Isnin, 12 Julai 2010

AMALAN TIGA FATIHAH SENAFAS...

Caranya...

1.Baca Bismilah...

2.Tarik nafas sambil berzikir dalam hati
iaitu apa saja zikir seperti Allah...
Allah...Atau Subhaanalloh...Atau Allohu
Akbar seberapa kali saja...

3.Tahan nafas...

4.Baca Fatihah tiga kali dalam hati...

5.Lepas nafas melalui hidung sambil ber-
zikir dalam hati...

Ia adalah suatu doa dan petua...dan di-
katakan...jin akan nampak tubuh anda itu
setinggi gunung atau awan...

Maka ia akan mencegah serangan...
Insya Allah.

Dan seorang perawat terkenal dikawasan
Kota Kinabalu mengajarkan petua ini...

Iaitu...kalau anda nampak jelmaan jin...
tak kira apa pun bentuknya...jangan terus
ditegur...

...tapi baca Tiga Fatihah Senafas barulah
anda menegur atau bertakbir mengejutkannya.

Iaitu lepas nafas anda sekali gus dengan
jeritan takbir sebaik saja selesai membaca
fatihah...

Maka Insya Allah...bukan jin itu saja...
malah keluarga dan keturunannya akan kecut
sebaik saja ternampak anda pada bila-bila
masa jua...

Wallohu a'lam.

43 ulasan:

  1. Salam Tuan,

    jika di baca untuk amalan harian pun boleh kan.. bukan time nampak makhluk tu je... sebab makhluk tu pun hari-hari nampak kita..macamana?

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam saudara musafir...

    Benar...sebaiknya jadi amalan harian....
    sekurang-kurangnya sekali...contohnya
    setiap malam...atau boleh lebih dan
    bila-bila masa sahaja...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. salam, mohon dijadikan rujukan dan amalan.

    BalasPadam
  4. Wa alaikum salam Dr Lee...

    Insya Allah..silakan...dan boleh di-
    panjangkan kepada sesiapa semoga ber-
    manafaat dunia akhirat...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Selepas mengamalkannya saya dapat rasa suatu energi kuat dalam tubuh saya. Waalahwualam.

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum saudara Junied,

    kalau nak baca fatihah ni macam mana?
    kalau nak ikut tajwidnya, macam sukar je nak baca tiga kali senafas?

    mohon pencerahan

    BalasPadam
  7. Wa alaikum salam XX...

    Maksudnya baca 3 kali itu dalam hati
    sahaja...iaitu semasa menahan nafas
    dan kalau boleh jangan gerak lidah.

    Kalau dengan lidah...sekali Fatihah
    itu masanya mungkin sama dengan 3
    kali Fatihah dalam hati...

    Maka masanya taklah sepanjang mana.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. Salam belang tarung...

    Insya Allah...silakan...

    Semoga bermanafaat...

    BalasPadam
  9. ...Alhamdulillah saudara...silakan...
    semoga bermanafaat dengan izin
    Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  10. askum saudara junied...mohon pencerahan cara menghalau jin serigala yang mengganggu anak saya...

    BalasPadam
  11. Wa alaikum salam wbkth hamba Allah...

    Selalu bacakan pagi petang fatihah 1x...Ayat Kursi 11x...
    pada ubun-ubunnya kemudian tiup perlahan-lahan...

    Tambah pula 4 Qul sekali-sekali atau tiga-tiga kali
    tiup juga pada ubun-ubunnya...

    Sentiasa buat pagi petang...dan buatkan airnya guna
    minum...mandi atau sapu badan...dan renjis 4
    penjuru bilik....

    Sebaiknya kalau dapat minta rawat...dan 'scan' ibu
    bapanya kalau-kalau jin itu datang dari salah seorang-
    nya...kalau ada maka minta rawat juga...secara
    berterusan...atau ada punca lain seperti dari alat
    atau tangkal...atau berkaitan sesuatu tempat dan
    elakkan terutama tidur malam...

    Kalau mampu amal Ayat Manzil maka amal dan buat
    air serta guna rukyah setiap hari...

    Maaf kerana agak lambat saya balas mesej ini...ke-
    betulan masa saya agak terhad dalam beberapa
    hari ini...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. salam tuan, saya mohon izin untuk mengamalkan apa yang tuan berikan diatas..

    BalasPadam
  13. Wa alaikum salam wbkth tuan...

    Alhamdulillah..silakan mudah-mudahan ber-
    manafaat dengan izin Allah...

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum tuan.....

    Tahan nafas dan lepas melalui hidung...
    Mohon pencerahan.....kalau lepas ikut mulut...ok tak?

    Terima kaseh tuan

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salak wbkth z pari...

    Semuanya pun boleh tapi kesannya ber-
    beza...

    Lepas nafas ikut hidung tapi kita bayang-
    kan nafas itu dari dalam hidung masuk
    ke dada...bukan keluar hidung...

    Pengumpulan aura boleh kita buat me-
    lalui .pergerakan perhatian kita ke dalam
    badan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum tuan.....

    Maknanye masa kite tahan nafas tu sambil zikir...kite bayangkan oksigen meresap seluruh tubuh yer..sampai ade rase panas ekk....

    Lepas wat tu....badan rase sedap...segar skit...

    Terim kaseh tuan...

    BalasPadam
  17. Wa alaikum salam wbkth z pari...
    ...sama-sama...

    Ia banyak cara...dan cara z pari itu adalah
    salah satu pilihan..dan Alhamdulillah ia
    suatu cara yang sangat baik...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Qabiltu..di izin kan untuk mengamal kan..

      Padam
  18. ...Insha Allah....silakan..semoga bermanafaat
    dengan izin Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Aslmkm sdr junied

    Mohon izin amalkan amalan2/ayat2 di blog ini (ada dah diamalkan)

    BalasPadam
  20. Saya nak tanya sikit. Saya ada gangguan kepala asyik berdenyut je, badan slalu rasa panas. Sblmtu saya kena batuk berkahak berbulan2. Mlm slalu tersadar. Rasa risau/takut. Mengantuk kalau buat keje kat ofis. Kuat lupa. Ada rakan ajak berobat dgn seorg pakcik. Katanya saya ada saka. Dia buatkan air utk minum dan saya disuruh mandi air limau/bunga melur dgn kain kuning sebagai kemban. Lepastu dipotong limau utk apa saya tak tau. Dia minta juga asam/garam dan pengeras $77.70. Dia kata dah buangkan saka tu. Tapi kepala masih denyut jugak. Saya amalkan baca ayat manzil. Ada banyak tindakbalas spt panas, mengantuk, suara serak, selesema, batuk dan muntah2. Yg saya musykilkan ttg perobatan pakcik tu - tak bole berobat dgn perawat lain, tak bole minum/mandi air doa perawat lain. Dia kata dia hanya gunakan zikir2 aje. Tapi dia kata dia bole berhubung dgn para wali. Betulke dia hanya gunakan zikir aje atau ada jin yg menolongnya. Saya nak minum air manzil serba salah. Hanya baca dan buat pagar kat rumah. Maaf panjang pulak jadinya.

    BalasPadam
  21. Lupa nak beritahu masih kecil dulu selalu semput/asma, kulit gatal2. Pernah suatu ketika kalau bulan mengambang slalu tersadar dan tengok bulan sampai pagi. Saya tak tau kenapa

    BalasPadam
  22. Wa alaikum salam wbkth Marlia...Alhamdulillah silakan...semoga bermanafaat
    untuk kita semua dunia akhirat.

    1.Kepala asyik berdenyut tanda ada angin bisa atau penempatan jin padanya
    dan kesan lain kuat mengantuk juga pelupa dan sebagainya.

    2. Tindakbalas batuk muntah tanda angin bisa dalam dada dan perut...dan ia
    tindakbalas positif...dan kesan lain kahak dan selesema berpanjangan...

    3 Panas badan jin dalam proses cuba menguasai badan.

    4.Guna zikir saja dan ada pendamping atau penolong....berhubung para wali
    semuanya itu jin...maka pada hakikatnya ..Marlia minum air sihir...

    Kerana itu tak boleh minta rawat lain...kalau ustaz nanti jinnya terjejas....
    kalau perawat jin maka mungkin mereka akan berperang.

    Sebaiknya minum air Manzil denagn bacaan Manzil sampaikan nafas
    ke air...hentikan rawatan dengan pakcik...biasanya juga mereka tak
    faham sedang berdamping dengan jin...kerana jin sentiasa ada taktik
    tersendiri untuk memperdayakan manusia.

    Kalau gangguan dari kecil maka ia saka...tengok bulan itu kerana ada jin
    dalam badan terutama bahagian kepala atau dada...atau jin itu masih
    di luar duduk menemani kerana jin suka cahaya bulan...terutama kerana
    ia jenis cahaya yang sejuk.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  23. Trima kasih sdr junied beri jawapan yg dpt hilangkan keraguan saya. Saya akan berhenti jumpa pakcik tu dan amalkan/minum air manzil aje. Mudahan dgn izin Allah saya akan sembuh.

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum sdr Junied. Alhamdulillah semenjak saya amalkan ayat manzil banyak tanda2 gangguan berkurang. Tapi beberapa minggu yg lalu saya bermimpi ada saudara sebelah emak (muka tak jelas) beri saya bayi sekecil tapak tangan. Saya terima bayi itu. Kemudian saya terjaga. Selepas bermimpi tu, tanda2 gangguan bermula lagi. Spt badan rasa panas/berpeluh walaupun di tmpt hawa dingin, selalu sendawa bila2 masa, menguap/tertidur ktk baca quran/ayat manzil, mata berair/pedih ktk solat. Saya selalu rasa ngantuk di tmpt kerja. Selalu tertidur di depan komputer.

    BalasPadam
  25. 3 malam berturut2 di dinding bilik saya di tmpt yg sama ada seekor cicak tak bergerak langsung. Saya biarkan aje. Biasanya saya akan cuba bunuh cicak kalau ternampak tapi kali ni saya mcm malas nak buat apa2. Minggu lalu saya bermimpi ada saudara sebelah emak juga (mukanya tak ingat) mendokong bayi cantik. Saya geramkan bayi tu lalu hulurkan tangan nak dokong bayi itu. Tiba2 bayi tu kata "tak mau". Berlaku 3 kali. Saya panggil suami saya suruh dia tengok bayi ni yg boleh berkata2 dan tak mau saya dokong dia. Bila suami saya dtg, bayi tu diam aje. Lepastu saya terjaga. Dulu saya rasa tak perrnah mimpi bayi. Saya rasa mimpi saya tu ganjil.

    BalasPadam
  26. Wa alaikum salam wbkth puan...Alhamdulillah...

    1. bayi itu adalah jin yang menyamar dan terima bererti kita terima jin itu datang
    atau emnumpang dalam badan kita...sebaiknya dicampakkan saja atau kalau
    tak sampai hati baca Ayat Kursi dan tiup padanya...

    ...tapi mungkin jin itu tak tahan panas dengan puan maka ia sendiri lari...gejala
    yang puan rasa itu adalah gejala gangguan jin...atau jin yang cuba masuk
    dan bertahan dalam badan....

    Cicak itu boleh bunuh atau baca Ayat kursi dan tiup niat hancurkan jika ianya
    jin yang cuba menzalimi...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  27. Terima kasih atas penjelasan sdr Junied. Akan saya teruskan amalan ayat manzil dan surah al mulk. Semenjak beberapa bulan ni flat saya spt ada org bertukang besi di tingkat atas. Selalu terdengar bunyi besi jatuh atau berguling tak kira mlm atau siang tapi lebih kerap waktu mlm. Biasanya di ruang tamu. Pernah sekali berlaku di bilik saya betul2 di atas kepala saya. Tapi saya tak rasa ini kerja jiran atas.

    BalasPadam
  28. Alhamdulillah...sama-sama...gejala begitu biasanya permainan jin yang tinggal se-
    rumah dengan manusia....buat amalan dan jangan ada rasa kagum atau takut
    dengan jin-jin tersebut...kata dalam hati niat cakap pada jin-jin tersebut...jangan
    ganggu tempat kami...kamu juga makhluk Allah seperti kami juga dan kamu tidak
    berkuasa...dan kami ada Allah sebagai pelindung kemu tidak ada apa-apa...
    kemudian baca Ayat Kursi niat minta jauh dan perlindungan Tuhan dari gangguan
    tersebut...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  29. Terima kasih atas jawapan sdr Junied. Akan saya lakukan spt yg diajar sdr. Tentang mimpi pula saya tak tau yg kita boleh kawal/arah mimpi spt baca surah. Saya ingat mimpi spt menonton video.

    BalasPadam
  30. Alhamdulillah...sama-sama...kita akan tahu apabila dalam mimpi itu kita dapat
    berfikir hampir-hampir seperti mana dalam keadaan sedar....

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  31. Asslm tuan, mcmmana nk keluarkan jin dari badan orang kena gangguan

    BalasPadam
  32. Wa alaikum wbkth Unknown...

    Macam-macam cara...bergantung juga kepada setakat mana jin itu menguasai
    tubuh manusia...dan lain-lain...ilmu...pengalaman dan ketahanan...kita juga
    jin yang berkaitan...

    ...maka ada yang keluar setakat dibacakan rukyah ringkasatau rukyah
    panjang......minum air doa...kita tepuk dan buang...tolak...tarik....pukul dan sebagainya...juga bergantung pada cara mana yang kita latih atau mahir...
    kerana kita akan 'paling kuat' pada cara mana yang kita biasakan....ter-
    masuk berdialog...ma'rifat...tiup...sedut dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  33. Wa alaikum wbkth Unknown...

    Macam-macam cara...bergantung juga kepada setakat mana jin itu menguasai
    tubuh manusia...dan lain-lain...ilmu...pengalaman dan ketahanan...kita juga
    jin yang berkaitan...

    ...maka ada yang keluar setakat dibacakan rukyah ringkasatau rukyah
    panjang......minum air doa...kita tepuk dan buang...tolak...tarik....pukul dan sebagainya...juga bergantung pada cara mana yang kita latih atau mahir...
    kerana kita akan 'paling kuat' pada cara mana yang kita biasakan....ter-
    masuk berdialog...ma'rifat...tiup...sedut dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  34. Terimakasih atas share Dan diamalkan.

    BalasPadam
  35. Alhamdulillah...sama-sama Ayah Spoket....Insha Allah silakan
    semoga ada kebaikannya dunia akhirat untuk kita semua...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  36. assalamualaikum saudara junied.
    saya ada seorang kawan yang sakit sudah hampir 20 tahun..sudah merata usaha pergiberubat tapi tk sembuh juga..kawan saya ni sakitnya ialah tangan sebelah kirinya seolah-olah terkena strok..dia syak ada gangguan makhluk lain..sebelum dia jatuh sakit dia bermimpi dikejar anjing hitam,kerana takut digigit anjing tersebuat, dia lari dan terjun kedalam lubang gelap.. yang keduanya dia mimpi seoang lelakiyang berpakain putih mundar-mandir di hadapan pintu rumahnya..bermuala dari saat itu sakitnya semakin teruk,terpaksa berhenti kerja..sekarang ini menghadapi masalah yang lebih teruk iaitu dihalau oleh isteri kerana sudah tak mampu nak bagi nafkah zahir dan batin..anak2 beliau juga seakan-akan membencinya..saya sangat kasihankan beliau..apa yang perlu dia lakukan..mohon pencerahan dari saudara junied.terima kasih..mohon untuk beramal dengan amalan 3 alfatihah dalam satu nafas

    BalasPadam