Jumaat, 28 Mei 2010

ANDA NAK TENGOK JIN?..CARA MUDAH...

Iaitu nak nampak jin terang macam nampak orang
dan 'lebih syok' lagi...sampaikan jin yang anda nam-
pak itu...anda sangka orang...bagaimana caranya?

1.Pada asasnya...manusia tak akan nampak jelmaan
jin kecuali jika jin itu sengaja memperlihatkan dirinya.

2.Dan semudah-mudah cara nak nampak jin...ialah
dengan memasukkan jin ke dalam mata anda...

3.Caranya dengan mempelajari sihir khusus untuk
tujuan yang demikian...atau minum air sihir...
atau minta di masukkan jin oleh 'rakan-rakan'
atau oleh tukang sihir...

4.Itu pun...belum tentu anda akan nampak jin kecuali
dengan izin Allah.

5.Seperkara perlu anda ingat...jin ini perangainya tak
lah seperti manusia yang kalau 'di beri betis nak paha'
tapi jin ini 'di beri betis...nak baham orangnya...
keluarganya...dan anak cucunya sekali'.

6.Sekali masuk ke dalam badan...walau dengan niat
nak simpan di mata saja...pasti jin itu akan melajak
jauh dan kalau boleh nak tinggal sampai mati...

7.Maka kalau setakat nak nampak jin bukan kerana
dalam keadaan darurat ( biasanya tak ada darurat-
daruratnya... ) apalagi untuk berseronok atau saja
nak melihat benda-benda ghoib semata-mata...
elakkan...kerana keputusan anda mungkin akan
menjadi 'barah dalam daging' kepada diri anda...
keluarga anda...dan anak cucu anda...

...seperti kata pepatah...terlajak perahu boleh di-
tarik...terlajak kata buruk padahnya...terlajak
masuk jin dalam badan...kadang-kadang saja
boleh ditarik...tak jumpa rawatan serasi...anda tak
dapat melawannya sendiri...menderita sampai mati.

8.Namun ada cara lain juga nak nampak jin cara
selamat...iaitu dengan menggunakan kamera...
macam-macam caranya...macam Uncle Seekers.

9.Tapi kalau jin tu dah nak mengada-ngada...tak
payah pening kepala nak fikir caranya...
seorang rakan mengambil gambar rakan-rakan
lain dalam bilik...
rakan-rakannya itu lima orang...dah cuci...dalam
gambar ada sepuluh...cuma 'rakan-rakan' lain
dalam gambar itu ada 'lain sikit'...saja jin yang nak
menyakat...

10.Ada alasan lain orang nak nampak jin...ter-
utama kalau anda seorang perawat...maka secara
lojik...kalau nampak jin akan lebih mudah kenal
pasti gangguan...
tapi tak ada jaminan akan tambah mudah rawatan
iaitu kalau cara anda tak serasi atau mantap...sama
saja...nampak jin pun tak ada faedahnya...

...malah kalau anda seorang perawat dan ada jin
dalam badan...anda akan menghadapi ancaman yang
lebih besar...terutama kalau jin orang yang di rawat
itu lebih kuat...atau ia rasa lebih kuat...pasti anda
di pandang lekeh...

11.Rakan-rakan yang ada jin saka silat...jumpa bom-
oh...puas ia bersilat...agaknya saja jin itu tunjuk
bunga silatnya yang cantik sambil tunjuk 'power'
...tapi kalau jumpa perawat tak guna jin...tak ada
silat-silatnya...

12.Dan ada satu cara nak nampak jin...iaitu kalau
jin itu tinggal pada otak seseorang...ada caranya ia
boleh nampak jin berkenaan...malah ia mungkin
nampak tempat asalnya...dan pada cara yang
mungkin ada persamaan...anda nampak jin di-
hutan rimba...padahal jin itu ada dalam kepala
anda sendiri...

wallohu a'lam

1 ulasan: