Jumaat, 8 Januari 2010

MENGENAL GANGGUAN...15 Tanda Ada Saka...(s 1)

( Siri 1 )

Iaitu tanda-tanda seseorang itu ada saka...tak kira
saka keturunan atau dari berbagai punca lain...
( Sila rujuk...12 Cara Dapat Saka...Oktober 2009 )

1.Wanita yang tak dapat mengandung sedangkan
Pihak Hospital mengesahkan tak ada masalah...
termasuk suaminya juga sihat...

...(tanda besar)...

2.Wanita yang sering keguguran tanpa sebab yang
munasabah...

...ia mungkin dapat anak...atau tak ada yang bertahan
lama...atau selang seli...selamat dan
keguguran...

...atau...semuanya gugur semasa dalam kandungan...

...jika anak meninggal samada dalam umur bulan
atau tahun...biasanya kerana demam panas...

...(tanda besar)...

3.Ibu-ibu yang sentiasa mengalami gejala gangguan
jin semasa mengandung...seperti sakit ganjil...
perangai ganjil...seperti suka makan daun pokok...
benda-benda kotor...mengidam benda-benda najis...
...atau benda yang tak ada dan sebagainya...

...badan rasa panas...kandungan ter-
lalu aktif...atau gerakannya sangat lemah...selalu
mimpi ganjil atau buruk...

...atau selalu nampak orang-orang asing atau makhluk
ganjil samada dalam keadaan sedar...atau di antara
tidur dan jaga...atau dalam mimpi...

...dan biasanya yang datang itu sentiasa 'orang' atau
makhluk yang sama...

4.Dan bagi ibu-ibu mengandung yang sering mengalami
gejala gangguan jin...
maka kemungkinan besar anak dalam kandungan bakal
dapat jin saka bermula saat lahirnya...

...malah sering juga jin saka tertunggu-tunggu anak yang
bakal lahir untuk dijadikan tuan atau 'rumah barunya'...

...(tanda besar)...

5.Anda mengalami gejala gangguan jin sejak lahir...
atau sejak kecil...

...(tanda besar)...

6.Tapak tangan sentiasa rasa panas walaupun anda tak
demam...
iaitu...jika anda tekapkan tapak tangan kekulit anda..
tapak tangan itu terasa panas membahang...

...biasanya menunjukkan tapak tangan itu ada bisa...
kadang-kadang ada 'ilmu jin'...

...(tanda besar)...

7.Selalu pening atau sakit kepala tanpa sebab munasa-
bah...kadang-kadang ia ada 'jadual waktu' datang...
kadang-kadang tak menentu masa...

...biasanya ubat hospital tak berkesan untuk menghil-
ang pening atau sakit...

...peningnya seperti pening orang tak cukup tidur...
walaupun jadual tidur anda cukup dan tak bermasalah...

...juga anda tak ada masalah tekanan darah tinggi atau
tekanan darah rendah...

...kadang-kadang peningnya datang 'bersama' perangai-
perangai buruk seperti panas baran...malas...
dan sebagainya...

...(tanda besar)...

8.Anda ada kebolehan dan kepandaian...seperti mengurut...
meramal...mengubat...'jurus'...silat...

...atau mungkin bercakap tanpa henti...
kerana idea datang seperti hujan...
sampaikan anda sendiri mungkin rasa hairan kerana anda
'sangat pandai' berkata-kata...

...dan sebagainya...
samada anda belajar dalam mimpi...atau mendengar bisikan
tok guru ghaib...atau tanpa belajar...tau-tau saja...dah tau...
walaupun anda tak tau...macamana anda boleh tau...

...anda mungkin boleh menggunakannya bila-bila masa anda
suka...atau masa-masa tertentu...atau dalam masa kecemasan
saja...dan sebagainya...

...(tanda besar)...

9.Anda selalu rasa diekori...didampingi...atau dijaga oleh mak-
hluk yang tak kelihatan...dan anda tak rasa takut...

