Khamis, 24 Mei 2012

JIN DAN ANGIN BISA...

Apa juga sakit...penyakit atau gejala dari sebab
gangguan jin maka ia berpunca daripada jin
dalam badan...atau sekurang-kurangnya ada
angin bisa jin tersebut...

Maka untuk menghilangkan sakit atau gejala
gangguan...maka jin atau angin bisanya hendak-
lah dimusnahkan atau ditawarkan...atau dikeluar-
kan...

Kalau jin itu sekadar dapat dilemahkan...atau
angin bisanya dapat ditawarkan...atau dikeluar-
kan sebahagian...maka penyakit atau gejala
gangguan itu mungkin berkurang atau hilang
untuk sementara...

Maka untuk kesembuhan berterusan...jin tersebut
perlu dimusnahkan atau dihalang dari masuk
semula ke dalam badan...dan begitu juga pada
angin bisanya...

Kalau jin diluar badan...tapi angin bisanya dapat
masuk ke dalam badan...maka penyakit atau
gejala gangguan itu masih dapat berlaku...

Angin bisa jin itu juga boleh menjadi penempatan
atau laluan jin dalam badan...dan apabila ia menem-
pati pada mana-mana bahagian dalam badan..
maka demikian itu menunjukkan ia adalah kawasan
'jajahan' jin dalam badan...

Kegunaan biasa bagi angin bisa jin ialah sebagai
pemula atau pembuka laluan jalan masuk ke dalam
badan...iaitu dengan menghembuskan angin bisanya
masuk badan...

Kalau angin bisa itu dapat masuk dan bertahan...
maka ia menunjukkan laluan itu selamat untuk jin
tersebut...maka apabila masanya sesuai...jin itu
akan masuk ke dalam badan...

Tapi kalau anda ada pertahanan sehingga angin
bisanya menjadi tawar atau terkeluar...jin itu
tahu...badan anda itu kurang selamat atau tak
sesuai untuknya...maka ia tak dapat atau tak
dapat masuk...

Kesan biasa angin bisa jin sebagai pemula seran-
gan...atau sebagai 'kayu pengukur' samada jin
itu dapat masuk ke dalam badan...

1.Anda merasa pening...

2.Anda merasa tak bersemangat...

3.Anda rasa lesu...lemah tanpa sebab yang
munasabah...

4.Mungkin pula anda akan merasa bisa-bisa
dalam badan...

....dan sebagainya...

Warna angin bisa jin...pada pengalaman rakan-
rakan...ketika ia menutup mata..ia nampak
angin atau wap hitam menempati bahagian
kepalanya yang sakit...(pandangan mata ketiga).

...begitu pula...seorang perawat mengatakan
ia nampak angin hitam dalam badannya...
...wallohu a'lam...

Bagi saya...saya tak dapat melihat keujudan
angin tersebut...tapi dengan menggunkan
tapak tangan...saya dapat merasakan ia angin
panas...

Kalau anginnya lebih banyak atau berbisa...
maka ia boleh dirasa lebih banyak...dan lebih
panas...

Setakat ini...angin bisa pada seorang rakan
yang mengalami bisa-bisa badan...juga sakit
kepala yang agak teruk nampaknya masih
'mendahului carta angin yang paling bisa'...

...saya dapat merasakan pada tapak tangan
angin  tersebut  yang panas...keluar dari
ubun-ubunnya...dan pada peringkat awal
semasa merukyahnya...

...tapak tangan  terasa  pedih apabila angin
tersebut mengenai  kulit  tapak tangan...
hinggakan saya terpaksa mengangkat tangan
beberapa kali untuk melegakannya...

Wallohu a'lam

14 ulasan:

  1. salam...saudara..saya mahu belajar ilmu scan cara islam..melalui fb daripada saudara utk ksejhteraan smua..Allah berkati saudara berkongsikan ilmu..sekian..
    hisyambaslan@yahoo.com

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth Hisyam...

    Saya tiada fb ya...tapi saya sedang
    mempertimbangkan untuk mengulas
    lebih lanjut mengenai 'scan' mudah
    tenaga dalam secara terbuka dalam
    blog ini...(atau blog nampak hati).

    Seperkara saya harap Hisyam dan
    pembaca lain yang mungkin berminat
    dengan 'scan' ini...saya sekadar
    dapat beritahu tekniknya..tapi saya
    tak akan dapat membuat anda dapat
    menggunakannya kalau anda belum ada
    kekuatan (terutama bagi anda yang
    belum ada sebarang perguruan...khusus-
    nya tenaga dalam yang digabungkan
    dengan rukyah)...

    Saya adalah ahli biasa perguruan Pusat
    Rawatan Iman Theraphy yang menggabung-
    kan antara Rukyah dan ilmu pernafasan
    dan 'kekuatan' yang saya gunakan adalah
    dari amalan perguruan ini...(pusatnya
    ialah di Putatan K.Kinabalu...)

