Sabtu, 29 Mei 2010

RAHSIA SEMUT-SEMUT ATAS KULIT...

Iaitu rasa ada semut-semut atau serangga bergerak
atas kulit...dan boleh jadi ia satu...dua...berbelas...
berpuluh dan sebagainya...

1.Ia boleh jadi di mana-mana saja...samada di tangan
atau di kaki...dibelakang...di muka...dan sebagainya...
malah kalau dah agak berat...ia boleh dirasa di mera-
ta tubuh dan anggota sekaligus...

2.Anda mungkin menyangka ada semut atau serangga
dan kadang-kadang membuat anda terkejut...
tapi sebaik saja anda menampar...menggaru...atau
memeriksanya...tak ada semut atau serangganya...
sedangkan mungkin anda dapat merasakan kuku
kakinya yang merayap menimbulkan rasa gatal...

3.Maka yang demikian itu adalah pergerakan jin di-
atas kulit...

4.Kadang-kadang ia cuma atas kulit...tapi kadang-ka-
dang anda mungkin dapat merasakan pergerakan semut
atau serangga di bawah kulit...bererti ia sudah masuk ke-
dalam anggota atau badan...

5.Kalau pergerakan bawah kulitnya melalui laluan pem-
buluh yang agak sempit...maka pergerakannya juga dapat
menimbulkan rasa gatal sehingga anda tak dapat menahan
diri daripada menggarunya...

6.Ada peringkatnya...dalam masa panjang...orang yang
selalu merasa semut-semut atau serangga atas kulit akan
mengalami taburan kudis di merata tempat terutamanya
pada bahagian kaki...tangan dan sebagainya...

Kalau dah sampai ke peringkat yang demikian...maka da-
lam kudis-kudis itu ada penempatan jin...

7.Antara ciri gangguan ini adalah

a.ubat-ubatan biasa seperti berbagai ubat makan dan
gosok yang tak berkesan

b.Gatalnya kerap menjadi-jadi di waktu malam...atau
ada juga yang merasa gatal-gatal setiap kali mandi...

c.Kadang-kadang rasa panas pada badan...atau pada
kudis...

d.Ada benda bergerak atas atau di dalam kudis...

Dan sebagainya...

Wallohu a'lam.

39 ulasan:

  1. ana pernah alami perkara 7(b)..masa mandi, masa nak amik wudhuk..jadi gatal2 dkt lengan, atas belakang...

    BalasPadam
  2. As'kum wbt...

    Saya baru je alami gatal kat kaki...tapi pk mungkin ada cacing...gelinye...kesat xilang gaks...antara yakin dengan x dengan tindakan saya tu...saya baca selawat...after a while it dissappeared...so saya nk tau, kalau ilang raa geli/gatal tuh bermakna dah xde jin yang menumpang..atau masih ada...kene buat ngan cara yg sedara kata baca Bismillah 7x tuh ker?

    Untuk pengetahuan sedara, saya ni mmg mudah kena itu ini...kekadang rasa dah bosan dengan gguan2 jin satan ni :(

    Mengharap pandangan dari sedara :)

    BalasPadam
  3. Wa alaikum salam seribayu2k...

    Rasa gatal gangguan jin itu samada atas kulit
    atau bawah kulit...dan jelas tak ada apa pun
    bendanya di sana...

    Kalau hilang...kemungkinan besar ia dah lari
    tapi tak mustahil pula ia akan kembali ke sana
    atau tempat lain pula...

    Kaedah Bismillah...itu adalah salah satu cara
    nak pastikan samada ia benar-benar dah lari...
    atau mungkin bersembunyi...
    kalau ia masih ada...maka akan saudari rasa
    kehadirannya...

    Nampaknya...seolah-olah 'pengganggu' itu dah
    selalu datang dan biasa dengan saudari...

    Saudari perlu ada amalan pendinding diri...
    di samping menjaga solat dan lain-lain...
    dan kaedah Bismillah...itu adalah salah satu
    cara mudah membentengi diri juga menyerang
    jin yang bersembunyi dalam badan...terutama-
    nya yang dapat dirasa pergerakannya seperti cacing-cacing atau semut-semut...

    Ia sekurang-kurangnya diamal pada setiap malam
    dan kalau mampu...ia bukan dibuat tujuh-tujuh kali..tapi 33...33 dan 34 kali (seratus kali).

    Dan kalau sekadar untuk amalan pendinding...
    ia bukan di sedut dengan mulut...tapi dengan
    tarikan nafas dalam...melalui hidung...
    lagi panjang masa tarikan nafas...maka lebih
    baik...

    Masa 'cuti'...ia boleh terus diamalkan...dengan
    meniatkannya sebagai doa...

    Insya Allah...kalau tak ada halangan saya akan
    tuliskan mengenai kaedah lainnya yang sedikit berbeza dalam beberapa hari ini.

    Kalau mampu...antara sebaik-baik amalan pen-
    dinding diri adalah Ayat Manzil...Ayat Kursi
    juga amalan 'Yasin Berbisa'...dan sebagainya.

    Saudari seribayu2k...biasanya orang yang mudah
    kena gangguan itu...sebaik-baiknya minta 'scan'
    dan kalau perlu..minta rawatan...
    sambil jaga amalan agar tak perlu terlalu bergantung kepada
    perawat...

    Untuk sementara...saudari boleh amalkan
    mana-mana amalan yang termampu...kerana
    pasti ada sebabnya saudari mudah kena gangguan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  4. TQ for the ans...InsyaAllah akan saya cuba.

    Sya Penah menderita disantau hampir 2tahun...dan org yg buat tuh pernah berjanji nk buat saya sehingga mati sekiranya hidup, nk saya derita..tapi Alhamdullillah saya msh mmpu bertahan setakat ni...

    pernah juga berubat..tapi saya found out perawat tuh menggunakan ilmu selain dari meminta pertolongan Allah...dan rasanya xmelampau saya kata yang perawat tu berminat dengan saya...kerana setiap kli datang secara batiniah caranye wat saya rasa semacam & xsepatutnyer..of coz xmudah bagi saya guna khidmat perawat/shaman lagi kan...

    Sya xboleh mendekati org yg ada saka atau ilmu selain dari Allah...kerana akan ada penolakan dari saya...sya akan jadi berdebar2, cemas, marah2 so on & so forth; out of control...kerana saya ada kebolehan melihat, mendengar & berkomunikasi dengan benda2 dialam tuh...ini seme saya dpt setelah pulih dari kene santau...tapi saya beranggapan benda ni seme anugerah Allah...tapi untuk tahu keadaan sendiri, saya xpandai sgt...biasalah, tukang gunting xgunting rambut sendiri, bidan xmembidan diri sendiri kan...

    Soklan saya seterusnya,...bolehkan gguan macam ni menyebabkan hubungan saya dengan sesama manusia (suami is3 dan kawan2 contohnyer) akan terjejas?

    BalasPadam
  5. Saudari seribayu2k...

    Alhamdulillah...saya bersetuju dengan tin-
    dakan saudari menghindari perawat-perawat
    yang menggunakan jin...

    Tindakbalas saudari terhadap orang yang ada
    saka atau ilmu sihir...menunjukkan kemung-
    kinan besar saudari ada bendanya yang mendamping...maka saudari sebaiknya minta
    scan pada perawat-perawat yang bersih dari
    unsur dan amalan sihir...

    Tindakbalas itu juga menunjukkan ia boleh
    menjejaskan hubungan saudari dengan orang
    lain...samada pada masa sekarang..atau pada
    jangka masa akan datang...malah dikhuatiri
    juga akan menjejaskan kesihatan diri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  6. Benda2 pendamping ni masuk kategori jin jugak ke?...boleh Di papas buang x?

    BalasPadam
  7. Ya...Insya Allah.

    Asal saja kita sebut pendamping dari makhluk
    halus...maka ia adalah jin...dan boleh di-
    buang kerana ia bukanlah pendamping semula-
    jadi...tapi sebagai pendamping mendatang...

    Cuma oleh kerana jin ini suka sangat ber-
    damping dengan manusia untuk kepentingan
    dirinya...maka ia akan cuba bertahan sekuat
    mana...

    Penting sekali...jangan berputus asa dan
    sangat hati-hati memilih perawat...

    maaf ya...saya baru saja nampak mesej saudari
    ni...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. salam,
    ana mau tny yg antum katakan Yasin Berbisa itu Yasin Fadhilah ya.

    terimakasih
    ahmad

    BalasPadam
  9. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Iaitu bacaan Yasin seperti biasa...dan
    kemudian sambung ayat Lau Anzalna...1x
    ....3x atau 7 x...

    ...kemudian sekurang-kurangnya tutup
    dengan 3 Qul...

    Itu paling kurang...kalau nak tambah lain
    lain suroh lebih baik pula Insya Allah..

    Ia sesuai untuk sebarang niat...buat air
    doa untuk gangguan atau sakit biasa...atau
    pagar...rukyah...amalan pendinding dan se-
    bagainya...Insya Allah...

    BalasPadam
  10. As salam. Kebelakangan ni saya selalu rasa kulit saya rasa spt ada benda yg bergerak2. Rasa seperti bulu roma di tiup perlahan2. Adakah bermakna didlm badan saya terdapat jin? Selalu nya ada di tangan, lutut dan kaki. Tq

    BalasPadam
  11. Wa alaikum salam wbkth nnylda...

    Boleh jadi benda itu baru datang...maka ia dari
    luar dan sedang cari laluan masuk...

    ...atau ia mungkin dari dalam badan....dan keluar
    ke atas kulit...

    ...maka saya tidak dapat pastikan samada jin
    itu dari luar atau dari dalam badan...

    ...tapi biasanya kalau sudah masuk badan...per-
    gerakannya boleh di rasa di bawah kulit...atau
    dalam badan...kepala...atau anggota...

    ..atau kita rasa kurang selesa dalam badan...dan
    apabila benda itu kita rasa ada atas kulit..rasa
    tidak selesa tadi hilang...atau berkurang...maka
    ia mungkin dari dalam badan...

    Tanda lain benda itu masuk badan atau anggota...
    badan atau anggota rasa berat...panas...kebas...
    gatal-gatal...rasa menyucuk...sering mimpi aneh...
    dan sebagainya...

    Pada keadaan di atas...mungkin benda itu sedang
    cari laluan pada hujung jari kaki dan tangan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. Juga bnda yg sama. Ada pergerakan bawa kulit. Sering juga rasa marah tpi berusaha mengawal jika hadapi situasi tegang. Mimpi pelik dan jantung berdebar2. Hampir 3 thn. Sy cuba minum air terapi juz 30 dan blh tenang sementara. Pastu dtg balik. Adakah jin ??

    BalasPadam
  13. As salam saudara...

    Ia pergerakan yang sama..cuma apabila ada
    gangguan rasa marah biasanya benda itu
    sudah sampai juga cuba menguasai jantung.

    Kalau berdebar-debar biasanya benda itu sedang
    duduk atau bergayut dijantung.

    Rawatannya lebih daripada sekadar minum air doa
    kerana jin itu berpengalaman dan tahu masa datang
    atau lari yang selamat.

    Malah sebaik-baiknya saudara kena ada amalan
    pendinding sendiri secara berterusan kerana
    jin itu sudah jadi saka.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum,kalau nk buang saka tu cmna..saya pon sering juga rasa berdebar2..mimpi budak kecil pon kerap..pernah mmpi mntak nk jaga baby..pernah mimpi susukan baby..bila terjaga mesti takut..camna nk buat?

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam wbkth Wa...

    Sebaiknya minta rawat...kalau mampu amal Ayat Manzil...dan juga yang lebih
    mudah fatihah...Ayat Kursi 11 kali pagi petang....dan 4 Qul pernafasan campur
    dengan Al kafirun sekali...( boleh rujuk pada tajuk scan diri sendiri catitan
    januari 2015.

    Sentiasa minum air doa..dan pastikan tak simpan barang ada jin...rawat dan
    pagar rumah terutama bilik tidur.

    Rawatan saka biasanya perlu amalan berterusan disamping rawatan sekali
    sekala...sehingga perlahan-lahan jin itu akan semakin jauh tak tahan duduk
    dengan kita...atau kalau ada dalam badan...sebaiknya perawat keluarkan-
    nya.

    Bagi jin mimpi adalah dunia sebenar mereka...maka apabila kita terima jin
    dalam mimpi maka pada anggapan mereka kita telah terima mereka kerana
    itu jin selalu menyerupai bayi agar kita terima disebabkan kecomelan dan
    pastinya tidak mebahayakan bagi kita.

    Bayangkan kalau jin itu nampakkan rupanya yang sebenar...buruk menakut-
    kan tentu kita akan takut dan tak mahu terima...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Salam saudara. Bagaimana nk membenteng diri agar tidak menjadi sasaran gangguan jin?

    BalasPadam
  17. Saya shingga kini masih dalam proses rawatan,dn berusaha mrawat diri sendiri skiranya merasa diganggu. Saya melibatkan diri dalam ilmu perubatan islam sejak setahun yg lepas setelah terkena bermacam gangguan. Betul kah pendapat bahawa semakin kita beramal dgn ayat rukyah maka kita semakin menjadi sasaran jin? Bagaimana nk menghindar hal ini? Saya dgn rendah diri mohon izin beramal dgn amalan2 yg saudara paparkan dlm blog saudara.

    BalasPadam
  18. Saya shingga kini masih dalam proses rawatan,dn berusaha mrawat diri sendiri skiranya merasa diganggu. Saya melibatkan diri dalam ilmu perubatan islam sejak setahun yg lepas setelah terkena bermacam gangguan. Betul kah pendapat bahawa semakin kita beramal dgn ayat rukyah maka kita semakin menjadi sasaran jin? Bagaimana nk menghindar hal ini? Saya dgn rendah diri mohon izin beramal dgn amalan2 yg saudara paparkan dlm blog saudara.

    BalasPadam
  19. Wa alaikum salam wbkth cikgu...

    1. Sebaiknya amal Ayat manzil...tiga Qul sebaik secara pernafasan....Ayat Kursi
    11 kali pagi petang...sentiasa minum air doa juga campur mandian sehari-hari...

    ...amal Yasin di ikuti ayat lau anzalna dan tiga Qul setiap malam...atau pagi
    malam....sentiasa ada wuduk dan berzikir walau sekadar dalam hati dimana-
    mana juga...dan sebagainay mengikut kemampuan....

    ....dan jauhkan hati dan kehidupan daripada segala bentuk syirik...apalagi amal
    ilmu jin atau simpan benda ada jin...atau nampak jin itu lebih hebat atau ditakuti
    dari Tuhan..atau minta tolong pada jin termasuk melalui perawat jin....pandang
    jin juga makhluk Allah tak berkuasa apa-apa...kita khalifah atas muka bumi dan
    bukan jin yang jauh lebih darjat kejadiannya....dan sebagainya....

    2. Orang yang ada ganggguan atau dampingan jin adalah sasaran utama jin....
    bukan kerana ia amal rukyah...iaitu gangguan dari sebab saka...kena sihir...
    simpan benda ada jin atau amal ilmu jin.

    Semakin amal rukyah maka semakin dijauhi dan tidak digemari jin kecuali jin
    tertentu yang sekadar cuba memperdaya atau menyesatkan menggunakan
    ilmu yang orang itu ada....contohnya dihasut merasa hebat atau ada kelebihan
    dan jin itu kononnya makhluk yang di utuskan Tuhan untuk berkhidmat atau
    menjaganya...dan biasanya jin ini adalah dari jenis jin ilmu.

    Cara hindar melalui kejiwaan pula...bersikap anti dengan jin apa juga yang cuba
    mendampingi...benci kepada syirik dan kesesatan....jangan besikap suka men-
    yerang jin mana-mana juga tak tentu pasal...terutama kerana nak 'test power'...
    sebaliknya kalau diserang atau diganggu...serang balas secara habis-habisan
    sekadar mana ilmu yang Tuhan pinjamkan kepada kita.

    3. Beramal dan merawat diri adalah secara berterusan setiap hari samada kita
    rasa sihat atau tidak...kerana dalam rasa sihat mungkin jinnya ada bersembunyi
    dalam badan...atau ada masih ada sisa angin bisanya yang bakal digunakan
    oleh jin itu pada masa serangan akan datang....

    ..dan lagi dalam sebulan itu sekurang-kurangnya pada masa beberapa hari
    sebelum dan selepas 15 haribulan Islam...juga beberapa hari sebelum dan
    selepas 1 haribulan Islam bangsa jin akan mendatangi manusia terutama
    saka dari saka aatau sihir atau jin yang pernah menganggu kita

    Iaitu pada malam -malam bulan purnama dan bulan sabit...keculai bagi jin
    yang tinggal serumah atau dalam badan...maka tak ada musim tertentun-nya.

    Insha Allah...apa juga amalan di blog ini juga blog nh...saya niatkan untuk
    sesiapa juga yang mahu memanafaatkannya.silahla ya pereksa pada blog
    nampak hati beberapa amalan terutama cara mudah buat air doa...amalan
    tiga Qul pernafasan juga cara menghancurkan jin dalam badan sendiri
    sekadar mana izin Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakah mengantung ayat perjanjian nabi Sulaiman dgn jin dgn niat usaha menghalang kemasukan jin ke dalam rumah termasuk syirik saudara? Dn pernah dengar tak mengenai kisah abu djanah yg mengadu kpd Rasulullah mengenai gangguan dlm rumahnya? Maaf kerana banyak bertanya,saya hamba yg dahaga ilmu perubatan islam dn sangat memerlukan bimbingan dlm hal ini,syukran atas perkongsian ilmu saudara.

      Padam
  20. Wallohu a'lam...tapi biasanya akan menjerumuskan kepada syrik kerana syaitan akan terus menerus cuba memesongkan kita daripada sebagai ikhtiar
    semata-mata menjadi percaya bahawa surat itu berkuasa menghalang jin masuk
    dan antaranya kalau surat itu tiada kita rasa kurang selamat atau tak tenang.

    Biasakan hati berharap secara langsung pada Tuhan tanpa memerlukan se-
    barang alat tengah.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukran saudara atas penjelasannya. Jika niat kita menggantung tu hanya kerana sebagai peringatan kepada jin dan syaitan yg cuba masuk krumah kita,bagaimana pula ya saudara? Ianya umpama kita menampal ssuatu yg mnginggatkan kita agar tidak berbuat sebarang perkara yg tidak berfaedah.
      Seperkara lagi,saya sering merasa benda merayap dikulit kepala,dahi dn pipi skitar telinga. Pada mulanya saya sangka ianya kutu hihi..dn saya minta cek ngan suami dn adik bradik. Ternyata tiada apa2. Tetapi bila saya tekan guna ibu jari ianya mletup seperti bunyi kita mematahkan lidi. Saya mohon penjelasan mengenai hal ini..

      Padam
  21. Seperkara lagi,mengapa pesakit gangguan jin perlu berpantang makanan seperti telur,daging haiwan bkaki 4, dn pisang? Perlukah berpantang seumur hidup?

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah...

    1. Sekadar bagi peringatan saya berpendapat tidak mengapa...cuma tak akan semua malah kebanyakan jin tak akan memperdulikannya...apalagi jin yang
    tinggal atau keluar masuk badan.

    Sebuah rumah ada dua salinan surat itu ditampal...pada dinding ruang tamu dan
    diniding bilik...tapi suami isteri yang tinggal disitu ternyata mengalami gangguan
    jin yang agak teruk...dan saya percaya tampalan itu tidak berkesan.

    Namun bagi sahabat Rasulullah SAW tersebut...ia kerana Rasulullah SAW sendiri
    yang menyuruhnya maka Insha Allah...ia sangat berkesan....tapi bagi orang se-
    lainnya...saya lebh suka agar perkara ini di elakkan...kecuali kalau kita baca
    sendiri dengan niat memperingatkan jin yang yang maksudkan.

    Suatu kejadian zaman dulu seorang anak murid ulama berkata kepada jin yang
    merasuk seseorang...wahai jin...ini sepatu dari tuan guru saya sebagai bukti
    bahawa beliau telah menyuruh saya agar memberitahu engkau supaya keluar
    dari badan perempuan ini...kemudian jin itu keluar kerana sangat menghormati
    ulama tersebut....namun masuk semula apabila ulama itu meninggal dunia.

    Iaitu mungkin saja jin itu keluar kerana sangat menghormati Rasulullah SAW...
    yang menyuruh sendiri agar surat itu dilekat.

    Pada zaman dahulu...iblis telah menyuruh umat-umat lalu agar membuat patung
    nabi atau orang-orang soleh mereka yang sudah meninggal dan letak atas pintu
    atau tempat tinggi ( mulia ) dalam rumah agar mereka sentiasa ingat kepada
    orang-orang yang sudah meninggal tersebut dan dengan sendirinya mengingatkan
    mereka segala ajaran yang pernah di ajar.....

    ...namun kemudiannya iblis menghasut mereka perlahan-lahan dan akhirnya
    patung-patung itu jadi sembahan mereka.

    2. Benda itu sepertinya dari alam jin dan puan ada sesuatu amalan sehingga
    aura puan dapat menyntuh dan meletupkan tubuh mereka.

    3. Makanan itu adalah zat yang menguatkan dan mengaktifkan tubuh jin dalam
    badan...dan terpulang kalau kita rasa lebih sihat untuk memakannya...iaitu
    terpulang pada kita sendiri menilai samada kita perlu pantang sementara atau
    mahu memakannya.

    Umpama orang demam...sebaiknya berpantang sementara makanan dan
    minuman sejuk...tapi kalau tak mahu pantang pun terpulang pada diri cuma
    mungkin ianya akan melambatkan sedikit proses kesembuhannya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  23. Salam...siapa pun saudara,insyaAllah ilmu saudara hebat...alhamdulillah...kalau saya boleh bertanya,jin apakah yang sekarang selalu menganggu hidup saya mungkin juga suami,sebab dgn suami saya tak pasti berapa hebat dia diganggu. Gangguan saya bermula sejak saya di maktab,ketika sedang minum,saya tiba2 rasa terkena renjatan elektrik dbelakang yg seakan2 tembus ke jantung. Saya terdiam dn rasa berpeluh,saya berzikir ddlm hati. Tp selepas itu sekali sahaja. Ketika dmaktab juga saya pernah menarik keluar ikut jari kaki kawan saya yang kerasukan. Sebenarnya saya tk tahu apa2 ketika itu. Saya hanya mengikut apa yg pernah cikgu saya buat pd kawan2 yg kerasukan sewaktu sekolah. Itu kisah belasan tahun yg lalu. Empat atau lima tahun yg lepas saya merasai renjatan itu lagi,dn makin kerap. Ada ketikanya saya tk bleh kluar khalayak ramai,kpusat mbeli belah,saya akan rasa suasana persekitaran yg mnyesakkan nafas saya. Sebab itu lah saya berminat dgn perubatan islam ini. Skarang alhamdulillah...keadaan seperti itu tidak saya alami,tetapi renjatan dbelakang dn skali skala ddpan masih saya rasai. Cuma saya mmg dapat rasakan gangguan itu sebenarnya makin hebat,namun saya percaya kuasa Allah lbh hebat. Dgn zikir amalan dn usaha mbaiki diri dr semasa ke semasa alhamdulillah..keadaan lbh baik. Banyak panduan blog saudara ini yg saya jadikan panduan..terima kasih,smoga Allah merahmati saudara.

    BalasPadam
  24. Apakah jin2 yg mnganggu saya ada kaitan dgn masa silam saya,keturunan saya atau dpihak suami? Apakah rumah2 yg kami tempati ada penghuni jin? Terima kasih atas perhatian saudara,semoga Allah merahmati saudara dn keluarga saudara..

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth puan...terima kasih...

    Alhamdulillah...saya tak ada apa-apa dan saya cuma tahu sedikit sekadar mana
    Tuhan izinkan...saya tak ada 'penglihatan kebatinan'...yang ada hanya kajian
    secara ilmiah atau akal mengenali gejala-gejala gangguan....dan saya percaya
    semua orang boleh buat hanya tinggal mahu atau tidak saja...

    1. Saya tidak tahu apa-apa tentang suami puan...saya sekadar buat kesimpulan
    dari sebarang gejala yang diberi...

    ...cuma sekarang gangguan nyata memang ada dari puan...karan ke jantung itu
    serangan jin secara mengejut....saya kurang pasti samada ada jin tembus ke
    dalam namun sebaiknya ambil perhatian kemungkinan ada benda pada jantung
    terutama kalau sekali sekala rasa berdebar-debar....dan ia jug ada kaitan dengan
    sesak nafas...iaitu angin bisa dalam dada atau gangguan jin pada jantung.

    Kadang-kadang gangguan lebih hebat itu sebenarnya lebih kepada jin yang meng-
    ganggu mendapat rintangan atau tentangan lebih kuat...dan Insha Allah...tanamkan
    dalam jiwa bahawa jin juga seperti kita...sekadar makhluk yang tidak berkuasa
    apa-apa...dan hati kita ada kelebihan besar...iaitu kita ada Allah...jin itu tak punya
    apa-apa...

    Untuk suami baik juga minta scan atau merasa gejala diri samada ada tanda-
    tanda gangguan...ada panduan serba sedikit dalam blog ini...dan bagi rumah
    gangguan lama mungkin saja menyebabkan jin itu turut mengganggu dalam
    rumah secara keseluruhan atau hanya pada tempat -tempat tertentu yang
    menjadi laluan atau tempat singgah atau tempat diamnya.

    Sebaiknya juga rumah di scan dan dirawat kerana jika ada gangguan pada
    kediaman dan tidak dirawat pagar maka seba sedikit akan menjadi rintangan
    kepada kesembuhan penghuninya.

    Insha Allah...Amiin...dan mudah-mudahan untuk kita semua juga...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. Terima kasih saudara...semoga Allah merahmati saudara dan keluarga...aamiin...

    BalasPadam
  27. Terima kasih saudara...semoga Allah merahmati saudara dan keluarga...aamiin...

    BalasPadam
  28. Salam saudara junied,semoga kita semua dirahmati Allah..aamiin..saya ingin bertanya beberapa perkara :
    1. Apabila solat saya kadang merasakan darah seperti mendidih dkaki trutamanya kaki kiri..kdg2 hujung jari tangan terasa seperti dicucuk jarum.
    2. Masih terasa ada benda bgerak bawah kulit,trutama tangan dn kaki.
    3. Kadang terasa kepala sperti dpegang macam nk kram pun ada,saya akan baca bberapa ayat rukyah atau ayat kursi untuk mngatasi hal ini.
    4. Pernah dsyak dn punya gejala batu karang,bila dscan tiada,tp pernah kluar juga batu tu mlalui air kecil
    5. Pernah mimpi jumpa suami tp dia dlm keadaan terlantar dn lemah serta kurus
    6. Pernah mimpi bayi menyusu tp dmuntahkannya semula
    7. Kadang dtg pening tiba2,pd tempat atau kawasan tertentu ttpi alhamdulillah bleh diatasi dgn ayat kursi atau ayat rukyah lain
    8. Punya alegik kulit yg tk boleh makan makanan laut,belacan,ikan masin,terung
    9. Akan muntah kuning jika makan sebarangan tetutama makanan kedai makan atau makanan yg diragui walau ada tanda halal,selagi tk muntah perut dn dada memang tk selesa dn rasa tersumbat,saya akan berusaha memuntahkan sesuatu dgn membaca ayat rukyah.
    10. Wpun saya tk pernah bgaduh dgn suami ttp ada ketikanya saya rasa tk suka dgnnya,suami saya sangat penyabar,bila dtg perasaan bgitu,saya cepat2 istighfar...
    Saya nk minta perkongsian pendapat saudara dlm hal2 di atas,agar saya dpt mngusahakan ssuatu bg membaiki diri saya,terima kasih saya ucapkan. Smoga Allah sentiasa memberi hidayah petunjuk kpd kita semua,saya percaya ada hikmah saya menemui blog seperti blog saudara ini..

    BalasPadam
  29. Wa alaikum salam wbkth puan...

    Insha Allah Amiin...Alhamdulillah...

    1. Darah mendidih biasanya angin bisa atau jin dalam darah dan terkena kesan
    solat...mungkin jin-jin tersebut kesakitan...

    ....jin cuba masuk hujung jari...tapi laluan sempit kerana itu terasa seperti cucuksn
    jarum.

    2. Bawah kulit itu pergerakan jin dan biasanya akan mengambil masa Insha Allah
    benda-benda itu semakin 'menderita ' serta berkurangan....dan tangan kaki yang
    berkaitan ada laluan keluar masuk.

    3. Gangguan jin dari luar....maka itulah antara kelebihan amalan 3 Qul pernafasan
    yang menyapu tubuh juga mandi atau sapuan air doa.

    4. Masih boleh berada dalam lingkungan gangguan jin....yang mungkin cuba
    buat penyakit buatan....iaitu seolah-olah penyakit biasa.

    5. Sebaiknya suami minta scan.

    6. Jin saka tapi jin itu ada rintangan untuk mendampingi puan.

    7. Ia biasanya tindakbalas angin dalam badan pada amalan atau jin tempat ber-
    kaitan atau cubaan jin luar menyerang....atau menguji ilmu...

    8. Mungkin alahan tapi kalau semakin sembuh makin kurang tindakbalas...
    mungkin serba sedikit ada kaitan dengan gangguan.

    9. Makanan itu berbisa atau tak bersih dari hukum syarak.

    10. Mungkin ada pengaruh dari gangguan jin yang tak suka pada suami.

    Alhamdulillah puan...sama-sama...Tuhan lebih mengetahui akan segala-galanya...namun semoga sedikit perkongsian ini bermanafaat kepada kita semua dunia akhirat....Insha Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  30. Assalamualaikum.

    Saya nak bertanya. Kenapa sejak beberapa hari ni saya kerap rasa benda bergerak2 di bawah kulit? Dah dekat sebulan saya alami dan perhatikan. Ya, memang hari2 akan bergerak. Dan dalam masa sehari, boleh dikatakan setiap masa bergerak selang beberapa minit sahaja. Selalunya di belakang peha, bahagian kaki dan lengan.

    Lagi satu, sejak awal tahun 2015 tadi, kaki saya tiba-tiba ada kudis dan lama-kelamaan merebak di seluruh kaki. Dah sapu ubat pun, masih tak elok. Saya jadi rasa makin pelik sebab tak pernah jadi macam ni sebelum ni. Muka saya pulak makin lama makin kering & bertambah gelap dan warna kulit tak sekata (macam bengkak-bengkak). Padahal, dari dulu sampai sekarang pakai jenama pencuci muka yang sama.

    Saya sangkakan mungkin sebab saya baru balik dari PLKN yang menyebabkan muka saya gelap dan kaki berkudis. Saya cuma sangka kan mungkin air di dalam kem itu kotor yang menyebabkan kaki saya begini. Tapi, sekarang dah dekat 1 tahun berlalu malah semuanya bertambah teruk.

    Selain tu jugak, peha bahagian atas sebelah belakang dan tepi saya ada kesan calar yang banyak. Makin lama makin banyak. Bila kulit tu saya tegangkan, calar tu timbul dan nampak jelas. Benda ni saya perasan awal tahun 2015 jugak.

    Boleh saya tahu, ini berkenaan makhluk halus atau sebaliknya? Saya tak tahu nak menilai sebab saya tak tahu sama ada ia berkaitan kesihatan atau makhluk halus. Terima kasih. Harap saya dapat jawapan dan jalan penyelesaiannya. :)

    BalasPadam
  31. Salam saudara junied. Saya nk minta pndapat saudara,banyak kucing saya mati. Saya tau ada pnyakit kucing skarang. Tp kucing jiran sbelah rumah smua sihat2 belaka. Slalu ada belalang hijau runcing dberanda rumah. Time magrib belalang berbunyi. Saya pula kerap pening,ttiba rasa takut,trutama waktu malam. Saudara pernah menyebut mengenai benda syirik dlm rumah,boleh tak bagi contohnya. Saya tk mau keluarga saya terlibat dgn benda syirik. Terima kasih..

    BalasPadam
  32. Saudara masih buat rawatan jarak jauh tak?

    BalasPadam
  33. Wa alaikum salam wbkth...

    1. kalau berkaitan gangguan ianya tanda ada jin tinggal serumah atau berdekatan...
    dan mungkin bekas jin yang dulunya dijaga dengan diberi makan...maka jin itu
    mencari sendiri makanannya.

    Pening takut itu tandanya ada jin sedang memerhatikan kita dengan 'penuh minat'
    dan pastinya dengan sesuatu niat...siram air doa dalam rumah dan beranda...
    juga pada belalang tersebut...kalau ada tindakbalas luar kebiasaan maka mungkin
    ianya samaran atau tunggangan jin.

    2. Biasanya benda syirik dalam rumah itu adalah amalan syirik mana-mana peng-
    huninya...simpan tangkal- tangkal atau jimat....walau apa juga tujuannya....
    atau apa juga kepercayaan yang bertentangan dengan Islam....termasuk syirik
    adalah melekatkan gambar-gambar rajah atau azimat dalam rumah....dan
    sebagainya.

    3. Maaf ya...untuk rawatan jarak jauh cuba hubungi guru utama saya Yang Ber-
    bahagia Ustaz Muhammad...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  34. Terima kasih saudara. Smoga Allah merahmati kita semua. Boleh saya dapatkan alamat terkini iman theraphy d kk,saya dengar pusat perubatan sudah berpindah. Terima kasih sekali lagi.

    BalasPadam
  35. Sama-sama...alamatnya kedai taman pasir putih putatan atas kedai speedmart...
    ..maaf kerana telambat balas pertanyaannya...baru juga saya buka it agak
    sibuk kebelakangan ini...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  36. Assalamualaikum.. saya mahu bertanya.. sjak akhir2 ini.. sy rasa badan saya sperti semut merayap n sakit2 satu badan..lenguh kat tengkuk..apakah petanda itu..terima kasih

    BalasPadam
  37. Wa alaikum salam wbkth nor...

    Ia gejala gangguan jin....yang merayap biasanya serangga atau benda alam jin...
    sakit satu badan kerana angin bisanya meresap dalam badan...atau lenguh
    kerana letih jin makhluk jin yang duduk pada tengkuk...

    wallohu a'lam

    BalasPadam