Ahad, 24 April 2011

Rawatan...Dan Ijazah...?

Saya sebenarnya merasa agak kesal dan minta maaf
kerana menolak antara rakan-rakan pembaca yang
menunjukkan kesediaan untuk datang dari jauh
semata-mata kerana nak minta rawat...

Terima kasih atas keyakinan anda...namun setakat
ini...saya masih belajar...dan lebih kepada penu-
lis juga pengkaji bebas...

Kebanyakan rawatan saya buat adalah lebih kerana
kebetulan...dan darurat...kemudian selebihnya...
pesakit sendiri datang dan kebetulan pula kelua-
rga...saudara mara...rakan-rakan...atau dari satu
daerah (dekat...)

Setakat pengalaman saya...lebih banyak rawatan
yang memerlukan lebih daripada sekali...maka kita
harus mengambil kira mudah atau sukarnya kita da-
tang kepada perawat...

Contohnya...kita bersusah payah berjumpa dengan pe-
rawat jauh...kemudian kita sembuh...dan apabila ki-
ta pulang dan tak lama...
kita sakit semula (diserang)...maka saya suka kata-
kan...kita sebenarnya sekadar pergi 'makan angin'...

Namun banyak juga keadaannya...kita dah berjumpa
dengan perawat-perawat dekat...tapi tak sembuh-
sembuh...maka kita sanggup mencari perawat jauh
kerana rasa terdesak...

Saya kurang senang hati...kerana terpaksa menolak
untuk merawat walaupun rasanya saya ada sebab yang
munasabah...tapi saya masih ingin memberi laluan
kepada anda..samada untuk tujuan rawatan atau ija-
zah...

Saya telah menghubungi guru...dan telah mendapat ke-
izinan menyiarkan secara terbuka nombor hubungannya
bagi tujuan di atas...

Untuk berjumpa guru saya dengan tujuan meminta rawat
kalau anda datang dari jauh dengan penerbangan...
maka anda boleh turun di Kota Kinabalu dan berjumpa
dengan beliau...

Tapi ada sebab lain kenapa saya cadangkan anda ber-
jumpa terus dengan guru..iaitu sebaik-baiknya anda
meminta rawat dan ambil ijazahnya sekali...

Saya difahamkan...beliau akan menerima sesiapa saha-
ja yang minta rawatan..tapi akan menapis dulu bagi
tujuan ijazah...

Maksudnya mungkin tak semua orang yang meminta ijazah
itu akan diberi kerana untuk mengelakkan dua keadaan

1.Orang yang mengambil ijazah semata-mata kerana suka-
suka...sekadar nak menguji atau sekadar mencuba-cuba.

2.Orang yang menyalahgunakan kelebihan amalan pergur-
uan untuk tujuan-tujuan yang melanggar hukum agama
dan undang-undang negara...

Namun bagi pesakit...terutama kalau anda datang dari
jauh...mungkin keadaan itu menjadi suatu sebab dan
kelebihan...untuk meminta ijazah...

Kelebihan-kelebihan ijazah...

1.Lebih upaya merawat diri...

2.Lebih upaya merawat orang lain...

3.Di samping untuk merawat diri...anda juga boleh me-
rawat keluarga...

4.Ia ada amalan pelembut hati dan Insya Allah...da-
at memudahkan urusan kita dengan orang lain...

5.Mencegah serangan...atau niat jahat orang yang khi-
anat setakat mana izin Allah...

6.Mencegah atau pembenteng serangan sihir...termasuk
santau...setakat mana izin Allah...

7.Dan sebagainya...bergantung kepada amalan...bakat
semulajadi...dan keadaan seseorang...termasuk jika
kita tiba-tiba terjebak kepada sesuatu yang mencemas-
kan atau membahayakan...setakat mana izin Allah...

Lain-lain kelebihan antaranya ada dalam blog ini...
iaitu menarik jin atau angin bisa dari badan...'scan'
mudah tenaga dalam...peletup jin tenaga dalam...buat
air doa jarak jauh...menyerang jin walau kita tak da-
pat melihatnya...dan sebagainya...iaitu bergantung
kepada amalan...kreativiti...dan sebagainya...setakat
mana izin Allah...

Kemudian...amalan asas perguruan ini adalah Fatihah...
iaitu bagi rakan-rakan yang setakat tahu baca Fatihah
maka ia dapat mengamalkannya...

Bagi saya sebagai pengamal tenaga dalam...saya telah
meminimakan amalan ini hanya kepada amalan Suroh...
ayat-ayat...zikir dan doa serta penafasan duduk...
samada tujuan merawat...membuat pagar...atau membuat
sebarang pengisian...

...maka saya tak ada pantang larang...tak ada puasa...
tak ada latihan langkah jurus...tak menggunakan atau
menarik sebarang tenaga alam semulajadi...tak ada
sebarang simbol..dan sebagainya...

Segala amalan dalam blog ini tak perlu ijazah...malah
kalau saya layak...maka saya Insya Allah ijazahkan
segala amalan ini kepada semua orang yang mahu mengamal-
kannya pada niat serta tujuan baik...

..kecuali mana-mana yang berkaitan tenaga dalam secara
khusus...maka saya tak layak untuk mengijazahkannya...
seperti peletup jin tenaga dalam juga buat air jarak
jauh...

Tapi kalau anda memang dapat melakukannya...samada ke-
rana anda ahli tenaga dalam...atau ada sebab-sebab lain
maka anda tak perlu mengambuil ijazah untuk mengamalkan-
nya...

Saya nyatakan perkara itu di sini...kerana terima kasih
ya...ada rakan-rakan yang nak berjumpa dan mungkin nak
belajar...

Saya sekadar dapat mengajarkan tekniknya...tapi saya
tak mampu buat anda dapat melakukannya...kerana perkara
itu adalah berkaitan ijazah yang hanya dapat dibuat oleh
guru saya...

Maka anda boleh mengambil ijazah dari guru saya...atau
mana-mana perguruan tenaga dalam berdekatan...dan teknik
itu saya niat sebarkan kepada sesiapa sahaja yang mampu
melakukannya...( hak Perguruan hanya amalan...tapi soal
teknik dan seumpamanya...adalah untuk sesiapa sahaja...)

Perhatikan juga di sini ya...saya tak jamin..dengan ija-
zah perguruan anda akan sembuh...kerana sembuh tidaknya
itu kembali kepada Tuhan...tapi saya dapat menjamin...
ia umpama kalau kita berperang...senjata kita dari pisau
kepada pedang...dari pedang kepada senapang...dan sebagai-
nya...iaitu Insya Allah...kita ada persediaan yang lebih
baik daripada sebelumnya...

Ini nombor HPnya : 0148656007 Salehuddin Abdullah

Pusat Rawatan Iman Therapy (K.Kinabalu).

Anda boleh gunakan nombor di atas untuk berhubung terus
dengan guru saya bagi sebarang pertanyaan...kemusykilan
...temu janji rawatan...dan mungkin pada anda yang ber-
minat...untuk ambil ijazah ( ambil amalan serta kebenaran
mengamalkannya...tapi saya harap anda dapat memberi sebab
yang memuaskan hati ya...atau matlamat yang jelas untuk
mengambil ijazah terutama bagi tujuan perubatan serta
keperluannya...)

Kalau tak sambut...biasanya beliau sedang merawat atau
ada sebab-sebab yang tak dapat dielakkan...Insya Allah...
kalau anda ada sebarang kemusykilan mengenainya...boleh-
lah anda gunakan ruang blog ini...

Wallohu a'lam

36 ulasan:

  1. Terima kasih kepada saudara junied kerana memberi penerangan sebegini kepada semua.

    Memang tidak dinafikan ramai yang ingin belajar termasuk saya sendiri. Tetapi sejauh mana ikhlasnya kita ingin meneruskan amalan2 yang tertentu bergantung pada diri sendiri. Adakalanya saya dapat rasakan yang saya hanya hangat-hangat tahi ayam, sebab amalan2 yang dilakukan tidak konsisten. Hari ini amal,esoknya tidak..

    Saya juga melihat banyak blog-blog yang mengijazahkan amalan-amalan. Saya harap mereka semua berhati-hati terutamanya seperti amalan utk mendapatkan khadam. Dalam perkara macam ini, lebih baik kita mendapatkan Guru. Itu pandangan saya saja.

    Apapun biarlah amalan kita itu mendapat keredhaan Allah. Jangan pula kita mengejar kehebatan akhirnya diri sendiri yang susah.

    wallahualam.

    BalasPadam
  2. Sama-sama Dr Lee...

    Kita semua perlu mengambil perhatian pada
    perkara yang yang dinyatakan oleh Dr Lee
    iaitu jangan kerana mengejar kehebatan
    ...diri kita sendiri yang susah...
    apalagi apabila kita terjebak dalam perkara
    khadam...

    Biasanya khadam itu adalah jin ilmu...dengan
    berbagai kelebihan dan kepakaran...dan lebih
    bahaya...khadam ini biasanya tak akan 'ber-
    main' kecuali orang yang dirasa boleh 'dimakannya'...

    Kalau pula sasaran utamanya tak dapat diper-
    daya...maka pilihan lain adalah keluarga atau
    keturunannya...

    Insya Allah...dalam sehari dua ini saya akan
    nyatakan lebih lanjut mengenai perkara ini...

    Walohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum tuan boleh sya berguru dengan anda sya sdh lama ingin mencri guru untuk menuntut ilmu perubatan

      Padam
    2. Wa alaikum salam wbkth saudara...

      Alhamdulillah...sebenarnya saya pun masih belajar
      maka saya tahu pun sedikit saja dan tak layak
      jadi guru...hanya bagi semua perkongsian saya
      dalam blog ini dan blog nampak hati...saya niat-
      kan untuk sesiapa juga yang mahu memanfaatkan-
      nya.

      Bagaimanapun saya rasa syukur dan ucapkan terima kasih atas kepercayaan saudara pada saya...

      Wallohu a'lam

      Padam
  3. Assalamualaikum Saudara Junied,

    Di sini saya ingin mengucapkan ribuan terima kaseh atas maklumat berkenaan AYAT MANZIL yang di paparkan di BLOG tuan.

