Ahad, 9 Mei 2010

DUNIA MISTERI : Manzil vs Jin Kebal...

Ketika hari pertama mula mengamalkan Ayat Manzil
saya mulakan pada waktu Subuh...kemudian selepas
Solat Maghrib...

Ketika masuk waktu Isya'...seluruh tubuh mula rasa
panas membahang...dan berterusan hingga ke sepan-
jang malam...

Saya membasahkan kain dan sapu pada badan sambil
menghadap kipas...baru rasa lega sedikit...tapi hanya
untuk beberapa minit sebelum terasa membahang se-
mula...

Sia-sia saja usaha saya...malah kalau pergi mandi pun
sejuknya semasa disiram air saja...sebelum panas itu
terasa membahang dari dalam tubuh...

Sepanjang malam..badan terus merasa panas...dan
hanya hilang pada waktu Subuh...

Begitulah keadaannya selama hampir sebulan...masuk
saja Waktu Maghrib...tubuh mula rasa panas memba-
hang...dan selama itu saya terus mengamalkan Ayat
Manzil...selepas Solat subuh dan Maghrib...

Akhirnya panas itu hilang begitu saja...dan ketika itu
pun saya masih tak faham punca tubuh rasa panas...

SEBENARNYA...saya pernah membeli talipinggang
kebal dari seorang penjual keris dari Tanah Seberang.

Bertahun-tahun saya menyimpannya dalam bilik...
saya tak pernah yakin 'khasiatnya'...hanya untuk suka-
suka...lagi pun hadiahnya cuma rm88...cara terimanya
pula dengan doa yang halal...

Bila saya tinggalkan bilik dalam keadaan berkunci...
setiap tengah malam...ahli kelurga bilik sebelah men-
dengar macam-macam bunyi didalamnya...iaitu seperti
suara orang bercakap...berjalan dan memindahkan
barang-barang...

Ia adalah aktiviti dari jin tangkal kebal...dan selama itu
rupanya ia juga mula meresap masuk ke dalam tubuh...
kerana itu tubuh rasa panas membahang...apabila angin
bisanya mula terbakar dan terhakis...oleh amalan mem-
baca Ayat Manzil...dengan izin Allah...

Sebelum saya membuang tangkal itu kedalam sungai
Liwagu...saya membukanya...dan mendapati tulisan
yang dulu pernah di dakwa oleh penjualnya sebagai
Ayat-Ayat Qur'an..hanyalah huruf-huruf asing yang
berbentuk seperti cacing-cacing...

Dan untuk waktu Asar hari itu dan hari esoknya...saya
mengesan serangan...dan ikut rasa hati...ia adalah ser-
angan jin tangkal yang nak membalas dendam kerana
dibuang setelah lama 'dijaga'...yang dahlah tak ada fae-
dah...nak makan tuan pula tu...

Wallohu a'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan