Selasa, 20 Oktober 2009

GANGGUAN JIN...JANGAN SAHUT PANGGILAN

Mungkin...
anda pernah mendengar
petua...
orang tua-tua kata...
jangan menyahut panggilan...
apalagi di waktu malam...
kalau anda belum nampak orang
yang memanggil...

...tapi tak pula diberitahu
sebabnya...

Sebabnya...
kalau panggilan itu dari jin...
apabila anda menyahut...
maka suara sahutan anda...
atau perhatian anda kepada
suara itu...
akan menjadi laluan jin masuk
ke dalam badan anda...

Seorang kawan beritahu...
sudah beberapa kali dia mendengar
suara memanggil namanya...
...tapi dia tak perlu menyahutnya
lagi...
kerana dia telah pasti...
bahawa suara panggilan itu
datang dari dalam kepalanya
sendiri...

Kejadian sebegini amat jarang
berlaku...
seringkali panggilan itu
datangnya dari luar rumah...

...dan biasanya ia suara jin saka yang
mungkin akan menjadikan anda
sebagai tuan baru...
atau badan anda sebagai rumah
barunya...

Wallohu a'lam

14 ulasan:

  1. biasa dengar orang panggil nama..kdg2 mcm suara mak kdg2 mcm suara ayah..tp bila tanya sendiri kat dyorg, dyorg kata x panggil pon...huhu..nasib baik tak pernah sahut..hehe.

    BalasPadam
  2. Pada rakan-rakan...

    Secara umum...setiap orang yang selalu mendengar panggilan suara tanpa orang-
    nya...sebaiknya menjaga solat 5 waktu..
    juga amal pendinding-pendinding diri...
    mudah-mudahan 'benda' tu jadi 'tak minat'
    atau terhalang dari mendekati...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. saya pernah dengar orang panggil nama saya di luar tingkap
    waktu tu malam dan saya berumur 11 tahun pada masa itu
    suaranya sayup-sayup
    orang kata kalau suara sayup-sayup ni selalunya benda tu dekat

    BalasPadam
  4. Selamat Sejahtera Nit Kenit batu Jala...

    Kalau setakat sekali...mudah-mudahan tak
    ada apa-apa gangguan...

    Terima kasih ya Nit...sudi berkongsi pengal-
    aman di sini...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. saya sering terdengar mam saya memangl saya..kdg2sya ter saut pglannya..
    dan kd2 tgah mlm mama sya trdgar suara saya memangl dia di ruang tamu sedangkn malam itu saya tidur d tepinya...

    ..bleh bntu saya..mngapa saya dilahirkan berkulit hitam arang?tp skg x da

    ..dan mama saya pnah brcerita tntg ini..dia tlah mbawa saya jmpa bomoh lalu bomoh trus myuruh mama saya jilat badan saya lalu ludah di mulut saya..dan stiap hari jumaat sya dimandikan dgan ayat al-fatiah 3 siraman..

    dan juga smasa umur sya 5 thun saya ada kwn lembaga..brwarna hitam dan bdanya dipenuhi asap2 hitam dan x berwajah..

    tlg bntu sya kuz mama sya x mw cta kn kt sya tntg ini

    tbhn g sya ank angkt..
    jd sya rgu2 jugak tntg ini

    BalasPadam
  6. Salam farid...

    Ia lebih kepada gangguan jin saka...dan
    mungkin benda yang memanggil itu adalah
    'kawan lembaga' tersebut...wallohu a'lam

    Sebaiknya minta 'scan' juga rawatan pada
    perawat yang di yakini ya...dan biasanya
    pada kedudukan seperti farid..seseorang
    itu perlu ada amalan pendinding selain
    daripada jaga amalan seperti solat dan
    sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. saya selalu solat malam,waktu solat tu sy ade dengar orang bagi salam,jd saya biarkan aje sebab bunyi tu dtg dari dapur rumah,pukul 2.30pagi

    BalasPadam
  8. As salam saudara...

    kemungkinan kecilnya ia jin Islam...dan kemungkinan
    besarnya ia jin Munafik...

    Jin itu mungkin berminat nak berdamping...dan begitu
    caranya...jangan dipedulikan...dan sebaiknya amal
    pendinding...

    Kalau dilayan...mungkin awalnya 'ok saja'...tapi pasti
    kalau ianya jin baik...ia akan rosak...tapi lebih besar
    kemungkinannya...jin itu sedang ada perancangan
    sendiri yang biasanya akan menguntungkan dirinya
    sendiri...

    Lebih baik cari perawat...maka pagarkan juga kawasan
    dapur...

    Sebaiknya kita ingat seperkara...jin Islam yang baik
    tidak akan sekali-kali mendampingi manusia....kerana
    biasanya akan menyebabkan kita terjerumus kepada
    syirik...secara sedar atau tidak...

    ...dan kalau ia ada tanda terus cuba mendampingi...
    ambil kesimpulan mudah...jin itu musang berbulu ayam
    atau istihar saja jin itu si penipu...atau musuh...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. Iya malam ini sekarang ini dan detik ini Saya mendengar suara kakek yang aku jaga memanggilku , dan akupun langsung terbangun dari tempat tidurku melihat kakek yang ku dengr barusan memanggilku ,
    tapi setelah aku membuka pintu kamarku ,yang aku lihat adalah suasana yang gelap dan sepi ,sedangkan kakek yang di kamarnya sedang tidur pulas ,
    sudah sering aku mendengar panggilan panggilan seperti ini Namun aku bangun dan melihatnya hasilnya pun juga sama seperti in gelap dn sepi, di tengh mlm ini,

    BalasPadam
  10. Panggilan itu adalah dari jin yang mungkin juga sedang mengganggu kakek itu...
    dan biasanya tanda akan ikut atau mungkin sedang pindah pada seety.

    seety mesti ada amalan pendinding...juga minta rawatan gangguan jin pada
    perawat yang di yakini...semua jin yang cuba mendampingi atau mengganggu
    manusia adalah syaitan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. Saya masa tu dengar mak saya panggil saya 'yaa, kau dah tido Ke? ' pastu laju je sy jwp, tk maa, knp? Pastu buka pintu, lampu nd kipas hall ats tk bukak, sy terus turun g tngok mak sy kt hall bawah, mak sy tngah tido, sy tnye, msk sy ckp tak panggil pun. Suara tu panggil kuat sgt, memang kuat pun, agaknya macam Mana ya?

    BalasPadam
  12. Saya masa tu dengar mak saya panggil saya 'yaa, kau dah tido Ke? ' pastu laju je sy jwp, tk maa, knp? Pastu buka pintu, lampu nd kipas hall ats tk bukak, sy terus turun g tngok mak sy kt hall bawah, mak sy tngah tido, sy tnye, msk sy ckp tak panggil pun. Suara tu panggil kuat sgt, memang kuat pun, agaknya macam Mana ya?

    BalasPadam
  13. As salam Aliya...

    1. ia adalah panggilan jin yang meniru suara maknya...dan mungkin jin itu sedang mengganggu maknya dan panggilan se-
    umpama itu boleh jadi kerana jin itu sudah memilih untuk
    menurun pada Aliya.

    2.Menyahut panggilan jin boleh membuka ruang masuk jin itu
    ke dalam badan kita.

    3.Tapi kadang-kadang panggilan gangguan ini datangnya dari
    belakang cuping telinga atau dari dalam otak kita.

    Sebaiknya minta scan dan rawat...tapi Aliya cuba juga pe-
    reksa ya pada blog nampak hati kerana ada padanya panduan
    merawat diri juga buat air doa sendiri.

    Dalam blog ini pula Aliya cubalah belek-belek pada tajuk
    senarai amalan pendinding catitan 26 09 2010...mudah-
    mudahan ada yang dapat Aliya amalkan...iaitu jangan terlalu
    bergantung pada perawat semata-mata...Insha Allah Aliya ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam