengintai dari jendela.

    2. Tandanya jin itu mungkin suka pada bayi ini...namun ia
    sesuatu yang tidak boleh kita biarkan kerana jin itu samada berniat baik atau jahat...sama saja akan memudarat atau
    mengganggu diri dan kehidupan kita.

    Dan boleh pula jadi jin saka....dan lebih bahaya lagi
    mungkin akhirnya masuk badan.

    Sebaiknya minta perawat pakar untuk memisahkan juga
    memagar rumah.

    Kadang-kadang pula ianya perbuatan jin saka keluarga...
    atau mungkin jin yang tinggal serumah atau tinggal
    berdekatan rumah..wallohu a'lam

    BalasPadam
  51. Assalamualaikum tuan,

    Mohon nasihat dan pandangan. Anak saya berumur 6 bulan, lelaki. Semasa kandungan berusia 30 minggu doktor mendapati terdapat lebihan cecair di kepalanya menyebabkan kepala besar sedikit. Sehingga kini tidak dapat dikenalpasti punca lebihan cecair tersebut. Struktur kepala normal dalam scan dan tiada tekanan, tidak perlu tebuk kepala untuk buang cecair cuma kepala besar sedikit.

    Semasa kandungan berusia 33 minggu, uri tersumbat menyebabkan anggota badan mengecil, hanya kepala membesar. Bayi terpaksa dikeluarkan awal. Doktor buat ujian darah dan mendapati saya terkena jangkitan virus. Mungkin itu penyebab kepala bayi besar. Selepas lahir bayi tinggal di wad 5 minggu untuk penyiasatan lanjut tentang penyakitnya. Jangkitan tidak terkena bayi cuma kepala sedikit besar tanpa punca. Ujian darah normal.

    Semasa mengandung saya ada mimpi bayi perempuan yang cantik dan cerdik. Boleh bercakap ketika bayi.

    Sebelum ini kepala belakang bayi dekat tengkok panas dan berat. Suhu badan tinggi, masuk wad umur 7 minggu tapi doktor cakap tiada jangkitan dan selepas sehari keluar wad. Namun panas badan berlaku beberapa kali. Bayi sering terkejut semasa tidur dan menangis tanpa punca.

    Umur bayi sebulan, kami jumpa dua biji telur ayam di belakang rumah ( rumah taman). Satu kosong isinya Dan satu berisi serbuk arang. Saya juga bermimpi menggali kubur selepas itu.

    Umur bayi empat bulan kami panggil Ustaz untuk pagar rumah dan rawat bayi. Semasa sesi rawatan, saya menangis dan pitam semasa membaca surah yasin. Sejak dari itu saya teruskan berubat dan tingkatkan amalan. Mula mula berubat saya lemah tidak boleh berdiri, solat jatuh malah tidak mampu menyuap makanan ke mulut seperti dihalang.

    Bulan 12 bila kami mula beramal dengan yasin 7 mubin dan saya rasa semakin kuat, bayi diserang sawan. Tanpa sebab. Tidak panas tidak demam. Gangguan semua ketika tidur. Tangan kaki kejang dan mata ke atas. Doktor cakap sawan tanpa sebab. Paling teruk bila kami pasang surah Al baqarah bayi sawan tidak bernafas. Selepas bayi sedar dia masih kerasukan selama sejam. Tendang2 Dan marah2.

    Alhamdulillah selepas dua minggu kami berubat di kampung, bayi tidak diganggu sawan lagi.

    Saya teruskan berubat Dan semasa sesi rawatan terakhir badan saya bergerak seperti seekor ular. Keesokannya saya pulang ke rumah Mak ayah di kampung dan sebelum saya sampai di kanpung, seekor ular tiba2 muncul di pintu rumah Mak saya. Malam itu semasa ingin tidur, tiba2 penuh semut hitam menghuni atas tilam. Tidak tahu Dari mana semut datang Dan berlaku dalam tempoh yang singkat.

    Semasa tidur saya ditindih dan saya lihat seorang perempuan berbaju putih bermata putih tidur di sebelah saya dan perempuan itu terbangun kerana ada perempuan baju putih lain muncul di hadapan saya. Selepas saya sedar anak saya diserang sawan semula.

    Keesokannya saya bawa bayi berubat dan mengurut. Sebelum ini bila bayi dirawat dengan kayu dan urutan, saya akan pitam. Hari tu saya lawan walaupun saya rasa pening. Ada keluar bintik2 merah di badan bayi dan serbuk halus hitam yang boleh disentuh.

    Malam tu saya tiba2 rasa pening yang mencucuk. Semasa pejamkan mata untuk redakan pening, tiba2 muncul mata merah. Saya terkejut dan terus buka mata.

    Sekarang saya Cuba kawal diri agar tidak cepat stress, terasa dan marah. Saya bertenang jika doktor beritahu apa2 yang negative tentang bayi. Saya Cuba istiqomah solat taubay, zikir, baca ruqyah dan Al Quran untuk saya dan bayi. Bila saya rasa semakin kuat dan dapat kawal diri, bayi saya pula sering diganggu sawan. Makhluk itu seperti ingin melawan saya. Sejak tiga hari ini keluar bintik bintik merah yang besar di badan dan muka bayi. Bila kami ruqyah dan sapu air ruqyah bintik bintik tersebut hilang dan berpindah ke tempat lain. APA saya perlu buat? Mohon nasihat tuan.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  52. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. serangan virus boleh jadi serangan kuman...tapi boleh
    jadi ia sebenarnya kesan adanya gangguan jin dalam bahagian
    darah atau tubuh yang dikesan doktor.

    Kadang-kadang di katakan sebagai serangan virus kerana ia-
    nya sebagai kemungkinan paling hampir dalam ilmu perubatan
    hospital merujuk kepada gejala dan kesannya.

    2. Mimpi bayi biasanya tanda ada saka...dan kalau dalam
    masa mengandung...maka ia kemungkinan tanda bahawa ada
    jin yang mengganggu atau berminat dengan anak dalam
    kandungan...maka boleh jadi sasaran setelah ianya lahir.

    3. Bahagian panas dan berat kepala mungkin jadi tempat
    singgah atau penempatan jin...juga sering panas...terkejut
    masa tidur serta menangis tanpa sebab munasabah juga
    tanda-tanda atau gejala gangguan jin.

    4. Mimpi aneh...tindakbalas amalan juga rawatan serta
    gejala aneh yang puan rasa menunjukkan adanya gangguan
    jin pada puan...ianya mungkin sudah lama...maka jin itu
    cuba menurun pada bayi.

    Untuk rawatan anak ini...sangat penting puan juga dirawat
    seta amal pendinding dan sebaiknya jangan lupakan amalan
    ayat manzil untuk diri...buat air guna minum mandi sendiri
    juga pada anak secara berterusan.

    5. Sila pereksa dalam blog nampak hati ya...mengenai tajuk
    kata pemutus...faham dan hafalkan...dan apabila bermimpi
    atau ternampak...atau terbayang atau merasa kehadiran se-
    barang makhluk yang tidak kelihatan...maka tumpukan per-
    hatin padanya dan ucap kata pemutus ini padanya dan tutup
    dengan ayat Kursi sekali atau lebih dan takbir tujuh kali.

    Begitu juga apabila hati terasa ada jin dalambadan anak
    atau berdekatan atau sedang memerhati maka tutup mata
    dan tumpukan perhatian dan bisik Bismillah...Ya Allah
    saya bercakap dengan jin ini...maka ucap kata pemutus.

    Amalkan juga fatihah Pernafasan...3 Qul pernafasan...
    sebelum mula menyapu muka berdoa dan niatkan ianya ada-
    lah untuk merawat memusnahkan dan menghilangkan segala
    gangguan jin dan sihir pada tubuh diri dan anak sekali
    iaitu tubuh puan sebagai wakil kepada tubuh anak.

    5. Baca Fatihah 3 atau 7 kali...pada ubun-ubun anak dan
    tiup niat doa minta Tuhan musnahkan dan hilangkan segala
    gangguan dalam badan anak....kemudian Ayat Kursi 11 kali
    dan tiup cara sama iaitu pada ubun-ubun niatkan meresap
    seluruh tubuh dengan tiupan lembut dan panjang sambil
    niat atau doa dalam hati ( apa juga doa yang dirasa
    sesuai ).

    Pereksa juga pada rawatan kisar dalam blog nampak hati
    ya...buat lembut atas ubun-ubun anak...sambil niat menarik
    semua jin...gangguan...angin bisa keluar melalui ubun-
    ubun dan musnah hilang dengan kisaran tapak tangan puan.

    Buat juga rawatan kisar pada dada juga belakang ber-
    tentangan dengan dada kerana jin serta angin bisa boleh
    ditarik melaluinya..buat sekurang-kurang sekali sehari
    secar berterusan.

    BalasPadam
  53. Kalau puan nampak mata merah itu atau mana-mana juga mata
    jin...tenung tenang dalam hati zikir Allh...Allah...dan niat-
    kan mahu bercakap kepadanya maka buat kata pemutus.

    Pagar juga bilik...dan pastikan tidak ada barang meragukan
    dalam bilik apalagi benda sihir seperti tangkal atau batu
    cincin dan sebagainya...

    Insha Allah selebihnya...puan boleh rujuk mana-mana juga
    ulasan untuk anak-anak lain di atas juga mana-mana juga...
    saya izinkan puan mengamalkannya semoga bermanafaat untuk
    kita semua dunia akhirat...wallhu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Ustaz atas panduan yang diberikan. Boleh saya dapatkan nombor Ustaz? Insya Allah jika berkelapangan Dan diizinkan Allah saya Dan suami berhajat untuk berubat di tempat Ustaz.

      Padam
  54. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Silalah berhubung terus dengan guru utama saya ya...
    saya sebenarnya tak layak disebut sebagai perawat
    namun kalau puan oarng Ranau...silalah maklumkan
    ya...saya mungkin cuba ikhtiarkan sekadar mana
    termampu...saya minta maaf banyak-banyak kerana
    lewat membalas ulasan puan ini atas sebab-sebab
    yang tidak dapat di elakkan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum wbt
    Ustad
    Anak saya berumur 7 tahun...demam on off dah seminggu
    Bila Siang kadang demam..Kadang tidak..tapi malam memang demam.
    Dah amik darah...doktor kata x de apa..antibiotic pun dh habis makan..
    Jumaat lepas balik dari makan malam..dia kena sembur bota (gegata)
    Esok nya muka dia bengkak. Saya bawa ke klinik swasta. Doktor bagi ubat susut bengkak..nampak ada susut...cuma sekarang demam nya berulang. Dia ada bgtau saya yang dia bermimpi di bilik nya ada lembaga mata merah sedang memerhatikan dia. Saya buntu sekarang

    Adakah dia kena gangguan ustad

    BalasPadam
  56. Assalamualaikum wbt
    Ustad
    Anak saya berumur 7 tahun...demam on off dah seminggu
    Bila Siang kadang demam..Kadang tidak..tapi malam memang demam.
    Dah amik darah...doktor kata x de apa..antibiotic pun dh habis makan..
    Jumaat lepas balik dari makan malam..dia kena sembur bota (gegata)
    Esok nya muka dia bengkak. Saya bawa ke klinik swasta. Doktor bagi ubat susut bengkak..nampak ada susut...cuma sekarang demam nya berulang. Dia ada bgtau saya yang dia bermimpi di bilik nya ada lembaga mata merah sedang memerhatikan dia. Saya buntu sekarang

    Adakah dia kena gangguan ustad

    BalasPadam
  57. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. Demam itu gejala angin bisa jin cuba meresapi badan...dan
    kadang-kadang tandanya ada jin sedang cuba buka laluan dan
    tinggal dalam badan.

    2. Biasanya mimpi itu betul...memang ada jin itu dalam bilik...
    silalah rujuk pada blog nampak hati ya...pada tajuk pemutus
    jin atau umum,

    Baca istighfar 3 kali...Bismillah 3x ...shahadat 3x...salawat 3x
    sambil memejam mata serta bisik...Ya Allah saya mahu bercakap
    pada jin yang mengganggu anak saya ini...dan bayangkan jin itu
    ada di depan.

    Ucapkan kata pemutus ubah sedikit ayat...kepada...Wahai bangsa
    jin...saya mewakili anaka saya ini...dengan nama Allah saya
    putuskan semua hubungan anak saya ini dengan engkau sehabis-
    habisnya...dan dengan nama Allah saya haramkan darah dagingnya...
    tubuhnya...dan kehidupannya daripada sentuhan dan gangguan
    engkau....Wahai bangsa jin...dengan nama Allah saya perintahkan
    engkau balik ke alam kamu sendiri dan jangan lagi balik kepada-
    nya...atau kepada kami sekeluarga...atau kepada mana-mana juga
    manusia untuk selama-lamanya.kalau kau degil atau kau ingkar...
    mudah-mudahan Allah hancurkan engkau sehancur-hancurnya.

    Baca Fatihah atau ayat Kursi sekali...dan takbir 7 kali secara
    lantang atau sekurang-kurannya mesti secara bersuara...niatkan
    dalam hati jin itu pergi atau kalau cuba bertahan...mudah-
    mudahan Allah hancurkan ia sehancur-hancurnya.

    Buat air doa ada caranya pada blog nh....untuk minum anak ini...
    guna minum ubat juga renjis dalam bilik tidur.

    Ini hanya ikhtiar...dan puan atau suami atau orang lain boleh
    buat kata pemutus...dan lebih baik orang yang ada amalan pen-
    dinding.

    Kalau rasa perlu boleh juga minta rawat anak ini pada yang tahu
    sambil merawat sendiri.

    Bacakan fatihah sekali ayat Kursi 11 kali pada ubun-ubunnya setiap
    malam secara berterusan... Insha Allah puan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  58. Salam ustaz. Saya nk tya sb selama ni sy x tahu nk tya siapa. Harap dpt merungkai masalah sy ni. Anak sy berusia 1thn 3bln skrg. Masa usia dia 3 bln dlu setiap maghrib dia akn menangis smpai 25 minit tiap hr. Dia nangis mcm kn cubit2 je. Malu dgn jiran. Suami sy kja blik mlm.Skrg anak dh 1thn lebih. Skrg perangai dia suka ikut sy kmana sy pergi dlm rmh tu means dia takut bersendirian pdhl rmh sy kecil je jnis flat still blh nmpk dia main walau kat mn sy ada pn. Ad skali tu wktu mghrib dia ketakutan dn pndang sudut2 kat rmh. Dia pn prnah merengek dn menangis dlm tido tp skali je. Baru2 ni
    sy dn suami pula diganggu. Suami mimpi dia pegang baby sy dn ms dia buka pntu rmh dia nmpk makhluk muka pucat mata merah berdarah kt sudut rmh kami byk plak tu.Dan bila sy nk lelap mata sy dgr bunyi tap tap sebelah sy..sy takut dn suruh suami tido sebelh. Bila suami disebelah sy bnda tu dh x bunyi. Mlm berikutnya suami diganggu digoncang kuat bahunya dan dia igt sy yg buat. Padahal sy x buat. Waktu tu dlm 1:30pg.
    Apa yg perlu sy buat? Gangguan mkin kerap akhir2 ni.Adkah sy diganggu makhluk halus? Adakah sy perlu psg surah ruqyah ttiap mlm utk menghilangkan semua ni? T.kasih harap blh bantu sy.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth puan...

      1. Menangis tiap maghrib adalah tanda gangguan...dan
      begitu pula budak kecil yang sentiasa merasa takut
      dalam rumah...juga ketakutan seperti melihat sesuatu
      yang menakutkan.

      Biasanya benar anak kecil itu melihat jelmaan jin
      yang menakutkannya...dan mungkin ianya benda yang
      sama mengganggu puan dan suami.

      Sebaiknya minta rawat juga pagar rumah...dan pasang
      rakaman rukyah sepanjang malam atau kalau boleh juga
      pada masa siang.

      2. Semua ini adalah permainan jin...sebaiknya jumpa
      perawat pakar dan cari asal usul atau sebabnya
      gangguan ini datang...kerana mungkin maklumat ini
      dapay di manafaatkan untuk menghentikan gangguan.

      3. Untuk ikhtiar sampingan diri...silalah lihat
      pada blog nampak hati tajuk-tajuk akhir tahun 2015
      mengenai cara buat air doa...amalan pernafasan
      fatihah serta 3 Qul...juga kata pemutus asas.

      Kata pemutus boleh di ubahsuai mengikut keadaan...
      dan baca fatihah 11 kali kemudian takbir 7 kali
      untuk menyuruh jin keluar dari rumah.

      Air doa juga boleh renjis 4 penjuru...selepas kata
      pemutus atau sebaiknya azan dulu 4 penjuru rumah.

      Buat air doa Fatihah dan 3 Qul di baca sebelas sebelas kali....dan renjis 11 hari berturut-turut
      kemudian selang 3 hari sehingga mudah-mudahan gan-
      gguan reda.

      Air doa juga jadikan minuman dan campuran mandi
      sekeluarga...pantang muzik tak halal dalam rumah...
      juga sebarang tangkal azimat atau benda antik aneh
      atau benda hiasan yang meragukan...serta boah pula
      baca pada minyak wangi buat sapuan pada anak kecil
      secara berterusan.

      Insha Allah... teruskan berusaha berikhtiar....kalau
      puan rasa atau suami rasa ada benda ikut atau intip
      maka buat kata pemutus....Wallohu a'lam

      Padam
  59. asssalamualaikum ustaz...
    anak sy baru seorang dan kini da berumur 2 thn.sjak lahir anak saya sering mnangis mlm bermula jam 7 hingga la jam 10/mlm...adavketika berhenti skejap dan mula mnangis apabila jam 1 pgi hingga lah subuh dia akan automatik senyap..ada ketika start 1 pagi blarutan smp pagi esoknya tak tdo...dia akan trrperanjat bila merangkak ke sana sini mcm ada yg kontrol dn main dgn dia...berlarutan sehingga dia umur 1 tahun...tp kjadian ni hanya berlaku di rumah mertua sy.di dalam bilik sy juga seolah da bnd yg huni.dia sering pandang ke atas...apabila sy pulang ke rumah org tua saya anak sy tak meragam cuma ada kala shj spt da yg ikut dan kacau anak sy tapi tak seteruk di rumah mertua.lg 1 ustaz jika sy blk kg sendiri tanpa suami anak sy akan elok2 ada ketikanya dan apabila suami sy sampai utk melihat kami anak sy akn meracau mlm nye .kadang dia bgn mlm mnangis akan tunjuk kan jarinya ke suami sy atau di dinding.anak sy juga ada ketikanya kejang betis dan salu cakap sakit kaki ... sy pon tak paham apa btol sakit atau mnt perhatian tp mmg betis dia keras kadang?skarang umur 2 thn dlm 2 minggu ni tdo mlm sy tdengr bunyi seakan gigi bgesel...anak sy juga dr kcil seolah benci dgn ayahnya.mohon pencerahan ustaz ....adakah itu saka atau adanya sihir dan jin...terima kasih ustaz

    BalasPadam
  60. asssalamualaikum ustaz...
    anak sy baru seorang dan kini da berumur 2 thn.sjak lahir anak saya sering mnangis mlm bermula jam 7 hingga la jam 10/mlm...adavketika berhenti skejap dan mula mnangis apabila jam 1 pgi hingga lah subuh dia akan automatik senyap..ada ketika start 1 pagi blarutan smp pagi esoknya tak tdo...dia akan trrperanjat bila merangkak ke sana sini mcm ada yg kontrol dn main dgn dia...berlarutan sehingga dia umur 1 tahun...tp kjadian ni hanya berlaku di rumah mertua sy.di dalam bilik sy juga seolah da bnd yg huni.dia sering pandang ke atas...apabila sy pulang ke rumah org tua saya anak sy tak meragam cuma ada kala shj spt da yg ikut dan kacau anak sy tapi tak seteruk di rumah mertua.lg 1 ustaz jika sy blk kg sendiri tanpa suami anak sy akan elok2 ada ketikanya dan apabila suami sy sampai utk melihat kami anak sy akn meracau mlm nye .kadang dia bgn mlm mnangis akan tunjuk kan jarinya ke suami sy atau di dinding.anak sy juga ada ketikanya kejang betis dan salu cakap sakit kaki ... sy pon tak paham apa btol sakit atau mnt perhatian tp mmg betis dia keras kadang?skarang umur 2 thn dlm 2 minggu ni tdo mlm sy tdengr bunyi seakan gigi bgesel...anak sy juga dr kcil seolah benci dgn ayahnya.mohon pencerahan ustaz ....adakah itu saka atau adanya sihir dan jin...terima kasih ustaz

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth puan...

      1. Gejala gangguan nangis malam itu jin...bermain dengan jin...

      2. Boleh jadi ada jin tumpang tinggal atau bermain
      dalam bilik itu...dan ada laluan masuk jin itu
      pada siling.

      3. Nangis dan benci pada ayah itu...biasanya tanda
      ada gangguan pada anak juga sebaiknya suami minta
      scan untuk memastikan ianya tak ada gangguan hingga
      menyebabkan hubungan mereka renggang dari sebab
      gangguan jin.

      4. Betis itu boleh jadi masuk angin atau malah jin
      masuk betis...ianya memang menyakitkan....gigi ber-
      gesel tanda saka...

      Walaupun nampaknya ada jin cuba mendampingi anak
      kecil ini...tapi gangguan itu boleh jadi asal
      datangnya dari keluarga tua maka sebaiknya ibu
      bapa juga minta scan serta rawatan sambil ikhtiar sendiri secara berterusan.

      Kalau gangguan itu kebetulan asalnya dari keluarga tua dan hanya anak itu di rawat boleh jadi sukar
      sembuhnya kerana serangan sentiasa boleh datang
      dari mereka pada bila-bila masa .

      Sila lihat pada blog nampak hati catitan-catitan
      akhir 2015 berkaitan fatihah serta 3 Qul pernafasan
      juga pemutus...dan rujuk juga jawapan bagi puan nur
      ain di atas.

      Semua gejala di atas lebih kepada gangguan jin saka
      juga jin yang mungkin datang sendiri terutamanya
      dari sebab adanya gangguan asal iaitu saka.

      Biasanya gangguan jin saka akan menarik gangguan
      jin lain maka gangguan boleh jadi lebih dari
      satu...dua atau lebih.

      Bagi kejang betis untuk kaedah sapu...baca Bismillah
      3 kali dan tiup pada tapak tangan kanan...urut dari
      atas ke bawah betis yang sakit...atau tepuk perlahan-lahan dari atas ke bawah berulang-ulang sambil membaca fatihah atau ayat Kursi atau kedua-
      duanya sekali...kemudian sapu perlahan-lahan dari
      atas ke bawah sambil membaca Allohu akbar berulang-
      ulang niatkan menarik keluar angin bisa atau jin
      yang hancur di pukul tadi dari betis keluar ke hujung jari-jari kaki.

      Ulang sapu buang dengan takbir itu 2 set lagi.

      Cara sapu tekankan sedikit tangan ke betis dan
      sapu ke bawah perlahan-lahan bayangkan angin
      bisa juga gangguan itu ikut dan keluar ke hujung
      jari kaki.

      Buat sapuan ini setiap hari walau tak sakit kerana
      ada angin bisa padanya yang jadi laluan...dan
      semakin sedikit angin bisa ini semakin sempit ruang
      masuknya....dan kalau tak ada angin bisa maka biasa-
      nya sukar jin masuk melaluinya lagi...

      Wallohu a'lam

      Padam
  61. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  62. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  63. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  64. terima kasih ustaz..
    maaf sy nk btanya lg...jika gangguan bterusan adakh benda seperti saka ni nak mendekati anak sy?apakah yg perlu sy lakukan lg ustaz..

    BalasPadam
  65. sama-sama puan...biasanya gangguan berterusan itu kerana jin cuba
    mendekati atau mendampingi atau malah akhirnya cuba masuk badan...

    Anak ini perlu di rawat...punca asal seperti ibu atau bapa juga
    perlu di rawat...juga kalau ianya berkaitan tempat maka perlu di
    buang gangguannya dan di pagar.

    Setakat ini saya dapati kaedah kata pemutus kalau betul caranya
    adalah antara cara terbaik untuk menghentikan sesuatu gangguan.

    Jadikan air doa minuman harian anak ini terutama air doa yang kita
    buat sendiri...baca kalau mampu fatihah 7 kali pada ubun-ubun anak
    ini setiap malam...dan tiup niat mudah-mudahan Tuhan musnahkan
    dan hilangkan segala gangguan serta menjadi benteng anak ini dari
    pada gangguan jin....juga ayat Kursi jika mampu baca 11 kali atau
    sekali ayat akhir baca 11 kali juga tiup seperti tadi.

    Pasang rakaman rukyah setiap dan sepanjang malam walau sekadar ber-
    ulang-ulang...boleh juga baca pada minyak wangi dan sapu pada ubun-
    ubun...dahi atau tubuh budak ini...di samping sebaiknya minta juga
    rawat pada perawat yang di yakini...pantangkan dengar muzik tak
    halal dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  66. Assalammualaikum.... saya nak bertanya tentang sepupu saya yang berusia 12 tahun,perempuan selepas berpindah ke rumah barunya dia sering terdengar orang memanggil namanya,mengetuk tingkap biliknya dan sentiasa terasa seperti di perhatikan...adakah kerana ada gangguan jin dan bagaimana cara untuk mengatasinya....terima kasih...

    BalasPadam
  67. Wa laikum salam wbkth Asyikin...

    Jin itu berhajat untuk mendampinginya...ia adalah syaitan
    minta rawatan dan cuba guna kata pemutus umum...suruh ia
    baca pemutus niatkan bercakap pada jin tersebut...lalu
    baca fatihah sekali takbir tujuh kali.

    Kata pemutus ini ada diterangkan pada blog nampak hati...
    Insha Allah ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  68. Terima kasih...En Junied....satu lagi nak bertanya,adik perempuan saya sjak beberapa bulan yg lpas terkena gangguan, seperti kerasukan, semasa kerasukan tu dia seperti separa sedar,tak boleh bercakap hanya boleh mengeluarkan bunyi seperti suara harimau/kucing yg sdng marah dn hnya boleh merangkak sahaja,badan dia jgak akan menjadi sangat berat jika diangkat, dn sikapnya berubah apabila makan msti akan meninggalkan baki makanan n jika dipaksa untuk menghabiskan makanannya dia akan muntah dan x akan mkan sehingga esok hari.dia hanya akan habiskan makanan seperti daging,telur,pisang...dia juga sering mengadu sakit belakang dan sering merasa berat serta lemah seperti ada yg menekan badannya...mnta pencerahan dri en.Junied, sudah dibawa berubat ke merata tempat tapi sekejap jer hilang gangguan itu berulang lagi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama Asyikin...

      1. Ianya kerasukan jin binatang kerana itu tak bercakap
      hanya buat bunyi binatang...dan berat terlebih itu ada-
      lah berat jin yang merasuk tubuhnya.

      2. Ada amalan pelihara jin yang memestikan tinggal baki
      makanan....mungkin ada jin yang akan memakannya...tapi
      oleh kerana adik itu tak amal ilmu jin...maka jin itu
      yang masuk dan memaksanya dengan 'adat' tersebut.

      3. Daging telur dan pisang adalah makanan kegemaran dan
      berkhasiat jin...dah tentu jin tu 'sapu habis'.

      3. sakit belakang itu kerana ada penempatan jin padanya
      atau sakit itu kerana menanggung berat jin yang menumpang
      badan...lemah kerana letih menanggung...dan tekanan pada
      badannya juga kerja jin.

      4. Gangguan berulang adalah perkara biasa iaitu kerana jin-
      nya cuma lemah atau lari sementara kemudian balik semula..
      maka rawatan perlu berterusan dan begitu pula amalan
      pendinding.

      Kadang-kadang pula gangguan itu datangnya dari sesuatu
      tempat atau benda seperti tangkal..senjata.. cincin...
      barang lama...dan sebagainya maka pastikan semuanya di
      musnahkan atau beri buang pada orang yang tahu.

      Selagi benda itu ada maka gangguan akan berulang kecuali
      kalau amalan pendinding menjadi rintangan pada jin ter-
      sebut hingga ia lari atau cari sasaran lain.

      Sebaiknya juga ibu atau bapa kalau ada gangguan maka minta
      rawat kerana jin itu boleh mengganggu anak cucu atau ahli
      keluarga lain yang lemah...

      Wallohu a'lam

      Padam
    2. Pantangkan juga makan daging binatang berkaki 4...buah
      pisang serta telur kerana ia mengaktifkan jin dalam
      badan untuk sementara...terutama semasa berubat...

      Wallohu a'lam

      Padam
  69. Assalamualaikum
    Tolong saya. Ikhtiar saya lakukan dari moden ke traditional anak says tetap mcm tu.
    Anak lelaki saya umur 5 tahun . Semasa umurnya setahun lagi dia akan jadi tarik ketika demam. Jadi semakin teruk
    Sampai semggu berkali kali. Doktor kata normal untuk umur budak sebesarnya. Tapi sekarang jadi makin teruk tarik semasa baru nak demam. Sampai doktor biat EEG dan MRI tak nampak apa apa. Saya cuba buat akupunture pun sama juga. Doktor kata tunggu umurnya 7 tahun mungkin akan hilang. Bermula dari bln lepas dia bertukar cara. Dari tarik ke pengsan.
    Dalam bulan ni saja dia pengan dalam 2 4 minit sampai hempap badan dan kepala. Saya bawa pergi cara perubatan islam. Ustaz tu kata keluarga kami dijaga oleh tok nenek. Tapi anak saya yang ini badan nya lah sebab tu lah teruk. Saya tak tahu macam mananam buat lagi. Untuk pengetahuan badan dia senantiasa suam walau suhunya normal 36 ke 37 . Kalau tidur giginya akan berlaga bunyi dan selalu terkejut. Terkejut bukan perlahan kadang sampai terangkat badan. Dia selalu mengadu perutnya bagai digigit. Saya tak tahu nak percaya atau tidak. Tolong saya. Saya ibu yang tak tahan melihat anak saya macam ni. Dia seorang yang ceria hyper active

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth puan...

      1. Saya berpendapat ustaz itu betul...demam...tarik...pengsan
      ...suhu badan sentiasa suam...laga gigi dan selalu terkejut
      semuanya gangguan jin.

      Biasanya kalau pesakit rasa di gigit maka ianya betul jin
      itu menggigit perutnya...malah ceria hyper juga kerap ber-
      punca dari gangguan jin.

      Sebaiknya ibu bapa juga minta scan dan rawat apabila di
      dapati ada gangguan...kerana kalau kebetulan gangguan itu
      datang dari ibu bapa yang tidak dirawat maka baiasanya
      ia tak sembuh.

      Pereksa pada blog nampak hati tulisan-tulisan akhir 2015
      dan buat air doa untuk anak ini juga diri sendiri jadi
      minuman dan mandian harian...serta renjis bilik tidur.

      Baca juga fatihah 11 kali atau Ayat Kursi 11 kali pada
      ubun-ubun anak ini setiap malam....kemudian tiup dari
      ubun-ubun ke hujung kaki.

      Pelajari juga kata pemutus ya...maka buat kata pemutus
      untuk diri dan wakil kepada anak...serta amalan Fatihah
      serta 3 Qul pernafasan...buat untuk diri juga sapu
      pada anak.

      Buat rawatan kisar pada bahagian perut sambil membaca Ayat
      Kursi sekali tapi ayat hujungnya 11 kali kemudian sentap
      tarik dengan takbir...juga demikian pada ubun-ubun sekurang-
      kurangnya sekali sehari kerana demam tarik serta pengsan itu
      disebabkan jin masuk pada bahagian otak.

      Buat secara berterusan sambil minta rawat...pada masa cuti
      bulan teruskan sahaja dengan niatkan membaca suroh atau
      ayat Qur an itu sebagai membaca doa...Insha Allah...
      jangan berputus asa...jin juga makhluk seperti kita juga.

      Wallohu a'lam

      Padam
  70. As Salam
    Anak perempuan saya sekarang berumur 6 tahun. Dengan cadangan ibu saya, bulan Januari tahun ni, saya ada berjumpa dgn seorang perawat yg pandai baca ayat2 Ruqyah dan ayat2 Al-Quran. Saya minta untuk scan anak saya. Dan saya terkejut melihat ada makhluk halus (hantu) yang mendampingi anak saya. Tapi memang selama ini, tingkah laku anak saya agresif, pemarah dan marah dia menjadi2. Dia akan melawan cakap dan seperti nak attack saya. Dia pernah meludah aunty, maid dan kepada saya bila marah. Tapi selama ni saya terima dia seadanya. Saya cuma fikir mungkin dia jenis pemarah.

    Semasa dia berumur 2 tahun, dia akan terbangun malam dan menangis sekuat2 hati. Insiden ini berlarutan sehingga setahun sampai satu malam anak saya melawan dan rasa seperti dia kuat menendang saya dan suami drpd menahan dia menangis. Dalam keadaan desperate, saya bawa dia jumpa seorang bomoh di kampung. Lepas berubat dia berhenti menangis malam.

    Saya cuma nak pastikan dalam pendapat Encik, apa yang sedang terjadi pada anak saya sekarang.

    Sejak bulan Januari, saya sudah scan anak saya 3 kali dan ketiga2 kali ini ada saja makhluk halus (hantu) yang ada didalam badan dia. Yang pertama langsuwey (sebab itu perangainya agresif and pemarah), yang kedua hantu kanak2 dan yang ketiga nenek kebayan.

    Selepas kali yang pertama dirawat, anak saya seperti lain. Dia lagi happy, riang dan selalu gembira. Tapi sejak kebelakangan ni, dia kembali pemarah, irritable, selalu ganggu adik2 dia, melawan cakap. Saya percaya ini bukan kanak2 6yo yang normal. Tapi saya tak pasti.

    Apakah ayat2 Munzil? Apakah yang dimaksudkan dengan angin bisa dan bagaimana saya boleh buang keluar dari anak saya? 3-4 minggu ni dia ada cakap yang merasa seperti kepala sakit dan pening2. Adakah ini berkenaan.

    Terima kasih.

    BalasPadam
  71. Assalamualaikum Wr wb
    Pa Ustadz,sya punya anak 2...yg terakhir usia 7 bulan,kmrin sering mata membuka lebar ke belakang...dan senyum sendiri....itu sering terjadi di tiap subuh....dan setelah kelewatan senyum anak saya sering kejang Pa....drawat...Hasilnya tidak ada apa2...dan D EEG pun tidak ada apa2...sudah tanya2 ke org pintar..katanya ada yg mendekati....mohon pencerahanya Pa ustadz sampai sekarang pun msh seperti itu..sebagai org tua saya kasian raga anak saya Pa ustadz...mohon pencerahannya Pa ustadz...terima kasih...

    BalasPadam
  72. Assalamualaikum Wr wb
    Pa Ustadz,sya punya anak 2...yg terakhir usia 7 bulan,kmrin sering mata membuka lebar ke belakang...dan senyum sendiri....itu sering terjadi di tiap subuh....dan setelah kelewatan senyum anak saya sering kejang Pa....drawat...Hasilnya tidak ada apa2...dan D EEG pun tidak ada apa2...sudah tanya2 ke org pintar..katanya ada yg mendekati....mohon pencerahanya Pa ustadz sampai sekarang pun msh seperti itu..sebagai org tua saya kasian raga anak saya Pa ustadz...mohon pencerahannya Pa ustadz...terima kasih...

    BalasPadam
  73. Assalamualaikum wbt..saya ceritakam dulu sedikit kisah saya sbelum bertanya..begini, sebelum berkahwin, saya sering sakit2 dan beberapa kali bermimpikan ular..dan setiap kali saya bermimpi ular, pasti ada yg berlaku di kalangan saudara mara saya..contohnya, mak saudara saya terkena gangguan..lepas berkahwin dan bersalin kan anak saya, saya pergi berurut badan..sebelum dia mula urut badan saya, tiba2 dia tanya saya, saya ada saka ke?saya terkejut dan cakap x, tapi ketika mengandung, saya ada bermimpi orang berupa ular cuba menjampi saya tapi saya menepis sehingga terkena suami saya yang sedang tidur ketika itu..sekarang ni, anak saya dah umur setahun..dan dah 2 malam dia akan bangun jam 9.30malam untuk menangis..dan dia menangis bukan mcm biasa..seolah takut untuk pejamkan mata..soalan saya, adakah saya n anak saya diganggu?

    BalasPadam
  74. Assalamualaikum wbt..saya ceritakam dulu sedikit kisah saya sbelum bertanya..begini, sebelum berkahwin, saya sering sakit2 dan beberapa kali bermimpikan ular..dan setiap kali saya bermimpi ular, pasti ada yg berlaku di kalangan saudara mara saya..contohnya, mak saudara saya terkena gangguan..lepas berkahwin dan bersalin kan anak saya, saya pergi berurut badan..sebelum dia mula urut badan saya, tiba2 dia tanya saya, saya ada saka ke?saya terkejut dan cakap x, tapi ketika mengandung, saya ada bermimpi orang berupa ular cuba menjampi saya tapi saya menepis sehingga terkena suami saya yang sedang tidur ketika itu..sekarang ni, anak saya dah umur setahun..dan dah 2 malam dia akan bangun jam 9.30malam untuk menangis..dan dia menangis bukan mcm biasa..seolah takut untuk pejamkan mata..soalan saya, adakah saya n anak saya diganggu?

    BalasPadam
  75. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. Sering sakit...dan bermimpi aneh atau menakutkan tanda
    gangguan...atau mungkin saka...mimpi kemudian berlaku
    sesuatu perkara tandanya didampingi jin ilmu firasat
    atau tilik menilik.

    2. Mimpi aneh semasa mengandung...ambil perhatian pada
    anak kerana mungkin ada jin sedang menyasar atau akan
    cuba mendampinginya jadi saka kelak,

    Orang berupa ular biasanya dari kalangan jin bangsa ular
    dan ia itu jin ilmu atau jin yang ada ilmu sihir.

    3. Biasanya gejala anak itu memang di ganggu jin...dan ia
    ketakutan melihat jin tersebut.

    Seperkara juga ya...kalau mahu anak itu dirawat...puan
    mesti minta scan atau sebaiknya kena rawat sama...ter-
    utama kalau telah dipastikan jin yang mengganggu anak
    itu adalah jin yang mengganggu puan dari bujang...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  76. Salam tuan, anak sy brumur 3bln lebih. Harini sy perasan dia asyik mnangis, kurang main. Klau tgal sorang lg truk laa mnangis tu. Tadi ptg masa fia tengah tido sy pasang surah ruqyah sbb dia mcm terkejut². Lepas pasang terus dia terjaga and mengamok tanpa henti walaupun dah dipeluk. Bila stopkan surah tu baru dia. Apa perlu sy buat ye?

    BalasPadam
  77. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. Kalau anak kecil tiba-tiba berubah 'mood' tanpa sebab
    munasabah sebaiknya kita ambil perhatian....ia mungkin
    kurang sihat...atau ada gangguan berkaitan jin.

    Sering menangis kurang main tidak seperti biasa...terkejut-
    kejut masa tidur apabila rukyah dipasang...jaga kemudian mengamuk...diam apabila suroh dihentikan...semuanya tanda
    gangguan jin...dan kemungkina gangguan itu sudah masuk
    ke dalam badan terutama dada ( jantung ).

    Gangguan pada dada itu menyebabkan gangguan juga pengaruh
    jin pada perasaan....dan biasanya gangguan itu sudah lama
    cuba bertapak dalam tubuhnya...malah seluruh tubuh kerana
    itu ia terkejut-kejut apabila dipasang rukyah.

    2. anak kecil ada gangguan biasanya saya galakkan ibu teruatamanya turut minta scan sekiranya ada gangguan yang
    mungkin gangguan itu cuba berpindah ke tuguh si anak...
    kalau tak ada maka bapa atau orang yang rapat dengan
    anak kecil itu.

    Penting dipastikan bahawa gangguan itu bukan dari sese-
    orang yang rapat dengan bayi itu kerana rawatan untuk
    gangguan ini hendaklah dibuat sama dengan bayi itu.

    Contohnya kalau gangguan berasal dari ibu...rawatan pada
    anak kecilnya tidak atau kurang berkesan...atau hanya
    sembuh sementara apabila jin itu meninggalkan bayi dan
    diam dalam badan ibu...tapi apabila masanya dirasa sesuai
    maka jin itu akan masuk semula padanya.

    Punca lain gangguan bayi juga boleh dari tempat atau ruang
    yang jadi tempat tingggal atau tempat singgah jin.

    3. Untuk rawatan di samping minta rawat...si ibu juga atau
    sesiapa yang berkenan juga boleh merawat bayi itu secara
    berterusan...dan jika si ibu contohnya ada gangguan maka
    sebaiknya amal juga pendinding atau rawatan diri kerana
    ia akan memberi kesan juga kepada bayi ini.

    4.Untuk bayi...sebaiknya sentiasa bacakan Ayat Kursi 11
    kali atau sekali saja tapi ayat akhirnya 11 kali pada
    ubun-ubun kemudian tiup perlahan-lahan sambil doa dalam
    hati...Ya Allah musnahkanlah dan hilangkanlah jin dan
    gangguan pada bayi ini...kemudian baca 3 Qul tiga-tiga
    kali serta tiup sambil doa seperti di atas.

    Sebaik-baiknya buat pagi petang atau pagi malam...atau
    setiap malam...kemudian silalah ya belek pada blog
    nampak hati pada gatitan akhir tahun 2015 juga 2016
    ...ia mengenai amalan Ayat Kursi pernafasan...fatihah
    pernafasan...3 Qul pernafasan untuk amaln diri...cara
    buat air doa sendiri jadikan minuman harian bayi sapu
    juga pada mukanya...dan renjis 4 penjuru bilik tidur...
    pelajari dan fahami keta pemutus buat untuk diri dan
    untuk bayi dengan niatkan terlebih dahulu...Bismillah...
    Ya Allah sekiranya ada jin yang mengganggu bayi saya
    dengan nama Allah...saya mahu bercakap kepada mereka
    kesemuanya...bisik sambil menutup mata dan bayangkan
    saja jin-jin sekiranya ada dan berkaitan semua ber-
    kumpul didepan...dan buat kata pemutus.

    Tapi kalau dalam masa itu kepala terasa pening atau
    seram atau takut tak terkawal perasan seram atau takut
    maka buka mata dan apabila tenang maka buat kata pemutus
    sambil membuka mata.

    Buat juga rawatan kisar pada bahagian ubun-ubun juga dada
    bayi...pasang rukyah sepanjang malam..atau apabila bayi
    tidur siang...pastikan tiada tersimpam benda berjin sepeti
    tangkal azimat apa pun juga...benda antik alam pelik...
    senjata berisi atau lama dan apa juga benda yang meragukan.

    Sebaiknya amal Ayat manzil kalau mampu...untuk diri dan
    merawat bayi...dan amalan-amaln ini boleh diteruskan
    walau cuti bulan niatkan sebagai baca doa dengan syarat
    semua amaln ini jadi amaln kebiasan semasa bersih...
    dan sebagainya...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  78. Salam . Sekarang saya sah berumur 20 tahun . Ketika saya berumur 18 tahun, sy ad bermimpi tentang budak . Sangat2 menakutkan mimpi itu . Sy mimpi budak2 dalam lingkungan 1-2 tahun direbus, dan ad budak2 bergelimpangan dalam keadaan luka dan berdarah. Saya hanya bermimpi benda yg sama jika saya tidur di tepi tingkap . Sy amat takut, lalu sy kembali mengaji Al quran setelah sebulan tak mengaji . Akhirnya, mimppi tu dah tak ada . Untuk pengetahuan, rumah sy tu ad gangguan . Contohnya masa saya kecil dulu, sy sering terjaga pd pukul 2-3 pg dengan sendirinya . Dan apabila sy terjaga, sy tersengar bunyi orang menaiki tangga . Begitu kuat bunyinya sampaikan hampir setiap hr sy tidur dalam ketakutan . Apabila sayaa berada di U pula, roomate sy ad ckp yg ketika sy tido, seolah2 sy sedang mengunyah . Tp kadang2 je laa . Jd, persoalan sy, apakah itu tanda2 kehadiran jin?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth PB...

      Setakat pengetahuan saya...kita mengunyah itu kerana ada 'seseorang' ( jin ) sedang beri kita makan
      ...iaitu ia juga tanda ada jin jaga kita...

      Wallohu a'lam

      Padam
  79. assalamualaikum, anak saya menyusu sangat kerap tak kira siang dan malam. saya dan bayi saya sudah masuk wad hospital sebanyak 3 kali dan sekembalinya dari hospital, saya, bayi dan suami diminta tinggal di kediaman mak cik saya yang telah lama tidak dihuni kerana bagi mengelakkan bulu2 kucing di rumah mak saya kerana takut bayi kami terkena jangkitan kuman dsb. pada mulanya, kami sangka ia adalah normal kerana mengandaikan bayi kami hendak membesar dan dia akan menyusu sangat kerap tetapi apabila saya mengalami 3x mimpi benda yg sama pd 1 malam iaitu bermimpi menyusu benda lain. saya risau kalau2 selama ini yang menyusu itu bukan anak saya tetapi benda lain. kerana melihat pada gaya menyusu anak kami adalah sangat rakus. saya juga bermimpi mendapat petunjuk "benda" itu mengikut kami dari hospital. apa yang harus saya lakukn? adakah ini tanda2 anak kami diganggu makhluk halus?

    BalasPadam
  80. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Pada adat kebiasaannya...dari perasaan puan...dari cara bayi
    menyusu...dari mimpi...ianya tanda-tanda gangguan pada bayi
    atau ada jin cuba menumpang pada kehidupan untuk menyusu
    pada puan.

    Biasanya juga petujuk atau gerak hati adalah betul...iaitu
    mungkin saja jin itu ikut dari hospital salah satu sebab-
    nya banyak orang sakit hospital apalagi yang agak berat
    adalah campuran gangguan jin dan jin ini ada yang boleh ber-
    pindah sesuka hati apabila ia melihat sesuatu peluang.

    Dalam mimpi...jangan susukan sesiapa...atau kalau dapat...
    kalau ianya menyusu peluk benda itu dan bacakan padanya
    ayat kursi berulang-ulang dengan niat membakarnya.

    Sebelum menyusukan anak....kata...Ya Allah jadikan susu ini
    sebaik-baik minuman untuk bayi saya dan kalau ada jin cuba
    menumpang...jadikan susu ini racun yang sangat berbisa
    kepadanya shingga jin ini hancur sehancur-hancurnya...

    ...kemudian baca fatihah...atau ayat kursi sekali...atau
    Al Ikhlas 3 kali baru susukan bayi.

    Baca pada uubun-ubun bayi Fatihah 11 kali dan tiup per-
    lahan dan niatkan sekiranya ada jin mengganggu hancur jin
    itu sehancur-hancurnya.

    Dan boleh juga baca Ayat Kursi 11 kali...dan tiup atau
    fatihah 1 kali...ayat Kursi 1 kali...tiga Qul tiga-tiga kali
    dan tiup.

    Buat sekurang-kurangnya setiap malam atau sekali sehari tanpa
    putus secara berterusan...pasang rakaman rukyah setiap malam
    sampai pagi...hindari muzik tak halal untuk diri dan bayi...

    Baca juga pada air jadikan minuman atau mandian...atau lap
    pada badan bayi setiap apabila ia mandi...lihat silalah
    ya pada pada blog nampak hati catitan akhir 2015 berkaitan
    amalan 3 Qul pernafasan...Fatihah pernafasan...cara buat
    sendiri air doa...dan puan amal secara berterusan walau
    pada masa cuti....

    ...dan fahami berkaitan kata pemutus...dan kata pada jin
    yang menganggu bayi juga dalam mimpi puan...Insha Allah
    padaNYA tempat kita bergantung harapan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  81. Salam ustaz..anak sy berumur 2 tahun 10 bulan..baru2 ini anak sy mengalami asma..itu pon setelah ke klinik n doc mengesahkan ank sy mempunyai asma..sebelum ini, mase ank sy berumur setahun lbh..ade 2 3 kali terkena deman n sawan..n ade jumpa doc..n merwat mcm biase..tp setelah keluar wad..still terjadi demam sawan tarik lg...slps itu sy ada membawa ank sy berjumpa seorang ustazah..dan ustazah telah memberitahu ank sy terkena badi mayat..selepas itu ustazah tersebut memberi rawatan alnatif utk ank sy dan alhamdulillah sihat..sy cuma nk tanye...adakah ank sy mengalami gangguan...sbb 3 mggu kebelankangan ini mmg ank sy mengalami batuk2, demam, asma..tp makn ubat yg di beri pon still sama...ade mase di rumah selalu tunjuk di tingkap mcm tgok sesuatu...mohon pertolongan ustaz..

    BalasPadam
  82. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Selain sakit biasa memang ada juga batuk asam yang berpunca
    daripada gangguan jin...untuk asma biasa iaitu kahak kental
    pada dada boleh guna rawat sambung oksigen...namun pada kes
    ini ubat tidak berkesan dan anak itu selalu nampak benda
    luar pandangan mata kasar kita maka sebaiknya perkara ini
    perlu diselesaikan terlabih dahulu...

    BalasPadam
  83. Anta ayang paling utama puan cuba dulu buat kata pemutus pada
    jin yang mengganggu...caranya bayangkan puan berdepan dengan
    benda yang dilihat oleh anak itu dijendela...dan ucap ...Bismillah..Ya Allah...saya mahu bercakap pada jin yang
    mengganggu anak saya ini...tutp mata tumpu perhatian...kalau rasa seram pun...jangan pedulikan...dan ucap dengan
    perasaan memerintah jin ini...dengan nada tegas...

    BalasPadam
  84. Kata pemutusnya...Auuzu sampai habis...Bismillah...dengan nama
    Allah...wahai bangsa jin...mulai sekarang saya putuskan semua
    hubngan antara engkau dan setiap jin yang ada kaitan dengan
    engkau...dengan saya anak saya ini dan dengan kami sekeluarga
    sehabis-habisnya...

    ...dengan nama Allah mulai sekarang...saya haramkan anak saya
    ini...dan kami sekeluarga...kediaman kami dan kehidupan kami
    keseluruhannya...dengan nama Allah saya haramkan daripada
    sentuhan dan gangguan kamu semua.

    Wahai bangsa jin...dengan nama Allah saya perintahkan engkau
    dan kamu semua balik ke alam kamu sendiri sekarang juga dan
    jangan lagi datang kepada anak ini dan kami semua...juga
    pada mana-mana manusia untuk selama-lamanya.

    Kalau engkau dan kamu semua berdegil...mudah-mudahan Allah
    hancurkan kamu sehancur-hancurnya.

    Dan baca Fatihah tiga kali...dan tepuk tangan sekali setelah
    selesai sambil niatkan hancur sekelian mereka apabila cuba
    membantah perintah tadi.

    Ini adalah petua kata pemutus...dan kalau tak ada perkara
    lainnya...mudah-mudahan terputuslah jin itu dari dunia
    manusia untuk selama-lamanya...Wallohu a'lam

    Dalam Qur'an kita disebut sebagai khalifah Allah di atas
    muka bumi ini...maka ucapan kita dengan kalimah Allah akan
    memberi kesan ke atas bangsa jin dengan izin Allah...dan kita pergunakan kelebihan ini.

    Sila juga rujuk pada blog nampak hati ya tajuk cara buat air
    doa sendiri untuk minum anak ini...kata pemutus...serta
    bacakan juga pada ubun-ubun anak ini ketika tidur fatihah
    3 kali tiga Qul tiga tiga kali dan tiup hinggan ke hujung
    jari kaki.

    Kalau mampu amal juga Fatihah pernafasan...3 Qul pernafasan
    dan ayat kursi setiap masa terluang...kerana amalan pada
    ibu dan bapa akan turut memberi kesan pendinding pada anak-
    anak Insha Allah.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  85. Salam ustaz.

    Sy ingin bertanya anak sy kini berusia 3bln..utk pgetahuan ustz..slpas lhir ketika ingin bwk bby blik rmh..smpai da dkt mgrib..ms isyk bby tba2 mngis smpai merah muka..tnpa air mata n kua..slps dr ari tu bby sntisa mngis ktika dlm pntng...xtdo mlm...siang pn mngis..bwk ke klinik dr kte kmbung jd bg ubt kmbung..blik ttp mngis..blnjutan hga gnp 40ari..smkin ok slps bwk jmpa tok bdn.ktenya sawan tngis..tp skrg dia da strt mngis blik tnpa air mata..bila tkr pmpes mlm dia xkn tdo lpstu..dia gelak2..suka2 tp x tgk kite..mmata pndng kiri kanan n ats..bila lme2 dia akn mngis..utk pgetahuan ustz jg dr lhir lg kpla dia trse pns..tp cek suhu xdmm..hrp ustz blh bntu...trima ksh ustz..maaf klau pjg sgt

    BalasPadam
  86. Salam ustaz.

    Sy ingin bertanya anak sy kini berusia 3bln..utk pgetahuan ustz..slpas lhir ketika ingin bwk bby blik rmh..smpai da dkt mgrib..ms isyk bby tba2 mngis smpai merah muka..tnpa air mata n kua..slps dr ari tu bby sntisa mngis ktika dlm pntng...xtdo mlm...siang pn mngis..bwk ke klinik dr kte kmbung jd bg ubt kmbung..blik ttp mngis..blnjutan hga gnp 40ari..smkin ok slps bwk jmpa tok bdn.ktenya sawan tngis..tp skrg dia da strt mngis blik tnpa air mata..bila tkr pmpes mlm dia xkn tdo lpstu..dia gelak2..suka2 tp x tgk kite..mmata pndng kiri kanan n ats..bila lme2 dia akn mngis..utk pgetahuan ustz jg dr lhir lg kpla dia trse pns..tp cek suhu xdmm..hrp ustz blh bntu...trima ksh ustz..maaf klau pjg sgt

    BalasPadam