    Selama lebih satu minggu saya mengunjungi BLOG tuan dan membaca kesemua maklumat dari tahun 2009 hingga 2011 dan saya bersyukur kepada Allah S.W.T kerana telah menjumpakan saya dengan BLOG tuan, telah banyak maklumat yang dapat melalui BLOG tuan terutamanya tentang tanda tanda SAKA, DUNIA MISTERI JIN dan tidak lain KELEBIHAN AYAT MANZIL.

    Saya telah mengamalkan AYAT MANZIL selama lebih satu minggu dan Alhamdulilah saya beransur pulih.

    Adakah tuan mempunyai email, saya ingin berkongsi segala pengalaman dan meminta pendapat tuan dan juga berharap dapat untuk bertukar pandangan dengan tuan tentang segala amalan amalan.

    Sekian Terima Kaseh

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam firdaus...

    Alhamdulillah...yang baik itu semua dari
    Allah...

    Tentang email...saya minta maaf ya...se-
    kurang-kurangnya untuk sementara ini saya
    belum bersedia untuk menyiarkannya secara
    umum kerana bimbangkan faktor masa...

    Bagaimanapun kalau firdaus rasanya tak ke-
    beratan...saya Insya Allah akan cuba menghubungi sekiranya firdaus memberi ala-
    mat emailnya di sini...

    Terima kasih atas perhatiannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Alhamdulilah, terima kaseh atas reply tuan.

    Disini saya ingin berkongsi pengalaman saya selama saya mengamalkan AYAT MANZIL, saya mengamalkan AYAT MANZIL pada kesemua solat fardhu dan juga pada tiap tiap malam ketika melakukan solat tahajjud dan solat taubat.

    Apa yang saya perhatikan setiap kali saya membaca AYAT MANZIL, ada beberapa tanda tanda gangguan seperti di bawah:

    - batuk batuk hingga muntah ( yg keluar tu cuma air liur yang berbuih)
    - ada rasa mcm getaran di jari jari saya
    - ada juga rasa nak tertidur
    - ada juga rasa macam angin berjalan jalan di kaki saya
    - ada juga rasa seperti menyucuk di belakang badan saya di kawasan pinggang
    - ada juga rasa gatal gatal di kulit kepala
    - ada juga rasa macam ada benda kecil begerak di kulit kepala saya

    Yang di bawah ini saya perlukan penjelasan dari pihak tuan

    - setiap kali habis membaca AYAT MANZIL, keseluruh liang roma badan saya akan bediri seolah olah ada benda di sekeliling
    - setiap kali habis membaca AYAT MANZIL, badan saya terasa ringan, perasaan amat damai, seperti ada AURA BERANI, GAGAH dan TAK TAKUT PADA HANTU, JIN, SYAITAN dan lain lain (harap harap ini bukan tanda tanda takbur ke riya ke ape)
    - saya dapati saya lebih mudah menghafal ayat ayat suci quran berbanding dahulu
    - saya dapati mana mana perkara yang tak elok saya dapat elakkan berbanding dahulu
    - selalunya terdapat 2 bisikan, satu membawa ke arah yang buruk dan satu lagi menuju ke jalan ALLAH S.W.T
    - selama saya mengamalkan AYAT MANZIL ini, selalu bermimpi yang kurang elok di mana didalam mimpi itu mengajak saya melakukan maksiat ... mungkin jin sangap kot ?
    - setiap kali saya berjumpa dengan teman wanita saya, beliau akan mula sendawa tak henti henti, perangai beliau akan mula berubah, saya ada membuat MP3 untuk AYAT MANZIL dan di pasang di dalam kereta saya, ketia teman wanita saya mula mendengar nya beliau berasa gelisah dan tak tentu arah, tiba tiba beliau pening kepala, rasa nak tetidor, badan rasa berat

    ** Ada insiden semalam ketika saya baru pulang dari GYM, ketika saya melangkah masuk ke rumah saya ada nampak LEMBAGA HITAM dalam keadaan yang samar samar, benda itu melihat saya untuk beberapa detik dan telah hilang begitu saja, selepas tu saya pun pergi ke dapur dan makan malam, tak tau kenapa liang roma saya asyik bediri saja dan mengikut firasat mungkin ada gangguan di luar rumah, saya buat tak endah je dan terus mandi, langsung saya kerjakan solat taubat dan selepas itu solat tahajjud tak tau kenapa selapas tu liang roma seluruh badan asyik naik jer .... adakah mungkin banyak gangguan di luar rumah saya ?

    Di harap tuan boleh memberi sedikit penjelesan.

    Saya mempunyai banyak lagi soalan dan di harap tuan dapat memberi sebanyak penjelasan ...

    Inilah email saya : firdaus.sapli@gmail.com

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum tn junied,
    Bagus penerangan yg tn nyatakan diblog ini...sekurang2nya bagi mereka yg ingin menuntut ilmu perlu la berusaha sikit...dan mendapat ijazah dr guru yg sepatutnya terutama ilmu yg berkaitan tenaga dalam.
    dan jgn pula ada rakan2 yg berkecil hati, kita hormati pendirian saudara kita, dan diharapkan juga tn tidak tawar hati untuk terus berkongsi pengalaman tn dalam blog ini....

    BalasPadam
  7. Sama-sama firdaus...Insya Allah...bagi
    saya sedikit masa ya...

    Wa alaikum salam PedangSkan...terima
    kasih atas sokongan dan ulasannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. Saudara firdaus...

    1.Bulu roma berdiri...ada angin bisa dalam
    badan...atau ada jin berdekatan...atau ke-
    dua-duanya sekali...

    2.Mungkin sebelumnya saudara sering rasa
    letih atau lesu...dan ia adalah gangguan.

    Rasa ringan kerana angin bisa dah keluar
    (tapi kena hati-hati...biasanya ia akan
    cuba masuk jika terlalai)...

    Sebelum ni saudara ada gangguan perasaan
    (apa saja bentuknya)...dan ia adalah dari-
    pada gangguan jin...

    ...rasa damai kerana angin bisa atau jin
    itu dah keluar...

    3.Menunjukkan ada gangguan jin pada bahag-
    gian kepala (otak) sebelumnya...dan ia cu-
    ba menghalang hafalan Qur'an...(atau cuba
    menjadikan ingatan lemah)...

    4.Menunjukkan perkara itu dari hasutan dan
    gangguan jin...dan jin tersebut terpaksa
    menghindar...maka gangguannya tak sampai.

    5.Bisikan itu adalah lumrah...tapi apabila
    bisikannya kedengaran...maka ia adalah jin
    biasa dan bukan bisikan syaitan asli...

    Mungkin ada 2 golongan jin pada saudara...
    tapi ini hanya kemungkinan dan sebaiknya
    minta 'scan'...

    6.Mimpi itu adalah gangguan jin...maka ia
    berusaha mengganggu dalam mimpi mungkin
    kerana 'kegiatan luar mimpinya' dah terba-
    tas...

    7.Ada angin bisa dalam badan teman itu...
    dan ada tanda-tanda saka...

    Namun untuk kepastian...minta 'scan' ya...
    dan rawatan sekali...

    Gejala berdiri bulu roma...mungkin menunj-
    ukkan kehadiran gangguan di luar...tapi
    biasanya orang yang selalu mengalaminya
    sebaiknya minta 'scan'...

    Insya Allah firdaus ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. Terima Kaseh di atas penjelasan yang saudara junied bagi, di harap saudara dapat mengemail saya, begitu banyak tanda tanya dan persoalan maseh di fikiran saya ....

    Berkaitan dengan minta 'scan' ini ... kepada siapa kah harus saya minta 'scan' ?

    w'salaaaam

    BalasPadam
  10. Sama-sama firdaus...

    Sebaiknya pada ustaz-ustaz yang ber-
    pengalaman...

    Dalam blog ini ada juga saya tunjuk-
    kan cara 'scan'nya...dan cara-cara
    mengenal tanda-tanda kehadiran...la-
    luan...atau penempatan jin dalam
    badan...

    Namun kalau boleh...carilah perawat
    yang tak di ragui amalannya...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. Tiga orang bekas murid guru kamu Ust Ibrahim (kota Batu) dan Ust Embran (serasa)dan Hj Amin (Madang) kata amalan kamu memang salah.Ust Embran kata semua amalan Ust Muhammad (abang kamu)mengunakan jin dan dia telah membuangnya semuanya amalan iman therapy yang di ijazah pada tahun 2000 dulu.Bahkan sekarang ini dia merawat mengunakan keadah dari ijazah darulshifa.Boleh tuan terangkan butir2nya.tq

    BalasPadam
  12. Terima kasih Andy atas maklumatnya...

    Bagi saya ia maklumat baru...dan setakat ini
    saya belum dapat sebarang buktinya...

    Bagaimanapun saya harap Andy dapat memberi-
    kan butir-butir lanjut tentang penggunaan
    jin yang dikatakan dalam perguruan ini untuk kajian saya ya...

    Setakat yang saya faham...dalam amalan
    ini...semuanya menggunakan suroh...ayat
    lazim...dan zikir lazim...termasuk pada
    peringkat satunya...Fatihah...
    ...ali Lam mim ( pembuka Al baqoroh )
    ayat Kursi...dan 3 Qul...

    Malah guru saya menceritakan Ust Muhammad
    (guru utama) pernah berjumpa dengan prof
    Ust Haron Din...dan tak ada sebarang tegu-
    ran atau masalah yang ditimbulkannya...
    Wallohu a'lam...

    Ada beberapa kejadian dimana Iman Theraphy
    ini dikaitkan dengan jin di kalangan rakan
    seperguruan...

    1.Seorang rakan baru menerima ijazah...dan
    apabila ia beramal...ia mengalami perpeluhan
    yang sangat banyak..maka ia syak perguruan ini menggunakan jin...

    Kemudian dalam satu kursus mengenai ajaran
    sesat oleh JAKIM...rakan itu telah memberi
    risalah perguruan ini kepada penceramah...
    dan telah diteliti...dan tak ada sebarang
    masalah...

    Namun perpeluhan itu sebenarnya adalah dari
    sebab angin bisa keluar daripada badan mela-
    lui liang roma...

    Semasa mula beramal dahulu...saya mengalami
    perpeluhan sebelah badan...iaitu bahagian
    kiri menandakan sebelumnya ada angin bisa
    berkumpul dan ia biasanya akan membawa kepa-
    da kebas atau lumpuh sebelah badan...

    Namun setelah beberapa minggu beramal...ia
    hilang...dan peluh menjadi normal...

    Begitu juga...saya pernah merawat rakan bukan
    ahli yang mula kebas separuh badan...dgn izin dengan Tuhan...ia pulih...(ia ada jin saka
    dalam badan)...

    BalasPadam
  13. 2.Seorang rakan didatangi jin setelah meng-
    ambil ijazah...dan saya merasa musykil lalu
    bertanya pada seorang rakan yang dah ada
    7 guru...

    menurut rakan tadi..jin itu adalah jin saka
    rakan itu sendiri dan dengan didampingi..ia
    boleh nampak jin...iaitu cara jin saka ter-
    sebut 'memujuk' agar ia diguna serta terus
    berdamping dengannya...

    maka biasanya saya akan memberitahu rakan
    jika dalam keadaan tersebut...maka jaga
    amalan hinggalah 'keistimewaan' itu hilang
    iaitu jin tersebut menghindar...

    3.seorang rakan apabila mengalami serangan
    jin..maka ia memberi tentangan hingga men-
    jejaskan kekuatan kumpulan jin penyerang...

    Tak semena-mena...sekumpulan jin lain men-
    yerang kumpulan jin penyerang...dan rakan
    tersebut terlepas daripada sebarang sera-
    ngan selanjutnya...

    Saya bertanya..adakah perguruan ini meng-
    gunakan jin...

    Rakan itu memberitahu...ia adalah dua puak
    jin yang bermusuhan...maka apabila kekua-
    tan puak yang menyerang rakan tadi terje-
    jas...maka kumpulan jin yang satunya lagi
    mengambil kesempatan itu...dan menyerang
    puak tersebut...dan ia bukan kerana nak
    menolong rakan tadi...hanya sekadar meng-
    ambil kesempatan...

    Bagaimana pun saya harap Andy dapat memberi
    sebarang maklumat mengenainya dengan lebih lanjut ya...atau memberi email atau no hp
    mana-mana ust yang berkenan...

    ...terima kasih atas maklumatnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  14. Assalamu'alaikum...
    Sy inginkan kepastian, adakah benar kita akan didamppingi oleh makhluk2 halus (x kira apa sj nama/panggilan mereka)jika kita beramal dengan amalan2 yg di berikan oleh seseorang, walaupun amalan2 tersebut hanya bersumberkan dari ayat2 suci al-Quran, dan niat pengamal semuanya dilakukan kerana Allah Taala semata2 dan bagi mendapatkan kesembuhan, kesihatan dan keselamtan diri? Pengamal langsung tidak mahu mengaitkan amalan tersebut dengan jin/khadam pendamping dsb. Seboleh2nya pengamal ingin hidup bebas drpd sbrg kehadiran dan gngguan makhluk2 tersebut. Sy terkejut apabila terbaca komen en.Andy mengenai amalan2 saudara Junied yg dikatakan salah dan ada penggunaan jin. Sy btl2 keliru skg ni... Bagaimana cerita ini blh timbul? Apapun, di hrp saudara Junied tdk berkecil hati. Sy bknlah percaya seratus peratus ttg apa yg dikatakan itu kerana tiada sebarang bukti yg di kemukakan. Saudara jg tlh memberikan penjelasan mengenainya. Apapun, semoga saudara dpt memberikan jawapan bg soalan yg di utarakan di atas. Terima kasih.

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam surihoney...

    Tak ada ayat Qur'an yang membawa kepada
    sebarang dampingan...

    ...dan kalau ada...bukan kerana ayat-
    ayat Qur'annya...tapi sekadar jin yang
    mengada-ngada...

    Maka amalkan sentiasa doa dan ayat Qur'-
    an pendinding jin...

    Tapi kalau...

    1.Ada upacara menerimanya...

    2.Ada penyembelihan binatang...

    3.Ada pantang larang seperti puasa lada
    ...puasa nasi...tak boleh lalu bawah je-
    muran...dan sebagainya...

    4.Ada perasapan kemenyan...

    5.Ada mandi...

    6.Ada hadiah tertentu...

    7.Ada dihadiahkan sesuatu barang untuk
    disimpan...

    8.Ada dimasukkan sesuatu kedalam badan

    ...dan sebagainya...maka kemungkinan besar
    ia ada jin...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. ...dan ada jin itu bukan kerana ayat-ayat
    Qur'annya...tapi sekadar jin yang mengada-
    ada...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah...Terima kasih di atas penjelasannya... :-)

    BalasPadam
  18. Sama-sama surihoney...dan terima kasih
    atas keyakinan dan sokongan surihoney
    pada perkara yang dikemukakan oleh ra-
    kan kita andy...

    Pada saya andy bersikap terbuka..kerana
    itu ia meminta maklumat lanjut mengenai-
    nya...daripada menerima begitu sahaja
    tanpa perlu sebarang penjelasan...

    Untuk sementara ini andy dan rakan-rakan
    pembaca di mana-mana juga saya nak ulas
    mengenai 2 perkara...

    1.pembetulan ayat...abang kamu...

    Ust Muhammad melayu...saya Kadazan-Dusun
    maka tak timbul soal nak mempertahankan
    abang atau keluarga dalam perkara ini...
    melainkan ia atas penilaian bebas saya
    sendiri...

    2...membuang semua amalan Iman Therapy..

    Peringkat satu...amalannya...

    - 9 zikir...bermula Allah...Istighfar...
    salawat...subhanalloh...Alhamdulillah...
    Allohu Akbar hingga Hasbunalloh...

    - Fatihah...

    - ayat Kursi...

    - 3 Qul...

    - ayat Seribu Dinar...

    Peringkat kedua...Ayat Manzil termasuk
    ayat-ayat Sihir...

    Maka anda bayangkan...kalau semua amalan
    di atas dibuang...zikir dan ayat mana lagi
    kita nak amal...

    Dan dengan zikir dan ayat mana lagi kita
    nak guna Rukyah...?

    Kalau amalan Fatihah yang jadi asas ama-
    lan Iman Therapy dan diniat hadiah pada
    Rasulullah SAW...dan kaum muslimin mus-
    limat yang dibuang...maka kalau nak niat
    hadiah...pada siapa pula lagi...?

    Maka ayat...membuang semuanya amalan Iman
    Therapy...menimbulkan suatu persoalan dan
    tanda tanya...

    Kalau yang dimaksudkan buang itu...perna-
    fasannya...Iman Therapy boleh diamal ber-
    serta latihan pernafasan...atau langsung
    tak menggunakan sebarang pernafasan...

    Seorang murid Prof.Ust.Haron Din meng-
    ambil ijazah Iman Therapy...dan antara
    sebabnya...ia ada seorang anak yang ser-
    ing mengalami rasukan jin khadam...

    setelah ijazah...baru sahaja ia mula is-
    tighfar..khadam itu mula menggeletar...
    berbanding sebelum ijazah...ia lebih
    lambat memberi kesan...

    ..dan saya sendiri telah merukyah seorang
    kakak yang kerasukan dengan Manzil pada
    malam terakhir sebelum mengambil ijazah
    ternyata tak berkesan...berbanding selepas
    ijazah...angin bisa dan jin dalam badannya
    dapat ditarik keluar dengan izin Allah...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. assalammualaikum.,
    saya nak bertanya..saya penah membaca berkaitan tenaga dalam dengan ilmu hikmah..apakah perbezaannya dan terdapatkah percanggahan antara ilmu ini..maksudnya saling meneutralkan antara satu sama lain..terima kasih

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam nadi...

    Saya kurang jelas maksud sebenar ilmu
    hikmah maka saya tak rasa sesuai untuk
    memberi sebarang perbandingan antara
    kedua-duanya....maaf ya...

    Namun kalau nadi dapat memberi butir-
    butir lebih lanjut mengenai ilmu hikmah
    saya sangat alu-lukan...mungkin kita
    akan dapat melihat sebarang perbezaan-
    nya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  21. assalamu'alykum saudara...sye mohon tunjuk ajar di dalam bidang ruqyah dari saudara..serta tata cara yg saudara guna kan...sungguh simple tetapi berkesan...di harap saudara dapat beri tunjuk ajar...ni email sye qalbijouhara@gmail.com... :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth Qalbi...

      ...mungkin nampak simple...
      kerana saya cuma tahu sedikit...
      ...cuma kalau ada masa nanti...
      Insya Allah...saya akan hubungi
      email Qalbi...

      Wallou a'lam

      Padam
  22. Salam ukhwah buat kamu saudara junied.semoga Allah merhamati kamu atas usaha yg suci demi perekembangan Perubatan Nabi s.a.w...Saya d Pusat Perubatan Al-Quran Al _Iman Rawatan Qalbu(Pusat Rawatan Imantherapy) mengalu alukan kehadiran blog peribadi ini...Jika ada masa datang lah ke Ibu Pejabat Pusat Rawatan Imantherapy...Putatan....088-735777 h/p 013-2073001/0178154005 ....insyaallah, kita bersama muzakarah n mendalami perubatan Al-quran...Ibnu Qayyim Al-Jauziah berkata : " Barangsiap yg tdk dpt di ubati dgn AlQuran maka tiadalah ia d ubati oleh Allah...dan barangsiapa yg tidak merasa cukup dgn perubatan Al-quran maka tiada lah ia di ubati oleh Allah....Hanya Allah jua yg Maha Kuasa....Ust Muhammad bin Abdullah, Putatan KK....wassalm...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth Ustaz...

      Alhamdulillah...saya berterima kasih
      banyak-banyak atas perhatian serta
      pelawaan Ustaz...

      Insya Allah ustaz... mudah-mudahan
      saya ada rezeki dan di izinkan Tuhan
      dapat datang ke ibu pejabat perguruan
      ...sudah bertahun lamanya saya tidak pergi ke kk...

      Saya sekeluarga sangat bersyukur kera-
      na ustaz telah mengembangkan perguruan hingga ke Ranau ni...Alhamdulillah...
      sangat besar manafaatnya terutama bagi
      kami sekeluarga serta saudara mara...

      ...dan dengannya saya usahakan serba sedikit..agar ia memberi manfaat kepada
      rakan-rakan pembaca dimana-mana saja...
      terutama dari segi maklumat berkaitan
      gangguan...Alhamdulillah...

      Saya ucapkan berbanyak-banyak terima kasih sekali lagi pada ustaz...
      juga pada guru serta rakan..Ustaz salehudin...yang baru saja kelmarin
      kami berjumpa dan mendapat berbagai
      panduan darinya...

      Alhamdulillah Ustaz...

      Padam
    2. Alhamdulillah.. syukur kehadirat Allah SWT kerana membimbing kita semua untuk meneruskan perjalan dakwah asbab mencari hidayah dan keredhannya.. di sini suka saya terangkan sedikit secara ringkas berkenan program atau aktiviti yang kita jalankan di PUSAT RAWATAN IMANTHERAPHY..
      UNTUK AMALAN ASAS:
      maharnya sebanyak RM165
      (amalan asas termasuk zikir pernafasan)
      program latihan hanya dalam beberapa jam sahaja..
      PERAWAT BERTAULIAH:
      maharnya sebanyak RM365
      program latihan mengambil masa selama tiga hari sahaja..
      PROGRAM NENYELURUH (PEMANTAPAN)
      maharnya sebanyak RM1000
      program latiham mengambil masa selama seminggu sahaja..

      secara ringkas yang dapat saya tuliskan.. sekiranya ada pembetulan saya bagi tau kemudian.. kita ada juga program yang lain selain rawatan penyakit medis or non medis.. contohnya kita akan membuat program tarbiyah atau motivasi kepada peserta-perserta yang ada masalah-masalah yang memerlukan perhatian kepada kesihatan rohani.. (BUKAN PERSERTA KURSUS AMALAN) dan lain lain lagi.. insyallah..

      Padam
  23. Insya Allah...semua yang baik itu dari Tuhan
    dan sebagai ahli...setakat ini Alhamdulillah
    amalan mudah ini sangat banyak manafaatnya
    dengan izin Tuhan...

    Saya berterima kasih atas perhatian Pusat Ra-
    watan Imantheraphy...dan saya sendiri pun...
    belum pernah sampai ke ibu pejabat...tapi mu-
    dah-mudahan ada rezeki juga nanti ke sana...

    Terima kasih juga pada rakan pejabat atas info
    diatas...dan saya pun baru tahu hari ini...ma-
    klumlah saya ambil ijazah masa Guru Utama datang ke Ranau bertahun lalu...dan harap dap-
    at menjadi panduan pada rakan-rakan pembaca blog di mana-mana saja...Insya Allah...

    BalasPadam
  24. salam en. junied,
    mengenai ijazah ayat manzil ini, saya berminat utk pengijazahannya. Adakah ia boleh diperolehi secara berhubung melalui telefon sahaja? Ini kerana saya berada di KL.

    Terima kasih & wassalam.
    012-6515573 - sheikh

    BalasPadam
    Balasan
    1. ...tapi saudara boleh ambil ijazah
      peringkat satu saja...dan teruskan
      amalan Manzil...kerana ia Insya Allah
      memadai untuk membuat amalan Manzil
      itu lebih 'berbisa'...Insya Allah...

      Padam
  25. Wa alaikum salam wbkth Unknown...

    Dalam turutan pengijazahan amalan Iman
    Theraphy...Ayat Manzil itu adalah pada
    peringkat dua...jadi saya kurang pasti
    kedudukannya...kerana ia terpulang pada
    Guru Utama kami Ust Muhammad...

    ...bagaimana pun silalah hubungi beliau
    ya...0132073001...

    Ijazah melalui telefon pada asasnya juga
    boleh..tapi ia kembali terpulang kepada
    budi bicara ustaz...

    Maaf ya...

    BalasPadam
  26. salam ukhwah kepada saudara seperguruan imantheraphy dan sealiran. saya faizal dari sg buloh kuala lumpur. saya adalah ahli baru dari pusat rawatan ini. saya dan empat sahabat yg lain kesemuanya dari kuala lumpur baru pulang dari berguru dgn ust muhammad. kami sebenarnya adalah dari anak murid dari beberapa ustaz dan penceramah yg popular dalam bidang rawatan islam. kami adalah pencinta ilmu dan suka mencari ilmu. disini kami nak berkongsi ilmu yg baru kami pelajari ini. apa yg kami dapati ilmu yg kami baru pelajari dari pusat rawatan imamtherapy ini adalah salau satu sumber terbaru bagi kami dalam merawat pesakit yg kerasukan atau di kenali yg mengalami gannguan jin. dgn teknik menggunakan kaedah gelombang. malah ia juga sesuai untuk teknik urat saraf. cara amalan untuk memperkasakan ilmu ini juga amat mudah dan tidak membebankan kerana ia menggunakan ayat2 dan zikir zikir yg pendek sahaja. seperti amalan dlm solat dan doa zikir selepas solat. secara khususnya ia sesuai bagi yg baru untuk mempelajari ilmu perubatan ini dan juga pesakit2 untuk di jadikan amalan harian. sesungguhnya pusat rawantan imantherapy ini sememangnya tidak menggunakan jin atau khadam dalam perubatan ini. insyallah

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth...salam ukhwah...

    Alhamdulillah...dengan izin Tuhan...apa
    juga yang kita amalkan sebelumnya akan
    lebih nyata kesan rawatannya...iaitu
    kita dapat ilmu baru...dan dalam masa
    yang sama memperkuatkan lagi amalan
    sedia ada...

    Terima kasih rakan seperguruan atas
    ulasannya...semoga apa juga yang kita
    amalkan ini...bermanafaat untuk diri
    ...keluarga dan orang lain...Insya
    Allah...

    BalasPadam
  28. Assalamualaikum.

    Saya berniat nk belajar perubatan Islam ini, kerana isteri saya telah 7 tahun diganggu jin asyik, saka dan jin2 yg menumpang.

    Sehingga hari ini, saya sentiasa berwaspada kerana bila2 masa sahaja dia akan dirasuk oleh jin2 tersebut. Alhamdulillah setakat ni, jin2 asyik telah disingkir, jin saka masih tidak pasti, tapi kurang gangguannya. Cuma gangguan dari jin2 melata kerana masih ada laluan luas di badannya untuk jin2 ini keluar masuk.

    Saya berharap sangat2 agar dapat mempelajari ilmu perubatan Islam ini agar dapat saya bantu isteri saya untuk melawan unsur2 tidak baik ini di dalam badan dia. Begitu juga dengan ibu saya yang sehingga ini masih belum pulih dari gangguan jin saka dari keturunannya.

    Saya hanya inginkan mereka2 ini dapat beribadah dengan tenang tanpa gangguan. Dan saya berharap dapat membantu ahli keluarga yang lain yang di dalam belenggu gangguan jin.

    Wallaua'lam.

    BalasPadam
  29. Assalamualaikum saudara junied .. sy ada sedikit pertanyaan , sejak kebelakangan ini sy sering mengalami getaran dan denyutan pada anggota badan , x tetap n berpindah2 .. n pd 1 hari selepas azan asar berkumandang seluruh tubuh badan sy bergetar .. dan dlm fikiran sy hanya kematian.. sebab sy ada terbaca ttg tanda2 kematian n denyutan .. jd hanya itu yg sy fikir sehingga sy jd stress .. gelisah . ketakutan . dada bdebar laju .. dan selepas itu byk denyutan yg timbul pd tgn , mata , kepala , pusat n setiap anggota . malam sy sukar utk lelapkan mata sebab selalu terfikirkan ttg kematian.. sy jd takut. emosi sy berubah2 .. dan sukar utk menahan sabar .. sy mudah rimas .. x keruan.. apabila sy sendirian sy sering ketakutan..lebih2 lagi apabila solat , solat sy x khusyuk , sering menguap dan mengantuk . dan kadang2 sy lupa rakaat solat sy. mohon penjelasan saudara ttg apa yg sy alami ini.. setiap kali ada getaran atau denyutan pd badan sy , memang sy jadi takut sangat dan dalam fikiran sy mungkin ini tanda kematian kemudian sy rasa hendak nangis kerana ketakutan ..

    BalasPadam
  30. Wa alaikum salam wbkth eyra...

    Semua gejala ini adalah tanda ada jin menumpang dalam badan
    dan ada penempatannya juga dalam jantung.

    Dari jantung datangnya berbagai pengaruh jin pada perasaan
    iaitu semua yang eyra rasa iyu sebenarnya adalah perasan
    dan keadaan jin yang menumpang...maka yang takut dan rasa
    akan mati itu adalah jin tersebut.

    Biasanya ia jin buangan mungkin dibuang tuan atau kematian
    tuan...maka jin yang dah biasa dijaga dan 'dimanja' malah
    diberi makan itu jadi tidak keruan...putus asa...ketakutan
    dan rasa bagai nak meninggal.

    Kalau jin itu sudah dibuang dari badan...dengan sendirinya
    gejala gejala tadi akan turut hilang.

    dari sudut lain...semua grjala yang eyra rasa itu tak ada
    kena mengena dengan umur Erya panjang atau pendek...tak
    ada kaitan denga kematian...jin itu yang rasa dah nak
    mati...biasanya juga denyutan dan getaran itu ada kaitan
    dengan gangguan jin tak perlu ambil peduli.

    Sebaiknya Eyra minta rawat sambil itu amal pendinding
    seperti Fatihah dan 3 Qul pernafasan...biasakan buat air
    doa sendiri agar tak putus bekalan rawatan air doa...dan sebagainya.Silalah rujuk pada blog dari ufuk timur amalan ini ya...juga boleh amal Manzil dan apa juga yang termampu
    sentiasa mendengar rakaman rukyah...pantang sementara
    makan telur ayam...buah pisang dan daging binatang ber-
    kaki empat...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam