Rabu, 23 Februari 2011

PETUA AMALAN DAN 'SCAN' DIRI...

Sebenarnya saya pernah menulis mengenainya tapi
saya akan terangkannya semula dengan lebih jelas
dan terperinci...

Caranya...

1.Angkat kedua-dua tangan seperti berdoa...

2.Rapatkan antara kedua belah tepi tapak tangan...

3.Dekatkan kedua tapak tangan itu ke mulut...

4.Baca...Bismillaahirrohmaa nirrohiim...7x...

- pastikan nafas sampai ke tapak tangan semasa me-
bacanya...

- bayangkan apabila membacanya...'gelombang'nya be-
rsama nafas anda 'bertakung' pada tapak tangan...

5.Sedut 'gelombang' itu dengan muncung...perlahan-
lahan dan dalam-dalam...sambil terus berzikir Allah
...Allah dalam hati seberapa banyak...

Semasa menyedut...rasakan gerakan angin yang masuk
melalui muncung mulut...bayangkan gelombang pada-
nya bergerak memenuhi bahagian kepala anda...

...kemudian melalui tenggorok...masuk dan perlah-
an-lahan memenuhi bahagian dada...serta mengalir
hingga ke hujung jari-jari kedua-dua belah tangan.

...kemudian turun mengisi ruang rusuk serta perut
dan terus meresap ke dalam kedua-dua belah kaki
sampai ke hujung-hujung jari...

Perhatikan...

- Kalau anda menyedut gelombang itu sambil menutup
mata...lebih baik kerana anda dapat menghayati ge-
rakan nafas sedutan juga sebarang tindakbalas da-
lam badan dengan lebih jelas...

- Lebih panjang masa sedutan...lebih baik...

- Lebih dalam sedutan...lebih baik...

- Lebih senyap...kurang atau tak ada bunyi semasa
menyedut...lebih baik...

- Semasa menyedut..perlahan-lahan kempiskan perut
dan kembangkan bahagian dada...serta luruskan tu-
lang belakang...

- Angin tak akan terus masuk ke dalam kepala...ta-
ngan...kaki dan sebagainya...tapi...'gelombangnya'
itu akan bergerak mengikut perhatian anda...maka
'gelombang' itu akan bergerak secara langsung...
dan akan memenuhi jasad anda...

5.Sebaik anda 'habis' menyedut...telan liur...sa-
mbil lepaskan nafas melalui hidung perlahan-lahan
...dengan anda terus meneruskan perhatian ke dalam
tubuh...

...dari kepala...bermula bahagian atas kepala...ke
bahagian dalam belakang kepala...ke hadapan dalam
kepala...ke dalam mata...ke belakang kedua-dua daun
telinga...

...kemudian ke dalam bahagian dada...tangan kiri
kanan hingga ke jari-jari...

...ke bahagian belakang...dalam bahu kiri kanan...

...sepanjang tulang belakang...

...ke dalam perut dan ke pinggang kiri kanan...

...ke dalam paha...hingga ke hujung jari-jari
kaki...

Rasakan jika ada sebarang tindabalas...dan baru-
lah anda membuka mata...

Kalau tak ada sebarang tindakbalas...atau 'rasa-
rasanya seperti ada sebarang tindakbalas'...maka
ulang sekali lagi...bermula membaca...Bismillah...
itu 7x ke tapak tangan...dan boleh diulang semu-
la sehingga Bismillaah...itu semuanya 21x...

Keputusan...

1.Setiap tindakbalas dalam diri semasa...atau se-
lepas melakukan petua di atas...maka bererti ada
angin bisa dalam badan...

2.Antara tindakbalasnya...

A.Ada angin bisa dalam kepala apabila...

1- Tiba-tiba anda rasa bingung...atau pening...atau
nak pitam...

2- Terasa ada angin dalam kepala...

3- Anda rasa kepala menjadi berat...atau menjadi ri-
ngan...

4- kepala anda terasa mengembang...

5- Kepala terasa panas...atau sejuk...

6- Ada benda bergegar atau bergerak dalam kepala...

7- Rasa sakit...atau rasa menyucuk dalam kepala...
atau seperti sakit dipukul...

...dan sebagainya...

B.Ada angin bisa dalam biji mata apabila...

1- Mata rasa panas atau pedih...

2- Ada benda bergerak dalam mata...

3- Pandangan bertambah cerah...atau bertambah kabur..

...dan sebagainya...

