Khamis, 17 Disember 2009

DUNIA MISTERI...Serangan Jin Sihir.

awal pagi...
Seorang rakan meminta tolong.
Ketika mencapai sebiji gelas kaca digerainya ,
tiba-tiba gelas itu meletup dan berkecai .

Masih ragu-ragu...
dia mencapai sebiji gelas lagi ,
...baru menyentuh tangkainya saja...gelas itu
juga meletup dan berkecai...

Kali ini serpihan kaca yang melayang mengenai
ibujari tangan kirinya...darah memancut...
Rakan itu membungkus luka ibujarinya dengan
kertas tisu...

Ketika sampai...
saya dapati serpihan kaca dan darah di merata
lantai dapur gerainya...
...bau hamis darah memenuhi ruang...

Air yang dibacakan Fatihah dn Ayat kursi
saya percik ke penjuru-penjuru bilik dapur...

Ketika rakan itu mencapai sebiji gelas kaca...
...tiada lagi perkara ganjil berlaku...

Tapi...
di luar sana...di bawah sinar mentari pagi...
Satu bayangan hitam tinggi berlegar-legar...
...nampaknya jin itu belum berpuas hati...

Tiba-tiba rakan itu mengaduh...
dia merasa dua tusukan pisau serentak di-
belakangnya...

Ia mula menjadi lemah...mujur
dia sempat duduk dikerusi berhampiran
meja...
kalau tidak sudah tentu ia tersungkur
ke lantai...

Dalam keadaan menelengkup di meja...
rakan itu sempat beri amaran...jin itu
akan menyerang saya...

Saya tak kisah...
saya lekapkan dua tapak tangan ke-
belakangnya...untuk menarik keluar
bisa tikaman sihir tadi...

Tiba-tiba nafasnya menjadi berat dan
besar seperti nafas lembu kepenatan...

Rupanya jin itu menyelinap masuk
melalui luka tikaman sihir...dan mula
merasuknya...

Saya bacakan fatihah , Ayat Kursi dan
3 Qul...
Sebaliknya rakan itu mula menggeram.
(seperti bunyi anjing yang sedang marah)

Sebagai orang yang kurang
berpengalaman...dan jadi 'bidan terjun'
pagi itu...
bermacam perasaan datang...

Rasa nak tentang habis-habisan pun ada...
...rasa nak cabut lari menyelamatkan diri
sendiri pun ada...

Memang 'agak seram' juga kalau kita dah
tau akan menjadi sasaran serangan jin...
...jin sihir pula tu...

Tapi saya buat keputusan tak akan
mengalah begitu saja...

sementara rakan itu sudah kerasukan
sepenuhnya...

Dia cuba menggerakkan tubuh...tapi
semua sendinya telah dapat saya kunci
dengan ayat-ayat tadi...

Dia tak sanggup bangun walau se inci
pun dari kerusi...

Tapi jin ini ada 'teknik' lain...
semua kekutannya ditumpukan pada
lengan kanan...
dengan susah payah akhirnya dia dapat
mengangkat tangannya...

Dan tapak tangannya mula dihadapkan
betul-betul ke arah muka saya...

Ketika ini...rakan itu dapat merasakan
pusaran angin kuat ( aura )pada tapak
tangannya...
dan tinggal nak di 'tembak'kan saja...

Kebetulan saya baru habis membacakan
Ayat-Ayat sihir...iaitu ayat-ayat qur'an
yang mengisahkan tentang Nabi Musa AS
menentang tukang sihir Raja Fir'aun...

Dan bila saya tepukkan ke bahu
kanannya...serta merta tangan itu jatuh
terkulai...

Jin itu juga tak dapat bertahan lagi dan
lari keluar...

Tak sampai 10 minit...rakan itu pulih
hampir sepenuhnya...

ketika di rasuk tadi...dia dapat merasakan
jin itu mengalami luka parah pada bahagian
kanan belakangnya...

Tapi nampaknya serangan itu belum tamat
lagi...atau mungkin masa itu saya memang
dah 'cedera '...
cuma bisanya belum lagi terasa...

Masuk Waktu Maghrib...
saya mula rasa sakit pada belakang bahu...
rasanya seperti bekas tikaman benda
tajam...

Ketika tidur malam...
bisanya naik...bertambah sakit...
badan rasa demam panas dan lemas...
kepala pula rasa pening dan berat...

Tak dapat tidur sepanjang malam...
saya asyik berpindah kedudukan tidur...

Sampai Subuh...
tinggal sakit bekas tikaman yang terasa...
...hinggalah matahari tegak di atas kepala
barulah sakit itu hilang sepenuhnya...

Alhamdulillah...

Pagi ini serangan itu datang lagi...
tapi dah cukup lemah...rakan itu dapat
mengatasinya sendiri...

Nota :

1.Kadang-kadang bila jin menyerang...
serangan pertama itu sangat penting...
kerana kalau kena tempat dan masanya...

...orang yang diserang itu mungkin
tumbang...atau patah semangat...

Ertinya kalau belum tewas pun...
sekurang-kurangnya seseorang itu patah
...atau lemah semangat...
dan menganggap jin itu hebat...

Maka ini akan memberi kelebihan besar
kepada jin yang menyerang...

Ingat satu perkara...
kalau anda menganggap jin itu hebat atau
kuat...
...maka aura anggapan anda itu akan
menambahkan kekuatannya dalam
menghadapi atau menyerang anda .

Iaitu jin itu menumpang dan mendapat
tenaga dari kekuatan aura anda sendiri...

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan