Selasa, 26 April 2011

...KHADAM...

Apabila anda menuntut sesuatu ilmu...maka
antaranya...ada 5 sumber bagaimana anda
boleh mendapatkan khadam...iaitu...

1.Khadam Amalan...

Iaitu..amalan itu menggunakan khadam...
atau memanggil khadam...

2.Khadam Alat...

Iaitu...amalan itu tak menggunakan khadam
tapi ada barang pada aliran perguruan ter-
sebut yang dijaga khadam...

Contohnya...semua pengamal diberikan senj-
ata...gelang...kalung dan sebagainya di-
mana barang tersebut ada khadam yang menja-
ganya...

3.Khadam Guru...

Iaitu....amalan itu tak guna khadam...dan
tak ada barangan khadam...tapi guru ada
khadam...yang kemudiannya diturunkan kep-
ada muridnya...samada secara sengaja atau
tidak...

4.Jin Saka...

Amalan tak ada khadam...tak ada barangan
berkhadam...dan guru juga tak ada khadam
tapi anda ada jin saka...tak kira dari
keturunan...barangan berkhadam...sihir
atau sebagainya...

Maka jin saka itu datang kepada anda dan
menyamar...atau menempatkan dirinya seba-
gai khadam kepada anda...

Itu sebabnya...ada guru tak guna khadam
tapi muridnya pula berkhadam...

5.Jin Ilmu Bebas...

Iaitu...ada kalangan jin bebas yang sent-
iasa mencari peluang untuk berdamping de-
ngan manusia...

Maka ia mengambil kesempatan dengan menda-
tangi manusia yang mahu atau mencari kha-
dam.

Jin ini mungkin bergerak sendirian...atau
bekas peliharaan orang yang sudah meninggal
dunia...atau ia jin yang berjaya dibuang
oleh perawat...atau oleh tuannya...dan seba-
gainya...

Dan ia mungkin juga bergerak secara berke-
luarga...berkumpulan...atau dalam satu per-
tubuhan besar yang bergerak sejak zaman ber-
zaman...dan sebagainya...( perhatikan tajuk
12 cara dapat saka..ia juga sama dengan mak-
sud..12 cara dapat khadam...)

ASAL USUL KHADAM...

1. Malaikat...

2. Dewa Dewi...

3. Jin...

4. Roh manusia yang sudah meninggal...teruta-
manya roh para Nabi...Wali...orang-orang saleh
...roh guru..roh keluarga yang sudah meninggal
dan sebagainya...

5. Rijalul ghoib...

6. Khadam ayat...

7. Khadam barangan antik...barang aneh...senj-
ata...tangkal dan sebagainya...

8. Khadam yang datang dari alam ghoib atas se-
suatu sebab...

9. Penjaga gunung...

10. Penjaga busut...

11. Penjaga Laut...

12. Penjaga hutan...

13. Penjaga batu...

14. Penjaga harta...

15. Penjaga gua...

16. penjaga rumah...

17. Penjaga kubur...

...dan sebagainya...

Perhatikan...semua istilah di atas adalah me-
rujuk kepada jin semata-mata...iaitu jin Islam
...jin Munafik...Jin kafir dan sebagainya...

Kalau ia jin Islam yang menjadi khadam manusia
maka ia biasanya jin fasik...atau Munafik...

Perhatikan...apabila anda merasa...

1...merasa beruntung atau bertuah...

2...merasa berani atau selamat...

3...merasa kuat atau yakin...

4...merasa hebat...

5...merasa ada pelindung atau penolong...

...dan sebagainya...semata-mata kerana ada khadam
maka yang demikian itu menunjukkan pergantungan
hati anda kepada kekuasaan ghoib selain daripada
kekuasaan Tuhan...dan jatuh syirik...

Apabila seseorang itu mati dalam keadaan sedemik-
ian...tanpa rahmat pertolongan Tuhan...ia akan
mati dalam keadaan tiada iman...atau tercabut iman-
nya...Walohu a'lam.

Perhatikan ayat-ayat khadam di bawah...

1...cari khadam...

2...dapat khadam...

3...tangkap khadam...

4...tarik khadam...

5...buang khadam...

6...ada khadam...

7...ikat khadam...

8...kurung khadam...

9...tambah khadam...

10...dijaga khadam...

11...disembunyikan khadam...

12...hantar khadam...

13...ditolong khadam...

14...dititipkan khadam...

15...dimasukkan khadam...

16...diberi oleh khadam...

17...khadam kuat...atau khadam lemah...

18...khadam silat...

19...khadam kebal...

20...khadam terbang...

21...khadam perubatan...

22...khadam sakit atau khadam gila...

23...khadam perantara...

24...diambil khadam...

25...panggil khadam...

26...diserang khadam...

27...khadam suci...

28...khadam jahat...

29...khadam susuk...

...dan sebagainya...maka semua istilah kepada kha-
dam di atas...adalah merujuk kepada jin...dan tak
ada makhluk selainnya...

SUMBER MUDAH DAPAT KHADAM...

Iaitu mengumpul atau membeli barang antik...barang
perhiasan lama...seperti cincin...gelang...batu...
patung...dan sebagainya...juga senjata-senjata la-
ma di kaki-kaki lima tau kedai-kedai antik...

Apabila anda membeli atau terbeli barangan berkha-
dam...maka bererti anda membawa khadam pulang ke-
rumah anda...dan mengumpul khadam dalam rumah anda.

Perlu diperhatikan...bahawa tak semua 'khadam beli'
ini lemah...dan tak semestinya ia akan buat hal se-
rta merta...( tapi ada yang juga sampai rumah saha-
ja...terus tak tentu hal buat kacau...terutama ke-
pada golongan kanak-kanak dan kaum wanita...)

Namun pada sebahagiannya...dalam jangka masa penja-
ng...ia kan mendatangkan masalah pada anda...kelu-
arga nada...atau anak cucu cicit anda...

Ia mungkin berupa penyakit..rasukan...masalah jiwa
...masalah rezeki...masalah rumahtangga...masalah
anak-anak...dan sebagainya...

Anda mungkin ada pendinding...tapi keluarga anda?
...dan keturunan anda?...

Satu perkara lain...sebahagian khadam barangan itu
apabila tak dijaga lagi sebagaimana biasanya...
atau tak dihormati sebagaimaan sepatutnya...atau
mungkin dibuang sesuka hati...termasuk oleh kanak-
kanak...tak mustahil ia mengundang kemarahan dan
serangan...atau gangguan khadam...

Perkara lain pula...kalau anda terbeli barangan ber-
khadam yang biasa atau pernah diberi makan asap...
darah atau sebagainya...maka tak mustahil...khadam
itu akan menuntutnya daripada anda...termasuk darah
anda...atau keluarga anda...

Maka antaranya yang boleh berlaku...adalah kematian
yang tak mempunyai sebarang sebab munasabah...atau
kehilangan atau kekurangan darah dalam keadaan yang
menimbulkan persoalan...

KHADAM SELAMAT ?

Biasa dikatakan...bahaya cari khadam tak tentu pa-
sal...melainkan pada orang yang pakar...atau guru-
guru...

Sebaliknya...berbanding 'khadam beli kaki lima at-
au kedai'...lebih banyak khadam yang berbahaya di-
perolehi secara berguru...

Ia kerana khadam-khadam dari sumber ini adalah jin-
jin yang terpilih...iaitu jin yang berilmu tinggi
...lasak...pintar putar belit...pakar psikologi
dan biasanya telah terbukti dengan pengalaman pulu-
han tahun...ratusan tahun..atau mungkin ribuan tah-
un 'mengendalikan' manusia...

Dari sumber ini juga paling banyak ditemui jin-jin
Munafik...iaitu jin yang menyalahgunakan ayat-ayat
Qur'an...dan memperagakan hukum agama dengan tujuan
memperdayakan...atau dengan sengaja memesongkan aki-
dah manusia...

Setakat yang saya ketahui..jarang sekali golongan
jin ini merepek tak tentu pasal...sebaliknya apa-
saja kata-katanya hampir pasti ada isi dan strate-
ginya...

Kalau tersilap langkah...anda yang datang dengan
penuh azam untuk menyingkirkannya..malah sebalik-
nya mungkin menganggap jin itu 'orang baik-baik
dan mulia'...

KESIMPULAN...

1.Setiap manusia yang mendampingi...memelihara...
dijaga...berkawan atau sebagainya dengan khadam
...tak kira dari mana pun asal usulnya khadam ter-
sebut...dan bagaimana pun caranya... bererti ia
berdamping dengan jin...

2.Tak akan ada jin Islam yang benar Islamnya akan
menjadi khadam kepada manusia...kerana dengan itu
ia kan mendedahkan manusia tersebut kepada syirik.

Maka tak akan ada jin Islam yang menjadi khadam...
atau sebaliknya menjadikan mausia itu khadam...
melainkan...ia adalah jin Islam fasik...atau Muna-
fik...

3.Mungkin susah...mungkin mudah nak cari khadam...
tapi nak buang...biasanya tak mudah...

...lebih baik beringat...seperti kata orang...ingat
diri...tapi ingat juga keluarga dan anak cucu cicit.

Jangan kerana diri kita seorang..keluarga dan ketur-
unan turut menanggung padahnya...

Wallohu a'lam

138 ulasan:

  1. salam tuan,tima kasih atas pencerahan detail perkara barang berkhadam, ini satu santapan ilmu yg sangat bermanfaat .Memang durjana sungguh tektik si khadam-khadam ni.saya pernah terbaca memakai cicin bagi lelaki adalah merupakan salah satu dari sunah nabi,tapi bukanle yg emas atau berlebih-lebihan.tapi yg pelik saya ada nampak org lelaki pakai cincin kat jari sampai 3 ke 4 butir pergantungan kehebatan pd cincin semata-mata ni salah .ini sah mesti berkhadam.muga-muga allah lindungi kita semua dari perkara-perkara syirik dan khurafat.Tuan bagaimanakah cara untuk mengenali barang berkhadam ini.

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam Kilat...

    Satu caranya...contohnya cincin...kita
    genggam...dan bagi tenaga dalam...tarik
    nafas...tahan dan hembuskan perlahan-
    lahan sambil terus berzikir dalam hati...

    Setiap tindakbalas menunjukkan ada khadam
    contohnya...cincin itu rasa gatal...panas
    ...bulu roma kita meremang...tangan rasa
    lenguh...terasa ada aliran tenaga masuk
    dari cicin ke dalam tangan...

    ...rasa tak sedap hati...rasa ada benda
    halus berdekatan...dan apa sahaja tindak-
    balas serta merta semasa menggengggam
    cincin tadi...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. salam,
    bolehkah saya menghubungi saudara untuk tujuan perubatan? itu pun sekiranya tidak menyusahkan..

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam maDDy...

    kalau tak keberatan...boleh saya tahu
    masalahnya disini...?

    BalasPadam
  5. maaf ya,
    mungkin lebih sesuai jika saya beritahu melalui email?

    boleh saya tau email saudara?

    BalasPadam
  6. Sebenarnya dah beberapa rakan meminta siar
    email saya di sini...tapi minta maaf maDDy
    ya...untuk masa ini saya belum bersedia...
    kalau tak keberatan...saya nak tahu alamat
    email maDDy...

    BalasPadam
  7. Assalammualaikum.
    maaf, saya lambat membalas atas sebab2 tertentu.
    ini email saya, fourthless@yahoo.com
    harap dapat membincangkan sesuatu dgn saudara

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam maDDy...

    Insya Allah...

    BalasPadam
  9. salam, ada sedikit masalah dgn email yg saya beri sebelum ini.
    minta saudara guna email
    adobe_photoshop80@yahoo.com
    utk menghubungi saya
    terima kasih

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam maDDy...

    Insya Allah...

    BalasPadam
  11. assalammualaikum..baru-baru ni saya pergi jenguk adik saya di perak.terkejut saya apabila dapat tahu dia menuntut ilmu perubatan tradisional yang menggunakan wali 9 songo, malaikat, puteri tujuh beradik, singa putih, harimau putih.dia gunakan kaedah menyeru.apakah pandangan saudara junied berkenaan ilmu itu.

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam Nora...

    Biasanya ia samada tak guna apa-apa...
    saja-saja 'trick' guru nak sebarkan
    ilmu...

    ...atau kalau ada apa-apa...maka ia ada-
    lah jin...contohnya pendamping...atau
    benda-benda seruan yang datang...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah tuan Junied :)
    Terima kasih atas perkongsian tuan junied,saya memang menghargainya..

    BalasPadam
  14. Sama-sama saudara Arief...

    Saya sentiasa berharap semoga serba
    sedikit pengetahuan sebegini ber-
    manafaat untuk umum...
    dengan izin Tuhan...

    BalasPadam
  15. Asslm'kum,

    Byk info yg saya perolehi dr blog ni. Alhamdulillah! Saya memang mengamalkan ayat2 manzil. baca waktu pg dan ptg. Apabila membaca ayat2 manzil saya terasa 'kepanasan' di beberapa anggota badan. Saat membaca dan menulis di blog ini pun saya rasa 'pijar' di dalam rahim dan kaki.

    Saya baru sedar kehadiran jin/ saka/ khadam/ sihir selepas membaca blog ini.

    Masalah saya ialah jin ni menganggu sewaktu saya mencari rezeki seperti orang tak namapka saya, atau takut melihat saya... jual barang tak laku.... sehingga ada rasa 'takut' hendak berniaga atau bekerja.

    Ada tak kaedah untuk saya membuang saka pada diri saya, pd ayah dan suami saya?

    Mereka tak berminat hendak mendengar pasal gangguan saka/ khadam ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum
      Jumpa orang orang yang ada keturunan para rasul dan wali.Atau jumpa murid atau wakil Syeikh Hisham di Malaysia,jangan jumpa perawat sebab mereka pun ade khadam.

      Padam
  16. Wa alaikum salam wbkth NOORLINATA...

    Alhamdulilah...cuba pereksa juga pada
    catitan mac dan april 2010 ya...

    Sebaiknya amal sambil minta rawat...
    lebih-lebih lagi gangguan dah agak s-
    bati...

    Selitkan juga Alam Nashroh dalam Manzil
    tu...kalau boleh baca 3 atau 7 kali un-
    tuk melemahkan gangguan...juga Ayat Kur-
    si 11 kali...

    Pada pengalaman saya sendiri...kalau sa-
    ka dan agak sebati...perlu rawatan...
    sambil terus beramal...

    Insya Allah ya...

    BalasPadam
  17. slm tuan sedara, saya nak tanya berapa hri yg lalu saya da gi rawatan islam, dan ustaz tu kata ada khadam mengikut saya, lagi satu dia suka berkawan denggan ank kawan saya, dan macam mana nak bekemunikasi denggan khadam saya,

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth arif...

    Biasanya orang yang boleh berkomunikasi
    dengan khadamnya itu disebabkan masuknya
    angin bisa pada badan...khususnya bahagian
    kepala...dan biasanya ia adalah angin
    bisa khadam itu sendiri...iaitu...

    Pada keadaan biasa...kita akan dapat ber-
    komunikasi dengan khadam apabila khadam
    itu sendiri mahu merasuk atau memperlihat-
    kan dirinya...

    Cara lain..kita ambil angin bisa jin lain
    masuk badan kita...seperti belajar ilmu
    yang guna jin...(tapi ianya dilarang
    dan berbahaya...)

    Setakat ni...saya belum tahu atau sampai
    kepada sebarang pengetahuan yang memboleh-
    kan berkomunikasi dengan khadam (semua
    khadam manusia adalah jin...)

    Sebaiknya beramal atau ambil amalan pen-
    dinding diri dari gangguan atau dari di-
    ikuti jin...sambil minta rawat...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau macam tu susah la, tapi mcm mana saya nak merasakan qadam saya rasuk saya, saya sendri pon sussah nak baze kn, tiap2 mlm akn saya nmpak klbat nyer, bkan saya aja, bkal tunang saya pon ada nampak benda sesuatu

      Padam
    2. Saudara arif...

      Biasanya kalau benar ia khadam untuk
      kita...yang lebih penting...minta
      rawat..juga amal sendiri pendinding
      diri...

      Ada rakan-rakan yang dapat berkomuni-
      kasi dengan jin khadamnya...sebalik-
      nya 'kelebihan' itu jin tersebut per-
      gunakan untuk membuat lebih banyak
      tipu daya dan tipu helah...hinggakan
      mereka menyangka jin itu makhluk
      baik-baik...

      Kalau kita dirasuk...biasanya kita
      akan dapat merasakan ada sesuatu yang
      tak kena pada diri kita...atau tiba-
      tiba ada keanehan atau gangguan
      fikiran atau perasaan...atau seperti dikawal sesuatu...dan sebagainya...

      Kalau setakat nampak...kemungkinan
      besar ia masih diluar..atau masih setakat ikut dari luar...

      Wallohu a'lam

      Padam
    3. slm, ok, kebiasaan saya pernah rasa sebegitu, tapi pada masa yang lalu kenapa ada setengah ustaz, yang suka nak mengapus nyer, contoh nyer dalam diam2, tapi masa 2 saya belaku dekat dalam taksi, tpi dh brapa mnggu yang lpas, dn saya rasa lmah dan rasa x bermaya, itu ke kesan nyer, kene pada orng ada qadam ni?

      Padam
    4. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Ia ada dua kemungkinan...

      1.Seseorang yang ada khadam atau
      angin bisa dalam badan rasa lemah
      apabila ia dibuat rawatan jarak
      jauh...

      ...atau kesan daripada rawatan...
      termasuk minum air doa...di mana
      selepas dirawat itu...benda terse-
      but masuk ke dalam badannya...

      ...atau kita beramal pendinding...
      kemudian benda tu masuk badan...
      maka ia mengalami kesan atau tindak
      balas dari amalan tadi...

      2.Rasa lemah itu apabila bendanya
      masuk badan...iaitu kita mendapat
      kesan daripda 'racun' angin bisanya.

      ...dan sebagainya...

      Kalau ada soalan di atas yang saya
      salah faham...Silakan arif ya...

      Wallohu a'lam

      Padam
    5. ada yng persoalan masa tu bukan jarak jauh, tak ada mengene denggan air doa dan pendinding, tapi dia macam dia bawak taksi, tapi smbil 2 dia cm brlawann, sbb cara nyer bawak kenderaan 2 mcacm sesuatu, saya tahu, bila saya keluar dari taksi tu, saya dapat rasa kan bawahawa qadam saya lemah,

      Padam
    6. ...boleh jadi dalam diam ada 'perang'
      kerana serangan dan menyerang boleh
      berlaku di mana-mana juga...

      ...kalau saya salah faham lagi...sila-
      kanlah betulkan ya...

      Wallohu a'lam

      Padam
    7. slm, apa tuan katakan memang betul, dia lpas serangan dia mungkin akan masuk dalam tubuh saya,apa sebab yea nyer jdi mcm itu,.

      Padam
    8. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Pendek kata kerana laluan masuk
      ke dalam badan kita masih terbuka
      maka biarpun ia pergi ke mana-mana
      biasanya ia akan datang semula...

      Lain ceritanya kalau laluan masuknya
      sudah tertutup atau sempit...atau
      kita amal pendinding hingga benda itu
      rasa tak selesa dalam badan...

      ...mungkin ia akan terhalang atau seka-
      dar dapat masuk...bertahan sekejap...
      kemudian keluar...

      Lain pula ceritanya kalau benda itu
      dikurung atau terbunuh diluar...tapi
      ia agak jarang berlaku kerana kalaulah
      benda itu ilmunya tak ada apa-apa...
      tentu ia tak akan berani bertahan atau
      berperang dengan manusia...

      Bagaimana pun ia juga makhluk Tuhan...
      maka kekuatannya juga pasti ada batasannya...

      Wallohu a'lam

      Padam
    9. slm tuan junied, apa tuan kata kn tu memang betul,
      selama ni apa yang saya dapat rasakn ini, betul2 saya de pengikut,
      tapi adakah qadam ini akan boleh di warisi, macam saka, dn adkah dia akn mengikut ank cucu saya masa akan datang,

      Padam
    10. Wa alaikum salm wbkth arif...

      Khadam itu sebenarnya adalah jin...
      dan ia mana-mana saja...mungkin akan
      pergi setelah ketiadaan kita...
      atau akan turun ke anak cucu dan
      sebagainya...

      Cuma lebih banyak kes...ia akan jadi
      jin saka keturunan jika tiada sebarang
      halangan...

      Wallohu a'lam

      Padam
    11. slm, tuan junied, cam tu yea, k, saya bukan pa, saya tak tahu la qadam ini dari mana, siapa trun kn atau dia sendri dia datang,
      insyak allah, akan turun dekat anak cucu saya, nnti, insyak allah,
      wlikumusllam, junied

      Padam
    12. slm, junied de satu soalan lagi, macam mana nak mngguna nyer, qadam itu, 2 saya nak tanya yea,
      wslm junied,

      Padam
    13. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Cara guna...boleh kita tahu dari
      orang yang pakar...atau boleh jadi
      pula apabila gangguan atau angin
      bisanya dah kuat meresap dalam diri
      maka kita akan tahu atau dapat meng-
      gunakannya...wallohu a'lam...

      Cuma seperkara...tidak kira dari mana
      asal usulnya...khadam itu pastinya
      adalah jin...dan kita pada hakikatnya
      tak tahu ianya jin Islam atau kafir...
      atau jin 'baik' atau jin jahat...

      Namun apabila ianya jin jantan...ma-
      ka antara risikonya...ia mungkin akan
      mengganggu pasangan atau bakal isteri
      ...termasuk merasuk atau menghasut
      menganiaya pasangan...juga mengganggu
      pasangan sebagaimana gangguan 'lelaki
      jahat' pada seorang perempuan...

      ...atau kalau ianya jin betina...ia
      akan menghasut merosakkan rumahtangga
      atau...malah mungkin ia akan menghalang
      lelaki manusia yang didampinginya dari
      berkahwin...

      Pendek kata ia berpotensi menjadi orang
      ketiga dalam rumahtangga dan ia meghasut merosakkan...atau menyebabkan
      sebarang penyakit gangguan jin...
      pada diri...pasangan...anak-anak dan
      sebagainya...

      ..iaitu dalam jangka masa dekat...atau
      jangka masa panjang...

      Saya ada rakan...khadamnya jin pendekar
      dan jin betina ilmu firasat...

      Ia selalu marah dan cemburu tak tentu
      pasal pada isterinya...sering bergaduh
      dan dah beberapa kali hampir-hampir
      bercerai juga jadi kes polis..kerana
      ia menyerang isteri semata-mata kerana
      marah tiba-tiba juga kerana cemburu
      buta tuli...malah pernah memukul anak-
      nya dengan pukulan berbisa dari sebab
      hasutan dan 'kehebatan' khadamnya yang ia sendiri tak tahu asal usulnya...

      Sebaiknya arif putuskan hubungan dari
      khadam tersebut dengan minta rawatan
      juga beramal pendinding diri dari gangguan jin...dan pastikan...ia tak
      akan turun pada bakal keturunan...
      kerana jin biasanya pasti akan berbuat
      sesuatu yang buruk walau apa pun juga
      caranya...

      Banyak atau sedikit kelebihan dari se-
      bab ada khadam itu tak akan ada ertinya
      berbanding bakal padah perdampingannya.

      Guru saya pernah memberitahu...seandai-
      nya ia mahu menggunakan khadam...sudah
      banyak jin khadamnya yang antaranya
      datang menawarkan diri...namun ditolak
      atau dihalaunya...kerana ada khadam itu
      pada awalnya saja akan baik...tapi
      akhirnya...lain pula akibatnya...

      Wallohu a'lam

      Padam
    14. slm junied sya da stu qadam dn stu ptri, stkat ni alhdullah, x da sbrang hsuttan, dn bnda yg x da x baik blku, skrng ni sthu sya, ptri itu bnian, dn 1 qadam, mereka 2 islam, sthu sya, dia nyer untk mlndung sya, tu sya th skrng ni, wslm junied

      Padam
    15. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Makhluk ghoib diatas muka bumi ini ada dua jenis saja...iaitu malaikat
      dan jin...

      Maka khadam itu..juga bunian adalah
      dari bangsa jin...

      Nanti saya akan tuliskan kisah bebe-
      rapa khadam juga pendamping puteri
      jin Islam saya pula dalam masa
      terdekat ini...Insya Allah...

      Terima kasih arif ya atas perhatian-
      nya...

      Padam
    16. slam junied, sama sma, klau boleh secepat mngkin la yea,
      slm,

      Padam
    17. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Maaf ya..kebetulan masa agak terhad
      untuk beberapa hari ini...Insya Allah
      saya harap akan dapat menulisnya
      seberapa cepat yang boleh untuk per-
      kongsian bersama dalam blog ini...

      Padam
    18. wlkumsalam, k junied, wslm

      Padam
    19. slm junied, saya nak tahu apa kalau nak mngubat pesakit lpas di serang sihir tau ilmu hitam, saya dapat tahu, da bomoh yang cuba nak kacau hubungan hidup saya dan kekasih saya, saya da mimpi yang seorang bomoh yang bersila di atas meja, mkan, dua hari lepas, sya suruh kekasih saya, amalkan doa dan ambik air wuduk sebelum memasak, dan bila esok pagi nyer, sudah baik, cuma ada ksan sampngan, bila malam plak, saya ada rasa bahang sihir tu da lagi di kkasih sya ni, adakah shir da dlam tubuh badan kekasih sya lgi, atau tu ksan dri peperangan, hntara jin dia dan sihir itu, wslm junied

      Padam
    20. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Ringkas kata...biasanya perang sihir
      tak akan sebegitu mudah selesai...
      biasanya akan mengambil masa kerana
      tukang sihir atau jin sihir selagi
      ia hidup dan bebas...maka ia akan
      terus cuba menyerang...

      Kecuali kita ada pertahanan yang kuat
      sehingga sumber atau jin sihir itu
      takut atau 'jera' dengan izin Tuhan.

      Apabila ada bahangnya..biasanya ia
      menunjukkan masih ada angin bisa atau
      kesan sihir tersebut...bererti ianya
      belum selesai...

      Maka ia perlu bukan sahaja sekadar ber-
      amal tapi juga rawatan...

      Pada diri arif pula...kalau kita be-
      gitu sensitif terhadap kesan gangguan
      pada diri orang lain...cuba juga
      minta scan ya...

      Walohu a'lam

      Padam
    21. slm junied, mcm mna nk mhu scan, sejak mnenjak ni mcam macm blaku, da owng antar sihir la, baru baru ni da belalang peresit la, saya risau, asyik gangguan dekat kekasih saya ajar, apa kesan peresit apa biila dia gigit, pa akan jadi, apa saya yang ada qadam, boleh ke saya buat pagar gaib, ni soalan saya,
      wslm junied

      Padam
    22. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Setahu saya bukan belalang...tapi
      jin yang 'tumpang tunggang' belalang
      itulah yang akan buat gangguan...

      Pada orang yang diganggu itu boleh
      diberi minum air doa contohnya air
      Manzil...mandi dan renjis 4 penjuru
      bilik...sambil ada amalan sendiri.

      Untuk pagar diri boleh baca Fatihah
      sekali...salawat 3 kali...Ayat Kursi
      11 kali...3 Qul tiga-tiga kali...
      pagi petang...
      juga boleh bacakan pada air dan guna
      seperti air Manzil...

      Kalau nak pagarkan orang lain...baca
      Fatihah sekali...salawat 3 kali...
      ayat Kursi 11 kali...tiup pada orang-
      nya...atau tiup sambil niat tiup pada
      orangnya...

      Terpulang pada kepandaian atau ilmu
      khadam tersebut seseorang mungkin da-
      pat menggunakan khadamnya untuk mem-
      buat pagar ghaib...tapi saya tak galak-
      kan sama sekali...

      Khadam itu adalah jin...dan ia tetap
      seekor jin...pasti ada bahayanya...

      Yang pasti arif perlu bantuan perawat
      yang benar-benar berpengalaman...
      kerana dalam permainan sihir ini ban-
      yak ulah dan tipudayanya...maklum
      saja...musuh kita bukan sekadar tukang
      sihir...tapi malah makhluk-makhluk
      halus (jin) yang biasanya sangat ber-
      pengalaman dan cekap mengambil segenap
      ruang kesempatan...

      Wallohu a'lam

      Padam
    23. slm, itu saya tahu, tapi qadam saya hanya mubat orang, saya cuma tak tahu mengguna nyer, itu saya tanya junied,
      itu saya cuma nak tahu adakah penyapu lidi embuat peresit tertarik, tau dia kelemahan di stu itu saya mahu tanya, wslm

      Padam
    24. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Kalau saya nak guna khadam...dengan
      izin Tuhan dulu lagi saya berpeluang
      untuk menggunakannya...tapi secara
      peribadi bagi saya semua khadam itu
      adalah musuh khususnya kepada manusia yang didampinginya...

      Maka saya tidak mendalami cara gunanya cuma bagi rakan-rakan yang ada
      khadam terutamanya dari jin ilmu atau
      saka...saya dapati khadam tersebut
      akan cuba membuatnya hebat dengan ilmu
      yang 'datang sendiri' tanpa perlu ber-
      susah payah dicari...seperti nampak
      benda halus...boleh berkomunikasi den-
      gan mereka...merawat...menangkap...
      menakut-nakutkan...melihat benda jauh
      ...menilik...bersilat...kebal...dan sebagainya...iaitu agar ia dapat terus
      mendampinginya...atau tidak dibuang...

      Ia termasuklah apabila rakan-rakan ter-
      sebut mula mengamalkan sesuatu amalan
      bersih tanpa menggunakan jin...atau
      khadam...

      Berkenaan penyapu lidi...ia lebih ke-
      pada petua dan saya tidak tahu mengenai-
      nya kerana saya sebaliknya cuba mengelak
      dari menggunakan sebarang 'alat tamba-
      han'semasa merawat...silalah arif
      tanya pada orang yang tahu ya...

      Wallohu a'lam

      Padam
    25. slam junied, saya nak tanya, apa kelebihan pgar gaib diri dari pada pga di tempat2 tinggal, pa kelebihan, pagar diri dan pagar tempat tinggal, itu saya nak tanya junied, wslam,

      Padam
    26. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Kelebihannya dengan izin Tuhan...

      1.Menghalang daripada didekati jin
      yang mungkin cuba menyerang atau
      mendampingi...

      2.Mencegah daripada badan dimasuki
      jin...

      3.Kalau jin dapat masuk ia mencegah
      jin daripada tinggal lama atau mem-
      buat penempatan...

      4.Mencegah badan daripada dimasuki
      angin bisa jin...terutama jika jin
      menyerang dari jarak jauh...

      5.Menapis atau mengurangkan kuantiti
      atau kualiti angin bisa jin kalau ia
      dapat masuk badan...

      6.Membakar...memusnahkan atau menawar
      angin bisa jin yang masuk dalam badan.

      ...dan sebagainya...

      Untuk pagar tempat...

      1.Agar jin tidak dapat masuk...

      2.Atau kalau dapat masuk...ia tidak
      dapat bertahan lama...

      ...dan sebagainya...

      Umpama memagar kebun...kita berusaha
      membuat pagar yang terbaik...tapi
      soal masuk tidak masuknya binatang
      ke dalam kebun...semua atas ketentuan
      dan kekuasaan Tuhan...

      ...terima kasih arif atas pertanyaan-
      nya...dan kalau ada sebarang perkong-
      sian pengalaman dan ilmu...silakan ya.

      Wallohu a'lam

      Padam
    27. salamualaikum junied, sama2 yea, da lgi satu, klau seseorng 2 msuk tmpat pagar 2, dia merasa pnas, knapa macam itu sekali, yea nyer blku bila saya mmasang pgar, adakah itu ksan nyer, saya nak thu pda hal bilik dia sndri yg mmpnyai paga, klau dua orang yng mmbuat pga, masa yang sama, adkah dua orang akn memasang pagar, akn de tndak balas, ni nak tnya, sbab skrng ni dua orng yg dh psang pagar, saya dan orng kdua tu, pa ksan nyer, eslm junied,

      Padam
    28. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Panas itu kerana ia ada jin dalam badan
      atau ada angin bisa jin yang padat
      dalam badannya...

      Dua pagar Insya Allah akan lebih baik
      tapi kalau salah satu pagar tersebut
      guna jin...maka biasanya akan ada tin-
      dakbalas terutama bagi orang yang ada
      jin tersebut...atau kalau pendinding
      akan lemah...yang tidak guna jin itu
      boleh jadi pula sasaran serangan jin
      yang terlibat...

      Wallohu a'lam

      Padam
    29. slam junied, mcam tu yea k, kalau da prtnyaan lagi saya akan tnya junied yea, pa yang junied kata kn memang betul, x pernah salah, slm juneid

      Padam
    30. Wa alaikum salam wbkth arif...
      Alhamdulillah...

      Silakan...kita manusia biasa bila-bila
      masa saja boleh salah dan silap...
      dan ketika itu saya harapkan pembetulan
      dari arif dan semua pembaca...

      Wallohu a'lam

      Padam
    31. slam junied, saya nk tnya, bagai mana nak buang jin di dalam badan yea, contoh2 macam trmkan pelaris, dn tiba benda di dlam bdan x akan keluar, itu bagai mana cara nyer jumied, wslam junied

      Padam
    32. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Apabila jin dapat bertapak dalam badan
      kita maka ia menunjukkan kita masih
      agak kurang pertahanan...maka sebaik-
      nya tambah amalan juga minta rawatan.

      Kelebihan perawat...ia mungkin boleh
      memecahkan kubu jin dalam badan...atau
      mengeluarkannya...

      ..kelebihan amalan kita...kita boleh
      terus berusaha menguatkan pendinding
      tapi...

      Kalau amalan semata-mata tanpa rawatan
      biasanya akan mengambil masa yang
      lebih lama untuk menembusi penempatan
      jin dalam badan...

      Saya syorkan Amalan ayat Manzil...sen-
      tiasa minum dan mandi air doa...juga
      terdapat produk-produk makanan tambahan
      yang sudah dirukyah...maka mudah-mudahan
      ia dapat membantu dengan izin Tuhan...

      Minyak wangi yang sudah dirukyah juga
      boleh sentiasa guna dengan sapu pada
      tempat sakit..gangguan atau tempat-
      tempat yang disyorkan...dan pada kes
      makan-makan ini...sapu pada bahagian
      perut bawah pusat serta uluhati...

      Dan jika amalan ayat-ayat Qur'an atau
      zikir pun...ia akan lebih berkesan
      jika amalan ituy dari guru...dan gunakan
      juga ilmu pernafasan...

      Biasanya kalau gangguan itu berpunca dari makanan..maka sebaiknya 'makanan'
      itu dikeluarkan...biasanya melalui
      muntah atau ke tandas...

      Banyak ceritanya makanan yang sudah
      berbulan dimakan...apabila muntah...
      ia masih seperti baru...iaitu antara
      tanda makanan berbisa...

      Penting sekali...sentiasa dekatkan
      diri pada Tuhan dan selalulah berdoa
      sambil berusaha...

      Insya Allah arif ya...

      Wallohu a'lam

      Padam
    33. aslm junied, saya nak tnya, jenis mkluk pa yang rmbut pnjang rpai perempuan tetapi muak nyer tertutup rambut nyer, dan saya lihat dia x wat apa, dia berdiri dan dok diam ajer, cm ank ptong, apa jnis mkluk itu itu soalan saya, wslm,

      Padam
    34. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Ia jin biasa...dan kebiasaannya
      betina...

      Bentuk jelmaan jin begini antara
      penampakan yang cukup banyak...

      Biasanya berpakaian putih...dan
      sedikit 'kes' berpakaian hitam...
      dan ada pula yang tak nampak
      pakaiannya kerana bukan saja muka-
      nya...malah tubuhnya ditutupi oleh
      rambut yang sangat panjang dan lebat.

      Wallohu a'lam

      Padam
    35. slm junied, apa yang jin 2 buat, dia memeratikan kita ke, atau dia ada niat nak brtindak, saya nak tnya, kanapa saya sering ke rumah kawan saya, saya rasakan ada angin yang kuat, macam ribut, nak kata nak hujan, x ada bukan sekali, dia nyer belaku x kira masa, adakah ada sihir di dalam rumah itu, ataupun ada benda yang tak kene, itu pertanyaan saya junied wslm,

      Padam
    36. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Biasanya ada niat nak berdamping juga niat jahat...

      Wallohu a'lam...tapi angin kuat itu
      masih boleh jadi permainan sihir jin.

      Mungkin benda tu tak 'gemar' arif
      datang ke sana...kerana biasanya
      angin itu satu cara jin cuba meng-
      halang kita datang...

      Wallohu a'lam

      Padam
    37. slm junied, klau macam tu apa nak kita buat kalau benda tu x bagi kita datang rumah dia, ada cara junied, sebab msa angin kuat nak mkan pon x da selera, bukan pada diri, tapi pada makann yng msak dekat stu, dan saya naka tahu bagai mana nak mengalau nyer, untuk x brterusan bila saya ke ruamah kawan saya, wlsam junied,

      Padam
    38. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Cuba amalkan Fatihah1x...salawat 3x...Ayat Kursi 11x...3 Qul 3x pagi
      petang...dan apabila sebaik saja
      nampak rumah rakan itu dari
      jauh...baca Fatihah 1x...Ayat Kursi
      3x...kemudian tiup perlahan ke arah
      rumah tersebut sambil doa dalam hati
      Ya Allah jauhkan saya daripada ke-
      jahatan yang kelihatan atau ghaib
      yang ada pada tempat ini...

      Sebelum masuk baca Ayat Kursi...masuk
      langkah kaki kanan dan baca Al Ikhlas
      3 kali...

      Kalau dalam rumah ada anginnya..baca
      ayat Kursi sekali tapi mula walaa ya
      udhu....hingga akhir baca 11 kali dan tiup sekeliling ikut arah pusingan jarum jam....

      Wallohu a'lam

      Padam
    39. slm junied, saya nak tnya, pagi tadi teman wanita saya ada mimpi, yang dia nampak d dua owang lelaki datang ke rumah tu dan teman wanita sya minta dia tlong mengapuskan belalang tu, dan dia bunuh belalang tu, dn dia ltak dlam botol, dan botol itu letak di dpan rmah nyer, adakah mimpi itu betul, atau mainan setan, wslm junied

      Padam
    40. Wa alaikum salam wbkth arif...

      Ia mimpi gangguan jin...cuma samada
      'maklumat' dalam mimpi itu benar
      atau sekadar tipudaya...Wallohu a'lam.

      Padam
  19. ...cara lain...jumpa perawat yang tahu ber-
    komunikasi dengan makhluk tersebut...

    Memang ada cara bersihnya...agar dapat ber-
    komunikasi dengan jin...(saya tak sampai pada
    tahap sedemikian...)

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  20. Salam En Junied, bolehkah Encik Junied bantu saya tafsirkan mimpi? Saya sering mimpi yang pelik.. Ada sekali tu saya memandang ke atas langit dan dari sebalik awan saya nampak bayangan yang sangat besar... Apabila bayang itu menembusi awan, ia merupakan seekor helang putih gergasi... Helang itu terbang turun ke arah depan saya dan bertukar menjadi seorang seakan agak berumur berpakaian serba putih yang memegang tongkat pendek... Wajahnya samar oleh cahaya tetapi saya dapat lihat dia tersenyum... Kemudian dia berundur kemudian berundur dan bertukar menjadi helang putih semula lalu terbang...

    Mimpi yang kedua saya ringkaskan sedikit ya? Saya bermimpi di serang ratusan ular dan ada ular yang pendek berwarna hijau di tangan saya cuba menggigit dan menyucuk saya dengan duri dari ekornya.. Tanpa saya sedar saya ucapkan "an am ta alaihim" lalu saya ludah ke dalam mulut ular itu dan ia mati... Kemudian ular yang lain berhenti mengejar apabila saya rasakan seperti ada ular gergasi melekapkan badannya pada belakang saya dan kepalanya dia atas kepala saya... saya merasakan seperti ular tedung kerana dari anak mata saya lehernya kembang... Yang anehnya, semasa terjaga dari tidur saya masih merasakan ular besar itu pada badan saya dan ia beransur2 hilang...

    Persoalan saya adalah, adakah itu semua gangguan jin? Apa yang perlu saya lakukan ya? Terima kasih...

    BalasPadam
  21. Salam Encik Junied, Ini ada pengalaman yang saya masih menjadi persoalan pada diri saya..

    Semasa waktu rehat dari tugas, saya masuk ke dalam bilik simpanan barangan untuk lelapkan mata seketika. Saya padamkan lampu hingga gelap gelita. Kemudian saya ambil dua kerusi di mana saya duduk bersandar sambil kaki di letakkan pada kerusi yang satu lagi.. Tak berapa lama entah dari mana saya ternampak makhluk kecik separas pinggang berdiri di tepi saya. Tubuhnya seakan kelabu dan matanya bersinar.. Yang saya muskil bagaimana rupanya nampak jelas di dalam gelap.. Dari arah tepi saya dia berjalan perlahan2 ke arah kaki saya sambil merenung saya.. Dan dalam masa yang sama tiba2 berterbangan seperti serbuk2 cahaya menuju ke atas kepala makhluk itu lalu dia pun mengibas2 dengan tangannya... Kemudian serbuk cahaya itu membentuk ayat Bismillahirahmannirahim lalu makhluk itu meletup dengan bunyi yang sangat kuat! Saya sendiri terkejut dan bila saya pandang ke arah kanan saya, ada kelibat manusia berpakaian serba putih dan berserban warna putih/hitam sedang duduk di kerusi tetapi tidak melihat ke arah saya.. Dia hanya memandang ke arah depan nya... Setelah agak lama saya melihat, dia memandang ke arah belakangnya,ke arah saya, ke depan lalu ghaib...

    Untuk pengetahuan Encik, saya tidak pernah berguru mengambil ilmu dengan sesiapa... Persoalan saya adalah siapa orang tersebut? Beliau bukanlah seperti apa yang saya lihat di dalam mimpi.. Dan bunyi letupan itu tidak kedengaran langsung oleh kawan2 yang berada di luar bilik tempat saya berehat... Saya sangat berterima kasih sekiranya Encik dapat berkongsi ilmu untuk menjelaskan apa kemungkinan sebab berlaku perkara2 tersebut... Terima kasih...

    BalasPadam
  22. Wa alaikum salam wbkth zUk...

    Ringkasnya kedua-dua kedua-dua
    mimpi pertama...lebih kepada gangguan jin
    dan apa juga yang kelihatan dalam mimpi
    itu...samada gambaran dari permainan jin
    atau memang jelmaan jin itu sendiri...

    Ular itu pula kemungkinan besarnya adalah
    jelmaan jin yang mendampingi zUk...Wallohu a'lam...

    Kelibat manusia itu kalau benar ada...maka
    biasanya ia juga adalah jin yang menyerupa
    dan 'pertarungan' itu jika benar...maka ia
    adalah pertarungan antara jin...atau kalau
    tak benar..ia sekadar bayangan-bayangan
    rekaan jin...

    Maka pertarungan itu boleh jadi kerana ada
    angin bisa pada bahagian mata atau fikiran
    maka zUk dapat melihatnya...atau ada benda
    sengaja memperlihatkannya...

    ...atau ia adalah bayangan dalam bahagian
    otak...ia aktiviti jin dalam bahagian otak.

    ...dan sebagainya...

    Namun tanda-tanda diatas menunjukkan bebe-
    rapa perkara penting...

    1.Adanya angin bisa atau jin dalam bahagian
    otak...menyebabkan mimpi aneh berterusan..
    atau nampak benda yang tak ujud di alam
    nyata...

    2.Adanya gejala didampingi jin...dan maaf
    ..ianya seperti agak sebati...

    Seabiknya minta 'scan' la ya...lagi apa
    pun bendanya...jangan sekali-kali diterima
    sebagai kawan atau pendamping...kerana
    lebih besar kemungkinannya...ia adalah
    'permainan' jin kafir...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  23. Secara umumnya...

    Apa pun juga penilaiannya...biasanya perkara
    sebenarnya akan dapat kita ketahui apabila
    'discan'...dan apa juga yang kita lihat dari
    gejala gangguannya...biasanya sekadar penil-
    aian kepada diri seseorang akan kemungkinan
    adanya gangguan...maka sebaiknya jumpalah
    perawat yang kita yakini untuk kepastiannya
    kerana kita mungkin perlukan rawatan...atau
    akan mengetahui sesuatu perkara rahsia
    yang memberi pengaruh kepada diri dan kehi-
    dupan kita sehari-hari...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  24. Terima kasih banyak ya Encik Junied... Agak menakutkan bila tahu kemungkinan ia sebati dengan saya.. Kebanyakkan orang yang saya temui tak dapat memberikan jawapan yang jelas.. Malah ada yang menyatakan saya ada jin dan mampu ubati orang sakit dengan hanya membacakan apa2 ayat suci pada segelas air, tapi saya sangat meraguinya kerana amalan ibadah saya masih belum sempurna dan saya tak pernah mengambil apa2 ilmu persilatan atau perubatan...

    Saya pernah juga bermimpi sedang tunduk di padang pasir, kedengaran bunyi2 benda berterbangan di atas kepala... Dan apabila saya dongakkan kepala rupanya batu2 kecil berterbangan seperti di lempar ke arah tiang sama seperti ketika kita melontar di tanah suci... Mimpi ini berulang kecuali kali keduanya saya berada di dalam ruang perut bumi... Pernah juga saya bermimpi melihat 3 susuk tubuh yang sangat besar dan tinggi sedang membersihkan kaabah dan menukarkan kain kaabah tetapi kainnya berwarna hijau...

    Kemudian semasa saya sedang tidur semasa berlayar di atas kapal, saya bermimpi di serang ramai orang berpakaian lengkap seperti pesilat berterbangan di kawasan luar kapal... Saya cuba melawan mereka tetapi ternyata mereka kebal dan ketawakan saya... Kemudian muncul seorang manusia di sisi saya mengurut kedua tangan saya... Apabila telah di urut, tangan saya mengeluarkan api apabila memukul musuh (saya terlupa warna apa)... Barulah saya mampu melawan mereka selepas itu...

    Apabila saya sering bermimpi pelik2, terdetik untuk saya mendalamkan ilmu agama saya kerana saya agak kurang didikan agama kerana papa saya sering outstation ketika kecil dan arwah mak saya sendiri baru memeluk Islam semasa berkahwin... (Sebelum arwah mak memeluk Islam, beliau ada mengamalkan ilmu hitam kerana arwah mak berasal dari Bangkok dan beragama Budha...) Saya menyimpan niat untuk merantau ke Indonesia dan bolehkah Encik Junaidi berikan pandangan tentang pengajian agama di Pesantren yang ada di Indonesia dan tempat manakah yang terbaik jika Encik boleh bantu? Saya rasakan hidup saya sangat kosong sekarang dan takut hanyut dengan godaan dunia sekarang... Terima kasih saya ucapkan.. Semoga Allah membalas segala jasa2 Encik dan ilmu yang telah Encik kongsikan bersama kami... Aminnn...

    BalasPadam
  25. Encik Junied, izinkan saya berkongsi sedikit petua mengesan jin dari blog saudara ya? Saya pasti ramai yang tidak sedar wujudnya gangguan jin di zaman moden ini.. Semoga Allah berikan balasan yang baik untuk ilmu yang saudara sebarkan.. Terima kasih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin...Sama-sama zUk...Insya Allah...silakan...

      Saya menulis dan ia terbuka untuk semua orang yang mahu atau dapat memanafaat-
      kannya...

      Begitulah keadaannya...kalau dulu...
      orang kesana-sini untuk cari jin pendamping...hari ini...kita tak tau
      atau tak mahu pun..tak pasal-pasal
      jin datang damping...dan biasanya ia
      dah jadi jin saka...

      Berbagai kisah aneh atau serangan yang
      zUk alami itu...kemungkinan besarnya
      dari sebab adanya benda halus yang
      mendampingi...

      Kadang-kadang...permusuhan antara jin
      boleh melibatkan diri kita apabila
      ada antaranya yang mendampingi kita...

      Maka itu saya katakan....hidup lebih
      aman tanpa jin pendamping...

      Dan seperkara lagi zUk...didampingi
      jin adalah perkara biasa...sebenarnya
      tidak sedikit orang yang tak tahu ia
      didampingi sesuatu...yang ia tahu...
      ia mengalami gangguan atau penyakit
      berpanjangan tanpa mengetahui akan
      punca sebenar gangguan atau penyakit
      tersebut...

      ...dan yang tiba-tiba memiliki berba-
      gai kelebihan tanpa belajar...itu juga
      antara kesannya...

      Maafla ya zUk...saya tidak pernah ke-
      Indonesia...maka saya tak tahu mengen-
      ai sekolah-sekolah pondok yang baik
      atau sesuai...

      Apa pun...agama tidak sekadar menyedia-
      kan panduan dalam menghadapi ujian
      hidup...malah ada padanya senjata yang
      ampuh dalam menghadapi gangguan jin...

      Wallohu a'lam

      Padam
  26. Salam Encik Junied, maaf agak lambat membalas.. Saya sibuk sedikit beberapa hari kebelakangan ini...

    Penerangan yang saudara berikan banyak membantu diri dan sudah semakin jelas tentang apa yang mungkin saya hadapi...

    Tentang Pesantren di Indonesia itu tak mengapa kerana saya hanya mencuba nasib untuk bertanya sahaja. Maaflah rasanya saya telah mengambil banyak ruang dalam blog saudara...

    Berbanyak terima kasih atas segala nasihat dan panduan yang telah saudara berikan... Akan saya gunakan sebaiknya... Semoga saudara akan terus berkarya untuk menyebarkan ilmu2 yang bermanfaat kepada semua dan semoga Allah balas jasa2 baik saudara dan kebaikan yang saudara lakukan... Aminnn.. ^_^

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth zUk...Amin...
    ...Insya Allah...terima kasih atas
    perhatian dan ulasan-ulasannya...
    dan kalau ada sebarang perkongsian
    lagi...silalah ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  29. Assalamualaykum Tuan Junied, saya telah mengambil sebiji geliga kala jengking yang dikatakan ada 21 Khodam, benar ada khodam atau tidak saya tak tahu Allhualam. dan saya medapati diri saya lebih rajin ingin beribadah kepada Allah setelah mengenali barang berkhodam ini, ia meningkatkan keimanan saya kepada Allah. saya kini tidak berani tinggal solat, mengaji Al Quran setiap hari, dan tidak berani melakukan dosa, untuk menipu pun mulut saya tidak biasa kerana hati akan rasa berdebar debar apatah lagi melakukan dosa besar seperti berzina, minum arak, mencuri dan sebagainya. sekiranaya saya saya solat saya tidak lupa berdoa kepada Allah sekiranya ada makhluk gaib sepeti Jin mendapingi saya saya mohon Allah memberi hidayah kepadanya supaya menjadi jin yang warak dan beriman dan menyeru saya kepada melakukan kebaikan. Masalahnya Tuan Junied adakah berdosa dan syirik saya menyimpan geliga ini. dan satu lagi setelah di pindah milik geliga ini kepada saya. saya telah diberitahu penjagaanya adalah amalan zikir nama Allah selepas solat subuh, menghindar dari melakukan dosa dan maksiat, tidak boleh makihamun caci hina dan langkah geliga dan tidak boleh bawa masuk tandas dan tempat maksiat atau perjudian. menyimpan geliga bersetakan wangian tampa alkohol dan sedikit beras/bertih. cuma saya terkejut bila dapat tahu penjagaanya termasuk mengasap kemenyan pada batu geliga paling kurang tiga bulan sekali. adakah itu dibenarkan dalam islam. apakah benar perbuatan saya ini, saya takut terpesong. terima kasih Tuan Junied kerana memgambil masa boleh memberikan sedikit pendapat dan nasihat tuan sangat saya hargai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam sarah,
      boleh tak kita berhubung melalui email pengenai geliga kala jengking ini?

      ada beberapa persoalan mengenainya. Harap sudi berhubung.

      shakepug@gmail.com

      Padam
  30. Wa alaikum salam wbkth Sarah...

    Apa juga jenis khadam benda ia adalah jin
    dan apabila berdamping dengan jin...biasa-
    nya akan ada kesan sampingannya terutama
    dalam jangka masa panjang...

    Dalam jangka masa pendek...mungkin ada
    baiknya...tapi dalam jangka masa panjang
    ...pasti akan ada saja kerenah dan kesan
    kurang baiknya...

    Kemudian apa juga amal baik apalagi amal
    ibadah khusus kalau niat buat dengan niat
    jaga batu geliga...ia syirik nyata...

    Seperkara lagi...mengasap itu dan juga menyediakan makanannya seperti bertih
    ...ianya seperti adatnya sebahagian
    tukang sihir yang memelihara jin...
    ( maaf...)

    Rasa berdebar-debar kalau nak buat dosa
    itu...kalau bukan kerana berdebar-debar
    dari sebab takut kepada Tuhan...maka mung-
    kin kerana jin atau angin bisanya masuk
    dada...namun untuk kepastian...mintalah
    'scan' mana-mana ya...

    Sebarang perdampingan bersyarat juga ada-
    lah dilarang iaitu dengan menempatkan
    antara manusia atau jin itu tuan antara
    mereka...iaitu kita seolah-olah jadi tuan
    kepada jin atau jadi hamba atau tukang
    jaga kepada jin tersebut (bertuankan jin).

    Biar apa pun jin yang jadi khadamnya...
    yang pasti kita manusia jauh lebih tinggi
    darjat kejadiannya (khalifah)...tapi kalau
    dah jadi tukang jaga...atau tukang bagi
    makan...maka kita telah merendahkan darjat
    kita sendiri...malah seolah-olah khadam
    (jin) tersebut yang jadi tuan...atau lebih mulia.

    Sebaiknya...jangan simpan benda itu lagi...
    dan minta bantuan orang yang pakar untuk
    membuang juga memutuskan hubungan Sarah
    dengannya...lebih cepat lebih baik...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  31. Salam saudara.. Saya ada masa alah.. Saya perlu bantuan apa harus saya lakukan..

    BalasPadam
  32. Wa alaikum salam wbkth shah...

    Apa masalahnya tu ya...kalau shah tidak
    keberatan...boleh saya tahu ?

    ...mungkin saya ada cadangan yang 'boleh
    pakai'...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam saudare.. Berapa hari lalu saya ada beli batu serai dari online.. Batu itu ber isi qadam pemanis dan murah rezeki.. Setelah saya baca blog anda, saya mcm rase tk sedap ati.. Mungkin saya takut pape jdi dengan keluarga saya.. Mungkin tu jin akan kacau mereka.. Anda ada cadangan apa harus saya laku kan.. Tetapi tu batu lum sampai lagi ke rumah saya..

      Padam
  33. Wa alaikum salam wbkth shah...

    Setiap isi benda adalah jin...dan apabila
    jadi pemanis...maka kemungkinan besar ia
    juga akan masuk badan...

    Sebaiknya benda-benda sebegitu perlu di-
    elakkan...kerana ringkasnya kalau jin
    bari khidmat...tak akan ada bendanya yang
    percuma...

    Ia adalah jin...maka sukar nak 'ramalkan'
    apa akibatnya dalam jangka masa pendek
    atau jangka masa panjang...dan ia bererti
    Shah cuba mempertaruhkan diri...keluarga
    dan keturunan dengan benda-benda yang
    tak kelihatan oleh mata tersebut...

    Begitu juga...bergantung harap pada khadam
    juga akan mejerumuskan kita kepada syirik
    dan apabila kita sanggup mempertaruhkan
    iman semata-mata kerana dunia...pasti akan
    ada padahnya dari Tuhan...

    Sebaiknya jangan dibawa pulang...dan beri
    pada orang yang pakar untuk memisahkan batu
    juga khadamnya dari diri Shah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam sekali saudara..
      Kalau kita buat cincin itu sebagai hiasan?.. Dan tak ada niat pape pon.. Apa kah salah?.. Dan sekira nya jikalau itu benda 'works' , tetapi kita berterima kasih keapda ilahi salah jugak?..

      Padam
  34. Wa alaikum salam wbkth Shah...

    Kalau kita sudah pasti ada ada khadamnya
    maka sebaiknya elakkan...

    Pertama sekali kerana syaitan akan mem-
    pergunakan hiasan tersebut untuk memesong-
    kan akidah kita...samada dalam masa terdekat atau masa panjangnya terutama kalau sudah
    terbukti kemujarabannya...atau ia pesongkan
    akidah anak cucu keturunan kita...

    Keduanya...kalau dah jin...apa pun boleh
    jadi...dan saya pasti kita tidak dapat jamin
    bahawa kita...keluarga juga keturunan kita
    akan selamat darinya...

    Biarlah bersederhana...yang penting mudah-
    mudahan rezeki kita berkat...maka dalam
    kurang kita cukup...

    Kalau rezeki banyak melimpah ruah...sebalik-
    nya tak berkat kerana dapat melalui ikhtiar
    yang sangat meragukan...sebaliknya akan men-
    ambah banyak ujian dan masalah...serta jiwa
    kita akan bertambah semakin miskin kerananya.

    Memang...malah Syaitan juga boleh berperanan
    menjadi 'pemberkat' rezeki...dengan izin Tuhan
    terutama kepada orang yang tidak ada iman
    atau lemah imannya hingga ia tidak berkira-
    kira tentang halal haram...tapi rezeki itu
    akan menjadi 'racun' dalam kehidupan dunia
    akhiratnya...

    Kita tidak boleh berterima kasih pada Tuhan
    dalam usaha kita yang meragukan...seolah-olah
    kita menuduh Tuhan sengaja beri benda ter-
    sebut pada kita...dan pastinya...apa yang
    akan menimpa nanti...bolehlah kita salah-
    akan Tuhan pula...

    Ia adalah ujian untuk Shah...seperti kata
    Nabi SAW bermaksud...tinggalkan perkara
    yang meragu-ragukan kamu...dan buat keputus-
    an yang kamu yakin akan kebenaran dan kebaikannya.(Tinggalkan perkara yang meragu-
    ragukan dan pilih perkara yang tidak meragu-
    ragukan)...

    Semoga dengan suatu keputusan memilih sesuatu
    demi untuk menjaga iman...Tuhan akan beri
    kita sesuatu lain yang lebih baik lagi dalam
    kehidupan dunia lebih-lebih lagi Akhirat
    tidak kira apa pun bentuknya...kerana Tuhan
    itu lebih tahu apa yang baik untuk kita...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam saudara..
      Terima kasih ats. Cadangan anda.. Its much appreciated.. Hope to hear more stories from u..
      As salamualaikum saudara..

      Padam
  35. Wa alaikum salam wbkth Shah...

    Alhamdulillah...sama-sama...

    BalasPadam
  36. Salam saudara..
    Saudara pernah pergi ke website alamghaib.com
    Saya beli batu serai dari.. Hari saya baru terima itu batu.. Sudah sampai ke rumah saya..

    BalasPadam
  37. Wa alaikum salam wbkth shah...

    Saya telah lawati web tersebut...memangnya
    satu cara mudah untuk mendapat berbagai
    kelebihan adalah dengan menggunakan khadam
    kerana tak perlu macam-macam amalan atau pantang larang...tapi kalau benar ianya berkhadam...menyimppannya umpama kita ber-
    main api...

    Dan lebih berat ia boleh membahayakan aki-
    dah dengan keyakinan serta pergantungan
    terhadap khadam...(bahaya syirik) dan
    pasti syaitan keturunan Iblis akan memana-
    faatkan sepenuhnya 'kelebihan' ini...

    Sampai rumah tiada masalah...yang penting
    cari pakar untuk membuangnya...

    Terima kasih shah atas maklumatnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  38. Assalammualaikum saudara Junied..

    Cerita saya agak panjang, ia berkenaan saka/jin yg mgkin sudah berada dlm badan saya sejak saya kanak2. harap saudara bole bagi emel saudara ke missjulia394@ymail.com.

    Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth miss...

      Insya Allah...

      Padam
  39. Salam saudara..
    Saya tertarik segala penerangan saudara tentang khadam..apa yg saya fikir sama macam yg saudara katakan..sebaik baik jin sejahat jahat manusia..sedangkan manusia pun ada yg fasik..inikan pula jin..

    BalasPadam
  40. Wa alaikum salam wbkth saudara inche...

    Selain kejahatan jin...antara dorongan
    utama kejahatannya kepada manusia ialah
    ia tidak dapat dilihat...dan apabila
    jin itu tidak merasa sebarang halangan
    dan merasa bebas melakukan sesuka hatinya
    maka akan menjadi-jadi lagi kejahatannya.

    Terima kasih saudara atas ulasannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  41. assalamualaikum..nak tanya saudara bagaimana nak tahu sesuatu objek itu berkhadam?

    BalasPadam
  42. Wa alaikum salam wbkth cikgu...

    Antara caranya...

    1.Bagi ahli tenaga dalam...

    Gengggam atau sentuh...atau hadapkan tapak
    tangan ke arah benda tersebut...

    ..salurkan tenaga melalui tapak tangan ke arah-
    nya...dan kalau terasa sebarang tindakbalas
    seperti tapak tangan terasa panas...atau tangan
    rasa lenguh...atau ada sesuatu bergerak di atas
    tapak tangan dan sebagainya...maka tandanya
    ada khadam...

    2.Bagi sesetengah orang yang ada 'aura'...atau
    yang ada angin bisa pada tapak tangan...ia
    mungkin boleh merasa aliran tenaga meresap
    kedalam tapak tangannya...

    ...atau rasa panas...pening...meremang....dan
    sebagainya...

    3.Anda perhati benda tersebut..kalau ada khadam
    anda mungkin dapat merasa gelisah...berdebar-
    debar..pening...atau dapat merasakan ada sesuatu
    mendampingi benda tersebut...

    4.Kalau ia tersimpan dalam satu ruang...mungkin
    ada berlaku perkara aneh dalam ruang tersebut...
    seperti terasa sejuk..ada benda tidak kelihatan...
    ada bunyi-bunyi aneh...rasa seram gelisah...
    kurang selesa tanpa sebab dan sebagainya...

    ...dan sebagainya...

    Kerap juga benda itu tidak mendatangkan sebarang
    tindakbalas terutama kalau khadamnya di luar...
    atau duduk diam bersembunyi di dalam...tapi kalau
    ia berkaitan dengan sebarang cerita yang yang
    di luar kebiasaan...contohnya pemakai jadi gagah...
    jadi kebal...menggerunkan...pandai merawat...
    pandai ilmu tanpa belajar...dan sebagainya...maka
    ia besar kemungkinan ada khadam....

    ..dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  43. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  44. Wa alaikum salam wbkth Puan Kamiliah...

    1. Ianya adalah jin semata-mata...

    2. Mungkin ada antara pendamping 'A' yang
    tinggal...dan dikuatkan lagi dengan gerak
    hati Puan yang merasa ada benda tertinggal
    dalam rumah...

    3.Sila lihat tajuk tajuk jin saka dalam rumah
    catitan januari 2010 ya...ia juga adalah tanda-
    tanda ada gangguan jin dalam rumah...

    Cara mudahnya seperti yang puan rasa...ada
    gangguan atau makhluk halus dalam rumah
    waktu siang...apalagi waktu malam...

    Kalau ada bendanya yang bomoh itu tinggal-
    kan...maka keluarkan dari rumah...dan renjis
    Air Manzil atau Air Yasin pada setiap penjuru
    ruang dalam rumah...

    ...dan kalau rasanya perlu...terutama kalau
    rasa ada gangguan...cari perawat yang di-
    percayai...

    Namun...memasang alunan bacaan ayat-ayat
    Qur'an juga sangat baik...dan kalau mahu lebih
    khusus...sertakan juga Ayat Manzil...

    Lain-lain perkara...

    Setiap perkara yang tidak disengajakan mudah-
    mudahan tidak jadi dosa...cuma untuk masa
    akan datang...hati-hatilah Puan ya...
    In-shaa Allah.

    Perkara memulakan dengan Bismillah dan salawat
    biasanya digunakan oleh perawat Islam...
    dan saya yakin cara itu dibiar guna oleh itu jin yang
    mengaku Islam ( biasanya jin Munafik /kafir) sebagai
    helah untuk mengelirukan pesakit juga tuannya
    sendiri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  45. terima kasih atas penjelasan tuan. bagaimana pula tindak balas/side effect? maksud saya adakah berkemungkinan tindak balas yang akan dihadapi selepas berubat dengan A?

    BalasPadam
  46. Sama-sama Puan Kamiliah...

    Ia bergantung samada jin pendampingnya ada
    yang tinggal dengan Puan...juga samada
    Puan ada gangguan asal...

    Kalau tidak ada...biasanya tidak akan ada seba-
    rang tindakbalas...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  47. Assalamualaikum Tuan junied...
    Mcamana kite nak tau cincin itu berkhadam atau ade 'isinya'? Semasa menggenggam dan tarik nafas dalam2 sambil menghembuskan nafas perlahan2 disertai zikir apa?

    BalasPadam
  48. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Sekurang-kurangnya Allah...Allah...iaitu zikir dari mula
    menarik nafas...tahan dan hembus...

    Atau sebelum menarik nafas...genggam cincin ter-
    sebut sambil baca Fatihah Ayat Kursi dan 3 Qul...

    Setiap tindakbalas apa juga bentuknya...tanda ada
    jin...

    Atau kalau penjualnya kata ada khadam...ada
    jaga..ada pendamping..dan sebagainya..maka
    sebaiknya jangan dibeli...

    Semua khadam cincin adalah jin...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  49. salam junied saya nak tanya nie hari itu saya ada la mandi bunga tapii kenapa saya rasa sebak dada ketika perawat menjirus air mandian tw ke badan saya

    BalasPadam
  50. lagi satu tuan junied kekotoran dalam istilah perubatan bermaksud pa yea??

    BalasPadam
  51. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Tandanya dalam badan ada jin atau angin bisanya...dan
    rasa sebak itu maksudnya jin tersebut sayang dan sedih
    untuk berpisah dari kita...ia juga adalah jin saka...

    Maaf...saya tidak guna istilah kekotoran...tapi ia mungkin
    bermaksud penyakit atau angin bisa..Wallohu a'lam..

    BalasPadam
  52. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  53. tapi saya xpenah nampak benda tw tuan junied?

    BalasPadam
  54. ...ia tidak semestinya nampak...kebanyakan kes
    gangguan...seseorang itu tidak pernah nampak
    jin pengganggunya...

    ...kecuali apabila jin tersebut mula meresap ke-
    bahagian otak atau matanya...atau dalam dada-
    nya maka jin itu dilihat ujud depan...atau
    seolah-olah dilihat dalam perasaannya...

    ...atau jin itu sengaja memperlihatkan dirinya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  55. ..atau dilihat dalam mimpi...atau dalam fikiran...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  56. jin tumpangan dengan jin saka nie sama kew saudara junied?

    BalasPadam
  57. Jin saka ialah apa juga jenis dan asal usul jin yang
    berdamping atau tinggal tetap dalam badan kita...
    iaitu maksudnya jin itu sudah mengambil keputusan
    terus bersama kita sampai mati...

    ...maka tidak kira ia jin tumpang...jin ilmu...jin sihir...
    jin senjata...jin tangkal... benda antik...jin yang datang
    sendiri...jin panggil...jin hutan...jin batu atau pokok-pokok
    kayu...jin jiran sebelah rumah...jin rumah kosong...jin
    dari rakan...jin keturunan... dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  58. Salam tuan..kakak sya ada batu serai di beri oleh seseorang kenalannya...kakak berasa ragu-ragu pda batu serai tu,lalu kakak pergi bejumpa seseorang yang mahir tentang scane batu ni..dorg kata ada jin islam dalam batu tu..puteri...tetapi orang yang mahir itu telah penjarakan dia(puteri) di dalam batu tu dan dia tak boleh keluar lagi...soalan sya bolehkah kakak sya membuat batu tu sebagai batu cincin untuk hiasan?

    BalasPadam
  59. wa alaikum salam wbkth Ina Lulu...

    Sebaiknya benda yang kita ketahui ada jin tak
    kira jin apa...benda itu jangan disimpan...

    Ia mungkin boleh terlepas suatu masa nanti...
    atau berjaya memperdayakan perawat dengan
    ia seolah-olah terkurung...dan kalau bukan kita
    mungkin ada kalangan ahli keluarga...atau anak
    cucu yang terpedaya atau terkena gangguannya.

    Atau mungkin saja benda itu masih dapat menarik
    atau memanggil jin dari luar...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  60. Saya telah mengkaji isu mistik Melayu ini selama 4 tahun. Maklumlah, isu ghaib ini pemilik sebenarnya adalah Allah swt. “Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib; tidak ada yang mengetahuinya kecuali Dia sendiri, dan Dia mengetahui apa yang di daratan dan di lautan, dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya…" (Surah Al Anam 59) Sedar tak, pelbagai isu berkaitan Khadam lazimnya di jawab oleh golongan perawat, samada perawat tradisional Melayu atau perawat ruqyah. Perlu kita ingat isu jin dan isu ghaib ini adalah satu domain atau subjek alam kesufian juga. Ia juga adalah isu berkait rapat wali wali dan isu sarjana pemikir Islam yang hebat. Kitab kitab dari Abdul Qadir AlJailani pun kita amat maklum dan disitu, di kupas isu isu ini dari aspek kesufian yang tinggi. Nanti dulu, saya dengar orang pantas berkata "Itu wali...bukan kita". Orang-orang kaya, tokey tokey melayu, yang membayar pekhidmatan 'body guard' dan bayar beribu sebulan untuk kawalan peribadi [bawa pistol, terlatih dalam seni pertahan diri, berbadan besar]...wah wahh, itu bodyguard manusia tidak mengapa. Jika guna pengawal jin (khadam), adooi, tak boleh.... salah, tak betul, mesti makan darah ni, mesti ayam panggang ni, mesti kambing hitam nih, wah waah….pantas mulut kita.Jika kita nak pergi ke tempat gelap, kita rasa takut, kita boleh ajak kawan kita teman "Oii kasim, jom boleh kau temankan aku ke situ...Moga aku rasa lega sikit sebab kau ada bersama ku, jika ada anjing kejar aku, kau boleh bantu balunkan anjing tu" Ohh tak pa, tak apa, itu kawan kita bantu, tidak mengapa. Tak pula kita kata “Kau tak boleh bawa kawan kau bantu, kau hanya boleh pergi seorang diri sambil minta bantuan/pertolongan Allah sahajaia. Ada kita cakap macam tu? Tidak. Apa bezanya konsep minta khadam temankan kita? Khadam yang tak makan darah, tak makan ayam KFC, tak makan pulut kuning. Apa kesnya pulak dengan YANG BENCI DI BERI MAKAN DAN SENTIASA BERZIKIR DAN SOLAT? Apa pulak temberang manusia disini?Allah berfirman maksudnya: “Tidaklah Aku jadikan jin dan manusia, kecuali agar mereka beribadah kepada Ku”(Az-Zariyat: 56). Lihatlah, kita manusia sebaris dalam ayat ini dengan Jin. Tetapi kita sedar manusia lebih tinggi kedudukan dan penciptaannya. Itu bukan sebab untuk kita fitnah golongan yang satu lagi khasnya jika mereka juga seperti kita, menyembah Tuhan yang Maha Esa dan bernabikan Rasulullah saw.Kita sebagai orang Islam sejati, tidak bebas memfitnah jin dan menzaliminya seperti mana seorang mukmin tidak bebas memfitnah seorang islam yang lain. Jin pun ada islam juga, dan ada perasaan juga da nada anak bini mereka…[seperti jika dia lihat seorang budak sedang lemas di air terjun dan dia tumbangkan pohon agar budak lemas itu boleh bergayut...itu tentu atas kehendak Allah swt tetapi prinsipnya mereka juga boleh membantu kerana mereka hanya mahu membantu. Tidak akan berhasil bantuan lemas itu, kecuali juga atas izin Allah swt. (Sepertinya tidak akan berhasil JIKA kawan si budak yang lemas itu terjun kedalam air menolongnya, mustahil tanpa izin Allah swt.) Ada bezanya? Tidak berbesa bang.Selepas 1400 tahun Islam berkembang, isu hukum hakam jin ini masih terbuka dan masih hot. Tetapi sebelum ia terbuka, kita perlukan landasan landasan. Janganlah kita syirik, janganlah menaruh harapan selain daripada Allah swt., jangan menduakan Allah.Wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy tertarik dgn komen saudara raja menangis..tidak dinafikan kata2 saudara ade benar dan kemungkinan besar saudara telah mengalami pengalaman2 dibukakan hijab oleh Allah s.w.t.Pada peringkat kesufian dan kewalian perkara2 ghaib tidak mustahil dialami oleh seseorg..Saudara ade membaca tafsir syeikh kadir al jailani..Boleh sy tanya sedikit soalan kepada saudara apa perbezaan khadam dan roh??seperti dlm tafsir jailani mngatakan yg paling beruntung adalah umat muhammad..sb umat muhammad lebih dekat dgn Allah dimana para nabi dan rasul dahulu kehairanan melihatnya oleh sb umat muhammad mempunyai kedudukan yg lebih dekat dgn Allah..boleh saya mintak penjelasan kefahaman saudara ttg Nur Alllah..terima kasih..

      Padam
    2. As salam saudara...

      1. Saya bukanlah seorang yang Tuhan
      buka hijab pada benda-benda yang di
      luar batas penglihatan mata kepala...

      ...kalau ada pun pernah berlaku...hanya-
      lah dari sebab ada gangguan jin semata-
      mata...

      ...maka taraf wali itu...amat jauh sekali.

      Saya sekadar orang kebanyakan yang
      mengkaji hal-hal berkaitan...

      Dalam Qur'qn pun biasanya apabila
      Tuhan memperkatakan tentang kejadian
      langit dan bumi...maka persoalan akhir-
      nya biasa disebutkan bermaksud...tidak-
      kah mereka memperhatikannya atau
      tidakkah mereka berfikir tentangnya.

      Adapun ada kalangan Nabi dan Rosul
      juga wali-wali atau orang-orang soleh
      yang Tuhan bukakan hijab...

      ...namun bagi kita orang kebanyakan
      walau tak mustahil bersih...tapi
      tidak pula sedikit yang buka hijabnya
      itu dari sebab adanya gangguan jin
      padanya...

      Padam
    3. 2. Dalam penulisan di atas..bermaksud
      semua khadam...samada khadam ayat
      ...khadam alat...khadam amalan...
      khadam

      datang sendiri dan sebagainya
      semua datang dari alam jin...iaitu
      hanyalah jin semata-mata...termasuk
      semua roh-roh..tak kira roh apanya...
      adalah jin yang sangat berpengalaman
      luas dalam penyamaran ini...

      Padam
    4. Adapun roh bagi kita adalah jasad halus
      yang menjadi 'nyawa' dalam tubuh kasar
      kita...

      Roh kita ini bermula dari alam roh...ke
      alam kandungan...alam dunia...alam
      Barzakh dan berakhir di alam akhirat
      iaitu perjalanan hidupnya hanya sehala
      tidak masuk ke alam kandungan dan
      balik ke alam roh...atau dari alam dunia
      balik ke alam kandungan...atau dari
      alam Barzakh ke alam dunia...atau
      dari alam akhirat balik ke alam Barzakh.

      Maka roh para nabi...wali-wali...orang-
      orang soleh...roh para pendekar yang
      datang atau mendampingi manusia
      semuanya adalah jin semata-mata.

      Padam
    5. 3. Nabi Musa as apabila disampaikan
      Tuhan akan perkhabaran keistimewaan
      Rasulullah SAW dan umatnya...

      ...Nabi Musa as memohon agar ia juga
      menjadi umat Rasulullah SAW...
      sedangkan Nabi Musa itu sendiri termasuk
      dalam golongan nabi pilihan ( Ulul Azmi )
      namun Tuhan tak perkenankan...

      Maka sudah sepatutnya kita merasa
      sebesar-besar kesyukuran kerana
      tanpa daya kita...tanpa kita pinta...
      Tuhan telah memilih kita menjadi
      umat Rasulullah SAW...

      Kita sebenarnya sekadar menumpang
      tuah...bagaimana Rasulullah SAW
      sebagai sebaik-baik makhluk...Tuhan
      memuliakannya dengan berbagai
      kelebihan dan keistimewaan...dan
      termasuk memberi kita sebagai
      umatnya suatu kedudukan yang
      sangat tinggi....

      Padam
    6. Antara keistimewaan umat Rasulullah SAW
      adalah syurga itu diharamkan kepada
      semua umat nabi-nabi lain sebelum
      umat rasulullah terlebih dahulu memasuki-
      nya...

      Padam
    7. 4. adapun tentang nur Tuhan...saya tidak
      ada pengajian khusus mengenainya...
      malah mungkin sekadar membaca dari
      buku semata-mata...

      ...maka rasanya saya tidak layak mem-
      bicarakan soal ini kerana ditakuti saya
      ada salah faham mengenainya...dan
      boleh bawa syirik pada diri juga pembaca
      sekiranya ada yang juga kurang arif
      mengenainya....

      Namun seperkara mudah-mudahan dapat
      kita fahami bersama bahawa apabila
      dalam membicarakan atau berfikir dalam
      perkara ini...tiba-tiba kita terbayang
      atau terfikir Tuhan itu ada tubuh yang
      bercahaya...atau terbayang mungkin
      cahaya itu berwarna putih meliputi
      alam atau perkara-perkara yang se-
      umpamanya iaitu kita membayangkan
      zat Tuhan...maka jatuh syirik dan wajib
      mengucap dua kalimah shahadat
      semula.

      Pada apa juga perkara yang masih samar
      pada kita...kita serahkan pengetahuan tersebut pada Tuhan...dan jangan sekali-
      kali membuat andaian sendiri berkaitan
      Tuhan atau zat Tuhan...

      Ada perbincangan atau perbicaraan
      tentang nur ini tapi biarlah kita merujuk
      kepada orang yang benar-benar
      pakar...

      Padam
    8. Sedikit tambahan...adapun perkara-perkara
      ghoib itu ada dua bentuk...iaitu sesuatu
      yang hanya Tuhan mengetahuinya...
      contohnya soal zat Tuhan itu sendiri...

      ...kemudian yang kedua perkara ghoib
      yang hanya Tuhan tahu..tapi Tuhan
      beritahu pada para malaikat...atau
      rasul...contohnya tentang kejadian
      Hari Kiamat...

      ...sementara alam jin bukanlah perkara
      ghoib...tapi ghuyuub..iaitu sesuatu yang
      pada kebiasaannya tidak dapat kita
      lihat dengan mata kepala...

      Seperti hadis yang bermaksud keldai
      juga nampak jin...malah dalam kisah
      masyarakat kita juga anjing...ayam...
      kucing juga nampak 'hantu' ( jin )...
      maka jin itu bukan alam ghoib.

      Alam ghoib apa namanya kalau binatang
      pun boleh nampak...sedangkan perkara
      ghoib itu hanya Tuhan saja yang tahu...

      Maka soal 'scan' jin atau gangguan ada-
      lah ilmu biasa sahaja.... bukan ilmu
      ghoib dan bukan perkara mustahil...

      Terima kasih saudara atas perhatiannya.

      Wallohu a'lam

      Padam
  61. Buku saya setebal 1000 halaman "Airmata raja" yang laris di jual oleh DBP memberi saya pendedahan awal tentang isu ini, kerana saya bersama penulis Norzailina, buat kajian tentang kehidupan negeri Melaka lama. Isu magis, isu mistik, isu silat melayu, isu pemecahan dinding benteng Melaka dalam tahun 1808 (ramai orang Melayu Melaka takut nak pecahkan A Famosa dalam 1808 mengikut rekod Inggeris). Sedar tak, pelbagai isu berkaitan Khadam lazimnya di jawab oleh golongan perawat, samada perawat tradisional Melayu atau perawat ruqyah.
    Dan golongan ustazah pula, kita sedar, mereka terus berdiam diri, menutup mulut, tidak mahu atau segan berdebat isu ini dan beri pandangan kerana mereka seolah olah rasakan isu jin-saka-khadam ini adalah satu isu 'ustaz lelaki yang patut handle'. Maklumlah golongan ustaz moden pantas mengatakan [contohnya] dalam satu acara silat "saya sendiri baca Qulhuallah tak jadi apa pun macam mereka lakukan kenapa?"
    Jika kita fitnah kawan kita, itu mengumpat dan fitnah namanya. Jika kita memfitnah jin, oohh silakan, tidak berdoasa? Free for all boleh bantai jin ker? Hebat manusia ni. Saya yakin,jawapannya tidak semudah itu. Allah berfirman maksudnya: “Tidaklah Aku jadikan jin dan manusia, kecuali agar mereka beribadah kepada Ku”(Az-Zariyat: 56). Lihatlah, kita manusia sebaris dalam ayat ini dengan Jin. Tetapi kita sedar manusia lebih tinggi kedudukan dan penciptaannya. Itu bukan sebab untuk kita fitnah golongan yang satu lagi khasnya jika mereka juga seperti kita, menyembah Tuhan yang Maha Esa dan bernabikan Rasulullah saw. Jangan juga kita pantas labelkan jin khadam semuanya fasik [saya tahu ramai yang cepat mulut cakap pasal fasik ini] sedangkan manusia kadangkala adalah lebih 'setan' daripada syaitan. Pada dasarnya, benar kebanyakkan jin adalah kafir dan tidak beriman. Sebab itulah amat susah, dan amat bernasib baik jika kita tetiba di hadiri seorang khadam yang Islam sebenar, yang mahu belajar daripada kita setiap sesuatu yang di ajarkan dalam Islam. Ini ketetapan Allah, kerana susah dapat. Susah terjumpa. (Dalam kes dahsyat jika kamu melakukan dosa yang bukan bukan, kena tegur atau lempang, amacam kamu nak?). Saya juga amat sedar soalan “mana kau tahu dia macam ini itu, dia bohong saja tu”, dan sini saya mengaku kalah. Allah jualah pemberi petunjuk dan hidayah, bukan sesiapa lain.
    Kita sedar, kita akur. Bahawa kita wajib berperang dengan musuh Allah swt. Itu pegangan teguh saya. Kita wajib menyerahkan segalanya kepada Allah. Maka "Hasbiallahu lailahaila hitawakaltu..." satu zikir yang saya rasa cukup hebat menjadi sebutan bibir kita setiap masa. Janganlah perangi Jin Islam yang paling kurang adalah seperti kita juga, Islam, solat, buat rukun Islam yang lima [sebab itulah saya difahamkam mereka terlalu gembira jika dapat ke Mekah, sebab semua rukun lain mereka boleh buat”. Kita pun tak bebas daripada lakukan dosa – begitu juga mereka. Cuba panggil member anda ‘fasik’, tengok apa jadi.Maafkan saya atas setiap kesilapan. Yang dhaif dan khilaf itulah dari saya dan yang betul itu milik Allah semuanya. Salam salawat kepada Rasulullah saw.
    Wallahualam.







    BalasPadam
  62. As salam Raja Menangis...

    Oleh kerana banyak persoalan berkaitan perkara
    asas...saya akan jelaskan sekadar mana mampu
    dalam tajuk-tajuk utama dalam blog nampak
    hati...Insha Allah...

    Terima kasih atas ulasan dan pandangan Tuan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  63. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  64. as'salam ,saya ingin tanya saya ada belajar tapedir , ia sejenis pertahanan diri , dan rawatan islam , dan tapediri neh , sekiranya kita dipukul secara sedar dan tak sedar , pukulan mereka tidak kena kepada kita , kerana mereka mempunyai sifat khianat kepada kita , dengan izin Allah mereka pkul kita tak kena , dan tapediri mengunakan aura dan jurus tanpa baca ayat2 menangkis serangkan lawan , ayat yang dibaca . (SURAH AL MAIDAH - Ayat 11) adakah ini khadam , ia islam atau kafir dan memudaratkan kita atau tak , malah adakah ia syirik ?

    BalasPadam
  65. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    wallohu a'lam...rasanya kurang sesuai saya bagi
    komen secara langsung kerana saya sendiri tidak
    tahu isi pelajarannya...

    Bagaimanapun...mungkin kita serba sedikit dapat
    mengetahui sekiranya guna khadam....pendamping
    yang semuanya adalah dari bangsa jin...iaitu...

    Sejak amal..

    1 mula rasa pening-pening...atau bingung..pelupa
    sakit-sakit kepala...atau rasa berat...panas...dan
    sebagainya pada mana-mana bahagian kepala...

    2. Mula mimpi aneh...ganjil...atau rasa terganggu
    tidur...

    3. Badan selalu rasa letih lesu tanpa sebab...

    4. Rasa berdebar jantung tanpa sebab...

    5. Mula rasa sukar mengawal rasa marah...atau
    mungkin jadi pendendam...atau tiba-tiba suka
    menguji...atau menyangka buruk...atau rasa lebih
    hebat..atau pantang dicabar dan sebagainya pada
    orang lain...

    6. Tiba-tiha menjadi sangat yakin tanpa sebab mu-
    nasabah...

    7. Mula merasa sensitif pada kehadiran makhluk-
    makhluk halus pada orang lain atau pada sesuatu
    tempat...

    8. Mula merasa takut tanpa sebab...

    9. Mudah mendapat serangan atau gangguan dari
    jin...

    10. Rasa marah atau benci tanpa sebab munasabah

    11. suka bersangka buruk pada orang lain...

    12. Mula terhalang amalan wajib dan sunat...

    13. Mula nampak jelmaan benda-benda halus...

    15. Mula mendapat kepandaian-kepandaian apa
    juga tanpa dipelajari...

    16. Tapak tangan atau tapak kaki atau keduanya
    sekali menjadi panas...maka ambil perhatian sa-
    mada ada benda asal dalam badan atau baru yang
    masuk...

    17. Mula hilang minat kerja...

    18. Tiba-tiba jadi suka berkhayal atau melamun...

    19. Mula bertindakbalas pada ayat-ayat rukyah...

    20. Merasa sedih...rindu atau gembira tanpa sebab.

    21. Selalu rasa ada benda ikut...atau ada benda memerhati...atau orang nampak benda ikut kita...
    hati...

    22. Mula rasa ada benda merasuk...atau benda-
    benda bergerak pada kaki...tangan...kepala atau
    dalam badan...

    22. badan mula rasa panas...atau tidur malam
    badan rasa panas...

    23. Ada benda menghimpit ketika tidur...

    24. Terasa ada orang lain dalam bilik....atau orang
    lain mula rasa panas atau rimas tidur dekat...
    atau kita yang rasa panas dan rimas

    25. Kita mula sukar tidur malam...atau sebaliknya
    rasa lesu dan nak tidur memanjang...

    ...dan sebagainya...

    Ia adalah tanda secara rawak....dan dua tiga tanda
    yang ada...kemungkinan besar...ada pendamping.

    Bagaimanapun baik juga minta 'scan' pada perawat
    yang diyakini...

    Insha Allah ya...

    BalasPadam
  66. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  67. TAPEDIRI MALAYSIA 65
    (TAQWA,PERTAHANAN DIRI & RAWATAN ISLAM)

    MAKSUD TAPEDIRI 65

    'TA' merujuk kepada TAQWA, 'PEDI' bermaksud PERTAHANAN DIRI manakala 'RI' adalah RAWATAN ISLAM. Manakala no.6 melambangkan rukun Iman dan no.5 melambangkan rukun Islam yang menjadi pegangan orang mukmin. pelbagai bacaan dan amalan yang disusun mengikut tahap-tahap tertentu menjadikan TAPEDIRI sebagai pakej lengkap dari segi ibadah dan ketaatan, pertahanan dan rawatan.

    Amalan-amalan yang disusun mengikut tahap-tahap yang ditetapkan yagn dinamakan sebagai 'Pegisian Satu','Ranting Satu' adalah amalan tahap asas, yang mengandungi bacaan-bacaan benteng diri. Tahap kedua dinamakan sebagai 'Pengisian Dua' dan 'Ranting Dua' pula mengandungi sebahagian besar daripada bacaan-bacaan yang khusus digunakan bagi tujuan rawatan atau perubatan.
    Amalan dan bacaan yang disusun ini bukan sahaja untuk diamalkan oleh jemaah Tapediri malah ia amat sesuai untuk semua golongan masyarakat Muslim. Ia merupakan amalan yang boleh disifatkan sebagai pakej lengkap meliputi aspek ibadah, ketaatan pada Allah s.w.t.,Pertahanan Diri dan Rawatan Islam. Saya turut memuatkan petikan 'Khutbah Terakhir Rasulullah s.a.w.', Tafsir ringkas terhadap Surah Al-Maidah ayat 11 beserta Asbabun Nuzul ayat tersebut yang merupakan hujah kepada kaedah pertahan diri dalam ilmu ini serta petikan 'Dialog Rasulullah s.a.w. dengan Iblis' sebagai rujukan dan peringatan penting buat semua.
    Sayugia diingatkan setiap tahap amalan ini perlu 'diijazahkan' oleh guru-guru yang berkenaan bagi mendapat keberkesanan yang sebenar.
    ini saya ambil dr blog tapediri , bg saudara adakah sesat ? lagipun mereka ada buat rawatan islam membuang saka apa semua , mohon pencerahan terima kasih :)

    BalasPadam
  68. Maaf...setakat dari kenyataan di atas...saya tidak
    dapat memberi komen pada soal sesat tidaknya

    ...mungkin jabatan agama lebih sesuai untuk
    perkara ini...dan rasanya belum ada fatwa sesat
    tidaknya...

    Bagaimanapun pada perkara ikhtiar membuang
    saka...ia masih boleh jadi dalam rawatan Islam
    kalau caranya tidak ada unsur syirik...

    Cumanya kita perlu berhati-hati soal niat...iaitu
    kerana ianya dikatakan ' pakej lengkap '...
    mungkin kita perlu sentiasa bertanya pada
    diri...segala amal ibadah kita ikhlas untuk
    mencari keredhaan Tuhan semata-mata...
    atau kerana ianya adalah ' pakej '...atau kita
    buat untuk mendapat segala macam kelebihan
    dalam perguruan...

    Kalau nyata amal ibadah kerana ianya pakej...
    atau untuk mencapai segala macam kelebihan
    atau sebagainya...maka segala amal ibadah
    kita yang bersangkutan hanya jadi amal dunia
    semata-mata...malah boleh jatuh syirik...

    Syirik...iaitu setiap sesuatu amal yang dikhus-
    uskan untuk mencari keredhaan Tuhan semata-
    mata...seperti solat...jemaah...dan sebagainya
    apabila kita ganti dengan niat mengejar ke-
    pentingan keduniaan...maka jatuh syirik...

    Bukan bererti patut tinggal...kerana saya tak
    kata perguruan ini sesat atau tidak...tapi
    perbetulkan niat...

    Saya harap iffat cubalah bertanya orang lebih
    tahu atau pada orang yang ada pengalaman
    sendiri masuk dalam perguruan ini

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  69. Nota...sebaik-baiknya tanya pada orang yang
    ada pengalaman sendiri...dan merasakan se-
    suatu keraguan agar dapat saudara kaji...

    Setakat soal jurus atau pukul tak kena dengan
    izin Tuhan...seperti pada youtube...bagi saya
    'belum ada nampak sebarang masalahnya'...
    tapi dalam soal begini...perlu ada sikap ber-
    hati-hati tentang kemungkinan dalam leka...
    dikhuatiri ada jin masuk campur...

    Masa bersekolah rendah...bersama rakan2...
    ada yang ajak main jurus...

    Caranya mudah....iaitu baca ayat kedua ter-
    akhir suroh Yasin...kemudian peluk tubuh
    dan zikir Allah...Allah...

    Seorang rakan yang dapat membuat dirinya
    marah dan menyerang penuh emosi serta
    nampaknya sedia memudaratkan...

    Pergerakan rakan itu terkunci...malah boleh
    ditolak kebelakang dengan jurus...

    Cuma saya masih musykil...kerana bacaan
    ayat yasin kami ternyata tidak betul...Shai an
    jadi saihan...tanpa ambil ijazah...terus baca
    terus jadi...

    Rakan itu pernah beritahu ia ditahan ribut
    kuat ketika menyerang hingga akhirnya
    ia terduduk atau rebah kerana sangat
    keletihan...

    Saya masih musykil...samada angin ribut itu
    dari jin...atau kerana badan rakan itu yang
    ada jin...

    Saya berpendapat...jurus itu boleh jadi samada
    secara bersih...atau ada penglibatan jin...
    maka kita kena kaji dan berhati-hati...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  70. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  71. terima kasih saudara junied , saya ingin pendapat org dengan amalan tapediri , maaf jika ada perkataan mnyakitkan hati saudara , betul jika niat kita salah , salah la ia , saya hargai apa yang saudara kata sumenya benar terima kasih ya , itulah saya tanya dekat saudara junied tntang ini jurus apa sume takot sangkut paut , terima kasih banyak2 saudara junied perkongsian yang banyak manfaat , maaf jika ada salah silap ye :)

    BalasPadam
  72. Alhamdulillah...sama-sama saudara...

    Tak apa...tak ada salah silapnya...

    Terima kasih juga atas perkongsiannya...semoga
    kita semua serta pembaca dapat serba sedikit
    panduan...maklum saja ilmu-ilmu sebegini
    nampaknya semain banyak diajar...dan antara-
    nya mungkin ada yang guna jin...kerana itu
    sebaik-baiknya kita berhati-hati dan sentiasa
    mengkaji dari masa ke semasa...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  73. Assalamualaikum.encik saya nk bertanya berkenaan khadam.saya ada seorg kawan yg mmpunyai khadam.dia mmpunyai khadam yg bertujuan utk perubatan.atas sebb tertentu,terjdnya perselisihn fhm antara kami.saya dpt tau yg dia tdk ikhlas dlm mmberikn pertolongn walhal dia sendiri beria utk mnolong.disebbkn rahsia x ikhlas dia utk menolong terbongkar,dia mngugut utk mnghntar khadam dia menuntut pengeras.kdg tu terasa seolah dirini diekori.jd saya nk tau bgaimna cara utk mngelak gangguan ini dari terkena kpd fmly saya?dan adakh khadam ini boleh mngetahui hal peribadi kita?cthnya kmna kita pergi?adkh kita sudah berkahwin atau tdk,adkh khadam tu boleh tahu?dan jika dia inginkn pengeras,adkh kita perlu mmberinya dan apa selalunya pengeras yg dia akn minta?saya harap encik dpt mmbntu saya dlm mncari jawapn pd setiap persoaln ni.dan bntuan encik amat saya hargai.terima kc

    BalasPadam
  74. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    1. Pertama sekali..kalau kita tahu seseorang guna
    khadam...tak kira khadam apa..kita sepetutnya
    tidak boleh minta tolong...kerana penggunaan
    makhluk halus ini adalah syirik...kita pula buat
    ia melakukan lagi kerja syirik...maka kita ber-
    sekongkol dalam dosanya.

    2. Perawat ikhlas atau tak ikhlas...tapi khadam
    hampir secara keseluruhannya ada agenda ter-
    sendiri...termasuk menimbulkan gangguan serta
    permusuhan...maka kalaulah perawat ikhlas...
    pun tak boleh...iaitu dari segi ikhlas tak ikhlas.

    3. Khadam itu akan tahu benda yang ia nampak
    maka ia tahu apa saja yang ia nampak sendiri
    berkaitan diri kita...

    ...kalau ia tak nampak...maka ia tak tahu...
    ( seperti juga kita manusia ).

    3. Bergantung kepada perangai khadam itu
    sendiri...kadang-kadang hanya mengganggu
    mana yang tuannya suruh...kadang-kadang
    ia mengganggu semua orang ia dapat ganggu.

    4. Tentang pengeras...biasanya setiap orang
    ada bentuk dan jumlah pengerasnya sendiri
    maka ia lebih tahu...

    Pada asasnya...tak perlu bagi pengeras...tapi
    kalau dah keadaannya sebegini...wallohu a'lam
    sebaiknya bertanyalah pada orang yang lebih
    tahu hukum...maaf ya....

    Tapi kalau kita cukup persediaaan...'berperang'
    itu lebih utama daripada memberi pengeras...
    lagi pula tak semestinya kalau dah bagi...
    rakan atau khadam itu tak ganggu lagi...
    dan tak mustahi pula akan semakin menjadi-
    jadi apabila menganggap kita mudah dikuasai.

    BalasPadam
  75. Amal Ayat Kursi setiap lepas solat...akan tidur...
    bangun tidur... keluar dari rumah...hendak masuk
    rumah...

    Pada pagi petang baca 7 kali ditengah rumah...
    tiup ke depan sekali...ke belakang sekali...
    ke kanan sekali...kekiri sekali...ke atas sekali
    ...ke bawah sekali...dan baca ka tujuh kemudian
    tarik nafas dalam-dalam niat dengan keberkatan
    Ayat Kursi...mudah-mudahan Tuhan melindungi
    diri kita..keluarga dan harta benda kita dari segala
    bahaya yang kelihatan atau tidak dapat dilihat
    dengan mata kepala.

    Setiap malam...baca sekali saja sambil duduk
    menghadap kiblat...tapi ayat Walaa ya udhu huu
    hingga akhir ulang 70 kali...kemudian tiup
    perlahan-lahan ke depan...pusing ke arah kiri...
    belakang...kanan balik ke depan niatkan jadi
    perisai dari segala gangguan dan mara bahaya.

    Jadikan air doa minuman dan kalau perlu mandian
    keluarga sehari-hari...Insha Allah...

    Sebaiknya tambbah juga amalan 3 Qul pernafasan
    dan kalau mampu...Manzil secara berterusan...

    Kalau nak pagar seseorang ahli keluarga secara
    lebih khusus...baca Ayat Kursi 11 kali dan tiup
    ke arah kepala hingga ke kakinya...sekurang-
    kurangnya sekali sehari...

    ...dan renjis air doa pada setiap penjuru ruang
    dalam rumah...

    Kalau ada perawat yang diyakini...maka boleh
    pula minta 'scan' atau bantuan rawatan kalau
    perlu...

    Insha Allah saudara ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum encik.terima kasih atas keterangan dan nasihat encik ye.:)..saya akan lebih berhati2 dlm mndptkn rawatan selepas ini.terima kc byk2..

      Padam
  76. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Sama-sama....Alhamdulillah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamu'alaikum tuan,

      Bulih tuan kasi email saya, shahwal@live.com sebab sy mau tau apa ba persediaan untuk jadi seorang mu'alij ni..mau belajar sama datuk n nenek sy,pengamal kaedah rawatan ruqyah. Terima kasih tuan

      Padam
    2. wa alaikum salam wbkth Shah...

      Kebetulan email saya masih ada masalah
      tapi saya galakkan ulasan pada ruang
      terbuka ini...

      Saya pun sebenarnya bukanlah seorang
      muallij...hanya merawat kerana kebetulan
      cuma Insha Allah...kalau ada apa-apa
      yang dapat saya kongsikan...mudah-
      mudahan bermanafaat untuk kita...

      Wallohu a'lam

      Padam
  77. Khodam surah al waqiah. ...bagaimana?

    BalasPadam
  78. As salam saudara...

    Amalan membacanya setiap hari adalah antara
    amalan murah rezeki...iaitu kita amal...mudah-
    mudahan Tuhan mempermudahkan segala
    urusan kita...

    Tapi kalau sambil itu kita harap atau minta tolong
    khadamnya...maka jadi syirik...dan kalau ia me-
    libatkan kejadian ada datangnya khodam ter-
    masuk yang mengaku khadam surah tersebut...
    maka ia sebenarnya adalah jin munafik atau kafir...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  79. Assalam junied,

    ni nk tnya cket ni,kalau bleh tnjuk ajar mcmna nk scan bdan yer? itupun kalo en,junied tau.

    BalasPadam
  80. Wa alaikum salam wbkth Hhmut...

    Paling mudah kalau nak 'scan' badan sendiri...
    buat amalan 3 Qul pernafasan...

    ....setiap tindakbalas bererti ada angin bisa atau
    jin dalam badan...bergantung kepada tindakbalas.

    Silalah ya rujuk pada catitan berkaitan pada catitan
    05.03.2011.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam