Jumaat, 13 April 2012

Manzil...Pernafasan Dan Air Sihir....

Sejak  keluar dari  hospital ...bekas pembedahan
apendiksnya  mula pulih...tapi timbul pula pen-
yakit lain...

Din  yang juga keluarga dekat mula merasa sakit
pada  uluhatinya.....yang tiba-tiba kembung dan
pedih...ubat hospital juga minyak gosok tak
berkesan...

Saya nak bantu...tapi masalahnya...ibu bapa Din
fanatik dengan bomoh...dan pernah sekali melen-
ting apabila bomoh yang merawat abangnya tak
berpuas hati apa bila ada orang lain merawat pe-
sakitnya...

Tapi saya mengambil keputusan akan merawat
Din yang suami isterinya buka gerai...dan sudah
hampir dua minggu tak ada pendapatan sendiri.

Kebetulan masuk waktu Asar...dan seperti pada
kebiasaannya  saya  solat dibilik solat yang di-
sediakan  untuk seisi  rumah  juga  tetamu yang
datang...

Saya gunakan kelebihan Manzil dan pernafasan
untuk membuat pengisian pada sebotol air mine-
ral yang saya yakin air jampi bomoh terletak
atas meja depan Din di ruang tamu...juga terus
ke bahagian uluhatinya...

Air jampi itu saya yakin menjadi punca angin
bisa pada uluhatinya...dan pasti tak akan dapat
bertahan dengan Manzil..maka ia akan jadi
tawar sebaliknya akan menjadi air Manzil...

Lebih setengah jam membuat pengisian 'jarak
jauh'...saya keluar...dan bertanya pada Din...
...ok sudah...tinggal sikit saja angin dalam per-
ut...dan kelihatan Din sudah boleh duduk tegak
dan berseri tak seperti tadi..ia duduk lemah dan
jelas mukanya menahan kesakitan...

Alhamdulillah...ia dengan izin Tuhan...ini ada-
lah serba sedikit daripada kelebihan ilmu perna-
fasan...anda tak akan terlalu terikat pada ha-
langan fizikal juga jarak...

Saya pernah merawat abang pada Din...kemu-
diannya saya tahu ada bomoh juga merawat-
nya...

Tengah malamnya...rumah terasa bergegar se-
perti dilanggar benda besar...saya pasti...ada
jin  marah dan biasanya ia jin yang dipelihara
orang...

Esoknya bapa Din melenting....apabila bomoh
yang merawat abangnya melenting marah ke-
rana tak mahu ada orang lain merawat pesakit-
nya...

Bapa Din menelefon dengan kata- kata pedas.

Dan seperti yang dijangka jam 10 malam pa-
da hari yang sama saya merawat merawat Din
rumah terasa bergegar...menandakan jin terla-
nggar pagar rumah...tapi kali ini...bapa Din
tak ada orang yang nak di'komplennya' lagi...

'Terlanggar pagar' biasanya bererti...jin yang
datang itu tak dapat masuk...

Beberapa hari kemudian...Din buka gerainya
semula...dan  juga...seperti yang  dijangka...
setakat sekarang  sudah  tiga kali Din belanja
makan di gerainya apabila ia tak mahu mene-
rima bayaran makanannya....

Wallohu a'lam


6 ulasan:

  1. mcm mana nk belajar ilmu pernafasan tu dan manzil tu ape...saya amat berminat dlm berubatan islam dan harap saya akan menjadi salah seorang pengamal perubatan islam...dan boleh x klu nak buka hijab?

    BalasPadam
  2. Salam hc...ilmu pernafasan itu boleh di ambil
    pada mana-mana perguruan tenaga dalam...

    Saya pula ambil amalannya pada Perguruan...
    Pusat Rawatan Iman Theraphy Putatan KK...dan
    dengannya saya membuat serba sedikit kajian.

    Maka apa juga yang yang anda dapat baca dalam
    blog ini...hampir semuanya menggunakan sedikit
    kelebihan dari amalan ini...dan saya akan 'si-
    arkan' alamatnya pada tajuk khusus...dan saya
    harap hc atau sesiapa sahaja yang berminat...
    dekat atau mungkin tak mengira jarak...boleh-
    lah berhubung terus dengan pejabat atau guru
    utama samada untuk rawatan...ambil amalan atau
    sekadar nak tanya...Insya Allah...

    BalasPadam
  3. Kemudian Ayat Manzil itu...ada bukunya dijual
    mungkin dimana-mana juga...dan kalau anda nak
    tahu serba sedikit mengenainya dalam blog ini
    sila lihat pada catitan Mac dan april 2010...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  4. ...saya tak ambil sebarang amalan buka hijab
    kerana pada pendapat saya...kalau kajian itu
    sekadar berpandukan perkara yang boleh dilihat dengan mata kepala...saya boleh berkongsi pengalaman dengan umum...untuk kegunaan umum.

    Kecuali pada pernafasan buka hijab pesakit...
    maka ia antara kelebihan amalan ini...iaitu pe-
    sakit sendiri akan cuba melihat punca gangguan
    padanya...dengan izin Tuhan...

    BalasPadam
  5. macam mana nak hubungi saudara jika berkaitan sakit angin pada badan saya dah 2 tahun sakit. Saya perlu bantuan dan jika boleh membantu saya ini no hp saya 0166004852

    BalasPadam
  6. Salam saudara...

    Kalau boleh saya nak tahu dulu saudara
    di mana...maksudnya kalau saudara bukan
    di Ranau...saya harap saudara dapat
    mencari perawat terdekat kerana biasa-
    nya ia memerlukan rawatan susulan juga
    sedikit masa...

    Tapi kalau saudara di Ranau...Insya Allah
    atau kalau saudara dekat KK...sila hubungi
    guru saya Ust Salehudin 0148656007...

    BalasPadam