Selasa, 1 Disember 2009

DUNIA MISTERI...Si Dia Dari Alam Jin...

Ketika terjaga di tengah malam...
...ada sesuatu yang ganjil...lampu telah saya
padamkan sebelum tidur...
...tapi keadaan bilik terang benderang seperti
siang...

Ketika saya cuba bergerak...seluruh tubuh
terkunci...

Seketika...
tiba-tiba dari bahagian dinding bilik (...ada
jendela...) muncul seorang perempuan muda
berpakaian serba putih...
...melangkah masuk...terus ke arah saya...

...semakin hampir...dan saya tak dapat berbuat
apa-apa selain memerhati...

...perempuan muda itu duduk di samping...dan
perlahan-lahan baring...bersandar dibahu kiri...

...nampaknya dia sangat bahagia...
senyuman dan jelingan manjanya membuatkan
saya rasa suasana sangat romantik...
...kalaulah dia itu bukan 'pontianak'...

...saya mula membaca Suroh Fatihah...
dan dia terus senyum dan menjeling manja...
...kemudian 5 Ayat awal Al Baqoroh...

...senyumnya mula hilang...renungannya menjadi
sangat tajam seperti marah...
seolah-olah menyuruh saya menghentikan bacaan...

...kemudian saya sambung dengan Ayat Kursi...
dengan penuh kemarahan...perempuan muda
itu mencubit pipi saya sekuat hati...

...tapi cara cubitnya lain 'fesyen'...
jari telunjuknya masuk ke dalam mulut...
kemudian ia memicit dari luar menggunakan
ibu jari...

...boleh tahan juga sakitnya...
tapi saya teruskan juga membaca Ayat Kursi...

...dari dinding tempat ia muncul tadi...tiba-tiba
datang kegelapan...
semakin menghampiri dan mula 'menelan'
perempuan muda itu...

...dari hujung jari kaki...ke lutut...ke pinggang...
dada...leher...
...dan perempuan muda itu hilang ditelan
kegelapan...

...suasana bilik kembali normal dalam cahaya
lampu dari luar yang suram...

...ini kali pertama 'si dia' menampakkan diri...
iaitu di alam antara tidur dan jaga...

...sebelumnya cuma komen kawan dan saudara
mara...biasanya di waktu siang...terutama
di sebelah petang...

...ketika saya turun dari kereta...dah beberapa
kali orang bertanya..."mana kawan kamu tadi tu?..."

..."kawan mana?..."..."perempuan yang bertudung
merah tu...duduk sebelah kamu..." padahal saya
cuma seorang diri...

Nota :

1.Cinta dengan jin ada 2 jenis...iaitu sehala dan dua
hala...

...dua hala maksudnya...suka sama suka...
samada jinnya muncul di depan mata iaitu nampak...
atau tak nampak ( di alam nyata )...
antara dua alam atau dalam mimpi...

...iaitu bergantung kepada kekuatan gangguan dan
pendinding diri seseorang...
...terutama sekiranya sudah melakukan hubungan
jenis samada di alam nyata...antara dua alam...
atau dalam mimpi...
...tambah-tambah lagi kalau dah dapat anak di
alam jin...

...sehala biasanya jin yang cinta...tapi manusia tak
cinta...malah dalam kes saya...tak tau pun...
...dan dah nampak pun...tak juga cinta...pun belum
faham kena cinta jin...

...bagaimanapun kesannya...ada persamaan...
iaitu rasukan perasaan...seperti gembira...sedih...
takut...rindu...dan sebagainya tanpa sebab
munasabah...

...dan penghujungnya...
tujuannya sama...agar manusia itu jadi gila...
kerana bila dah 'senget'...seseorang itu akan
kurang kemampuan melawan atau merawat
diri...

...dan kalau jadi kahwin...akan ada kesannya
pada rumahtangga...Insya Allah mungkin saya
dapat mengongsi maklumatnya dengan anda...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan