Khamis, 27 Mei 2010

NAMPAK JIN...DULU DAN SEKARANG...

1. Pada zaman dulu-dulu...sebahagian para Nabi
dan Rasul boleh nampak jin...kerana mereka ada
mukjizat...

Sebahagian para wali-wali Allah boleh nampak
jin...kerana mereka ada karomah...

Tapi zaman ini...seseorang itu boleh nampak jin
...kerana ia ada masalah...

2. Kalau seseorang boleh nampak jin...iaitu nam-
pak jin terang macam nampak orang...
maka ia dari antara 3 sebab...iaitu...
a. Jin itu dalam matanya...
b. Jin itu dalam kepala ( otaknya )...
c. Jin itu di luar...tapi sengaja menampakkan
dirinya kepada anda...

3. kalau jin sengaja memperlihatkan dirinya
kepada anda...ia memperlekehkan anda dan
menganggap ia lebih hebat daripada anda...

Maka bila-bila masa saja anda mungkin men-
jadi sasaran gangguan atau serangan...

Wallohu a'lam.

4 ulasan:

  1. Kalau nampak dalam gambar macam mana?

    BalasPadam
  2. Saudar musafir...
    ada berbagai sebab jin boleh nampak dalam gambardan antaranya...

    1.cuma satu kebetulan terutama pada tempatatau ruang yang ada atau banyak jin...

    2.jin itu saja nak 'menyakat' atau jin itu memang 'budak nakal'...

    3.jin itu ada kaitan atau jadi pendamping antara orang yang ada sama dalam gambar...terutamanya ambil perhatian pada orang yang paling dekat...atau selalu dekat dengan'nya'...

    3.jin itu ada kaitan dengan orang yang mengambil gambar...terutamanya jin saka...

    4.jin itu liar atau tak bertuan dan ia 'berminat' atau suka dengan anda...

    5.jin itu nak menguji anda...mungkin 'ia' nampak anda mengamalkan sesuatu...dan nak menguji...

    6.saja 'suka-suka'...dah tak ada kerja lain agaknya...macam orang...kadang-kadang buat sesuatu itu saja-saja nak isi masa lapang...

    ...dan sebagainya...

    Tapi kalau kerap sangat tertangkap gambar jin sebaik-baiknya anda minta 'scan' atau selidiki kalau ada tanda-tanda gangguan pada diri...begitu juga kalau jin itu kelihatan 'akrab' dengan seseorang yang ada sama dalam gambar...juga sebaik-baiknya minta 'scan' atau selidik diri...

    Wallohu a'lam.

    BalasPadam
  3. itulah, time isteri ana ambil gambar anak..ada pulak. Time ana sengaja nak ambil, kalau engkau berani..tunjuk la.. ana psiko macam tu..

    Tapi gambar yang tahun lepas diambil..bentuk hitam tu macam org bertudung, yag terbaru ni.. hitam macam rambut berjurai...melekat pada pintu masuk..(manzil dah di buat selepas kejadian tahun lepas).. Dua bentuk yg berbeza..

    Mengikut ibu mertua ana, isteri ana ni dia rapat sgt2 dgn arwah tok nya.. kemungkinan angin2 bisa dah di wariskan kot... isteri ana pun mcm cepat melenting, marah2..benda tu kuasai perasaan dia agaknya.

    ada kemungkinan tak, makhluk tu masuk kepada anak pulak..

    BalasPadam
  4. Salam saudara musafir...

    Ya...kemungkinannya sangat besar...dan ibu dan anak perlu rawatan sekali.( sila rujuk tajuk 18 beza antara saka dan sihir jun 2010...mungkin saudara akan faham sebabnya...)

    Dan bentuk yang berbeza itu biasanya cuma merujuk kepada makhluk yang sama...dan boleh jadi rambut itu terlekat pada pintu itu adalah kesan pagar.wallohu a'lam.

    Seorang rakan memagar rumahnya...sebaik ia bertolak ke tempat kerja ada langkah kaki orang naik ke kaki lima...tapi tak nampak pula 'orangnya'.

    Isteri rakan itu mendengar suara dua perempuan sedang berbual...dan yang seorang itu jelas berkata...tak ada orang pun...padahal isteri dan anak-anaknya ada di dalam rumah...kemudian kesan kehadiran makhluk itu hilang begitu saja.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam