Rabu, 20 Januari 2010

SAKA...Tanda-Tanda Yang Sering diabaikan...

Iaitu...

Ada tanda-tanda yang sangat jelas seseorang itu
ada jin saka...
...tapi banyak tanda-tanda ada saka yang sangat
samar iaitu seperti tidak ada kaitan dengan gang-
guan jin...
...dan seolah-olah seperti sakit biasa...atau ber-
punca daripada sebab-sebab biasa...

Contohnya...selalu pening atau sakit kepala...
...selalu rasa letih...selalu menguap...sakit atau beng-
kak kecil...sukar menumpukan fikiran...

...sukar tidur malam...terlebih aktif...suka berbohong
dan mengintip rahsia orang...penyombong...
takut berada dalam khalayak ramai...selalu mengigau
atau mimpi aneh...

...sukar mencari pasangan hidup...sukar mendapat
atau selalu kematian anak...sukar maju dalam ber-
niaga...cepat bosan dengan kerja...dan sebagainya...

...yang sepintas lalu...semuanya seperti tiada kaitan
dengan gangguan jin...dan kita boleh kaitkan punca-
puncanya sebagai perkara biasa seperti...banyak fikir...
kurang tidur...kurang rehat...kurang bersenam...
kurang zat makanan...kurang berpengalaman...per-
mainan perasaan...tekanan jiwa ...salah makan ubat
dan sebagainya...

Namun sebaiknya anda faham...satu beza yang
paling besar antara saka dan sihir adalah kesannya...

Kalau sihir biasanya mendadak...seperti kerasukan
atau kesakitan mendadak...
manakala saka...ia ada tanda-tanda jelas...tapi sangat
banyak tanda yang tidak jelas...seolah-olah perkara
biasa...

Maka itu pentingnya setiap orang faham tanda-tanda-
nya...kerana kesan-kesannya boleh meliputi di-
berbagai sudut kehidupan sehari-hari...

Dan kenyataannya ...ramai orang yang terus menan-
ggung kesan gangguan saka tanpa berpeluang untuk
berubat...semata-mata kerana kurang faham...

Wallohu a'lam

Nota .

1.Setiap masalah atau penyakit yang dapat dikaitkan
secara jelas dan logik dengan puncanya...
maka kemungkinan besar ia cuma penyakit atau mas
alah biasa...

...tapi kalau hanya dapat diandaikan...dan kaitannya
yang samar dengan sebab-sebab biasa...
maka kemungkinan ia ada kaitan dengan gangguan
jin samada jin liar...saka atau sihir...

21 ulasan:

  1. Salam. Saya kerap malah hampir setiap malam diawal lena mimpi atau igau yang macam berterpa.
    Adakah ini gangguan saka atau apa yang kita pernah pelajari dan buang suatu masa dulu dizaman muda/bujang? Terima kasih

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam hafsa...

    Mimpi aneh atau mimpi buruk berterusan
    adalah antara tanda-tanda seseorang itu berkemungkinan besar ada jin saka...

    Tentang asal usulnya...mungkin hafsa le-
    bih tahu...

    Adapun jin saka itu boleh jadi jin saka
    keturunan...jin saka dari tangkal...jin
    saka dari ilmu yang kita tuntut...terut-
    amanya kalau mimpi itu bermula sejak kita menuntut..atau sejak kita membuang ilmu
    tersebut...atau mimpi itu seperti ada ka-
    itan dengan bentuk...atau 'kisah' ilmu
    yang kita tuntut...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Salam.. saya nak tanya pendapat anda samada saya ada saka ataupun tidak..

    1. Sejak kecil saya ada masalah selalu berjalan masa tidur.. bila ditegur automatik saya akan sambung tidur balik tapi saya langsung tak sedar pasal tu. Masa form1 saya tersedar masa saya tengah berjalan masa tidur di asrama, seingat saya itulah kali terakhir saya berjalan masa tidur.

    2. Sejak kecil saya selalu merancau/merintih masa tidur. Pernah dulu mak saya cakap saya tunjuk² kat siling rumah sambil merancau. Last skali saya kena dalam 2 bulan lepas, suami sy cakap sy merintih masa tidur. Lepas dia tegur sy marah dia. Masa marah tu sy antara sedar dgn tidak..

    3. Tahun 2002 masa di asrama universiti, sy selalu kena tindih masa tidur. Masa tu kerap sangat sampai sy tak berani nak tidur. Tapi lama² sy dah agak biasa kena tindih sampai sy boleh bercakap dengan benda tu. Badan dia besar, berbulu, suara garau dan bercakap dengan loghat utara yg pekat (mcm kampung sy). Dalam setahun lepas tu sy berbual dgn adik sy, baru dpt tau yg dia kena tindih dgn benda tu jugak. Sampai sekarang sy masih kena tindih tapi dah tak sekerap dulu. Tapi sekarang sy dah x nampak makhluk berbulu tu... bila sy baca ayat kursi dia ikut, sampaila sy baca ayat yg last tu berulang² kali baru dia lepaskan pelan².

    4. Sy dah 7bulan kawin tapi masih belum dikurniakan anak.. sy tak pernah senggugut tapi haid tak menentu sejak dulu lagi.

    Kadang² sy rasa berat sgt kepala.. nak kata sakit kepala pun bukan, pening pun bukan.. macam berat.. rasa malas je..

    Baru² ni suami sy pulak jadi pelik, tengah² tidur dia tiba² je ketawa. Dia cakap dia mimpi lawak... sy pulak yg pelik.

    Adakah ini gejala saka? atau sihir? atau cuma psikologi sy sahaja? Harap dapat dibantu..

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam Mashi Elyna...

    Semua gejala di atas menunjukkan kemungkinan
    yang sangat besar...puan ada saka...dan tak
    mustahil ada kaitannya dengan belum ada anak.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Yeke.. sy pun bingung jugak sbb x tau dari mana pulak nak datangnya saka tu. Sy dulu mmg rapat dgn arwah nenek tapi dia warak dan sy yakin dia xde bela apa². Sy xpernah pulak diganggu masa sy sedar cuma masa sy kecil dulu nenek ada cakap saya pernah kena sorok dgn hantu. Apa yg patut yg buat..

    BalasPadam
  6. Sebenarnya jin saka itu boleh datang dari
    mana sahaja...tak semestinya ada kaitan
    darah dengan kita...

    Contohnya banyak jin saka terbuang atau
    yang dibuang berusaha mencari tuan baru
    dan ia akan pilih sesiapa sahaja yang ia
    suka dan ada laluan masuk...atau dirasa-
    nya ia boleh masuk...

    Puan bolehlah minta 'scan' dengan perawat
    yang dipercayai...dan kalau sah ada saka
    mak bolehlah minta rawat...dan begitu
    juga pada suami...

    Dan lebih baik lagi kalau puan serta suami
    ada amalan pendinding diri di samping ber-
    ubat...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. askom.. sy nk tnya. sy slalu brmimpi ada bayi kecil, malah sy syg kt bayi tu. Adakah tu saka

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth saudari...

    Kemungkinan besar...ya...

    Tapi sebaiknya...minta 'scan' ya
    dan rawatan kalau perlu...

    Kadang-kadang gangguan saka itu tak
    menunjukkan sebarang gejala sakit...
    tapi biasanya pasti ada pengaruh dari
    segi lainnya seperti fikiran dan pera-
    saan kita...

    Kalau gangguan saka menyebabkan seba-
    rang gejala penyakit pula...bererti
    ia dah bertapak agak kuat dalam
    badan...

    Dalam zaman kita ini...ada saka per-
    kara biasa...tak ada saka...perkara
    luar biasa...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. asslamualaikum...artikel ni byak info yg berguna.
    malah ada yang terdapat pada diri saya.
    kalau x kberatan sy nk mnta pendapat.
    1.saya sering berasa sakit dan berat seperti ditekan di bahagian pangkal tengkuk dan kadang2,di tulang belakang bhgian kiri diikuti sakit kepala tanpa sbb.
    2.stiap kali solat mesti kpla rasa sperti ditekan2 dan berat.terutama smsa sujud..
    3.badan dan sendi2 saya sering sakit tanpa sebab yg mnsabah...selalunya menjelang senja sehingga 1@3 pagi
    adakah ini juga petanda didampingi jin??

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam wbkth ania92...

    Maaf ya...ianya jelas seperti gejala ada
    saka dan tak mustahil pula ada benda
    lainnya pula...

    Cuma nak lebih pasti...minta 'scan' ya...
    dan pastinya ia biasanya juga memerlukan
    rawatan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. salam..
    nk tny,
    smlm sy bermimpi..
    mengandung dan melahirkan..
    kembar 3..
    semasa bersalin,hanya seorang bayi yg kuar..
    yg 2 org lagi tue dalam perut lagi..
    knp yer..
    sy juga disihir dan ade saka dan menjadi pewaris nyer..
    tetapi sy x terima saka tue..
    bersalin di dalam rumah..
    adakah 3 org kembar itu adalah jin syaitan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth fieka...

      Mimpi itu tanda adanya gangguan jin
      dan ia lebih kepada saka...

      Bagaimanapun samada benda-benda itu
      benar-benar ada dalam perut...ia bo-
      leh jadi tapi sebaiknya untuk kepas-
      tian mintalah 'scan' mana-mana pera-
      wat yang di percayai ya...

      Cuma terutamanya bagi jin saka...
      tinggal dalam perut masih biasa saja
      dan ianya selalu berlaku...

      Semua saka adalah jin...kita panggil
      syaitan kerana ia buat kerja syaitan.

      Wallohu a'lam

      Padam
  12. erm...adakah itu petanda anak jin?
    atau mungkin sy telah berkahwin dgn jin?
    emm...
    boleh kan en.junied 'scan' sy?
    kerana,masalah sy terlalu rumit... :'(
    sy sering sakit kepala lebih2x lagi bile petang..
    dan juga sesak nafas, dan lain2x gejala yg berkaitan....

    BalasPadam
  13. ...wallohu a'lam...setakat maklumat ter-
    sebut...masih tak dapat kita pastikan
    kedudukan sebenarnya...

    Daripada gejalanya...fieka jelas memerlu-
    kan rawatan...sebaiknya dari perawat dekat
    dan yang diyakini...

    'Scan' jarak jauh saya tak latih...tapi ka-
    lau perlu...harapnya fieka ada alamat email
    untuk saya hubungi...Insya Allah...

    BalasPadam
  14. salam...
    betul juga, x sesuai jika bcerita di sini...
    masalah sy agak rumit...
    panjang juga cerita nya...
    sy dh membuat rawatan di banyak tempat, ayah sy juga hampir putus asa..ter masuk la saya :'(
    hebat sungguh dugaan saya kali ini,,,
    ini email sy, jika ade perkembangan, en, email sy yer.. feusha_fieka92@yahoo.com
    jika boleh 'tengok' penyakit saya... terima kasih :)

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam wbkth fieka...

    Insya Allah...

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum...sye nak tau sama ada saya dan ahli keluarge saya telah disihir ataupun disebabkan saka?

    gejala:
    1)Saya kerap bermimpi ular(dipatuk banyak ular2 berbisa pada masa yg same,terkurung bersama ular tedung didlm kurungan dan ular itu ingin mematuk saya,diserang oleh banyak ular dan bermimpi seekor ular melintas dan melalui secara perlahan diatas badan saya).Saya juga kerap bermimpi berada didlm tandas yg kotor bersama najis,jatuh dri tempat tinggi dan slalu terasa sprti hujung kaki disentap ketika bru melelapkan mata dan menyebabkan saya terkejut dri tidur dan jantung berdebar-debar.Saya juga pernah diserang skit perut yg agak teruk disebabkn angin sehingga menyebabkn sya pitam,selalu sakit2 belakang dan kembung perut dan hal ini berlanjutan sehingga sekarang w/pun telah berubat secra tradisional dan perawatan Islam.

    2)Emak saya selalu mengalami sakit2 sendi,skit kpale,mengidap darah tinggi,sesak nafas,sakit dada seprti skit jantung(padahal telah cek diklinik dan doktor mengatakan tiada kaitan dgn jantung),slalu ditindih ketika tidur,bermimpi bnda2 yg menakutkan dan slalu didatangi oleh bau yg sgt busuk(hanya dpt dikurangkn apabila emak melakukan solat hajat dan membaca Yasin tetapi akn berulang kmbali keesokannya atau selang beberapa hari).Emak juga selalu meracau dan menjerit ketika tidur akibat gangguan dan selalu mengalami jantung terhenti ketika tidur.

    3)Adik saya pula juga mengalami perkara yg sama sprti jantung berdebar-debar,skit kepale secara tiba2,pening dan loya,skit perut secara tiba2,apabila dia tidur saya melihat dia mengetap-ngetap giginya,tapak tangan berpeluh,sering bermimpi yg menakutkan dan kami 3beranak sering bermimpi mayat.

    Mohon sgt diberi penjelasan tentang perkara ini kerana telah puas kami berusaha untuk merawat masalah ini termasuklah dgn bomoh,ustaz,pusat rawatan Islam dan scra moden sehinggalah sekarang namun perkara ini masih lagi berlaku malah semakin menjadi-jadi.
    Untuk pengetahuan,kami selalu diganggu oleh makhluk halus didlm rumah dan berasa sgt tidak tenteram ketika berada didlm rumah.

    BalasPadam
  17. Wa alaikum salam wbkth kembo Kok limoh...

    Wallohu a'lam....namun pada pendapat saya
    gejala-gejala pada KKL...ibu juga adiknya
    yang banyak adalah tanda saka...

    Tanda-tanda lain seperti sihir...Wallohu
    a'lam tapi tak mustahil...begitu juga men-
    genai kediaman...yang nyata ada jin turut
    sama tinggal dalam rumah...

    ...malah...maaf ya...juga dalam badan...
    terutama bahagian kepala...dada...perut...
    dan kemungkinan belakang...atau benda tu
    cuma duduk singgah atas belakang...

    Rawatan biasanya nampak kurang berkesan
    atau hanya sementara kerana pengganggu-
    nya masih dalam badan...atau sudah kel-
    uar tapi masuk semula...

    Rumah juga perlu 'dirawat' dan di pagar KKL ya...kerana biasanya rumah akan dipenuhi
    oleh 'aura asing' yang mungkin akan mempen-
    garuhi atau masuk ke dalam badan penghuni
    rumah...ia seperti kita tinggal dalam 'rend-
    aman' angin bisa...

    Rumah boleh terjadi sedemikian samada kerana
    penghuni ada saka...atau tangkal jin...atau
    rumah jadi tapak atau tempat persinggahan
    jin...atau disihir...dan sebagainya...

    Bagaimana pun...sebaiknya minta rawat...juga
    minta 'bersih' dan pagar juga rumahnya...

    Kemudian samada saka atau sihir atau sebagai-
    nya...formulanya...keluarkan jin dari badan
    dan amal pendinding agar jin tak dapat masuk
    atau tak dapat bertahan lama dalam badan...

    ...cuma kalau sihir itu guna alat...ada kele-
    bihannya kalau alat itu dapat ditawar...atau dibatalkan...

    Insya Allah Kembo Kok limoh ya...

    BalasPadam
  18. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  19. Trima kasih banyak2 atas penerangan diatas..Insyaallah kami akan trus berusaha..tetapi apa yg sewajarnya perlu kami lakukan kerana rumah itu sudah banyak kali dirawat dan dibuat pendinding tpi tidak b'hasil.Dan saya juga ada beberapa perkara yg ingin diberitahu ttapi tidak sesuai utk dinyatakan disini.Sekiranya kelapangan,saya b'besar hati utk m'dptkn nasihat. ini emel saya- ana1141_lantokler@yahoo.com

    BalasPadam
  20. ...Sama-sama Kembo Kok limoh...Insya Allah...

    BalasPadam