...ada juga orang yang boleh nampak pendampingnya...
dan ada juga yang tak nampak...cuma dapat rasa kehadiran-
nya...

...atau orang lain yang nampak...contohnya seperti bayang
hitam mengekori anda...

...(tanda besar)...

10.Sering didatangi oleh makhluk-makhluk yang sama...
samada secara sedar...atau dalam masa tak sedar diri...
diantara tidur dan jaga...atau dalam mimpi...

...ia mungkin berupa lelaki...perempuan tua atau muda...
atau makhluk ganjil...

...ia mungkin datang setiap hari atau malam...atau bila-bila
masa saja...

...(tanda besar)...

11.Anda dilihat berada pada lebih dari satu tempat dalam
satu masa...contohnya...anda di pejabat...tapi dalam masa
yang sama anak anda nampak anda di rumah...

...atau orang rumah mendengar anda mengetuk pintu depan
beberapa minit atau saat sebelum kereta anda memasuki
halaman rumah..

...atau anda di bandar...tapi ada orang mendengar suara anda
di dalam bilik berkunci...

...dan sebagainya...

12.Anda tak dapat bertahan lama berada ditempat yang jauh...
anda asyik rindu nak pulang kampung tanpa sebab yang mun-
asabah...

...kalau dah teruk merindu...mulalah ada yang kerasukan...
mengamuk tak tentu pasal...nampak itu dan ini...diserang
jin...dan sebagainya...

...atau mereka-reka cerita 'tunjuk sebab'...'kenapa saya mesti
balik kampung dan keluar dari sekolah asrama penuh...' untuk
diceritakan kepada ibu bapa...supaya tak disuruh balik ke-
sekolah...

...dan sebagainya...

...(tanda besar)...

13.Anda selalu kerasukan...atau mudah kerasukan...

...(tanda besar)...

14.Anda sangat sensitif terhadap orang lain yang ada gangguan
...ada saka...kena sihir...ada amalan pendinding diri...dan
sebagainya...

...anda mungkin rasa pening...sakit kepala...kepanasan...jatuh
sakit...marah atau benci tak tentu pasal...atau sebagainya...

...(tanda besar)...

15.Anda dapat merasa sesuatu (alamat buruk) sebelum anda
tahu ada keluarga atau rakan...atau orang sekampung yang
meninggal...

...atau sebelumnya anda biasa bermimpi aneh atau menakutkan...

...(tanda besar)...

Nota : Tanda-tanda lain boleh anda rujuk pada siri-siri Tanda-
Tanda saka lain.

Wallohu a'lam.

35 ulasan:

  1. salam.. aritu ada pergi jumpa seorang pengamal perubatan ni..dia ubat2 katanya ada benda dok ikut saya...tapi still lagi kena ganggu waktu tidur... lepas tu.. ada jumpa seorang lagi..pun benda sama gak..katanya benda tu baik.. nak jadi pendamping saya.. nk jaga saya..sebab tu dia dok ikut saya.. dia kata tak perlu buang..rajin2 solat baca alquran je.. tapi..saya tak nak benda ni... saya nk hidup macam org lain.. ni saka ke ape? sekarang dalam proses nak cari ustaz...


    kalau boleh,, boleh tak email pendapat tuan kat sini... cheezy73@gmail.com.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan,simple ja,solat 5 waktu,dan completekan your 5 rukun islam...:-)

      Padam
  2. Wa alaikum salam wbkth Momo...

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum...saya ingin bertanya kepada sesiapa yng mungkin arif tentang hal2 ghaib. setiap kali saya berada dekat dgn barang2 lama atau antik, kepala saya akan berdenyut pening, mata pedih dan berair seperti kena migrain yang teruk. tapi bila saya beredar dr tempat tersebut, saya merasa lega semula.harap dapat pendapat dan penjelasan dari Tuan tuan semua..terima kasih

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam wbkth saudara MH...

    Ia biasanya tanda ada angin bisa yang agak
    padat pada bahagian kepala...

    ...dan bagi barang lama itu pula...samada
    aura bahan semulajadinya agak kuat...

    ...atau ada jin yang menjaga barang tersebut.

    Namun sebaiknya saudara mintalah 'scan' pada
    mana-mana perawat....kerana mungkin saudara
    juga perlukan rawatan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum...saya nk tanya.. kenapa dengan diri saya... selalu terjaga lewat malam/awal pagi dalam jam 2,3 pagi.. selepas itu saya tidak boleh tidur sampai ke pagi.. sedangkan saya amat mengantuk.. bila terjaga..diri saya selalu bercakap sendiri seperti... (jgn kacau aku.. aku tak nak... tak nak ikot.. payah la mcm ni... mcm mengeluh...n mcm2 lg) pernah lidah saya keras/kebas.. saya tahu dalam diri saya cara mengucap.. tp x boleh sebut.. tapi bila saya tetap cuba sebut..saya berjaya sebut.. tp terasa lidah jd kebas... saya risau..sbb skarang saya tengah mengandung.. harap pihak tuan dapat membantu... menda ni dah terjadi dalam 3 4 kali selepas hari raya puasa baru2 ni...

    BalasPadam
  6. Wa alaikum salam wbkth bravo sokmo...

    Ianya tanda-tanda gangguan...ada juga
    bendanya yang datang dan menemani...
    kerana itu sukar tidur semula...

    Kalau puan di semenanjung...cuba hubungi
    0166883002 Ustaz Faizul dari Pusat
    Rawatan Iman Theraphy...

    Ustaz (guru iaitu Ustaz Muhammad) sedang
    berada di KL hingga 30 hb...atau cuba
    buka blog perubatan Islam...manalah tahu
    ada perawat yang dekat ya...

    Puan perlu perawat pakar...juga baik amal
    3 Qul pernafasan catitan mac 2011...juga
    Ayat Manzil serta Ayat Kursi mana-mana
    mampu...

    Insya Allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah..saya akan cuba rawat/amalkan ayat2 yang tuan cadangkan... terima kasih sgt2...sebenarnya menda ni terjadi selepas pergi menziarah rumah saudara semasa raya ke6.. semasa sampai dirumah diorg.. ada bomoh remaja sedang merawat sepupu yg terkena buatan org (dengki berniaga).. dan saya tengok cara diorg berubat sepupu tu dari mula hingga jin tu keluar dari badan sepupu.. 2 hari selepas tu waktu maqhrib saya n suami pulang dari rumah saya ke rumah mentua.. badan saya asa letih.. lpas solat maqhrib..nk rehat jap.. terus tertido.. dalam jam 11 mlm.saya terjaga.. dan diri sendiri asa takot..serabut..x selesa.. ckp sendirian..walaupun saya masih sedar diri saya...n masa tu terbayang2 tentang diorang sembang dgn jin dalam badan sepupu n keluarkan jin dari badan sepupu tu.. masa malam tu lidah saya jadi keras n suara x nk keluar.. suami bg minum air zam2.. n selepas itu..saya cuba mengucap lg.. dan suami suruh saya ambil wuduk.. masa saya nk bangun untuk kebilik air tu.. badan saya terus terasa sejuk... n mcm ada menda keluar pergi.. selepas tu saya dh jd ok.. bila balik ke selangor.. ada jadi dlm 2,3 kali..

      Padam
  7. Biasanya macam tu MAK TEH...kalau kita satu ruang dengan perawatan apa pun boleh jadi...
    apalagi kalau dalam badan kita ada angin bisa.

    Sebaiknya kalau jumpa keadaan sedemikian
    kita ada wuduk dan baca ayat-ayat pendinding
    juga sentiasa berzikir...

    Kalau kita asyik sampai terlalai...maka
    kita mungkin terdedah dengan gangguan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. salamullah.. ustaz, nk tanya sikit.. mcm mne kalau badan ada 'berisi'? :( sy xtau pape.sebab penah berlatih lawan ngn kawan(ala2 tomoi), tbe2 tgn dia bengkak & xboleh angkat., sy tertumbuk/tepis selow je.. ingtkn dia main2, lusa dia g berubat pastu org berubat tu ckp org yg tumbuk tgn dia, ada isi..padahal sy sayur je xde pape ilmu silat, ada pon masih baru belajar. sy xcye smua tu..nnti riak. rasanya tu bnda apa ek? minta penjelasan ..

    BalasPadam
  9. Wa alaikum salam wbkth Jawi...

    Ia boleh juga terjadi kerana benar ada
    'isi'...tapi sebaiknya minta 'scan' ya.

    Atau mungkin boleh cuba cara ini...
    angkat tangan seperti berdoa...dekatkan
    ke mulut...tutup mata dan baca Ayat
    Kursi 1 kali..atau Bimillah...7 kali...
    kalau tapak tangan rasa jadi hangat atau
    panas...maka tandanya ada angin bisa...
    atau tanda tangan ada 'isi'....

    Sebab lain...kita ada amalan pendinding
    tapi rakan itu ada 'isi'...

    ...dan sebagainya....

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih ustaz :) mcm mana nk scan? kena jumpa org yg tertentu ya.

      Padam
  10. Sama-sama Jawi...

    Boleh juga amal ayat manzil...kalau
    ada angin bisa biasanya akan ada
    tindakbalasnya....

    Tapi kalau ada perawat dekat yang
    diyakini...sebaiknya jumpa minta
    'scan'...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum ustaz. Saya selalu bermimpi ular yang banyak dan berbisa rasa geli pun ada,walaupun dalam mimpi danterbaru ni saya bermimpi menyusukan anak kecil. wassalam.

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam wbkth zainun...

    Selalu bermimpi aneh atau menakutkan...ia
    sepertinya tanda-tanda besar ada saka...
    dan ia termasuk mimpi menyusukan anak...

    Kalau bermimpi ular...biasanya ianya melibat-
    kan jin jantan...

    Terima kasih kerana sudi bertandang ke blog
    ini...dan In-shaa Allah...kalau ada apa-apa
    rasanya yang sesuai untuk kita kongsikan ber-
    sama...silakan ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. As salam...sejak semalam mata kiri bahagian bawah berdnyut2..sy dlm masih dlm rawatan dengan pusat perubatan alhidayah...ini rawatan kedua sy...apa yg saya keliru..denyutan dtg sekejap2 tetapi kerap..sgt xselesa. Adakah masih ada saki baki yg blum keluar sepenuhnya...?? Sakit kepala dan sakit badan telah beransur hilang...alhamdulillah syukur sgt..tetapi mata bahagian bawah plak yg berdenyut2..mohon ustaz jelaskan masalah sy ni. T.kasih

    BalasPadam
  14. Wa alaikum salam wbkth aimy...

    1. Denyutan datang-datang biasanya menandakan
    samada jin itu masih cuba bertahan dalam dada
    atau ia keluar masuk...

    2. Biasanya tanda-tanda seperti bahagian mata
    yang berdenyut-denyut itu menunjukkan ada jin
    atau angin bisa dalam badan...

    ...dan sebagainya...

    Tanda-tanda di atas menunjukkan aimy masih
    terus perlu rawatan...dan sebaiknya amal pen-
    dinding kerana ia menunjukkan asal saja ada
    kesempatan atau ruang...benda itu masih cuba
    untuk masuk dan bertahan...

    Penting sekali...jangan berputus asa dan sambil
    berusaha berubat...dekatkan hati dan diri pada
    Tuhan...

    In-shaa Aimy ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  15. Assalammualaikum
    Saya inginkan kepastian samaada saya terkena gangguan jin biasa atau saka..
    dah hampir 2 bulan saya sering sakit yg macam2.kejap sakit pinggang,sakit kaki,tengkuk,kepala,tangan,,
    saya juga kerap mimpi yang pelik2..
    saya kerap mimpi pelik sejak saya ternampak lembaga hitam dipintu bilik saya tapi saya buat tak tahu,,
    saya sekarang tak boleh berjauhan lama dengan keluarga,paling lama sehari.kalau lama,mmg saya rasa lain macam.perasaan nak balik kampung tu mmg kuat..
    untuk makluman,atuk saya tinggal bersama keluarga saya,dia seorang pengamal perubatan tradisional.dah berumur hampir 100 tp nafsu makan dia lebih dari orang muda.sering bercakap sendirian pd waktu malam..
    bila saya buat rawatan,dia akan tak sihat
    Saya sangat2 inginkan kepastian.terima kasih

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam wbkth Yai..

    1.Sakit panjang berpindah-pindah...

    2. Kerap mimpi pelik..

    3. Tidak dapat jauh dari kampung halaman...
    selalu ada perasaan mendesak balik...

    ...biasanya tanda gangguan saka...

    'kelainan' nafsu makan...serng bercakap sendirian
    tanda ada pendamping...dan biasanya ia jenis
    akan jadi saka pada keluarga...

    Rasa tak sihat itu tindakbalas angin bisa dalam
    badan pada rawatan...

    Kesimpulannya...besar kemungkinan ianya
    gangguan jin saka...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. AsSalam
    Saya ingin kepastian apakah maksud mimpi saya tatkala mengandung saya sering bermimpi bayi dan ular bisa. Saya mempunyai 4 orang anak dan hampir kesemua kejadian mimpi ini berlaku tatkala saya mengandungkan anak saya. W/pun 4 anak saya telah dewasa, namun saya mengalami keperitan hidup akibat sikap ibu mertua yang dipercayai mempunyai saka. Beliau yang berusia lebih 70 thn mempunyai pantang tidak boleh pergi ziarah orang yang meninggal dunia. Beliau juga tidak menyukai kanak-kanak kecil dan gemar menabur fitnah walaupun terhadap kanak2. Utk makluman, beliau telah menunaikan haji dan umrah namun sekembali beliau dari Mekah, sikap beliau yang suka menghasut telah menyebabkan rumahtangga anak perempuan beliau sendiri (adik ipar saya) bercerai berai dan kesengsaraan menantu beliau ini hingga membawa maut. Bermacam mimpi ngeri dialami oleh bekas menantu beliau ini sebelum hembus nafas terakhirnya. Beliau menderita penyakit ganjil selama hampir 3 tahun. Sebagai menantu yang kedua, apakah nasihat ustaz kepada saya agar peristiwa buruk yang menimpa ini tidak berlaku kpd saya dan mohon pengesahan ustaz adakah mertua saya mempnyai sikap panas baran, tidak boleh menjalin hubungan baik yang kekal w/pun dgn sesiapa dan gemar mengadu domba ini mengamalkan ilmu saka. Mohon nasihat dan pandangan ustaz berhubung konflik yang berlaku ini.

    BalasPadam
  18. Tambahan text terdahulu. Satu lagi perkara pelik yang dialami suami saya ialah beliau mengalami batuk dan amat sukar utk sembuh, bersikap panas baran spt sikap ibunya. Apakah ciri-ciri ini mempunyai kaitan dengan gangguan makhluk halus dan mohon nasihat ustaz berhubung perkara ini ?

    BalasPadam
  19. Wa alaikum salam wbkth puan nori...

    1. Mimpi buruk atau aneh yang sama berulang-ulang
    tanda adanya gangguan jin dan ia dari jin saka...

    ...kalau sentiasa mimpi semasa mengandung...anak
    dalam kandungan perlu perhatian tentang gangguan
    jin saka apabila ianya telah lahir kelak...dan biasanya
    anak itu akan ada jin saka....

    2.Dari pantang ziarah orang meninggal...orang yang di-
    benci menderita...dengan sakit ganjil...sekurang-kurang-
    nya boleh diambil perhatian kemungkinann ada jin saka
    dan ilmu...

    kemudian sikap-sikap negatif yang mungkin agak ter-
    lebih-lebih dan mendarah daging...terutama marah dan
    benci tidak tentu pasal...boleh jadi juga ada kaitan
    dengan gangguan...

    Ditambah lagi dengan batuk suami (anaknya)...serta
    sikap panas baran yang 'menurun'...maka ia menguat-
    kan kemugkinannya...

    Puan sebaiknya amalkan pendinding diri...selain jadi-
    kan air doa minuman harian...juga untuk mandian...

    Silalah lihat tajuk SENARAI AMALAN PENDINDING
    catitan Ogos 2010...dan amalkan mana-mana yang
    termampu terutamanya Ayat Kursi dan 3 Qul pernafasan
    dan kalau mampu...amalan asar juga Manzil...dan
    sebagainya...

    Cara amal Ayat Kursi mudah pula...baca setiap kali
    lepas solat...sebelum tidur....sebaik bangun dari tidur...
    ketika keluar dari rumah...ketika samapi dimana-
    mana tempat...dan apabila pulang rumah...sebaik
    nampak rumah tersebut...baca Fatihah sekali...
    Ayat Kursi sekali...tiup perlahanke arah rumah sambil
    doa dalam hati...Ya Allah...lindungilah saya dari semua
    bahaya dan dan kejahatan yang ada di rumah ini...
    samada yang kelihatan atau tidak...dan baca Ayat
    kursi ketika melangkah masuk rumah...walaiupun
    sekadar dalam hati...

    BalasPadam
  20. ...bagi mertua...biasanya ia akan sangat sakit hati
    dan dendam (campur hasutan jin) apabila seseorang
    terang-terang menentangnya apalagi kalau dengan
    cara kasar...maka sebaiknya jaga tingkah walau
    dalam keadaan mana sekalipun...

    Sentiasa zikir Laa ilaaha illallooh dengan lidah atau
    dalam hati bila-bila masa juga dan sentiasa berserah
    pada Tuhan akan segala urusan disamping kita berikhtiar
    dengan cara biasa bagi apa juga perkara...

    Kalau boleh...jauhi rasa benci pada mertua atau sesiapa
    juga termasuk suami...semai rasa sayang...iaitu me-
    mandang seseorang dengan rasa kasih sayang...dan
    jangan buruk-burukkan sesiapa tanpa keperluan...

    Ia mungkin agak berat tapi....dengan amalan zikir juga
    kekuatan kehalusan perasaan...Insha Allah...ia mungkin
    menjadi pembenteng kepada permusuhan juga gangguan.

    Kalau mampu...amal Ayat 1 hingga 6 surah Thoha...
    sentiasa baca pagi petang...juga baca tiup pada ubun-
    ubun atau pada seseorang walau dari jauh...pada
    makanan...minuman...pakaian terutama pada sekeluarga
    juga mertua...doa mohon pada Tuhan agar tersemai
    dan menjadi kuat ikatan rasa kasih sayang antara sesama...

    Kalau mampu amal Sunat Taubat juga Hajat..serta Tahajjud
    dan biasakan baca Yasin pagi petang...Insha Allah ada
    keberkatannya...banyakkan doa yang baik-baik untuk
    semua sekeluarga juga semua saudara seagama samada
    yang masih hidup atau sudah meninggal...

    Insha Allah puan...banyakkan bersabar...jangan sekali-
    kali bertingkah kasar atau meninggikan suara tak tentu
    pasal...tunjukkan pada mereka semua...walau apa pun
    keadaannya...puan tetap sayang dan menghormati
    mereka...

    Insha Allah puan ya...

    BalasPadam
  21. Terima kasih ustaz atas pandangan dan nasihat berguna. Namun terdapat satu lagi kemusykilan tentang peristiwa aneh yang berlaku kepada adik ipar (yang kematian suami susulan kes di atas) yang baru pulang dari umrah didapati wajahnya penuh dengan sopak (umpama bisul) yang tumbuh disekitar muka. Tidak dinafikan anak perempuan beliau ini w/pun telah menunaikan haji dan umrah beberapa kali namun beliau tidak begitu mengambil berat tentang solat fardu kepada dirinya juga anak-anak beliau apatah lagi perkara-perkara sunat. Tutur kata serta tingkah laku juga saling tidak tumpah seperti ibunya sendiri serta abang kandungnya (suami saya). Mohon pandangan ustaz apakah petanda wajahnya tumbuh ketul2 umpama bisul tatkala pulang dari tanah suci.

    sekian, mohon pandangan dan maklumbalaas ustaz.

    BalasPadam
  22. Sama-sama puan...

    Tentang itu...Allah lebih tahu...namun yang nyata...
    kadang-kadang peringatan Tuhan itu datang melalui
    ujian...

    Perkara lain...apabila sesuatu itu ada kaitan dengan
    gangguan...maka bisul-bisul biasanya laluan angin
    bisa keluar dari badan...

    ..kadang-kadang pula...ia kerana jin pengganggu
    mempunyai 'keadaan' yang sama...

    ...dan kemungkinan lain...ada gangguan pada darah-
    nya...seperti angin bisa jin...atau sebab-sebab biasa
    seperti darah banyak kandungan kolestrol...Wallohu
    a'lam...

    BalasPadam
  23. salam junied saya nak tanya nie saya pernah la pergi mandi bunga dengan seorang perawat,,tapi apabila perawat tuw sedang menjirus air ke badan saya,,saya merasa sebak dalam badan saya..apakah tandanya tuan??

    BalasPadam
  24. salam Encik Junied,

    Saya pernah mimpi meribakan bayi ketika baru sebulan kahwin.Dalam masa yg same...sy sering sakit kepala , sebulan pas tu...pegi ke indon, diganggu panggilan pelik2, tuka no...hanye suami je baru tau, esok hari terus "ade" yg call, padahal mase tu beli prepaid mane ade daftar name. Kemudian penah dpt alamat gigi tanggal mase arwah abah n atuk nk meninggal. Sekarang hampir 2 tahun lebih kawin..kami masih x de rezeki anak. tp 4 bulan lepas penah jmpe bapak kawan. die scan, kate dlm badan dah lame ade "bende" (tp x ckp ape). Die bace2 n kate jgn risau..dah kuar...tp dah 5 bulan berlalu....lekat2 jugak walau dah cek doctor xde mslh..sebab risaukan masih ade. Sebab bapak kawan punye kaedah agak meragukan(tak bace ayat depan kite). saya suke mngurut tp x reti pun urat..main urut aje.. Soalan...mungkin tak kerana saya ada saka? ikutkan belah ayah mmg ade saka. Belah mak x tau la...cume nenek penah di"tumpang" dekat 40tahun lamenye walau dah katam quran lebih 40kali dn bole ikut org tilawah kt tv tnpe ade quran di depan (dah hafal). nenek pun hari2 bace quran n mase nk tunggu solat..bace surah lazim..cume kes nenek ni..kate darul syifa...bende tu lekat n susah nk kuar sebab die dah jmpe perumah yg "KUAT". entah....mungkin ke saye ade sake?

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Sering sakit kepala...panggilan pelik-pelik..mimpi
    pelik termasuk riba bayi...ayah ada saka...nenek
    ada benda tumpang...sukar mengandung tanpa
    sebab munasabah...tanda-tanda kemungkinan
    besar puan ada saka...

    ...ambil perhatian kemungkinan penempatan pada
    bahagian kepala dan perut (atau rahim)...

    Berusahalah minta rawat juga amal pendinding...

    Tentang nenek walau khatam Qur'an...sebaiknya
    seseorang pada kedudukan yang sama amal
    juga ayat-ayat khusus pendinding seperti Manzil
    sambil terus minta rawat...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    Tapak tangan dan tapak kaki saya sentiasa panas.. kadangkala saya mudah membaca fikiran orang dan bertindak sebelum seseorang itu bertanya.. bekas isteri saya selalu kata yang tangan saya panas mcm api.. saya sering nampak jelmaan tetapi semakin kurang rasa takut.. watak saya amat mudah untuk wanita jatuh hati.. tetapi, saya kurang berminat pada seks.. cuma cinta, keluarga dan kerjaya..

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Tapak sentiasa panas...juga sering nampak jelmaan
    biasanya tanda-tanda kemungkinan adanya angin
    bisa...

    Sementara kelebihan itu mungkin anugerah Tuhan
    secara semulajadi...atau dari sebab adanya 'benda'
    mendamping...

    ...maka sebaik-baiknya saudara minta 'scan' pada
    perawat yang diyakini untuk mendapat kepastian...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya telah berjumpa beberapa orang yg merawat perkara ini, namun saya diberikan nasihat untuk tidak mengamalkan ilmu ghaib yg saya tuntut sedangkan saya tidak pernah menuntut ilmu2 ghaib atau yg sewaktu dengannya.. dan saya memiliki kenangan silam orang lain yang saya tidak kenal lansung.. kenangan sekitar tahun 70-80an sedangkan saya lahir tahun 1984..

      Padam
  28. Pada adat kebiasaannya...apa yang berlaku adalah...

    Ada jin mendampingi seseorang yang mungkin meng-
    amalkan ilmu ghoib...iaitu ilmu yang menggunakan
    jin sebagai tunjang kekuatannya...

    Jin tersebut telah berpisah darinya...mungkin kerana
    dibuang...dirawat...kerana meninggal atau sebagainya.

    Kini jin itu telah memilih sendiri saudara sebagai tuan-
    nya...dan sudara mendapat kelebihan daripada jin
    ilmu ghoib tersebut...

    Perawat dapat mengesan jin ilmu itu...tapi mereka
    sangkakan saudara sendiri mengambil atau mengamal-
    kannya...

    Kenangan itu adalah kenangan jin tersebut bersama
    tuannya dulu...dan oleh kerana jin atau angin bisanya
    juga meresap dalam bahagian kepala (fikiran) maka
    sudara juga merasainya...

    BalasPadam
  29. ...setakat ini...gejala menunjukkan jin itu agak sebati
    dalam badan...dan untuk jangka masa panjang...ia
    biasanya akan memudaratkan...iaitu mengganggu
    dan menimbulkan sebarang gejala sakit...

    Namun belum terlambat...teruskan ikhtiar meminta
    rawatan juga sebaiknya amal pendinding diri sendiri
    terutama kalau mampu Ayat Manzil...Ayat Kursi 11
    kali dan sebagainya...jadikan air doa minuman harian
    juga guna mandi...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  30. Assalamualaiku
    Saya nak betanya apa tandany jika setiap kali menjelang maghrib dan slt maghrib tapak tgn mulai terasa bahang dan panas.. ? Hanya tapak tgn sahaja..

    Boleh beri sedikit penjelasan..tq

    BalasPadam
  31. Wa alaikum salam wbkth cikgu...

    Ia dari antara dua kemungkinan...

    Ia biasanya berkaitan angin dalam badan...dan
    mungkin saja pada masa tersebut 'ia' mula
    aktif....kerana itu tapak menjadi panas...

    Dan kemungkinan lainnya pula...ada 'benda' baru
    masuk pada masa-masa tersebut...maka timbul
    tindakbalas berkenaan...

    Tapak tangan panas juga bererti tubuh kita masih
    ada pendinding atau penghalang...dan ia tindak-
    balas positif ( baik ).

    Bagi sesiapa pula kalau tapak tangannya panas
    sepanjang masa...maka kemungkinan besar atau
    jin yang sudah jadi saka dalam badannya...

    Pada cikgu...sebaik-baiknya tingkatkan amalan
    pedinding...dan kalau boleh...sebaik-baiknya
    minta 'scan' pada yang pakar...kita perlu tahu
    sekiranya ada 'benda asing' dalam badan atau
    yang cuba masuk tinggal dalam badan kerana
    biasanya tanpa sebarang penghalang...benda
    itu tak akan berhenti...

    Insha Allah ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam