Rabu, 21 Oktober 2009

SAKA...12 CARA DAPAT SAKA

1.WARISAN KETURUNAN...

...iaitu jin saka yang menurun dari
seorang keseorang yang lain...
yang dalam satu keturunan...

...ia seperti harta warisan...
dan berpindah secara bersyarat...
seperti...
melalui upacara khas...

...atau tak bersyarat...
iaitu...
samada anda mahu atau tidak...
malah...
samada anda tahu atau tidak...
saka itu tetap menurun kepada anda...

2.SAKA TERBIAR...

...iaitu saka yang dibuang...
atau...
ditinggal mati oleh tuannya...
mungkin kerana tak ada pewaris...
atau tak sempat dipindahkan...

...maka saka itu berkeliaran mencari
tuan baru...
dan ia akan memilih siapa saja...
termasuk orang yang tak ada hubungan
pertalian darah dengan tuannya...

...saka ini terutamanya akan memilih
orang ada laluan jin dalam badannya...
...iaitu laluan dari sebab saka...sihir...
atau gangguan jin liar...

3.MENUNTUT ILMU...

...biasanya ilmu kebatinan yang
menggunakan jin...
maka jin dari Tuan Guru tadi akan
berpindah kepada anak muridnya...

...dan seperkara lagi...
anda menuntut ilmu yang tidak
menggunakan jin...
tapi kebetulan Tuan Guru tadi
ada saka...
maka saka itu juga boleh berpindah
kepada anda...

4.MENYIMPAN TANGKAL AZIMAT...

...iaitu tangkal yang dijaga jin...
dan tangkal itu mungkin anda dapat
dari keluarga...
Tuan Guru...kawan-kawan...kenalan...
atau anda jumpa tercicir di mana-mana...

...jin dari tangkal itu akan mengikut dan
menjadi saka kepada anda...
keluarga...dan keturunan anda...

...untuk mengelak risiko...
tangkal yang anda jumpa tak perlu
disentuh...
apalagi dibawa pulang...

5.BENDA-BENDA ANTIK DAN PERHIASAN...

...contohnya senjata-senjata lama...patung...
batu-batu...cincin...kalung...
dan sebagainya...
ada yang di jaga jin...
...dan antaranya mungkin anda beli
dikedai barang-barang antik...
...malah mungkin anda jumpa di
dalam tong sampah...

...jin yang mendampinginya akan
berkeliaran di dalam rumah...
...dan...
akan masuk ke dalam tubuh siapa saja
yang dipilihnya...
... menjadi saka yang mendampingi
keluarga itu turun temurun...

6.SAKA DARI JIN LIAR...

...iaitu...
mungkin anda berjalan malam...
atau...
masuk kerumah-rumah kosong...
...gua...
atau menurun nombor ekor
di kubur atau pokok-pokok besar...
...maka ia boleh masuk ke dalam
tubuh anda...
dan menjadi saka...

7.SERANGAN BALAS JIN LIAR...

...mungkin anda menyakiti tanpa sedar...
seperti terlanggar...
atau melempar batu...
...maka ia membalas...masuk tubuh
dan menjadi saka...

8.PENGUBATAN BOMOH JIN...

...perubatan menggunakan jin
juga boleh melibatkan
pemindahan saka...
iaitu...
dari perawat kepada pesakit...

Nota :

a.Air jampi bomoh jin...
adalah air sihir...
gunanya untuk membuka laluan
jinnya masuk ke dalam tubuh anda...

...tapi jin dari mana juga boleh
masuk melaluinya...

maka...
anda akan terdedah kepada
lebih banyak gangguan dan serangan
jin...
termasuk yang sebelumnya
belum pernah 'menampakkan muka'.
...dan ia sangat bahaya...

b.Bukan sedikit sebenarnya
bomoh jin itu yang ikhlas dalam
membantu orang lain...

...dan mereka juga sangat berharap
kepada kesembuhan pesakit...

cuma...
mungkin mereka sendiri kurang
faham dengan hakikat
amalan mereka...

...dan sering kali...
mereka tak ada kawalan terhadap
dampingannya...

...itu antara sebab anda perlu
mengelakkan dari rawatan
bomoh jin...
dan yang paling penting...
...tak halal...

9.BERAMAL TANPA GURU...

...ada kisah seorang ibu...
setiap malam...
dia membaca Surah Al Fatihah 1000x.
Ia beramal tanpa guru...tanpa panduan...
tanpa orang yang mengawasinya...

...akhirnya dia di datangi 'jin Islam'???
lelaki tampan berserban jubah putih...
ibu itu dirasuk...
...dan hebat bercakap soal agama...
gayanya...
macam Tuan Guru Pondok...

...Air Yasin diminumnya...
macam minum oren...
tapi akhirnya...
ibu itu sakit...anaknya sakit...
dan bercerai dengan suaminya...

...tapi seorang kawan beritahu...
jin itu sebenarnya jin Ifrit...
...masa minum Air Yasin
mulutnya terbakar...
tapi dia tahan...
tak tunjuk sakit...
malah minta tambah lagi...

10.ADA JIN JATUH CINTA PADA ANDA...

...mungkin si 'dia' ternampak
anda mandi...
atau tidur tak berkain...
maka mula la dia datang
'dating' dengan anda...
akhirnya susah dipisahkan ...
dan jadi saka...

...atau anda 'sweet 17'...
keluar bersolek..
bergaya seksi (...dosa tu...)
tiba-tiba..."feewwiit..."
tapi masalahnya...
yang 'fewit' anda tu ...
jin jantan...
...nampaknya...
anda bakal ada masalah...
dan tak mustahil anda dapat saka...

11.'RUMAH' PENUH SESAK...

...jin saka yang beranak pinak dalam
tubuh badan seseorang...
mungkin akan keluar berkeliaran...
dan cari 'rumah baru'...

...mungkin dalam sekeluarga...
atau mungkin juga orang lain
bergantung kepada...
peluang dan laluan...

12.SAKA DISURUH PINDAH...

...iaitu..
tuannya suruh masuk kedalam
tubuh anda...
walaupun anda tak ada hubungan
keluarga dengannya...

Wallohu a'lam

17 ulasan:

  1. Ana nak merujuk kepada beramal tanpa guru,

    sekiranya kita mengambil doa2/al quran yang di baca oleh Rasulullah saw pd waktu pg dan petang... dikira tanpa guru juga ke?

    zikir2 hasanah...yg di amalkan macam mana?

    BalasPadam
  2. Saudara musafir...

    Rasulullah SAW adalah guru terbaik...

    Maksud tanpa guru di atas adalah merujuk kepada amalan-amalan kebatinan...atau amalan-amalan yang di luar kebiasaan...di mana biasanya akan ada saja jin yang 'mengintip' dan mencari peluang untuk campur tangan...dan antara jenis jin yang sangat berbahaya adalah jin ifrit...atau jin yang sangat tinggi ilmu agamanya...dan mempergunakan kepandaiannya untuk menyesatkan manusia...

    Maka peranan guru bukan saja untuk mengajar...tapi juga mengawasi anak muridnya daripada silap langkah atau tipudaya jin syaitan...

    Wallohu a'lam.

    BalasPadam
  3. rupa2nya bermacam-macam cara boleh menjadi saka dalam badan seseorang itu...sy ingatkan saka ni boleh berpindah dari keturunan sahaja...

    macam saya..ada seorang ustaz pernah mengatakan jin yang berada dalam tubuh saya ni menunggu sy semenjak sy dilahirkan lg..boleh kah begitu? sy pun tak tahu boleh percaya atau tidak..

    dan oleh sbb itukah jin ini amat liat untuk dikeluarkan dari tubuh saya?

    BalasPadam
  4. ...ya..boleh jadi...dan semua jin saka biasanya liat...

    Amalan dan rawatan itu...walaupun tak
    cukup untuk mengeluarkan jin dari
    dalam badan...
    tapi ianya sangat penting untuk meng-
    halang jin itu dari 'merajalela'
    dalam badan...

    Kalau tak terhalang...ia boleh meny-
    ebabkan berbagai gejala penyakit roh-
    ani dan jasmani...(dengan izin Allah).

    BalasPadam
  5. En Junied,
    Merujuk kpd beramal tanpa guru tu - sebelum saya dapat tahu saya ada saka (or sihir???) kawan saya ada menyuruh buat amal Yassin selama 40 hari (dek tekanan kerja etc). Tapi saya baca sampai 80 hari...ada kaitan bacaan Yassin dgn apa yang saya discover?

    BalasPadam
  6. Wallohu a'lam...saya tidak tahu...tapi
    ada kejadiannya rakan yang beramal se-
    baliknya menimbulkan gejala gangguan
    jin yang sebelumnya memang dah ada
    (saka).

    Bezanya...sebelum beramal ia tak rasa
    gangguan...tapi bila dah beramal...
    gangguan saka termasuk kelebihan ber-
    damping jin itu mula muncul...

    Ia bukan datang dari amalan...tapi tin-
    dakan dan tindakbalas jin saka itu pada
    amalan...

    Pengalaman saya mengamalkan Ayat Manzil
    tanpa guru melainkan terus pada buku
    sahaja...selama beberapa tahun...tak
    mendatangkan sebarang jin atau
    pendamping...

    Pada pendapat saya ia bergantung kepada
    amalan...ada yang perlu berguru secara
    berdepan...tapi dalam sebahagian amalan
    kita boleh ambil tanpa guru berdepan...
    contohnya amalan 3 Qul yang disebut
    dalam hadis...atau megamalkan Ayat
    Kursi setiap lepas solat...dan seba-
    gainya...

    Walau bagaimana pun...kadang-kadang se-
    cara berguru itu ada kelebihannya...
    termasuk ada rujukan atas sesuatu per-
    kara berbangkit dari hasil amalan tadi
    juga cara gunanya sesuai dengan mereka
    yang berpengalaman...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. assalammualaikum...blog da lama aku jumpa dulu tp lepas tu lupa ...alhamdulillah jumpa balik hari ni d bulan puasa yg indah

    aku ada soalan ...ni aku ada saka keturunan dan sdh d buang beberapa bulan lalu...aku x minta saka tu pun...ertinya saka tu yg mau dgn aku ...
    skrg ni aku nak cari jalan sbb risau dan bimbang saka tu akan cari ahli keluarga aku yg lain pulak

    ada terbaca blog dr sabah ? betul?

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth sauadara...

    Biasanya saka yang sudah dibuang...selagi ianya
    bebas berkeliaran...maka ia akan cuba balik
    semula...kalau tidak 'larat'...barulah ia cari orang
    lain...atau jin itu akan terus berpindah randah dalam
    kalangan ahli keluarga tersebut...sehingga ia dapat
    orang yang betul-betul selesa dan boleh dibuat
    'sarang' ...

    ...maka sebaiknya terus berhati-hati...dan memerhati
    ahli keluarga lain...dan tak lupa...diri sendiri juga...

    Alhamdulillah...betul tuan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. assalamualaikom ustaz,saya sering merasa ada haba panas di luar bahagian teling,betis,bahu,kekadang nampak lembaga halus menyerupai orang2 yang saya kenali masuk ke dalam rumah saya,tidak mengira waktu,dan saya sering nampak pocong bila bila malam bulan penuh,ada mendapat mimpi tanda kecelakaan yang akan datang,saya minta ustaz dpt mmbantu menghuraikan apakh permasaalah ini.

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam wbkth Schaitz...

    1. Panas atas kulit samada jin dekat atau berada di atasnya.

    2. Lembaga itu adalah jin yang meniru rupa manusia...dan biasanya jin
    seumpama ini sudah lama duduk bersama-sama manusia...dan pocong
    samada jin yang sama atau jin lain kerana pocong itu juga penyamaran
    jin.

    3.Tandanya ada jin datang mengganggu masa tidur ketika bulan meng-
    embang...

    Semua gejala menunjukkan gejala ada jin saka...dan boleh datang
    dari mana-mana punca juga...namun anda sedang menjadi manusia
    pilihan jin jadi dampingan.

    Sebaiknya anda minta rawat dan mesti ada amalan pendinding
    harian tanpa putus...sekurang-kurangnya amalan 3 Qul pernafasan
    seperti pada tajuk scan dirimu sendiri cataitan januari 2015 di blog
    nampak hati....dan lebih baiuk juga ada ayat Kursi sekali...dan
    lebih-lebih baik lagi kalau mampu amal Ayat manzil.

    Renjis juga air doa pada setiap sudut ruang bilik dalam rumah...
    terutama bilik tidur juga ruang tamu...dimana kelibat sering
    dilihat masuk...dan pastikan tidak ada tangkal apa juga
    jenisnya dalam rumah...atau ambil perhatian kalau ada cincin
    lama...senjata tua...atau pernah menuntut amalan yang meragukan.

    Dan lebih baik rumah dirawat oleh orang yang ahli...mungkin ia
    dapat mengesan sesuatu punca...Insha Allah ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. ...dan jadikan juga air doa minuman harian ya...kalau tak dapt mana-mana...
    buat air doa sendiri dengan baca Fatihah 7x...Ayat Kursi kalau mampu 11
    kali dan tyiga Qul tiga-tiga kali...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. Slm ustaz... saya slh seorg yg telah disihir... mcm2 mimpi saya lalui... jin dlm bdn, dikediaman... ia dihantar... cuma sy mimpi smlm... sy tahu org yg menghantar sihir ini... sbb sy slalu berdoa pd allah diberi petunjuk... alhamdulillah sy dpt & sgt jelas! Cuma sejak akhir2 ini sy terlalu rs mengantuk... mimpi sy sipelaku ni sdg memasak dgn mulutnya membaca sesuatu... tiba2 sy dtg pd abg ipar meminta utk memangku bayi tersebut... dlm ms yg sama.. sy lihat ada 5ekor ank kucing... sy hendak mengambilnya.. tetapi tngan sy seperti dicakar sesuatu.. rupanya sekuntum bunga ungu kecil yg berduri seakn memberi syarat spy tidak mengambil ank kucing tersebut... sy setuju... lalu memberi hadiah daun pd bunga tersebut & berasa gembira... buat pengetahuan ustaz... mimpi buruk yg pelbagai,termasuk merasakan sesuatu ada dkt sy... dgr bunyi... suara jin yg menyerupai suara pak mentua sy... ank sy nmpk hantu rya blkg pelaku... dgn cara disuruh2... mimpi ular tedung hitam berkilat... menyusu bayi, muka pelaku ni sudah 4 org yg bermimpi...

    BalasPadam
  13. Slm ustaz... saya slh seorg yg telah disihir... mcm2 mimpi saya lalui... jin dlm bdn, dikediaman... ia dihantar... cuma sy mimpi smlm... sy tahu org yg menghantar sihir ini... sbb sy slalu berdoa pd allah diberi petunjuk... alhamdulillah sy dpt & sgt jelas! Cuma sejak akhir2 ini sy terlalu rs mengantuk... mimpi sy sipelaku ni sdg memasak dgn mulutnya membaca sesuatu... tiba2 sy dtg pd abg ipar meminta utk memangku bayi tersebut... dlm ms yg sama.. sy lihat ada 5ekor ank kucing... sy hendak mengambilnya.. tetapi tngan sy seperti dicakar sesuatu.. rupanya sekuntum bunga ungu kecil yg berduri seakn memberi syarat spy tidak mengambil ank kucing tersebut... sy setuju... lalu memberi hadiah daun pd bunga tersebut & berasa gembira... buat pengetahuan ustaz... mimpi buruk yg pelbagai,termasuk merasakan sesuatu ada dkt sy... dgr bunyi... suara jin yg menyerupai suara pak mentua sy... ank sy nmpk hantu rya blkg pelaku... dgn cara disuruh2... mimpi ular tedung hitam berkilat... menyusu bayi, muka pelaku ni sudah 4 org yg bermimpi...

    BalasPadam
  14. Slm ustaz... saya slh seorg yg telah disihir... mcm2 mimpi saya lalui... jin dlm bdn, dikediaman... ia dihantar... cuma sy mimpi smlm... sy tahu org yg menghantar sihir ini... sbb sy slalu berdoa pd allah diberi petunjuk... alhamdulillah sy dpt & sgt jelas! Cuma sejak akhir2 ini sy terlalu rs mengantuk... mimpi sy sipelaku ni sdg memasak dgn mulutnya membaca sesuatu... tiba2 sy dtg pd abg ipar meminta utk memangku bayi tersebut... dlm ms yg sama.. sy lihat ada 5ekor ank kucing... sy hendak mengambilnya.. tetapi tngan sy seperti dicakar sesuatu.. rupanya sekuntum bunga ungu kecil yg berduri seakn memberi syarat spy tidak mengambil ank kucing tersebut... sy setuju... lalu memberi hadiah daun pd bunga tersebut & berasa gembira... buat pengetahuan ustaz... mimpi buruk yg pelbagai,termasuk merasakan sesuatu ada dkt sy... dgr bunyi... suara jin yg menyerupai suara pak mentua sy... ank sy nmpk hantu rya blkg pelaku... dgn cara disuruh2... mimpi ular tedung hitam berkilat... menyusu bayi, muka pelaku ni sudah 4 org yg bermimpi...

    BalasPadam
  15. Slm ustaz... saya slh seorg yg telah disihir... mcm2 mimpi saya lalui... jin dlm bdn, dikediaman... ia dihantar... cuma sy mimpi smlm... sy tahu org yg menghantar sihir ini... sbb sy slalu berdoa pd allah diberi petunjuk... alhamdulillah sy dpt & sgt jelas! Cuma sejak akhir2 ini sy terlalu rs mengantuk... mimpi sy sipelaku ni sdg memasak dgn mulutnya membaca sesuatu... tiba2 sy dtg pd abg ipar meminta utk memangku bayi tersebut... dlm ms yg sama.. sy lihat ada 5ekor ank kucing... sy hendak mengambilnya.. tetapi tngan sy seperti dicakar sesuatu.. rupanya sekuntum bunga ungu kecil yg berduri seakn memberi syarat spy tidak mengambil ank kucing tersebut... sy setuju... lalu memberi hadiah daun pd bunga tersebut & berasa gembira... buat pengetahuan ustaz... mimpi buruk yg pelbagai,termasuk merasakan sesuatu ada dkt sy... dgr bunyi... suara jin yg menyerupai suara pak mentua sy... ank sy nmpk hantu rya blkg pelaku... dgn cara disuruh2... mimpi ular tedung hitam berkilat... menyusu bayi, muka pelaku ni sudah 4 org yg bermimpi...

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. Mimpi gangguan bukanlah mimpi mainan dan semua dalam
    mimpi itu adalah perkara serius...pada asanya kita di
    ganggu tapi pergunakan mimpi gangguan itu sebagai salah
    satu jalan dan ikhtiar mengatasi gangguan.

    Kalau berdepan muka pelaku...ucap kata pemutus...kalau
    nampak mulutnya membaca sesuatu...maka baca Bismillah...
    ya Allah musnahkanlah dan hilangkan sihirnya ini...
    baca Ta awuz....atau fatihah..atau Ayat Kursi sekali
    lalu tiup kuat mulut itu dengan niat seperti doa tadi.

    Kalau nampak kucing...atau bunga itu...baca Ayat Kursi
    atau fatihah niat minta Tuhan jauhkan...kalau masih
    ada ( tak hilang )...baca Ta awwuz 3 kali tiup niat
    memusnahkan dan menghilangkan.

    Anak dalam mimpi itu adalah jin...jangan di ambil
    sebaiknya baca Ta awwuz 7 kali kemudian tiup niat
    minta Tuhan musnahkan dan hilangkan...begitu juga
    ular...atau baca Ayat Kusri berulang-ulang sehingga
    semuanya itu terbakar atau hancur atau hilang.

    Rasa ada dekat tumpukan perhatian padanya dan ucap
    kata pemutus dan baca ayat Kursi satu...tiga atau
    tujuh kali...tutup dengan takbir 7 kali.

    Sebaiknya amal ayat manzil kalau mampu....amal fatihah
    pernafasan...3 Qul Pernafasan...buat rawatan kisar pada
    diri kalau perlu...buat air doa sendiri jadikan minuman
    harian...semua ini Insha Allah rujuk pada blog nampak
    hati ya cara dan amalannya.

    BalasPadam
  17. Kalau puan sering terlintas atau teringat seseorang tak
    kira siapa...maka tutup mata dan bayangkan orang itu
    duduk di depan dan ucap kata pemutus....

    Jin bukanlah sesuatu yang perlu kita takuti atau kagumi
    yang paling penting hati kita sentiasa yakin dan bergantung
    harap kepada Tuhan...Insha Allah puan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam