Isnin, 12 Julai 2010

AMALAN TIGA FATIHAH SENAFAS...

Caranya...

1.Baca Bismilah...

2.Tarik nafas sambil berzikir dalam hati
iaitu apa saja zikir seperti Allah...
Allah...Atau Subhaanalloh...Atau Allohu
Akbar seberapa kali saja...

3.Tahan nafas...

4.Baca Fatihah tiga kali dalam hati...

5.Lepas nafas melalui hidung sambil ber-
zikir dalam hati...

Ia adalah suatu doa dan petua...dan di-
katakan...jin akan nampak tubuh anda itu
setinggi gunung atau awan...

Maka ia akan mencegah serangan...
Insya Allah.

Dan seorang perawat terkenal dikawasan
Kota Kinabalu mengajarkan petua ini...

Iaitu...kalau anda nampak jelmaan jin...
tak kira apa pun bentuknya...jangan terus
ditegur...

...tapi baca Tiga Fatihah Senafas barulah
anda menegur atau bertakbir mengejutkannya.

Iaitu lepas nafas anda sekali gus dengan
jeritan takbir sebaik saja selesai membaca
fatihah...

Maka Insya Allah...bukan jin itu saja...
malah keluarga dan keturunannya akan kecut
sebaik saja ternampak anda pada bila-bila
masa jua...

Wallohu a'lam.

30 ulasan:

  1. Salam Tuan,

    jika di baca untuk amalan harian pun boleh kan.. bukan time nampak makhluk tu je... sebab makhluk tu pun hari-hari nampak kita..macamana?

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam saudara musafir...

    Benar...sebaiknya jadi amalan harian....
    sekurang-kurangnya sekali...contohnya
    setiap malam...atau boleh lebih dan
    bila-bila masa sahaja...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. salam, mohon dijadikan rujukan dan amalan.

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam Dr Lee...

    Insya Allah..silakan...dan boleh di-
    panjangkan kepada sesiapa semoga ber-
    manafaat dunia akhirat...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Selepas mengamalkannya saya dapat rasa suatu energi kuat dalam tubuh saya. Waalahwualam.

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum saudara Junied,

    kalau nak baca fatihah ni macam mana?
    kalau nak ikut tajwidnya, macam sukar je nak baca tiga kali senafas?

    mohon pencerahan

    BalasPadam
  7. Wa alaikum salam XX...

    Maksudnya baca 3 kali itu dalam hati
    sahaja...iaitu semasa menahan nafas
    dan kalau boleh jangan gerak lidah.

    Kalau dengan lidah...sekali Fatihah
    itu masanya mungkin sama dengan 3
    kali Fatihah dalam hati...

    Maka masanya taklah sepanjang mana.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. Salam belang tarung...

    Insya Allah...silakan...

    Semoga bermanafaat...

    BalasPadam
  9. ...Alhamdulillah saudara...silakan...
    semoga bermanafaat dengan izin
    Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  10. askum saudara junied...mohon pencerahan cara menghalau jin serigala yang mengganggu anak saya...

    BalasPadam
  11. Wa alaikum salam wbkth hamba Allah...

    Selalu bacakan pagi petang fatihah 1x...Ayat Kursi 11x...
    pada ubun-ubunnya kemudian tiup perlahan-lahan...

    Tambah pula 4 Qul sekali-sekali atau tiga-tiga kali
    tiup juga pada ubun-ubunnya...

    Sentiasa buat pagi petang...dan buatkan airnya guna
    minum...mandi atau sapu badan...dan renjis 4
    penjuru bilik....

    Sebaiknya kalau dapat minta rawat...dan 'scan' ibu
    bapanya kalau-kalau jin itu datang dari salah seorang-
    nya...kalau ada maka minta rawat juga...secara
    berterusan...atau ada punca lain seperti dari alat
    atau tangkal...atau berkaitan sesuatu tempat dan
    elakkan terutama tidur malam...

    Kalau mampu amal Ayat Manzil maka amal dan buat
    air serta guna rukyah setiap hari...

    Maaf kerana agak lambat saya balas mesej ini...ke-
    betulan masa saya agak terhad dalam beberapa
    hari ini...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. salam tuan, saya mohon izin untuk mengamalkan apa yang tuan berikan diatas..

    BalasPadam
  13. Wa alaikum salam wbkth tuan...

    Alhamdulillah..silakan mudah-mudahan ber-
    manafaat dengan izin Allah...

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum tuan.....

    Tahan nafas dan lepas melalui hidung...
    Mohon pencerahan.....kalau lepas ikut mulut...ok tak?

    Terima kaseh tuan

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salak wbkth z pari...

    Semuanya pun boleh tapi kesannya ber-
    beza...

    Lepas nafas ikut hidung tapi kita bayang-
    kan nafas itu dari dalam hidung masuk
    ke dada...bukan keluar hidung...

    Pengumpulan aura boleh kita buat me-
    lalui .pergerakan perhatian kita ke dalam
    badan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum tuan.....

    Maknanye masa kite tahan nafas tu sambil zikir...kite bayangkan oksigen meresap seluruh tubuh yer..sampai ade rase panas ekk....

    Lepas wat tu....badan rase sedap...segar skit...

    Terim kaseh tuan...

    BalasPadam
  17. Wa alaikum salam wbkth z pari...
    ...sama-sama...

    Ia banyak cara...dan cara z pari itu adalah
    salah satu pilihan..dan Alhamdulillah ia
    suatu cara yang sangat baik...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Qabiltu..di izin kan untuk mengamal kan..

      Padam
  18. ...Insha Allah....silakan..semoga bermanafaat
    dengan izin Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Aslmkm sdr junied

    Mohon izin amalkan amalan2/ayat2 di blog ini (ada dah diamalkan)

    BalasPadam
  20. Saya nak tanya sikit. Saya ada gangguan kepala asyik berdenyut je, badan slalu rasa panas. Sblmtu saya kena batuk berkahak berbulan2. Mlm slalu tersadar. Rasa risau/takut. Mengantuk kalau buat keje kat ofis. Kuat lupa. Ada rakan ajak berobat dgn seorg pakcik. Katanya saya ada saka. Dia buatkan air utk minum dan saya disuruh mandi air limau/bunga melur dgn kain kuning sebagai kemban. Lepastu dipotong limau utk apa saya tak tau. Dia minta juga asam/garam dan pengeras $77.70. Dia kata dah buangkan saka tu. Tapi kepala masih denyut jugak. Saya amalkan baca ayat manzil. Ada banyak tindakbalas spt panas, mengantuk, suara serak, selesema, batuk dan muntah2. Yg saya musykilkan ttg perobatan pakcik tu - tak bole berobat dgn perawat lain, tak bole minum/mandi air doa perawat lain. Dia kata dia hanya gunakan zikir2 aje. Tapi dia kata dia bole berhubung dgn para wali. Betulke dia hanya gunakan zikir aje atau ada jin yg menolongnya. Saya nak minum air manzil serba salah. Hanya baca dan buat pagar kat rumah. Maaf panjang pulak jadinya.

    BalasPadam
  21. Lupa nak beritahu masih kecil dulu selalu semput/asma, kulit gatal2. Pernah suatu ketika kalau bulan mengambang slalu tersadar dan tengok bulan sampai pagi. Saya tak tau kenapa

    BalasPadam
  22. Wa alaikum salam wbkth Marlia...Alhamdulillah silakan...semoga bermanafaat
    untuk kita semua dunia akhirat.

    1.Kepala asyik berdenyut tanda ada angin bisa atau penempatan jin padanya
    dan kesan lain kuat mengantuk juga pelupa dan sebagainya.

    2. Tindakbalas batuk muntah tanda angin bisa dalam dada dan perut...dan ia
    tindakbalas positif...dan kesan lain kahak dan selesema berpanjangan...

    3 Panas badan jin dalam proses cuba menguasai badan.

    4.Guna zikir saja dan ada pendamping atau penolong....berhubung para wali
    semuanya itu jin...maka pada hakikatnya ..Marlia minum air sihir...

    Kerana itu tak boleh minta rawat lain...kalau ustaz nanti jinnya terjejas....
    kalau perawat jin maka mungkin mereka akan berperang.

    Sebaiknya minum air Manzil denagn bacaan Manzil sampaikan nafas
    ke air...hentikan rawatan dengan pakcik...biasanya juga mereka tak
    faham sedang berdamping dengan jin...kerana jin sentiasa ada taktik
    tersendiri untuk memperdayakan manusia.

    Kalau gangguan dari kecil maka ia saka...tengok bulan itu kerana ada jin
    dalam badan terutama bahagian kepala atau dada...atau jin itu masih
    di luar duduk menemani kerana jin suka cahaya bulan...terutama kerana
    ia jenis cahaya yang sejuk.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  23. Trima kasih sdr junied beri jawapan yg dpt hilangkan keraguan saya. Saya akan berhenti jumpa pakcik tu dan amalkan/minum air manzil aje. Mudahan dgn izin Allah saya akan sembuh.

    BalasPadam