C.Ada angin bisa pada muka apabila...

1- Muka terasa panas...samada panasnya dari dalam
atau seperti menghadap unggun api...

2- Muka terasa pedih...

3- Ada semut-semut bergerak pada muka...

4- Muka terasa tebal...

...dan sebagainya...

D.Ada angin bisa dalam dada apabila...

1- Ada angin bergerak atau berkumpul dalam dada...

2- Rasa sakit dalam dada...

3- Tiba-tiba anda batuk-batuk...

4- Ada benda..seperti semut-semut bergerak dalam
dada...

5- Ada benda bergegar dalam dada...

6- Tiba-tiba jantung berdebar-debar...

7- Sesak nafas...atau rasa berat dada...

...dan sebagainya...

E.Ada angin bisa pada ulu hati...perut...rusuk...
pinggang...dan belakang...apabila...

1- Rasa angin berkumpul...

2- Rasa berat...

3- Rasa sakit...

4- Ada benda bergerak...atau bergegar...

5- Ada benda mendidih...

6- Terasa ada ruang kosong...

...dan sebagainya...

F.Ada angin bisa pada tangandan kaki...apabila...

1- Ada benda bergegar atau bergerak pada mana-mana
bahagian termasuk tapak dan jari...

2- Anggota tersebut rasa panas...

3- Rasa berat...pada mana-mana bahagian...

4- tapak rasa panas...tebal...

5- Berpeluh terutama pada bahagian tapak tangan
atau jari...

6- Ada benda mengggigit...

7- Rasa semut-semut bergerak...

8- rasa gatal...

...dan sebagainya...

Badan keseluruhannya ada angin bisa...apabila...

1- Badan rasa panas...

2- Badan rasa berat...

3- Meremang bulu roma...

4- Badan rasa lesu...atau lemas...

5- Ada semut-semut bergerak di merata badan...

6- Tiba-tiba rasa gatal....

...dan sebagainya...

Biasanya...sedutan pertama mungkin akan memberi se-
barang tindakbalas jika ada jin dalam badan seseo-
rang...maka sedutan seterusnya mungkin akan menye-
babkan jin itu lari keluar terutamanya apabila ia
itu berbentuk semut-semut...

Wallohu a'lam

Nota

1.Bismillah...itu kalau nak 'lebih pekat'...maka
ia boleh dibaca 11x...21x...33x...setiap set...
terpulang kepada niat atau pertimbangan anda sen-
diri.

2.Orang yang sihat...tapi ada jin dalam badan...
maka kemungkinan besarnya ia akan merasa semut-
semut...atau cacing-cacing dalam badan atau
pada mana-mana anggota...

...maka sedutan seterusnya boleh jadi akan membu-
at makhluk-makhluk tersebut berpindah tempat atau
hilang kerana lari keluar...

3.Kalau anda sedang sakit...atau megalami sebarang
gejala ganjil...atau gatal-gatal...kudis aneh...
dan sebagainya...

...maka semasa menyedut itu...tumpukan perhatian
kepada tempat-tempat yang berkenaan...

Sebarang tindakbalas menunjukkan...sakit biasa an-
da ada penglibatan jin yang mengambil kesempatan
atau malah mugkin sakit anda itu berpunca daripada
gangguan jin semata-mata...

35 ulasan:

  1. Salam saudara...

    Bolehkah berikan amalan dan bacaan ayat-ayat al-quran untuk dibaca dan diamalkan oleh wanita hamil bagi mengelakkan/menghindari terutama gangguan jin saka...

    tq

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam ely...

    1.Asasnya...jaga solat wajib...dan kalau
    berkesempatan...buat solat sunat...ter-
    utamanya Tahajud dan Dhuha...

    2.Amal 3 Qul...Ayat Kursi...dan sebagai-
    nya...dan jika dengan pernafasannya seka-
    li lebih baik...( Lihat amalan-amalan
    berkenan...ada saya selitkan dalam blog
    ini bagaimana ia boleh dijadikan amalan
    sehari-hari...)

    ..dan kalau mampu...amal ayat Manzil...
    ayat-ayat sihir...Seribu Dinar...dan
    sebagainya...

    3.Selalu berwuduk...baca salawat pagi
    petang..sekurang-kurangnya 11 kali pagi
    dan 11 kali petang...dan 11 kali ketika
    akan tidur...dan boleh niat hadiahkan
    pada kandungan...

    4.Biasakan berzikir...antaranya Laa ilaa
    ha illalloh...dalam hati setiap masa...

    5.Selalu mendoakan kesejahteraan diri...
    kandungan...keluarga dan sekelian orang-
    orang Islam agar sentiasa sihat..sejahtera
    ...terpelihara dari segala bahaya dan gang-
    guan...termasuk gangguan jin syaitan...

    Antaranya selepas solat...atau doa dalam
    hati...pada setiap sujud terakhir...

    Amalan mendoakan kebaikan kepada orang lain
    memudahkan kita mendapat doa para malaikat
    khusus yang sentiasa mendengar segala se-
    suatu yang kita niat atau ucapkan...Insya
    Allah...

    Kalau buruk doa kita kepada sesama saudara
    seagama...maka kita akan didoakan agar tu-
    rut menerima padah sebagaimana buruknya doa
    kita...maka kalau baik...maka baik pula
    doanya...iaitu setiap kali kita mendoakan
    orang Islam lain......setiap kali itu
    pula...malaikat mendoakan kita...

    6.Jangan menganiaya manusia atau binatang..

    7.Dan pantang lain....jangan dedahkan diri
    kepada sesuatu yang melalaikan...apa lagi
    yang membawa kepada dosa...

    Contohnya segala bentuk hiburan yang mela-
    laikan seperti muzik yang tak halal...
    pada tv atau radio...

    ...malah kadangkala seseorang itu sangat
    menumpukan kepada hiburan itu...kerana
    pengaruh jin sakanya...maka kebiasaan itu
    akan menguatkan pengaruh jin padanya...

    8.Elakkan cerita atau cakap-cakap kosong
    ...apa lagi yang membawa kepada dosa...
    kerana ia juga antara jalan jin saka men-
    gutkan pengaruhnya...

    9.Jangan meminta rawat kepada perawat-
    perawat menggunakan jin...elakkan tangkal
    atau kalau ada benda yang dirasakan ada
    jin contohnya alat-alat senjata atau per-
    hiasan antik...jangan simpan dalam rumah.

    10.Setiap kali nak membaca ayat atau suroh
    mulakan dengan...auuzu billa hi minassyai
    too nirrojiiim...atau baca bila rasa ada
    gangguan...

    11.Kalau nak buat sesuatu...mulakan dengan

    - Bismillah...1x

    - Alhamdulillah...1x

    - dan salawat...1x

    12.Kalau mampu...baca Suroh Al Mulk
    setiap malam...kerana ia amalan baik bagi
    orang yang ada gangguan saka...

    13.Amalkan selalu meminum air doa...

    14.Guna Minyak Wangi Manzil..atau yang
    dibacakan ayat-ayat sihir...

    15.Elakkan tidur bergelap tanpa sebarang
    cahaya...

    16.Elakkan badan dari cuma terkena cahaya
    matahari pada separuh badan...

    ...dan sebagainya...

    Ely amalkan setakat mana mampu...dan jika
    tahu pantang larang lainnya...maka sebaik-
    nya diamal dan dijaga...Insya Allah ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. salam,

    terima kasih dengan perkongsian yang amat berharga ini. InsyaAllah akan sy amalkan...

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam ely...

    ...sama-sama...
    Insya Allah...

    BalasPadam
  5. salam cik junied...nk tanya sket...saya amal membaca surah al fatihah dan 4kul senafas kemudian dihembus pada tapak tangan dan sapu pada tubuh setiap hari. boleh kah saya buat begini dan adakah amalan ini dapat menjadi ikhtiar pendinding dari ganguang jin? saya juga membaca al iklas 40 kali senafas, tiup ke tapak tangan dan sapu pada badan. apakah hukum amalan ini?? dh lama saya amalkan tapi tak tahu samaada menjadi atau tidak...saya harap en junied boleh menerangkan pada saya tentang hal ini...saya bukan nk menguji..jangan salah faham...sy mmg x tau...terima kasih.

    BalasPadam
  6. Wa alaikum salam shahrul nizam...

    Insya Allah...Rasululllah saw juga
    menggunakan teknik membaca 3 Qul....me-
    niup dan menyapu pada seluruh tubuh...
    dan tak pernah melarang ubahsuainya
    atau menggunakan sebarang teknik lain.

    Yang halal itu nyata...yang haram
    juga nyata...tapi ada yang tak dinyata-
    kan hukumnya sebagai tanda-tanda
    rahmat Tuhan kepada kita...

    Ia seperti tenaga dalam...Rasulullah
    saw rasanya tak pernah katakan ia uj-
    ud atau halal...tapi tak pernah pula
    beliau katakan ia tak ujud atau haram...

    Maka jika amalannya membawa kepada
    amalan-amalan syirik...maka haram
    jadinya...tapi kalau ia tak membawa
    kepada benda-benda yang nyata haram-
    nya...maka rasanya tak ada masalah.
    ( harap ada rakan memeperbetulkan
    kalau saya tersilap...Insya Allah ).

    ...dari segi lain..rasanya tak ada nas
    yang menghadkan bahawa mana-mana ayat
    atau suroh itu tak boleh dibaca lebih
    daripada jumlah begitu dan begini...
    maka tak ada masalahnya kalau kita
    nak baca berapa kali pun...yang pen-
    ing...sebutannya betul mengikut nahu-
    nya...samada ia dibaca dengan lidah
    atau dalam hati...

    Semua amalan seumpama ini hanyalah
    sebagai ikhtiar...dan doa...dan
    Insya Allah...pada biasanya...ia
    akan memberi kesan setakat mana izin
    Tuhan...

    Dan pada adat kebiasaannya...sesuatu
    yang kita amalkan dengan penuh yakin
    dan tawakkal...akan jauh lebih baik
    dan berkualiti dari pada amalan yang
    kita buat dengan perasaan ragu-ragu
    atau apalagi tanpa keyakinan...

    Apa pun juga...kita berbuat sebaik
    boleh...dan selebihnya...kita serahkan
    kepada Tuhan...

    Terima kasih atas pertanyaannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  7. salam cik junied...dulu saya selalu mimpi ular...macam2 mimpi...ade ular hitam...ade banyak ular...ade ular kuning emas...ade gak yang berjalur.....adakah ini ganguan jin? rumah saya juga selalu didatangi ular hitam...ulair lain pun ada jugak..merah dan ada sekali yg berjalur hitam putih separuh badan keatas..bahagian tengah badang kebawah tak ada jalur,sy merasa pelik kerana x pernah nampak jenis ini...saya selalu rasa ade orang memandang dan ada orang ditepi saya...belohkan en junied jelaskan pada saya apa yg berlaku ? dan boleh kan en junied ajarkan cara atau amalan yg boleh saya buat? terima kasih.

    BalasPadam
  8. Wa alaikum salam wbkth shahrul nizam...

    1.Mimpi ganjil dan berulang-ulang itu tanda-
    tanda gangguan...

    2.Selalu rasa ada orang memandang itu...bia-
    sanya ada jin yang perhatikan kita...

    3.Rasa ada orang ditepi itu...ertinya ada jin
    di tepi...

    Tiga tanda di atas menunjukkan...mungkin ada
    jin sihir...tapi maaf ya...ia lebih besar ke-
    mungkinannya makhluk-makhluk di atas adalah
    jin saka...atau kalau gejalanya mula apabila
    kita menyimpan tangkal...maka jin tangkal...
    atau mula belajar ilmu...jin ilmu sihir...
    kalau masuk tempat baru...maka dari tempat...dan sebagainya...

    Dalam blog ini ada amalan Ayat Kursi...Fati-
    hah 3 senafas...Ayat Manzil...dan beberapa
    amalan lain...maka kalau boleh...di amal
    setakat mana mampu...atau kalau perlu
    minta 'scan' juga rawatan sebagai bantuan...
    Insya Allah...

    Gejala-gejala di atas biasanya menunjukkan
    mungkin makhluk tersebut akan cuba bertahan
    agar terus dapat mendampingi saudara...
    namun pokok pangkal sejauh mana ia dapat
    bertahan...paling penting dari amalan ber-
    terusan saudara sendiri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. salam..terima kasih atas penerangan en junied di atas...saya mmemang dah terfikir lama tentang pekara ini. memang kemungkinan jin saka dan sihir. kalau jin ilmu dan tangkal mungkin tidak sebab saya tidak pernah belajar apa apa ilmu dan tidak pakai apa apa tangkal ataupun azimat.

    saya rasa munking jin sihir kerana saya pernah kena ilmu pengasih, penunduk (dibuat oleh kawan baik sendiri), pelaris perniagaan ( tiap2 hari terasa nak pergi kedai die...xsah kalau x pergi). semua nie banyak yg berlaku 2 tahun lepas semasa saya belajar di koleh di kemaman. tiap2 ari mesti nk pergi makan kedai die...dan malam pula mimpikan die...saya raya munking lebih dari 50 kali mimpi. ade jugak terasa mengantuk sangat dan tertidur dalam bas..pastu mimpi mak die dan terus terkejut.jika saya pergi makan kedai sebelah die dan mak die akan pandang semacam je.

    ade jugak sekali seorang lelaki datang ingin memukul saya tapi die tak datang dekat sebab saya bersama kawan2. die cuma memandang dari jauh dan saya rasa lain macam je. kawan saya pon rasa lain macam tetapi die tak tau tentang lelaki tu. malam tu ble saya balik rumah..tido..mimpi die datang.....die berjalan kearah saya...saya takut jugak dan teringat ayat yang diajar oleh ayah saya...sebenar nye ayat tue untuk musuh...sepotong ayat quran dan sedikit doa..ble die sampai depan saya saya terus hembus nafas..pastu tiba2 tersedar dari tidur dan rasa berdebar. munkingkah diorang menyihir saya ataupun mengunakan ilmu lain( bukan sihir)?

    masih banyak lagi pengalaman saya sejak dari kecik..kalau boleh saya mintak en junied tolong terangkan pada saya...saya memamng tidak faham perkara ni.

    semalam sebelum tidur saya baca ayat kursi 1x senafas..saya ulang tujuh kali...lepas tu teresa ade benda bergeras di kaki...tangan terasa sakit sedikit(atas pada siku), dan tapak kaki terasa ada benda menyucuk..tapi sikit je dan kejap dh hilang...masa tidur mimpi seekor beruk besar( tak ingat beruk ke gorila ke kingkong ke tapi mmg sangat besar)

    BalasPadam
  10. Wa alaikum salam shahrul nizam...

    ...sama-sama...

    Ia seperti ada gejala sihir...cuma mungkin
    ada benda lain memandangkan perkara itu baru
    dua tahun lepas..

    Tindakbalas amalan Ayat Kursi itu menunjuk-
    kan ada angin bisa atau jin pada bahagian
    kaki yang mengeras...atas siku...
    dan rasa menyucuk pada tapak kaki...mungkin
    ada angin atau jin nak masuk...

    ...kemudian mimpi itu...ia mungkin sihir...
    atau saka...

    Cuma untuk kepastian shahrul boleh perhati-
    kan tanda-tanda saka atau minta scan...

    Tapi kalau pengalaman sejak kecil itu ber-
    maksud pengalaman pelik...maka ia lebih
    menunjukkan...ada saka...

    Kadang-kadang pula kita mudah menjadi sasa-
    ran sihir...disebabkan ada saka...

    Ia cuma kemungkinan...tapi perkara ini per-
    lu diambil perhatian ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah...

    sama-sama...

    BalasPadam
  12. salam. sy dah pegi pusat perubatan islam.. mmg sy ada 'problem' laa.. dah try buat nie.. tp x de rase pape.. ade yg termiss ke?

    cuma.. rasa bnda gerak2 dkt lutut. tp mmg selalu rasa pon even x try cara en junied bg nie.

    BalasPadam
  13. Wa alaikum salam wbkth ainy...

    Yang tidak rasa apa-apa tu antaranya
    kerana...

    1.Benda yang mengganggu lari keluar semasa
    jumpa perawat...

    2.Atau ia bersembunyi dan kebetulan
    kesan rawatan tadi kurang sampai pada
    tempat persembunyiannya...

    3.Ia cuma berada pada tempat tertentu
    kalau ia masuk badan...dan yang kita
    dapat simpulkan sekarang ia bersembunyi
    pada lutut...

    Laluan masuk (jika ia dalam lutut) biasa-
    nya pada jari kaki...dan mungkin pada
    banyak masa ia ikut dari luar...atau
    atau mungkin ia duduk diam padanya...

    Jadikan air doa minuman harian...juga
    kalau ada minyak doa...sapu pada bahagian
    tersebut...dan selalu guna mandi air doa.

    Dan kalau boleh...sebaiknya ainy jumpa
    balik perawat manalah tahu ada sebarang
    perkembangan barunya...

    Dan lebih baik juga amal pendinding diri
    dan tidak bergantung kepada perawat
    semata-mata...

    Kadang-kadang gangguan itu masih di luar
    tapi ia dalam proses berusaha masuk dan
    tinggal dalam badan....

    Ketika itu barulah gangguan akan semakin
    jelas kesannya...

    Maka apabila kita tahu ada gangguan...
    jangan abaikan rawatan dan pertahanan
    diri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  14. Assalam encik junied. sy nk mintak jasa baik encik utk tafsir mimpi2 sy:

    Mimpi 1:
    hari tu sy mimpi dukung bayi dkat dgn kwsn air laut. Bayi tu nangis xhenti2. bila sy pandang arah laut, ada sekor ular kecik warna emas muncul kat air laut tu. sbb takot, sy paling arah lain. bila sy tgok blik arah laut, ular kecik tu hilang. tp tak lama muncul ular lain yg sederhana besar. Sy paling arah lain lagi sbb takot. kali ketiga, sy pndang arah laut tu lagi dan muncul sekor ular hitam yg sgt besar pandang sy. lps tu sy tunduk ketakutan dan peluk bayi tu kemas2.

    Mimpi 2:
    Sy mimpi ternampak ular hijau keemasan berlingkar kat dahan pokok. tak lama lpas tu, sy pijak ular tu sampai mati.

    Mimpi 3:
    Sy mimpi berlari di kawasan berpasir luas mcm di padang pasir. setiap kali sy pijak pasir, muncul ular dr pasir nk patuk sy. sy sempat elak. makin lama makin byk ular. akhirnya jari kaki kanan sy dipatuk ular.

    Mimpi4
    Saya mimpi singgah di kedai makan. sy nampak peniaga tu masak kucing dalam kawah besar. jijik sangat. yg pelik semua pelanggan kt situ tgh mkn kucing yg dh dimasak tu.

    Mimpi 5:
    Sy mimpi jumpa bayi menangis di tangga. bayi tu dipenuhi darah. sbb kesian, sy dukung bayi tu dan basuh darah tu dgn air paip.

    Mimpi 6:
    Sy pernah bermimpi dikejar seseorang yg tdk dikenali. Dia seolah-olah nak memiliki sy dan sy melarikan diri. dia kejar sy tp xdpt. yg pasti dia ialah lelaki yg sy xkenal dan sy xdpt tgok wajah dia.

    Mimpi 7:
    yg terbaru sy mimpi jari kaki kanan sy berdarah dipatuk ular hitam yang berjalur kuning. ular tu mcm dh nk mati tp smpat patuk sy.

    Buat pengetahuan encik junied, sy pernah digigit ular beberapa bulan lepas selpas sy alami mimpi 1. ular tu tak berbahaya. sy pon pelik dgn mimpi sy ni. ULAR xpernah putus singgah kt mimpi sy. sy harap encik dpt bantu. terima kasih.

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam wbkth Miss Nurul...

    Mimpi bayi...sering bermimpi ganjil...
    maka sebaiknya ambil perhatian tentang
    kemungkinan saka...

    ...dan banyak mimpi ular...atau jumpa
    ular...ambil perhatian tentang saka jin
    dari bangsa ular...

    Ringkasnya Miss Nurul sebaiknya minta
    'scan' ya...

    Saya sebenarnya tidak pandai tafsir mimpi
    secara terperinci...banyak mimpi yang
    Miss Nurul tuliskan...susa-susa aja...
    maaf ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Mohon kpd Tuan Tanah Untuk Diamalkan.

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah...silakan...

    BalasPadam
  18. assalamualaikum
    kenapa saya terasa pada jari tangan saya bergerak, sama juga den jari kaki saya. kadang2 bergerak di belakang dan di kepala. apa amalan yg perlu saya amalkan untuk menghindari perkara tersebut? terima kasih.

    BalasPadam
  19. Wa alaikum salam wbkth Otai...

    Sudah minta pereksa doktor ?...cuma kalau
    dilihat dari satu segi lain...ia sepertinya
    gejala gangguan...iaitu ubun-ubun...hujung
    jari-jari kaki dan tangan ada laluan masuk
    angin bisa..

    Jari-jari bergerak itu samada gangguan isyarat
    saraf dari bahagian kepala..atau ada benda-
    bendanya pada jari-jari tersebut...

    Kadang-kadang ia tandanya benda-benda itu
    sedang aktif keluar masuk..atau ada resapan
    angin bisa menyebabkan 'rasuka-rasukan
    kecil'...

    Yang bergerak-gerak dibahagian kepala dan juga
    belakang itu juga 'benda-bendanya'...

    Nampaknya ada 'laluan-laluan' dan mungkin 'pe-
    nempatan' dibahagian belakang terutama kalau
    Otai selalu rasa letih lesu tanpa sebab...

    Amal mana-mana termampu...dan kalau mampu
    Ayat Manzil sambil buatkan airnya iaitu dengan
    memastikan nafas sampai pada air semasa mem-
    baca...

    Kalau tidak mampu...silalah Otai pereksa pada
    tajuk SENARAI AMALAN PENDINDING dalam
    blog ini catitan pada 26.09.2010.

    Sekurang-kurangnya amal ayat Kursi 11 kali
    pagi petang juga 3 Qul Pernafasan...

    Baca pada air Fatihah 7x...Ayat Kursi 11x...
    3 Qul tiga-tiga kali...

    Cara bacanya...dekatkan muncung botol air
    pada bibir dan baca...iaitu nafas terus masuk
    ke dalam air...dan air ini guna minum...sapu
    muka...mandi...renjis 4 penjuru bilik...sambil
    amalkan membacanya pagi petang...

    Kalau baca pagi petang itu baca pada tapak
    tangan dan sapu muka hingga ke hujung jari
    kaki...

    Caranya sapu setiap selesai membaca satu-
    satu surah contohnya...lepas baca ayat
    Kursi...sapu...dan sebagainya...

    Namun seperkara...gajala itu menunjukkan
    kemungkinan benda-benda itu sudah agak
    lama maka sebaiknya kalau mampu minta
    juga rawatan sebagai sampingan...

    Bincang pada ibu bapa Otai ya...dan jangan
    sekali-kali mencari perawat sendiri atau
    hanya dengan rakan-rakan...Insha Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum.. Klu boleh su bertanya, sejak 2-3 hari ni sy kerap meremang bulu roma, menjelang waktu maghrib bdn rasa lain mcm.. Dan sy mula rasa ada benda bergerak di dlm mata sblh kiri sy.. Tp sy teliti, tidak ada apa2 ..

    BalasPadam
  21. Wa alaikum salam wbkth su...

    1. Meremang bulu roma itu boleh jadi tindakbalas
    semula jadi pada kehadiran jin yang datang atas
    sesuatu niat atau tujuan pada diri kita...

    ...atau tindakbalas yang juga disebabkan oleh
    di masuki angin bisa menyebabkan badan rasa
    kurang selesa...atau kedua-duanya sekali...

    2. Biasanya kalau berkaitan gangguan...ia ada-
    lah jin yang masuk mata...memang kadang-
    kadang dapat dirasa...malah ada juga yang
    menimbulkan rasa gatal-gatal pada mata.

    Jin itu mungkin berniat untuk diam dalam mata
    atau boleh jadi cuba masuk ke dalam bahagian
    kepala...atau badan...

    Ia mungkin masih diperingkat awal...maka harap-
    nya su dapat mengambil langkah sewajarnya
    ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  22. saya pun selalu mengalami meremang bulu kaki kiri tiba2,dan rasa sakit seperti dicubit dalam kulit

    BalasPadam
  23. As salam siti...

    Ianya gangguan bawah kulit..mungkin ada laluan masuk pada hujung kaki tersebut...dan sementara mungkin ianya masih menumpang dalam kaki tapi
    sila ambil perhatian dan tindakan sewajarnya ya...biasanya benda-benda begini
    akan terus cuba naik ke badan secara berperingkat...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yang perlu saya buat?saya xtau ni.dah lama saya alami,tumit kaki saya dah timbul radang.saya buat terapy dan sembuh.tapi saya selalu bpuasa kalau tak puasa kaki sakit sangat mencucuk2 bila melangkah....saya juga pernah mimpi mak mentua goreng babi n bagi saya makan...bila saya bangun saya sakit perut n cirit birit.adakah ini membawa apa2 makna?...~terima kasih

      Padam
  24. Sia pereksa pada blog nampak hati tajuk-tajuk terbaharu ya...petua hancurkan jin...
    petua buat sendiri air doa...dan amalan 3 Qul pernafasan.

    Sebaiknya minta scan...kerana boleh jadi juga ia laluan dan tempat jin...dan
    jadikan air doa minuman harian...amal pendindinh secara berterusan...kalau
    sakit bawah pusat maka tandanya termakan atau terminum benda sihir...
    dan mimpi itu cuma bererti gangguan jin masa tidur.

    Pantang sementara buah pisang...telur ayam...daging binatang berkaki empat
    ...kalau saki bawah pusat...buat amalan sapu pusar ( penghancur jin dan sihir )
    dan kalau amal 3 Qul biar secara pernafasan buang bisa ke hujung jari kaki
    dan boleh pula buat rawatan sapu pusar pada tumit secara berterusan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  25. ...dan baik pula amalan di atas...sedut bayangkan nafas sampai ke tumit
    dan keluar ke luar mebawa semua bisa dan gangguan padanya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. Salam. . . Abg junied mohon saya amalkan . . . .. .dan mohon keikhlasan nya cik junied

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth MB...

      Alhamdulillah...Insha Allah...semoga bermanafaat untuk
      kita semua dunia akhirat...

      Wallohu a'lam

      Padam
  27. Assalammualaikum. Salam ye. Saya nak tanya sesuatu. Saya sebenarnya selalu kena tindih malam2 tp taklah berterusan. Saya juga selalu mimpi buruk macam pembunuhan dan ianya selalu berkaitan dgn tikaman selain itu mimpi pasal hantu. Dan saya juga selalu terbangun tngh mlm terutama jam 3 lebih. Btw, saya pernah ni masa bulan puasa, pagi puasa tu saya kena tindih dan mata saya terbuka jd saya ternampak mak saya tngh mengemas meja makan dan di sebelah meja makan tu ada makhluk berwarna putih, kuning, dan merah. Warnana putihla dan mcm ada warna merah dan kuning sedikit pada makhluk tu. Saya tak tengok sngt pada makhluk tu sbb saya mestila tngh takut sngt jd saya cuba pandang tmpt lain tp susah sbb saya tak boleh bergerak. Makhluk tu tenung je pd saya dan akhirnya saya terbangun dan ternampak mak saya masih kemas meja mkn. Oleh itu, saya tahu yg saya betul2 nampak makhluk tu bukannya mimpi. Jd saya nak tanya pendapat anda. Btw diharap balas secepat mungkin sbb saya mungkin terlupa saya ada komen kat blog ni. Hahahahaha. Thank you:)

    BalasPadam
  28. Wa alaikum salam wbkth Asmiza...

    1. Kena tindih dan selalu mimpi buruk itu tanda ada jin yang
    mengekori atau mendampingi sudah lama...dan kita boleh
    katakan ianya jin saka...tikam dan bunuh itu tandanya jin
    itu adalah jin ilmu seseorang yang terdahulu yang mungkin
    masih ada atau sudah meninggal kerana itu jin tersebut
    cari orang lain untuk didampingi.

    Yang Asmira nampak itu memang jin dan bukan mimpi atau
    khayalan...tak dapat gerak itu tandanya jin itu dah
    kunci tubuh Asmira.

    Boleh juga tanya maka samada ia ada amal sesuatu amalan
    khusus atau mentimpan sesuatu berupa tangkal barang antik
    atau barang dari seseorang yang sudah maninggal dunia.

    Tak ada apa-apa cuma tanya saja kalau ada 'perkara yang
    menarik' yang berkemungkinan ada kaitan dengan jin
    tersebut,

    Sebaiknya Asmira juga perlu rawatan dan amalan untuk me-
    misahkan jin tersebut...bangun jam 3 pagi samada ada jin
    datang atau dalam bilik ketika itu...atau malaikat
    bangunkan agar dapat solat sunat Tahajjud...wallohu
    a'lam.

    Tapi apa juga yang Asmiza alami atau nampak adalah jin
    semata-mata...kalau kena tindih atau kena kunci tak
    perlu lawan dengan tubuh...tenang saja yang penting
    zikir berterusan dalam hati sahaja kalimah Laa ilaaha
    illallooh...samapi terlepas...jin akan kepanasan
    dengan zikir ini Insha Allah.

    Harapnya Asmiza masih ingat komen ini ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih ya 😂 hahaha baiklah, saya akan amalkan petua ustaz :)

      Padam
    2. Oh ya, btw knp jin atau hantu tu menindih seseorang? Apa niat dia? Mak saya ckp sbb nak org tu mati :3.hurmm jd kenapa ye ustaz? Hehehe

      Padam
    3. Mungkin ya mungkin hanya nak ganggu niatnya asmiza...tapi hidup mati kita di tangan Allah bukan jin...malah hidup mati jin itu juga di tangan
      Allah...Wallohu a'lam

      Padam