Isnin, 12 Oktober 2009

10 TANDA GANGGUAN JIN MASA TIDUR...

Iaitu mengesan adanya gangguan jin melalui masalah
atau ciri-ciri tidur...

1.Susah tidur malam...

...kadang-kadang sampai jam 2 pagi..
kadang-kadang...sampai hampir masuk waktu subuh
...dan sebagainya...baru dapat tidur...

2.Terlalu awal mengantuk...

...baru masuk waktu Maghrib... sudah mengantuk...
kadang-kadang baru masuk waktu Isya'...
...sudah nyenyak tidur...

...ia biasanya berlaku untuk orang yang ada
penempatan jin pada bahagian belakangnya...
( lihat pada tajuk yang berkaitan...)

...dan kadang-kadang orang yang ada gejala awal
tidur ini...
ia ada satu lagi gejala gangguan...
iaitu di antara tengah malam...jam satu...
sebelum jam dua pagi...
(atau mungkin juga selepasnya)...
ia mungkin akan di himpit sesuatu... atau
ia akan didatangi orang-orang atau lembaga-lembaga
aneh...dan tak mustahil menyerupai seseorang
yang sudah meninggal...

Sebenarnya semua yang datang itu adalah
makhluk-makhluk bangsa jin saja...
...tak ada kena
mengena dengan roh orang hidup atau roh orang mati )
...iaitu dalam satu keadaan seolah-olah anda sedang
berada di satu alam antara alam sedar dan alam mimpi...

...mungkin makhluk-makhluk itu datang saja untuk
mengganggu...
atau nak berdamping...
atau nak berunding...
atau jin lawan anda yang sedang jatuh cinta
pada anda...
dan sebagainya...
yang semuanya itu tak perlu di layan atau diterima...

3.Selalu rasa lemas dan tertidur di waktu siang...

...bukan kerana kurang tidur...bukan kerana
penat kerja...
tapi tanpa sebab yang munasabah...
iaitu gejala gangguan bila jin tinggal di belakang...

4.Selalu terkejut masa tidur...

...samada kerana mimpi buruk...
mimpi jatuh...atau terkejut...kaki rasa seperti
direntap (tarik)...
atau terkejut begitu saja...(gangguan yang tidak
menampakkan dirinya)...
...dan sebagainya...

5.Rasukan masa tidur...

...ia satu jenis rasukan untuk orang yang sedang
tidur...
terutama di waktu malam...

a.Rasukan pancaindera...

...jin masuk kedalam mata...
tandanya...
mata berkelip-kelip...atau biji mata
meliar...

...atau mata itu seperti memerhati sesuatu
dengan penuh perhatian...
...dan boleh jadi ia memandang dan senyum
pada anda...
sedangkan orangnya sedang tertidur nyenyak...

b.Rasukan anggota...

...tangan atau kaki bergerak-gerak...atau
cuma jari jemarinya saja yang bergerak gerak...
...atau kalau diresap jin silat...
tangannya bergerak-gerak seperti bunga silat...

...dan ada juga yang korek hidung masa tertidur...
kadang-kadang jari tadi dimasukkan pula dalam
mulutnya sendiri...( yakk!...pengutur punya jin!! )...
...dan sebagainya...

c.Rasukan lidah...

...iaitu sebaik saja seseorang itu mula melelapkan
mata...maka ia mula bercakap...
...samada dengan suara perlahan atau kuat
seperti orang sedang berceramah...
mengenai bermacam-macam topik...

...(dan mungkin termasuk topik mengumpat
anda yang tidur di bersebelahan katil...
...jangan terburu-buru
mengenakan 'tindakan tata tertib' pada kawan
tu...dia tak sedar...walaupun biasanya yang dicakapkan
itu dari kata-kata hatinya siang tadi...
cuma sekurang-kurangnya ia hormat dan tak
berterus terang pada anda... )

d.Rasukan penuh...

...iaitu biasanya rasukan penuh pada tubuh badan...
seperti berjalan...atau perbuatan lain yang tidak
disedarinya...

6.Selalu tertidur dalam majlis ilmu...

...pantang dengar ceramah agama...atau belajar
ilmu agama...
anda mesti rasa lemas dan mengantuk...
...ia termasuklah ketika mendengar khutbah
jumaat...

...dan jika gangguannya lebih kuat...
mungkin anda akan tertidur ketika hampir
masuk waktu zuhur di hari jumaat...
dan tiba-tiba anda merasa segar sebaik saja
masa solat jumaat selesai...
...biasanya seseorang itu akan terhalang dari
solat jumaat kerananya...

7.Gelisah...

...iaitu sentiasa rasa gelisah dalam tidur...
kadang-kadang anda sentiasa terjaga
sekejap-sekejap sepanjang malam...

...kalau gangguannya lebih kuat...
anda juga akan merasa lemas dan sakit-
sakit atau sengal-sengal pada seluruh badan...
...dan kepala rasa pening dan panas...

8.Selalu terkencing masa tidur...

...terutama pada kanak-kanak...
bagaimana pun sebahagian pada kes ini adalah
normal...
terutama kalau banyak minum air manis
sebelum tidur...
...bezanya...
kalau gangguan...kanak-kanak tersebut
tak dapat tidur lena...sentiasa gelisah...
berpindah-pindah kedudukan tidur...

9.Selalu terkejut bangun...

...iaitu pada masa-masa yang tetap dalam setiap
malam...
...jika gangguan lebih kuat...maka anda tak dapat
tidur...sehinggalah hampir masuk subuh...

10.Selalu di tindih benda berat...

...jadual mula tidur normal...
tapi akan mengalami keadaan gangguan ditindih
sesuatu masa tidur...

Wallohu a'lam



20 ulasan:

  1. Assalamualaikum..
    saya tidak pasti sya digangu atau apa..
    sya nak tdor dri jam 11 malam... tpi mata tidak dapat tdor dan hati sentiasa gelisah sampailah waktu subuh..
    tolong saya.. :'(

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth Are...

    Ia boleh jadi ada angin bisa dalam bahagian kepala maka fikiran aktif malam ( jin aktif malam )...atau mungkin ada
    jin dalam bilik atau mengintai dari luar jendela...maka
    perasaan jadi resah gelisah hingga tak dapat tidur.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Info yg berguna.. tq.. sebelum ni sa mmg xdpt tidur sbb kebanyakkannya hampir seperti yg dinyatakan diatas.. bacalah ayat kursi 1x, 3 Qul dan doa tidur..tiup ke tapak tangan dan sapu diseluruh badan..inshaAllah dpt tido.. pastikan jgn tertinggal solat isyak sbelum tido..
    Kalo xdpt tido juga, pasanglah surah yasin dr youtube/ radio ka.. Wallahualam.

    BalasPadam
  4. Info yg berguna.. tq.. sebelum ni sa mmg xdpt tidur sbb kebanyakkannya hampir seperti yg dinyatakan diatas.. bacalah ayat kursi 1x, 3 Qul dan doa tidur..tiup ke tapak tangan dan sapu diseluruh badan..inshaAllah dpt tido.. pastikan jgn tertinggal solat isyak sbelum tido..
    Kalo xdpt tido juga, pasanglah surah yasin dr youtube/ radio ka.. Wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah terima kasih Nur atas perkongsian ilmunya
      semoga kita semua dapat memanafaatkan ia sebaik-
      baiknya...Wallohu a'lam

      Padam
  5. ketika baru nak lena tidur, terkejut terus teriak dan bangun. .
    tidur dalam keadaan lampu terbuka, ditindih something. . dalam keadaan separuh sedar mata terbuka sedikit, terus ingat tuhan dan berdoa memohon padanya, bru tersedar dari kena tindih.
    dalam keasyikkan tidur pandai terkejut indah. . apakah semuanya itu?

    BalasPadam
  6. ketika baru nak lena tidur, terkejut terus teriak dan bangun. .
    tidur dalam keadaan lampu terbuka, ditindih something. . dalam keadaan separuh sedar mata terbuka sedikit, terus ingat tuhan dan berdoa memohon padanya, bru tersedar dari kena tindih.
    dalam keasyikkan tidur pandai terkejut indah. . apakah semuanya itu?

    BalasPadam
  7. As salam son...ianya jin yang...kalau sekadar sekali...mungkin
    tak apa-apa tapi kalau berulang kali walau dalam jarak masa
    yang agak lama contohnya setiap minggu setiap bulan atau se-
    bagainya maka apalagi kalau kerap...tandanya jin itu minat
    pada kita...samada nak masuk badan..nak berdamping...atau
    perempuan kena tindih jin jantan...jin itu mungkin sudah
    jatuh cinta kepadanya...

    ...apapun tujuannya...siapa pun jinnya ia adalah syaitan...
    dan pasti ada niat jahat atau buruk atau ada sesuatu sebab
    atau kepentingan bagi jin itu...maka ia tetap musuh kita...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. Salam saya hampir tiap mlm tak dapat tidur kerana ada benda sentap tgn sy ketika hampir nak lena. Bila berubat dia kata dah keluar, takda apa dlm badan tapi hampir tiap mlm sy diganggu. Skrang makin menjadi kuat sentapnya.

    BalasPadam
  9. Wa alaikum salam wbkth sch...

    Biasanya samada jin itu masuk tangan atau hanya angin bisa-
    nya maka ia boleh sentap.

    Sebaiknay amala Fatihah pernafasan...3 Qul Pernafasan...
    buat air doa buat minum mandi sendiri sehari-hari...
    dan bayangkan jin yang menyentap itu ada duduk di
    depan maka buat kata pemutus padanya.Insha Allah.

    Amalan-amalan ini silalah ya rujuk pada blog nampak hati...jadikan amalan baiasa samada gangguan itu
    masih datang atau tidak...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  10. Assalam... Sblm ni sy pernah melihat jin y meniru gaya sy tidur face to face (buruk benor mukanye) and kerap menindih sy ketika tidur (gangguan ni terhenti pbila sy form 4).
    Tp skrg sy kerap bmimpi jatuh tmpt tinggi,kerap sendawa ketika mngaji and mimpi perkara2 ngeri smpai nak tidur pun susah (gangguan ni start bila sy masuk alam universiti).
    Sy dh amalkn 3 qul,ayatul qursi and ruqyah but still mimpikan perkara2 ngeri tu... Apakah amalan laen y patut sy buat?

    Terima kasih

    BalasPadam
  11. Assalam... Sblm ni sy pernah melihat jin y meniru gaya sy tidur face to face (buruk benor mukanye) and kerap menindih sy ketika tidur (gangguan ni terhenti pbila sy form 4).
    Tp skrg sy kerap bmimpi jatuh tmpt tinggi,kerap sendawa ketika mngaji and mimpi perkara2 ngeri smpai nak tidur pun susah (gangguan ni start bila sy masuk alam universiti).
    Sy dh amalkn 3 qul,ayatul qursi and ruqyah but still mimpikan perkara2 ngeri tu... Apakah amalan laen y patut sy buat?

    Terima kasih

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam wbkth asiah...

    1. Amal fatihah Pernafasan dan 3 Qul Pernafasan...buat
    sendiri air doa jadi minuman dan kalau boleh mandian
    harian...fahami maksud dan cara kata pemutus dan tutup
    mata...dan kata Bismillah....Ya Allah saya mahu bercakap
    kepada jin yang mengganggu saya masa tidur...dalam mimpi...
    juga jin daalam badan saya sekiranya ada...baca fatihah
    dan ayat Kursi sekali sambil bayangkan semua jin ber-
    kenaan hadir didepan dan buat kata pemutus dengan nada
    perintah dan tegas...kalau rasa ada benda tengok maka
    niat Ya Alah saya mahu bercakap pada jin yang memerhatikam
    saya...kalau muncul dalam mimpi maka boleh buat kata
    pemutus dalam mimpi juga...silalah ya rujuk perkara
    berkaitan pada blog nampak hati.

    Ujian gangguan dari Tuhan...maka ia akan hilang apabila
    Tuhan mengkhendakinya....kalau belum banyak bersabar
    terus berusaha...mudah-mudahan apa juga ujian yang
    Tuhan datangkan itu membawa kita kepada kebaikan dunia
    lebih-lebih lagi di akhirat...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. Asslam,sebelom ni sy penh tersentap semasa baru nak lelapkan mati,selalunya iya berlaku dikaki kdng2 seluruh bdan,smalam pun sy tersentap juga begitu,tp smlm kuat lgi dri sebelomnya,sy pernah mimpi jatuh dari bukit yg tinggi,dan juga mimpi selalu berda tempt yg terlalu smkin lama semakin sempit, lepas tu terus terkejut dn bangun dri tidur, apa patut saya buat? semoga encik bole membantu sya

    BalasPadam
  14. Asslam,sebelom ni sy penh tersentap semasa baru nak lelapkan mati,selalunya iya berlaku dikaki kdng2 seluruh bdan,smalam pun sy tersentap juga begitu,tp smlm kuat lgi dri sebelomnya,sy pernah mimpi jatuh dari bukit yg tinggi,dan juga mimpi selalu berda tempt yg terlalu smkin lama semakin sempit, lepas tu terus terkejut dn bangun dri tidur, apa patut saya buat? semoga encik bole membantu sya

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam wbkthNur...

    Ianya gejala saka...jin cuba masuk ikut kaki maka tersentap
    masuk badan maka badan tersentap...mimpi itu juga gangguan
    jin.

    Nur amalkan Fatihah Pernafasan...3Qul pernafasan...buat
    air doa sendiri dan buat kata pemutus.

    Silalah rujuk pada blog nampak hati mengenai tajuk di
    atas dan bagi anak perempuan ada gangguan sebaiknya
    ibunya minta scan untuk memastikan gangguan itu ber-
    kaitan kerana kalau ada keduanya perlu dirawat.
    Insha Allah Nur ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum..

    1) Nak dijadikan cerita 6-7 tahun yg lepas, semasa tidur (x tau la alam tidur ke sedar) sy terlihat susuk seperti langsuir/pontianak di hujung katil & sy berdepan dgn nya waktu tu. Muka nya sgt buruk sekali. Waktu itu sy duduk di rumah sewa di kwsn perkampungan berhutan & penuh dgn pokok2 rambutan & mcm2 lg. Rs nya agak lama jugak la dia memerhatikan sy dan selepas itu dia beredar menembusi dinding rumah ke pokok rambutan depan rumah. duduk di situ sambil memerhatikan sy (katil kat tepi tingkap) selepas tu sy rs mcm tsedar & terus melihat jam menunjukkan pukul 3 lebih waktu tu. Sy hanya mampu membaca surah al-quran dan bukak alunan surah2 di dlm handphone.

    2) sebelum kajadian tu sy pernah ttdur selepas zohor tetiba telinga terasa sgt sakit seolah2 bunyi org2 berbisik. Sy terus pergi berubat dgn ustaz ruqyah (tetapi tidak habis berubat krn bkahwin dan berpindah)

    3) bermimpi benda yg x masuk akal, org mcm org asli kaum penan yg bmata merah mengejar buaya dgn tombak didalam air. 2-3 minggu disahkan mengandung tetapi keguguran usia kndungan 2 bulan. (dah 5 tahun kahwin sampai sekarang zuriat x ada)

    4) dan malam tadi sy baru nak terlena pukul 2pg, x tau beberapa minit sy tiba2 tkejut tgn & kaki terangkat/tsentap begitu saja dan terasa badan ringan sekali. (selalu terjadi)

    *Kalau diikutkan banyak pengalaman sy semasa tidur kadang sy fikirkan tiada apa2. itu semua perasaan dan mainan tidur. tetapi bila fikir balik knapa kerap sgt. sehinggakan sy x cukup tidur. diharap tuan boleh membantu saya. Terima kasih

    BalasPadam
  17. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. Puan dalam alam antara tidur dan jaga...dan pontianak itu
    adalah jin betina yang tinggal atau selalu singgah pada
    pokok tersebut.

    2. Bisikan jin...ambil perhatian kemungkinan puan sudah ada
    dampingan jin ketika itu...jin biasanya tidak dicari tapi
    pilih sendiri.

    3. Sepertinya mimpi dari sebab gangguan jin...kalau gugur
    atau tidak mengandung samada jin ada dalam rahim...atau
    mengganggu dari luar tapi utamakan dulu scan khusus pada
    bahagian rahim.

    4. Kaki tangan samada disentap..atau ada benda masuk atau
    keluar melaluinya...badan rasa ringan sebenarnya lebih
    kepada cubaan gangguan rawan ( sebahagian roh )


    Silalah rujuk ya pada blog nampak hati tajuk Petua fatihah
    dan 3 Qul pernafasan catitan 31.12.15 Petua hancurkan jin dalam badan catitan 14.12.15 petua mudah buat air doa sendiri 23.07.15 scan diri sendiri catitan 13.01.15 teknik pemutus jin catitan 31.3.15 rahsia jin ilmu 12.05.16. pada blog
    rahsia nampak jin tajuk senarai amalan pendinding 26.09.10
    dan sebagainya...wallohu a'lam

    BalasPadam