Jumaat, 6 April 2012

JIN BARAH OTAK ?

Mengenali  ustazah  yang dikasihi sejak saya mula masuk sekolah
...saya  pasti  ustazah tak pernah ada masalah atau penyakit pada
bahagian kepalanya...

...namun  sejak  beberapa  bulan setelah  menantunya meninggal
dunia  kerana  barah  otak.....tiba-tiba  ustazah mengalami  sakit
kepala  yang  akhirnya disahkan oleh pemeriksaan hospital seba-
gai barah otak...

Setelah  beberapa  lama  menderita  sakit......usatazah  meninggal
dunia di hospital pada waktu malam setelah sehari ditahan kerana
mengalami sakit kepala...

Ia mengingatkan..saya pernah merawat jarak jauh pada seseorang
yang dikatakan sakit barah otak dan sudah lama ditahan di hospital.

Pada malam kedua..tiba-tiba salah seorang ahli keluarga mengalami
sakit kepala yang agak luarbiasa sakitnya..dan ia yang tak mengeta-
hui saya sedang merawat seseorang secara jarak jauh terlintas pada
fikirannya...ia mengalami sakit barah otak...

Ianya seperti serangan balas...dan saya diam-diam pasti...ia bukan
sakit biasa...dan merawatnya dengan rukyah berserta pernafasan...

Dengan izin Tuhan...pada hari ketiga barulah ia sembuh sepenuhnya.

Saya  terfikir satu perkara....pastinya barah otak pesakit  itu  bukan
sakit biasa..kerana itu ada serangan balas..dan walaupun sudah lama
ditahan di hospital...ternyata kesihatannya terus merosot...

Bukan hanya serangan balas....tapi keadaan tersebut menunjukkan..
bahawa tak mustahil...suatu masa kelak barah itu akan berpindah
kepada orag lain...

Ini salah satu sebabnya kita perlu ada amalan pendinding diri kerana
tidak hanya sihir...atau gangguan dari luar...tapi juga kita mungkin
mewrisi penyakit dari sebab perpindahan jin dari badan ke badan...

Pada seorang rakan ada tandanya jin barah jirannya itu cuba berpin-
dah kepadanya setelah jirannya tersebut meninggal dunia...

Dan lebih baik..kalau kita menyediakan diri untuk menjadi perawat
kepada kalangan keluarga sendiri...

Wallohu a'lam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan