Jumaat, 18 Mac 2011

KHASIAT BISMILLAH LIMA...

Kalau tak dikira ayat...Bismillaahirrohmaa nir...
rohiim...maka ia dipanggil Bismilah Empat...

Kisah 1...Pengajaran Dari Roh...

Nenek itu..sejak mudanya didampingi jin saka...
tapi makhluk itu tak mengaku dirinya sebagai jin
sebaliknya ia mengaku sebagai roh anak nenek ter-
sebut yang telah meninggal dunia sejak kecilnya.

Setelah anak itu meninggal dunia...roh anak itu
terus hidup di alam ghaib...iaitu di Alam Akhirat.

Ia terus memebesar dan bersekolah hingga ke tahap
'universiti'...dan kini setelah ia dewasa...roh
anak lelakinya itu kembali semula ke dunia untuk
mencari dan mendampingi ibunya...

Nenek itu yang pada mulanya sering menjual sayur
di pasar...telah berhenti dan tinggal dalam rumah
sahaja atas nasihat roh anaknya yang kasihan me-
lihat ibunya berpenat lelah membuat kerja-kerja
berat...

Dan sebagai gantinya...roh anak lelakinya itu me-
ndampingi ibunya serta membimbingnya menjadi pe-
rawat kepada berbagai penyakit ganjil...

Maka...hadiah daripada pesakit-pesakit juga seba-
gai wang jaminan keselamatan mejadi punca pendapa-
patan baru nenek tersebut...

Suatu ketika..seorang jiran bukan beragama Islam
datang berjumpa dengan nenek itu...ia mengalami
suatu penyakit yang tak sembuh oleh rawatan hos-
pital...

Walaupun roh anaknya melarang nenek itu merawat
jiran tersebut dengan alasan tubuh non Islam tak
bersih...namun kerana sifat nenek yang sangat
mudah simpati itu...ia terus juga merawatnya...

Sebaik sahaja jiran itu pulang...nenek itu meng-
alami sakit seperti ditekan sesuatu pada bahu ka-
nannya...

Sakitnya sehingga nenek itu tak dapat mengangkat
tangan kanannya dan terus menanggungnya tak kira
siang ataupun malam...

Hampir dua minggu...bahu nenek itu terus sakit ta-
npa sebarang perubahan walaupun ia dah meminta air
doa daripada perawat mentera...

Kebetulan atas sesuatu sebab...saya berjumpa den-
gan nenek tersebut...dan mungkin kerana terdesak
nenek itu berterus terang meminta rawat bahunya...

Saya langsung tak berpengalaman tentang sakit bahu
tapi nak menolak begitu sahaja pun rasanya tak baik.

Maka saya meletakkan tapak tangan kanan atas bahu
nenek tersebut dan membaca Bismillah Lima...

Pada kali ketiga saya membacanya..roh anak nenek
itu bercakap melalui lidahnya..."tak guna ibu mi-
nta rawat...sakit ini tidak akan hilang sebelum
sampai 40 hari...sebagai pengajaran kerana melan-
ggar pantang larang..."

Hati saya serba sedikit rasa tergugat dengan keja-
dian itu tapi terus membaca Bismillah Lima hingga
tujuh kali...kemudian meniup perlahan ke bahu nen-
ek tadi...

Ternyata rasa sakit itu hilang serta merta...dan
nenek itu dah boleh mengangkat tangan kanannya...
dengan izin Allah...

Kisah 2...Pelias Bahaya...

Sebaik sahaja rakan itu keluar dari pintu rumahnya
..ia membaca Bismillah Lima sebanyak tujuh kali...

Ternyata..dari jam 8 malam hingga ke paginya...ra-
kan yang keluar memburu itu tak menjumpai sebarang
binatang...seolah-olah hutan tebal itu dah tak ada
binatang liarnya...

Berbeza kalau ia keluar rumah tanpa membaca Bismi-
llah Lima seperti biasa...sekurang-kurang pasti ia
akan terserempak degan pelanduk...

Pejelasan...

1.Bismillah Lima itu jika dibacakan pada sesuatu
tempat sakit..dan ditiup lembut...maka hilang sak-
itnya...maka menunjukkan penyakit itu melibatkan
gangguan jin...

Kadang-kadang sakit itu hilang sekejap...kemudian
datang semula...atau serta merta kurang sakitnya..
atau...memberikan sebarang tindakbalas termasuk
sejuk...panas...berdenyut...ada benda bergerak...
serta merta bertambah sakit dan sebagainya...
maka yang demikian itu menunjukan ada penglibatan
gangguan jin...

2.Apabila anda memberi air doa pada seseorang...
maka anda boleh meletakkan tapak tangan...hujung
jari atau sekadar menunjukkan jari telunjuk ke-
arah tempat yang sakit...

Baca Bismillah Lima 7 kali...kemudian tiup perla-
han ke tempat yang sakit...

Sebelum nafas habis ditiup...anda tiup pada air
doa samada dalam botol atau dalam gelas...

Ia bererti..air doa itu 'istemewanya' adalah un-
tuk tempat yang sakit tersebut...

3.Ayat akhirya...Bismilla hillazii laa ya dhurru
...dan seterusnya...

- dibaca 3 kali sebelum makan makan atau minum
akan menjadi penawar racun...

- dibaca 3 kali pagi petang untuk mencegah rasukan
jin...

- dibaca 3 kali...mudah-mudahan dihindarkan Tuhan
daripada segala bahaya dan kemudaratan...juga di-
baca pagi dan petang...

4.secara 'teorinya'..apa yang berlaku pada kisah
rakan yang berburu...

Iaitu apabila ia membacanya sambil berniat untuk
pergi ke sesuatu tempat atau kawasan...maka bina-
tang buas atau berbisa mula menghindar daripada
kawasan tersebut...

...ia termasuk pada sepanjang laluan perjalanan-
nya...dan menjadi 'kawasan selamat'tanpa sebara-
ng gangguan serta bahaya...

Malah bukan sahaja binatang berbahaya...binatang
liar lainnya juga akan turut menghindar atau men-
ggalkan kawasan tersebut...kerana khasiat ayat
itu adalah untuk keselamatan...termasuk selamat
daripada sebarang gangguan dari binatang liar...

...dan Insya Allah...juga daripada gangguan jin
pada sepanjang perjalanan...

Maka ia boleh diamalkan...iaitu membacanya 7 kali
ketika kita keluar rumah sambil berdoa memohon
keselamatan dalam perjalanan pergi dan kembali...

...iaitu keselamatan daripada sebarang bahaya...
samada bahaya yang kelihatan atau tersembunyi (gh-
aib)...

Dan pastinya masih banyak khasiat lainnya...Insya
Allah...

Wallohu a'lam

53 ulasan:

  1. Assalamualaikum...

    Saya juga mengamalkan bismillah 5 pada setiap kali makan atau minum...

    Terima Kasih diatas perkongsian... boleh diamal selepas ini sewaktu keluar rumah....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam AV...

    sama-sama...dan ia dibaca 3 kali sebelum
    makan ubat...

    walohu a'lam

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum...

    Alhamdulillah dan terima kasih....:)

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam AV...

    sama-sama...

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum,

    Harap tuan junied dapat mengulas juga mengenai amalan bismillah enam?

    BalasPadam
  6. Wa alaikum salam Dr Lee...

    Sebenarnya ia boleh didapati pada mana-
    mana blog berkaitan...atau dari buku-
    buku mengenai khasiatnya...

    ...tapi Insya Allah...saya akan mengulas
    mengenainya berdasarkan sedikit pengalaman sendiri juga rakan-rakan dalam dua tiga hari ni...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. Terima kasih. Saya akan nantikan ulasan en. junied.

    BalasPadam
  8. Sama-sama Dr Lee...

    Insya Allah...

    BalasPadam
  9. assalammualaikum...
    setelah saya dapat tau tentang bismillah 5 ni, saya cuba baca ditempat yang saya sakit secara tiba tiba seperti ada yang mencucuk atau pedih. ketika sya membaca bismillah 5 ni, tiba tiba terasa sejuk ditempat yang sakit tu.apakah maksudnya?tapi alhamdulillah sakit tu hilang

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam Nora...

    Alhamdulillah...

    Tandanya ada angin bisa padanya...atau
    dengan kata lain...ada gangguan jin pa-
    danya...

    Sejuk bagi kita...panas bagi 'mereka'.

    Sebaiknya jadikan ia amalan sehari-hari
    dan Insya Allah...mudah-mudahan ada ber-
    katnya doa ini...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. saya juga mengamalkan ayat ni selepas solat, dan baca alquran, ditiup pada perut, alhamdulillah, penyakit gastrik yang teruk beransur kurang.

    BalasPadam
  12. Salam zuriee...

    Alhamdulillah...terima kasih atas per-
    kongsian pengalaman dan ilmunya...

    Walllohu a'lam

    BalasPadam
  13. Salam En Junied,

    Anak saya demam - saya letakkan tangan di atas kepala dia dan membaca bismillah 5. Bdn saya seram sejuk dan tangan saya terasa mcm kebas.Lepas habis baca saya tanya anak saya "ada rasa apa2" dia kata sekarang rasa ringan.

    Lepas tu saya buat pulak pada anak perempuan saya (yg pernah nampak budak merangkak didapur saya). Bila saya baca saja badan saya meruap dan tangan saya mcm rasa panas (tangan yg letak dikepala dia). Bila saya tanya dia ada rasa apa2, dia kata tak rasa apa2. Cuma lepas tu saya baca bismillah 5 tanpa memegang mana2 bahagian badan saya atau anak saya , anak perempuan saya kata tengkuk dia sakit.

    Apabila saya cuba buat dgn suami saya - saya dan dia pun tak rasa apa2.


    Boleh ke En Junied ulaskan apa kah agaknya yang terjadi?

    BalasPadam
  14. Wa alaikum salam wbkth Shari...

    1.Ada tanda amalan Shari selama ini mula
    sebati...maka walaupun masih ada gangguan
    ...tapi 'aura' Shari sedang memberi penen-
    tangan...

    2.Rasa seram sejuk dan kebas tanda ada an-
    gin bisa pada badan dan tangan Shari...

    3.Tindakbalas itu kerana demam anak terse-
    but adalah gangguan atau ada penglibatan
    gangguan...dan Alhamdulillah...Shari boleh
    merawat...tapi hanya untuk keluarga saja
    dulu ya...

    4.Ada angin bisa pada badan anak perempuan
    tersebut...seperti agak sedikit sebati...
    tapi boleh dibacakan selalu...buatkan air minum dan mandi...

    Rasa badan meruap itu kerana ada angin bisa
    dalam badan Shari...dan ia adalah tindakba-
    las terhadap angin bisa dalam badan anak tadi...

    5.Tengkuk sakit itu mungkin kerana ada pe-
    nempatan angin bisa padanya...

    Dengan suami...Insya Allah...mudah-mudahan
    sihat tak ada gangguan...kerana itu tak ada
    sebarang tindakbalas...ini pandangan sepin-
    tas lalunya...

    Terima kasih atas soalannya...semoga rakan
    pembaca lain juga dapat mengambil serba
    sedikit pengetahuan daripadanya...

    Kalau ada soalan lain...Insya Allah Shari
    ya...boleh tanya bila-bila masa...

    Walloghu a'lam

    BalasPadam
  15. Salam En Junied,

    Slps rasa merayap di kepala saya sejak semalam saya rasa pening kepala sehingga lah hari ini. Saya ada lakukan bismillah 5 dan juga sapu air doa...ada lah kurang tapi masih terasa sakit.
    En Junied ada cadangan ke?

    BalasPadam
  16. Oh ya saya juga dah makan pil...tapi belum kurang.

    BalasPadam
  17. Oh ya untuk pengetahuan En Junied sebelum saya betul2 tahu saya adalah masalah saka memg saya selalu nampak lintasan di rumah tapi asyik mengabaikannya sampai lah anak saya nampak ada budak merangkak tanpa tangan dan kaki di bahagian dapur saya, dia area sinki. Tak lama lepas tu lah setiap kali saya berdiri disinki saya akan meremang bulu roma saya.

    Soalnya macamana pula anak perempuan saya boleh nampak? Adakah dia sudah terkena gangguan? Saya pernah bawk dia merawat - tapi dia kelihatan seperti kanak2 biasa saja - riang dan tak de rasa takut. Cuma dia kata dia selalu mimpi saya nak mati atau pun dia nak mati.

    Tetapi anak lelaki saya (12 tahun) selepas saya tahu , dia selalu tidur lambat (tengok TV) dan beberapa kali demam dan keletihan.Dia juga mengadu mimpi buruk2 dah sebagainya. Saya cuma suruh dia selalu baca ayat kursyi sebelum tidur. Apa yang saya boleh buat utk anak2 saya?

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth Shari...

    1.Rapatkan kedua tapak tangan seperti nak
    berdoa...baca salawat 7 kali...tutup muka
    dan tarik nafas dalam-dalam...

    Buat dua tiga kali...

    Sakit itu adalah tindakbalas angin bisa da-
    lam kepala dari amalan Bismillah 5...dan
    kalau kita pasti ia terasa sebaik sahaja
    kita mengamalkannya...tak perlu ubat...

    Sebaliknya terus buat amalan yang sama be-
    berapa kali sehari...dan jadikan ia amalan berterusan kerana Insya Allah...
    kalau anginnya dah berkurang atau hilang
    maka sakit itu juga kurang atau hilang...

    Kalau nak cepat kurangkan sakit...maka buat
    pula amalan salawat seperti di atas...atau
    baca 11 kali salawat pada air dan minum...
    sapu muka serta sapu sedikit atas kepala...

    Tanda ia adalah angin antaranya...ubat ku-
    rang atau tak berkesan...

    2.Jin boleh kita nampak kalau ia sengaja
    menampakkan diri...dan sebab kedua...kita
    ada gangguan...atau angin bisa dalam badan.

    Oleh kerana anak perempuan itu juga selalu
    bermimpi tentang kematian...maka kemungk-
    inannya besar...dah ada benda mengikutnya...

    Gejala saka tak semestinya takut atau sedih
    malah boleh jadi tak nampak kesan zahir...
    atau malah sebaliknya boleh menyebabkan
    kita aktif...banyak cakap...kuat bergurau...
    terlalu yakin...suka menonjolkan diri dan
    sebagainya...

    Maka dari segi perubatan...anak perempuan
    itu perlu diawasi sentiasa...dan sebaiknya
    rawat sendiri walau sekadar doa ringkas
    atau buatkan air Manzil untuk minum...sapu
    ...mandi dan percik pada 4 penjuru bilik
    tidurnya...dan begitu juga pada semua anak-
    anak...

    Percik juga pada 4 penjuru ruang tamu atau
    ruang bilik unuk TV...

    Menonton tv hingga melalaikan dari meng-
    ingati Tuhan juga boleh membuka laluan
    gangguan atau serangan jin ya...malah ka-
    dang-kadang gangguan saka itu menyebabkan
    seseorang itu 'kaki tv' kerana biasanya
    sangat banyak kelalaian padanya...

    Kadang-kadang bagi kaki tv...jin sakanya
    juga sama menonton...kalau saka itu dah
    kemaruk tv...orang dampingannya juga akan
    kemaruk tv...

    3.Pada anak lelaki..ia adalah gejala ada
    saka...

    Shari ingat kan...angin panas yang keluar
    dari atas kepala budak-budak...ia adalah
    angin bisa yang keluar dari badan mereka
    maka teruskan membaca berulang-ulang sehi-
    ngga angin itu berkurang atau lebih baik
    kalau ia habis tak terasa...

    Ayat lain yang boleh digunakan...letakkan
    tapak tangan atas ubun-ubun dan baca
    Fatihah sekali...salawat 3 kali dan Ayat
    kursi 3...7 atau lebih baik 11 kali setiap
    hari...

    Rawatan ibu pada anak-anak lebih berkesan
    kerana biasanya ganggguan pada anak-anak
    itu...bermula dari ibu sejak dalam kandu-
    ngan atau semasa kecilnya...

    Insya Allah Shari ya...

    BalasPadam
  19. salam en junied,
    kawan saya mencadangkan saya mendapatkan rawatan di satu tempat:
    Persoalan saya:
    1. dia memninta kami semua membayangkan rumah kami masa dia merawat (tak dengar dia baca apa) dan kami bagi alamat nya dkt dia. dia kataa saya bukan saka tapi ada org tabur benda di depan pagar rumah saya. jadi dia bgi garam dan lada hitam utk ditabur didepan rumah dan mandi limau purut.
    2. dia minta kami semua solat taubat dan hajat - solat hajat utk minta Allah tunjukkan siapa yg buat jahat kepada kami.
    3. dia ada pemutus ubat - dia minta kami datang balik dlm masa 4-5 hari. Kalau dah sihat kami semua kena kena ada pemutus ubat dgn dia - antaranya sehelai kain batik seorang dan duit 21.75 sen.

    Ini telah meninmbulkan keraguan kpd saya.
    Boleh ke saya teruskn? dia juga sudah menjampi kami sekeluarga. bagaimana pula dgn jampi ini kalau saya tak mo berubat dgn dia. Dan bagaimana pula dgn air, limau dan garam/lada itu, haruskah dibuang saja?
    Boleh ke sorang perawat melihat apa yg berlaku di rumah saya dari jauh?
    Patutke saya solat hajat utk tengok org yg aniaya saya?

    Minta En Junied membantu menjawab soalan saya
    Wassalam

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam wbkth Shari...

    Saya minta maaf Shari ya...

    Sukar saya nak beri pendapat boleh tak bole-
    nya pada perawat tersebut...kerana setakat
    maklumat yang ada...kita tak dapat pastikan
    ilmunya itu 'putih atau hitam'...dan boleh
    jadi putih..boleh jadi hitam...

    Cuma bahan-bahan rawatannya itu memang benda
    yang biasanya jin takuti atau tak suka...

    Begitu juga bahan pemutus ubatnya...kalau setakat kain dengan duit juga tak dapat mem-
    beri sebarang maklumat ilmu putih atau ilmu
    hitamnya...lainlah halnya kalau binatang...
    seperti ayam putih ayam hitam atau sebagai-
    nya...

    Tentang sunat taubat dan hajat itu amalan
    baik cuma kalau nak tahu orang yang buat
    jahat...biasanya tak perlu...malah saya
    juga tak tahu samada katanya ada penglibatan
    sihir itu betul atau tidak...cuma setakat
    gejalanya setakat ini...gangguan saka itu
    memang ada...

    Ilmu ini luas...maka soal nampak apa yang
    berlaku pada rumah dari jarak jauh itu bo-
    leh berlaku dengan menggunakan gerak hati
    dan boleh pula dengan guna jin...

    Kalau saya nak tegah...setakat ini saya
    tak ada sebarang maklumat yang dapat nak di-
    sandarkan samada perawat itu boleh atau
    tidak...

    Maka terserah pada Shari sendiri...cuma per-
    hatikan jika ada sebarang kejadian aneh se-
    lepas jampian perawat tersebut...

    Juga ikut gerak hati Shari atau suami...
    kalau rasa berat...terpulanglah samada nak
    teruskan syor perawat atau tidak...

    Kalau saya nak syor ikut...saya tak tahu
    ilmunya putih atau hitam...kalau nak lara-
    ng...manalah tahu ilmu putih dan serasi...

    Namun cuba perhatikan beberapa perkara...

    Salah satu tanda ilmu sihir...selepas ber-
    jumpa perawat kita dapat merasa atau menge-
    san sebarang kehadiran makhluk halus baru
    pada diri...keluarga atau rumah...ertinya
    perawat itu dah titipkan jin pada kita...

    Atau kita merasa ada penyakit juga gangguan
    baru...atau rasa rumah berubah suasana se-
    prti rasa seram...atau terasa ada benda
    mengintip yang sebelumnya tak ada...

    Adapun kesan jampian juga sukar nak kita
    tentukan...apalagi kita tak tahu ilmunya
    yang perawat itu gunakan...

    Kalau nak tahu cara lain...buat sunat Ist-
    ikharoh...

    Insya Allah shari ya...

    BalasPadam
  21. Slps sampai rumah saya ada call ustaz salehuddin, masa saya call t dada saya begitu berat dan tangan saya berasa semut2. Ustaz kata dia buat tarikan jarak jauh utk saya suruh saya amik wuduk dan duduk zikir atas sejadah - utk dia tarik dr jauh. lps tu bila saya baca bismillah lima dan meniup bungkusan ubat tersebut saya rasa tengkuk saya berat. adakah itu merupakan penentengan makhluk tu terhadap perubatan ini atau sebaliknya?

    maafkan saya lagi.

    BalasPadam
  22. Angin bisa pada dada dan tangan agak padat
    dan ia adalah tindakbalas terhadap aura
    ustaz...

    Ia biasanya cuba menghalang sebarang ra-
    watan...

    Baca Bismillah 5 tiga kali pada tapak tangan
    ...ludah ringan dan sapu atas tengkuk yang
    berat...Insya Allah...

    BalasPadam
  23. Salam En Junied,
    Terimakasih ya. Semoga Allah merahmati En Junied.

    BalasPadam
  24. Bebila semut2 kepala saya saya ikut petua ini - memng terasa sangat kebas kepala....

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth Shari...

    Sama-sama...kalau rasa semut atas kepala
    maka sapu juga dari muka ke atas kepala
    turun ke tengkuk...dan buat selalu walau
    pun tak rasa semut-semutnya..kerana kebas
    itu menunjukkan ada angin bisa...maka
    rawatlah selalu...kalau dah tak ada kebas
    bererti dah tak ada angin...kalau berku-
    rang...anginnya dah kurang...Insya Allah...

    BalasPadam
  26. Angin bisa pada bahagian kepala salah
    satunya boleh mendatangkan kesan penakut
    kepada diri kita...

    Contohnya mudah meremang bulu tengkuk...
    atau rasa sejuk...atau suka berfikir
    perkara menakutkan dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  27. Shari...kalau boleh...amalkan juga 3 Qul pernafasan...di samping amalan lain...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. En Junied,
    kalau ada masa boleh ke tunjukkan satu amalan yang saya amal secara constant dan tetap utk penyembuhan?

    BalasPadam
  29. maksudnya amalan yang saya boleh buat secara tetap (istiqamah) utk setiap hari atau macamana.

    BalasPadam
  30. Pn Shari...kita sekadar dapat beramal dan
    berusaha...tentang kesembuhan itu milik
    Tuhan...

    Bagaimana pun...kalau mampu...amal Ayat
    manzil sekurang-kurangnya pagi petang
    dalam keadaan berwuduk dan menghadap
    kiblat...

    Lain-lain...amal 4 Qul termasuk Al Ka-
    firun pernafasan...banyakkan membaca
    salawat...dan banyakkan berdoa kerana
    doa itu sehebat-hebat senjata orang
    Mukmin...

    ...kalau mampu baca Yasin dan Al Mulk
    setiap malam...juga Ayat Kursi per-
    nafasan...

    ...biasakan Tahajjud dan berdoa memohon
    keampunan untuk diri...keluarga...semua
    orang Islam...minta kuatkan iman..murah-
    kan rezeki...termasuk rezeki kesihatan
    dan sebagainya...

    Kemudian sunat Dhuha...amalan murah re-
    zeki termasuk kesihatan juga...

    ...dan mana-mana amalan yang mampu dan
    buat niat mencari keredhaan Allah...de-
    ngan berkatnya...mohonlah rahmat Allah
    untuk dunia dan akhirat...

    Sambil tu kalau mampu...jangan berhenti berubat...kerana biasanya saka serba sed-
    ikit perlukan rawatan sebagai sokongan...

    Insya Allah Shari ya...

    BalasPadam
  31. Ia amalan seumur hidup...kecuali bagi
    yang mana ABC tu...kena cuti...dan
    boleh dibuat terus...maka teruskan...

    Insya Allah

    BalasPadam
  32. Alhamdulillah...sama-sama Shari...

    Kita beramal dan berusaha...namun hati
    kita biarlah terus bergantung kepada rahmat
    Allah...dan bukan kepada amalan...

    Kesembuhan itu hanya sekadar izin dan ber-
    kat dari amalan Apabila Allah mengkhendaki-
    nya...atau menundanya...semoga Tuhan memilih
    untuk kita sesuatu yang terbaik dalam kehi-
    dupa Dunia dan Akhirat...

    Hakikat pemabalasan pada segala amal itu
    ialah pada hari Akhirat kelak...dan bukannya
    pada Dunia ini...kerana Dunia ini terlalu
    murah...berbanding Alam Akhirat yang kekal
    abadi...

    Namun berusaha itu...dengan niat...mudah-
    mudahan sembuh..jangan sekali-kali putus asa.

    Insya Allah Shari ya...

    BalasPadam
  33. Assalamualaikum w.b.t.

    Tuan, Saya baru sahaja mengamalkan Bismillah lima....baru 4 hari....masalahnya...saya merasa tidak sedap badan....paling jelas berlaku gegaran pada bahagian jantung...

    di rumah pula terdapat semacam balingan guli diatas bahagian bumbung...pada sebelah malamnya

    apakah makna keadaan itu....

    Terima kasih....

    BalasPadam
  34. Wa alaikum salam Tuan...

    Yang jelas...ada angin bisa pada bahagian
    dada ( jantung )...

    Bunyi guli itu permainan jin...dan biasa-
    nya jin itu ada kaitan dengan angin bisa
    yang ada dalam bahagian dada tersebut...

    Dengan kata lain...amalan itu dengan izin
    Tuhan...memberi kesan kepadanya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  35. Salam En Junied,

    Apa kabar? Saya cuba cari halaman yg ada no hp ustaz salehuddin tapi tak berjumpa. Boleh ke bagi saya no hp Ustaz Salehuddin?

    BalasPadam
  36. Wa alaikum wbkth Shari...saya sihat-sihat
    saja...Alhamdulillah...terima kasih...

    No. hpnya...0148656007

    BalasPadam
  37. Terimakasih -semalam baru saya terjumpa.
    Terimakasih.

    BalasPadam
  38. Salam En Junied,
    Semenjak dua menjak ini saya sering sukar nak lelapkan mata - saya sering terjaga dari tidur dan susah nak lelapkan mata semula. Kdg2 bila bangun saya terasa meremang bulu roma saya. Apa yang harus saya lakukan? Terutama utk menghilangkan rasa meremang itu dan utk melelapkan mata semula?

    BalasPadam
  39. Kalau saya ABC apa yang perlu saya baca utk mengelakan perkara ini dan juga serangan2 yang saya rasa?

    BalasPadam
  40. Wa alaikum salam wbkth Shari...

    Teruskan amalan biasa...kerana dah jadi
    kebiasaan...apabila seseorang itu ABC
    dan ia juga 'cuti' dengan amalannya...
    pasti pengganggu akan mengambil kesempa-
    tan...

    ...sambil baca tu...buatkan airnya untuk
    minum...dan mandi...juga renjiskan air
    ke sepanjang dinding dalam bilik sambil
    membaca Ayat Kursi...

    Jangan lupakan amalan-amalan yang menggu-
    nakan pernafasan...

    Susah tidur balik itu boleh jadi kerana
    ada angin bisa dalam bahagian kepala...
    atau mata...atau dada yang menyebabkan
    resah gelisah tanpa sebab...dan susah
    tidur...atau ada 'bendanya' yang datang
    menemani...dan sebagainya...

    Atau kalau ada perawat...lagi baik jumpa
    dan minta rawatan setakat mana...

    Insya Allah Shari ya...

    BalasPadam
  41. Saya akan cuba sedaya upaya saya. Terimakasih. Setakat ini saya masih beristiqamah dgn amalan manzil, mandi dan renjis kabus + 3 Qul pernafasan dan sebagainya.

    Satu lagi lately ni saya kadang2 termimpi atau kdg bila saya pejamkan mata saya akan ternampak sorang lelaki....ada sekali hampir2 saya jelas nampak mukanya tetapi hilang....Lelaki ini yg saya rasa bersama2 dgn isteri dan anak2nya pada mula2 saya berubat. Yang lain2 tu sudah tiada saya mimpi lagi cuma tinggal lelaki ini saja.

    Dlm minggu lepas jugak saya tetiba terjaga di tengah malam dan terasa mulut saya manis seperti baru minum susu ibu....dan rasa meremang bulu roma saya....

    Baru2 ini saya ada pergi berubat dgn anak murid Dato's Harun Din. Dia suruh renjis + mandi dan sebagainya dan suruh saya baca satu doa di bahagian dapur/bilik belakang yang saya selalu rasa seram. Selepas saya buat, serangan kepada saya semakin kuat dan badan terasa sungguh berat. Alhamdulillah lps membaca Ayat Kursyi dgn mengulangi Walaya'uduhu byk kali hilang rasa berat itu. (Spt yg Ustaz Salehuddin nasihatkan).

    Utk pengetahuan, sebelum ini selepas saya sembur kabus dan baca Ayat kursyi pagar (saya buat dibilik sebelum tidur), biasanya kalau saya terjaga tengah malam saya tak rasa meremang bulu roma saya....Cuma lately saja begitu.

    Saya mohon pada Allah SWT semoga diberi kekuatan untuk menghadapi UJIAN ini dan menjadikan saya seorang yang bukan PENAKUT selain takut kepadaNYA.

    Doakan saya juga.....

    BalasPadam
  42. En Junied ada ke amalan atau zikir yang boleh memenangkan jiwa saya untuk menghadapi semua ini. Atau yang boleh memberikan saya keberanian utk menghadapi laknatullah ini?

    BalasPadam
  43. ...baca Alam nashroh 7 kali pada tapak
    tangan...sapu muka dan buat seperti per-
    nafasan 3 Qul...Insya Allah...mudah-
    mudahan hati rasa tenang...dan khasiat
    lainnya ia melemahkan jin atau gangguan
    ...Insya A
    llah

    BalasPadam
  44. salam, saya selalu amalkan Bismillah 5, 6, 7 dan 9. Dan memang betol kesemua ayat ini sangat sangat mujarab dengan izin Allah. Saya telah lalui pelbagai masalah rumah tangga kerana buatan sihir orang. namun keajaiban yang telah saya lalui amat sukar untuk saya ceritakan namun Kekuatan Bismillah 5, 7 dan 9 sangat sangat kuat sekali dan mujarab. Saya amalkan boleh kata hampir setiap jam akan saya amalkan dan baca. Memang benar Bismillah 7 adalah panas dan Bismillah 5 adalah penawar baginya daripada pengalaman saya. Alhamdullillah masalah saya dan isteri dapat diatasi dengan izin Allah apabila mengamalkan Bismillah 5, 7 dan 9.

    BalasPadam
  45. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Alhamdulillah...terima kasih atas perkongsiannya...
    dan semoga dapat menjadi panduan pada saya
    dan rakan-rakan pembaaca lain...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  46. Assalamualaikum en junied.ingin sy bertanya di sini..br2 ini sy ada bermimipi didatangi sekumpulan wanita ke rumah saya memakai jubah hitam..masuk ke dlm rumah melalui pintu hadapan dan seorang dtg merapati sy dan ingin menyatakan sesuatu ketika sedang tido d ruang tamu...dan kemudia sy terbangun.dab baru2 ini anak sy berumur 4 tahun bgtau ada nmpk hantu hitam d luar rumah....adakah ianya sekadar mainan tdo dan khayalan anak sy.?

    BalasPadam
  47. Wa alaikum salam wbkth MaSNiZAM82...

    1. Ianya mirip kepada gangguan jin...iaitu mimpi
    aneh juga pakaian hitam mereka...serta ada
    seseorang yang cuba menghubungi anda dalam
    alam mimpi...iaitu antara cara biasa jin yang
    tidak dapat berhubung dengan kita di alam sedar.

    2. Saya yakin dengan apa yang anak tu nampak
    dan bukan khayalan atau permainan...

    Malah warna hitam itu sama dengan pakaian
    mereka dalam mimpi anda...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  48. assalammualaikum en.junied.saya ingin brtanya 1 soalan..sebelum sebulan arwah ayah saya meninggal.pada masa itu saya pulang ke kampung.saya bermimpi ayah saya bersalaman dengan saya.dan ckap pd sy "aku perturunkan ilmu ku kepada mu" saya pd msa itu tnpa didalam mimpi.tanpa bfikr panjg.sy ckp saya terima.tbe2 sy tjaga dri mimpi dan ktika itu wktu sudah subuh.sy blari pegi k arah arwah bapa saya..tempat die duduk.cara die duduk jelas sama apa dalam mimpi saya..saya terus bpeluh tkejut.
    utk makluman en junied..hanya sy y plg rapat dgn bapa sy.bpa sy seorang pengamal perubatan tradisional.
    pernah bberapa kali sy bmimpi sorg llaki tua mgajar sy doa utk mrawat org.dan pernah juga sy bmimpi wajah mirip arwah ayah sy sndri dtg mgjar sy.tpi 1pn sy xpnh ingat dan amalkn.

    pernah juga sy bmimpi.pada masa itu arwah ayh sy dlm smgu mngal dunia..ktika tu keadaany di hospital.dmana tmpt ayh sy mghembuskn nfs trakhr.sy mimpi brada dsblh bapa sy.dan tba2 dtg seorang lelaki.muda.dan mirip bapa sy.prwtkny kemas.sama spti bpa sy ktika muda.lelaki tu mlihat sy dan snyum tnp bkata2 pada saya.

    persoalanya yg ingn sy tahu.adakah semua ini mainan tidur atau sbaliknya..
    harap en.dpt mberi pndgn trhadap ptnyaan sy ini.

    skian.trma ksh

    BalasPadam
  49. Wa alaikum salam wbkth miz...

    1. Kadang-kadang jin datang atau menghubungi
    kita melalui mimpi...dan bagi jin itu adalah
    dunia benar bagi mereka...

    2. Mimpi miz lebih mirip kepada penurunan jin
    ilmu...dan yang datang dalam mimpi termasuk
    yang menerupai ayah itu adalah jin yang
    menyerupa...

    Sememangnya pengakuan dalam mimpi atau
    terima dalam mimpi sudah sangat memadai
    untuk jin itu menganggap kita sudah me-
    nerimanya...

    Sebaik-baiknya miz jumpa perawat yang di-
    yakini...dan mesti mengamalkan pendinding
    diri seperti Ayat Kursi...3 Qul...dan sebagainya
    secara lebih khusus...lebih-lebih lagi Manzil.

    Amalan hendaklah berterusan...perawat hanya
    sebagai bantuan atau sampingan...

    Jin ilmu sebegini biasanya banyak pengalaman
    dan tipu helah...maka jangan anggap terlalu
    ringan atau mudah...

    Insha Allah miz ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  50. ...seperkara ya...kalau miz sering mimpi di hospital
    tersebut...maka ia biasanya bererti...ketika itulah
    jin tersebut mula mengikut miz...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  51. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  52. Walaupun sudah pulih...namun miiz masih perlu
    berhati-hati...dan pastikan tidak ada gejala
    paling ringannya sering pening...atau sering rasa
    letih lesu tanpa sebab munasabah...

    ...atau ada gejala fikiran atau perasaan rasa
    terganggu tanpa sebab munasabah...

    Perkara ini biasanya boleh selesai kalau jin
    itu diikat...dikurung tak tak dapat lepas...atau
    ia dapat tuan baru yang lebih pandai menjaga-
    nya...atau mati dibunuh ( api ini jarang ber-
    laku...)

    Wallohu a'lam

    BalasPadam