    Maka pada bahasa mudahnya...saya cadang-
    kan anda ambil ijazah pada perguruan ini
    dan anda boleh gunakan semua teknik yang
    anda dapat fahami dari blog ini juga
    blog nampak hati...

    ...atau mana-mana perguruan yang anda
    yakini...Insya Allah ya...

    BalasPadam
  3. ...tapi kalau anda mahu mencubanya walau
    tanpa ijazah pun...saya izinkan...dan
    ia terbuka untuk semua orang yang mahu
    mengkaji serta memanafaatkannya dengan
    izin Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  4. nie emel saya... saya perlu belajar ilmu ni.... abg sya, mak saya.. sering tejadi yg diganggu jin.. sya sgt memerlukannya.. apabila pergi ke tmpt pusat perubatan islam.. scan saja 20,rawatan smpy cecah ribu... tolong sgt2.. cam.casper91@gmail.com

    BalasPadam
  5. Salam wan...Insya Allah..

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum,
    Cuma nak tanya dan kepastian.
    Saya pernah kena jin bertenggek lebih kurang 2 bulan juga. Tapi perkara ni dah lama berlalu.
    Semasa kena gangguan tu, saya memang tak bermaya, tidak selera makan, sukar tidur malam dan yang paling teruk angin gastrik yang melampau-lampau serta kerapkali rasa nak pitam.

    Selepas membuang jin berkenaan alhamdulillah keadaan2 tersebut dah reda dan saya mengambil masa yg agak lama untuk tidur malam dengan bantuan ubat tidur.

    Namun begitu, masalah angin dalam badan sudah berkurangan tetapi masih tidak hilang. Saya sering rasa gelisah tetapi masih boleh dikawal berbanding dengan sebelumnya di mana saya akan rasa gelisah melampau sehingga ke hulu hilir di dalam rumah.

    Pada pendapat en junied perlukah saya pergi berubat semula? Adakah ini kesan dari jin yang menempel tersebut.

    tq.
    kedahgal@gmail.com

    BalasPadam
  7. Wa alaikum salam wbkth mama anas...

    Gejala menunjukkan mama anas masih perlu rawatan...
    dan ambil perhatian angin pada bahagian kepala...
    dada...dan mungkin juga perut...

    Kemudian ambil perhatian tentang kemungkinan masih
    ada benda ikut...juga pagar rumah...

    Sebaiknya juga mama anas ada amalan pendinding
    secara tetap dan berterusan walaupun sekadar serba
    sedikit...minum air doa sehari-hari...dan kalau mampu
    juga guna mandi...

    Perhatikan jika makan telur ayam...pisang dan daging
    binatang 4 kaki akan menyebabkan gangguan agak
    bertambah maka pantangkan sementara...

    In-shaa Allah mama anas ya...

    BalasPadam
  8. terima kasih, insayaallah akan saya buat seperti saranan encik junied

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah mama anas...
    sama-sama...

    BalasPadam
  10. assalamualaikum encik junied saya mau bertanya nie hari tu saya adalah pergi mandi bunga dgan seorang perawat tapii ketika perawat itu sedang menjirus air ke badan saya,saya merasakan sebak di dalam dada macam ada benda sedang keluar,,apakah tandanya tuan??

    BalasPadam
  11. lagi satu saya juga sering pening2x kepala dan berdebar tanpa sebab

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    1. Jin itu keluar dan ia rasa sebak untuk berpisah dari
    saudara...

    2.Ada gangguan iaitu jin atau angin bisa jin pada bahagian
    kepala juga dada....dan ianya tanda jin tersebut sudah
    jadi jin saka...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. Macamana hndak hilgkan trus angin dlm bdan n nk tau sama ada jin mgikut atau tidak atau kli sihir sudah tiada tapi angin ad lgi macmmaner nk tau sihir tiada lgi

    BalasPadam
  14. As salam saudara...

    Biasanya 'sihat terus' itu jarang didapati kecuali pada kes-kes ter-
    tentu...maka kebanyakannya dengan terus menjaga amalan sambil minta
    rawat sekali sekala hingga rasa benar-benar sihat.

    Selagi ada angin dalam badan maka ia tandanya ada jin dalam badan
    atau ada jin yang sedang meniupkan angin bisanya masuk badan...
    dan akhirnya akan cuba masuk badan kalau anginnya berjaya ber-
    tapak.

    Sihir tiada apabila kita merasa sihat...dan tidak ada sesuatu
    gejala yang meragukan atau rasa mengganggu dalam badan...
    fikiran perasaan rasa bebas tiada mengganggu...badan sentiasa
    rasa ringan cergas...bersemangat tanpa perasaan was-was.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam