Selasa, 22 Mac 2011

PAGAR RUMAH AYAT KURSI...

Amalkan setiap malam...iaitu baca tujuh kali
dan bayangkan...

Bacaan pertama...bayangkan rumah...diri..se-
rta ahli keluarga kita dilingkungi oleh 'be-
nteng besi' yang kukuh dari pihak bawah lan-
tai...

Bacaan kedua...bayangkan seumpamanya tapi da-
ri pihak sebelah kanan...

Bacaan ketiga...pada sebelah kiri...

Bacaan keempat...pada sebelah atas ( atap ).

Bacaan kelima...pada bahagian hadapan...

Bacaan keenam...pada bahagian belakang...

Bacaan ketujuh...bayangkan kita...keluarga
kita...dan harta kita di dalam benteng besi
yang kukuh...kuat...dan ketat...

..sehingga apa pun tak dapat menghampiri...
samada manusia...jin atau binatang...
Insya Allah...

( Nota : catitan 90 an)

Seorang Ustaz dari Kota Kinabalu memberikan
petuanya...

Iaitu kalau kita tak sempat dengan amalan di-
atas...maka ada cara lainnya...

Baca Ayat Kursi satu kali...tapi ayat...walaa
ya uudhuh...7 kali...kemudian selesaikan den-
gan ayat seterusnya...hifzhuhumaa Wahuwal Ali-
yyul Azhiim...

Tarik nafas...zikir Allah 7 atau 11 kali...
atau lebih...

Tahan nafas...maka boleh zikir seperti ketika
menarik nafas...

Dan hembus nafas melalui hidung perlahan-lahan
dengan zikir serta jumlah yang sama...

Tapi lebih baik...semasa menahan nafas itu...
baca Ayat kursi sekali tapi ayat...Walaa ya
udhuhuu hifzhuhumaa wahuwal aliyyul Azhiim
7 kali...baru hembus nafas...

Petuanya...lebih panjang masa nafas ditarik...
ditahan...dan dilepaskan...lebih baik...

Dan pernafasan itu jika dibuat dengan menutup
mata...lebih baik...

Sambil tu rasakan perjalanan nafas masuk...di-
tahan...dan ketika hembusan...jangan rasakan
nafas itu keluar...tapi bayangkan nafas itu
masuk meresap keseluruh tubuh dan anggota...

Amalan ini sekurang-kurangnya dibuat pagi pet-
ang...atau lebih...bila-bila masa...

Antara khasiatnya...amalan ini lebih cepat se-
bati dalam diri...berbanding dengan membacanya
dengan hati penuh lalai dan lupa...

Maka Insya Allah...ia lebih berkesan...malah
tak kurang memberi tindakbalas sekiranya ada
gangguan dalam diri...tak kira saka...sihir
atau sebagainya...semoga bermanafaat...

Antara faedah lainnya...jadi amalan pagar diri
...keluarga dan harta dari segala bahaya...

...serta semoga Tuhan permudahkan segala urusan
kita ke mana-mana juga dengan berkat Ayat Kursi
Insya Allah...

wallohu a'lam

Nota

1.Saya pernah terjumpa dengan satu catitan pada
sebuah buku ( saya lupa tajuknya )...
ayat 'walaa ya uudhuh' adalah ayat pembakar jin.
( wallohu a'lam )



wallohu a'lam

6 ulasan:

  1. Asalamualaikum...

    Terima Kasih diatas perkongsian...

    Pilihan ini agak bersesuaian dengan saya ... kerana tidak perlu melakukannya diluar rumah.. bukan apa... banyak mata yang melihat...takut disalah ertikan pula.....

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam AV...

    ...sama-sama...

    BalasPadam
  3. Saya cuba amalan ini setiap malam - Alhamdulillah saya rasa yakin dengannya (atas izin Allah SWT).

    BalasPadam
  4. Insya Alllah Shari...yakin pada rahmat per-
    tolongan Allah...dan sentiasa bersabar walau
    sejauh mana juga ujianNYA...tak akan pernah
    ada ketentuannya yang akan sia-sia...

    Insya Allah

    BalasPadam
  5. ayat wala yauduhu hifzuma itu memang panas.
    saya pernah baca pada jin ketika bermimpikan toyol itam kecik.
    habis semua mulut n lidah saya dikeraskan..tapi saya terpaksa gnakan HATI.
    bila tiba ayt tu...

    terus bnda tu hilang x ganggu saya waktu saya tidur nyenyak lagi.
    1-3x baca: xhabis ayat lagi.so..bnda tu asik datang kacau.
    kali ke4: dia datang..n saya tutup terus dengan ayat tu. (terus x datang2)

    ** penat jugak nak lawan dengn hati nie..guna tenaga batin kan..

    esk pagi ...bila g keje, ternampk tuannya.. muka bengkak aje. bengang xdapat tembusi badan sayala tu. dah confirmlah dia TIDUR X LENA.wakaka...

    p,s: paling bagus.
    macam ni je. baca dengan cepat
    1. a'uzubillah....syaitonnirrajim
    2. baca kalimah syahadah 1x
    3. terus baca ayat kursi n tenung mata dia. (walaupun xnmpk mata dia tp) bace sampai habis la)

    insyaallah

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah...perkongsian yang sangat besar manafaatnya kerana bagi
    kebanyakan kita cuma tahu amal tapi kurang tahu cara atau kelebihan-
    nya...

    Terima kasih banyak-banyak tuan...dan semoga rakan pembaca dan saya
    sendiri dapat memanafaatkannya.

    Satu cara amal jika kita lebih khususkan lagi sebagai pendinding...Ayat Kursi
    baca sekali tapi mula ayat Walaa ya udhuhuu hingga habis itu kita ulang 11
    kali...Insha Allah

    Wallohu a'lam

    BalasPadam