Isnin, 12 Julai 2010

DUNIA MISTERI...Ayat-Ayat 'Pemanas Rumah'...

Satu petang di rumah seorang saudara...

Jemputan dah sampai...tapi dah setengah
jam berlalu...Ustaz yang dijemput untuk
membaca doa selamat belum juga tiba...

Jam menunjukkan hampir jam lima petang...
maka dengan berat hati...terpaksa saya jadi
'tukang baca doa terjun'...

Nak menolak...tapi rakan-rakan lain...semua-
nya mengelak...(kalau saya pun asyik nak
menolak...bila lagi nak makan nasi...)

Bukannya apa...rasanya tak layak...biar ustaz
yang baca doa...baru berkat...

Saya terpaksa mengalah...dan buat sekedar mana
tahu saja...

Tapi saya tambah sikit...mudah-mudahan doa pun
jadi berkat...iaitu...selepas fatihah...Alif
Lam Mim...Ayat Kursi...2 ayat sesudah Ayat Kursi
...lillahi maa fissamaawaati...hingga akhir
Al Baqoroh.

Sebelum Doa...Saya baca Ayat 1 hingga 6 Suroh
Al Hadid...
kemudian...Auuzubillaa hissamii el Aliimi minash
syaitoonirrojiim...3x...
Dan Ayat Lau Anzalna sekali...

Sebaik saja selesai doa...beberapa orang rakan
serta merta keluar ke kaki lima...

Sambil menunggu makanan dihidang...saya turut
ambil angin di luar...

Seorang rakan berkata..."entah ilmu apa dorang
pakai ni...panas betul dalam rumah..."

Rupanya rakan-rakan ini kepanasan...dan adik
saya yang lebih berpengalaman juga ada di sana
beritahu "bukan ilmu...tapi tu yang baca tadi..."
sambil menjuih bibir ke arah saya...

La...mana la saya tahu begitu panas...
(biasanya...orang yang kepanasan itu ada
gangguan dalam...dan jin akan lebih kepanasan).

Wallohu a'lam

1.Susunan ayat saya ambil daripada sebuah buku
(lupa nama bukunya)...tapi ada di sebutkan
bahawa seorang tua telah bermimpi jumpa Rasulullah
SAW yang mengajarkan ia susunan ini untuk rawatan
penyakit yang sudah sekian lam dideritainya...

Dan saya amalkan sekurang-kurangnya sebagai amalan
dari Asar ke Asar...

20 ulasan:

  1. Salam Tuan,

    Berkenaan dengan ayat-ayat pemanas...

    Adakah ayat al-quran menyebabkan jadi panas sedangkan ia adaalah syifa' untuk mukmin...

    ada sesetengah orang kata... tak boleh amal ni..nanti jadi panas..... adakah wujud ayat ayat yang dapat mengimbangi ayat2 lain...??

    ayat ni kuat (panas)...penyejuk dengan ayat ini....adakh wujud macam ni??

    kalau zikir tu... tak boleh zikir kalimah laailahaillallah sahaja...kena diringi selawat...

    satu lagi pertanyaan... pernah dengar dari radio... ustazah tu kata...setiap huruf al quran ada khadam dia??? apakah yg di maksudkan dengan khadam?? malaikat ke??

    sekian dulu...

    minta pencerahan....tuan...

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam saudara musafir...

    Biasanya istilah ayat-ayat panas itu merujuk kepada dua perkara...

    1.Ayat-ayat sihir...

    Iaitu ayat atau mentera sihir yang menyebab-
    kan kita didampingi jin...

    Jin itu dari api..maka sifatnya panas...samada
    bermaksud manusia yang mendampinginya kepanasan atau mengalami berbagai gejala negatif seperti penyakit...gangguan dan sebagainya...

    2.Ayat-ayat Qur'an panas...

    Iaitu panas untuk jin...tapi lembut dan serasi
    untuk manusia.

    Kalau seseorang itu kepanasan...atau jatuh sakit kerana mengamalkannya...bererti ada jin
    atau...ada angin bisa jin dalam badannya.

    Adapun zikir Kalimah Tauhid itu panas untuk jin...maka kalau seseorang yang ada jin atau bisa jin dalam badannya...boleh jadi kepanasan
    kerana mengamalkannya...maka Salawat akan mengurangkan panas atau sakit (jika ada) apabila membacanya.

    Tapi kalau seseorang itu tak ada jin...atau tak ada angin bisa jin dalam badan...maka bacalah seberapa banyak..tanpa Salawat pun tak akan ada panas atau sakitnya...
    (tapi salawat jangan ditinggal kerana ada berkatnya dalam apa jua amalan)....

    Contoh lain...seseorang merasa api menyala dalam perutnya sebaik saja meminum Air Manzil...maka air yang dibacakan Salawat 7 atau 11 kali...diberi diminum...akan memadam dan menyejukkannya...

    Khadam itu penjaga huruf atau ayat-ayat Qur'an
    dan itu saja saya tahu...dan apa bendanya...mungkin Ustazah itu tahu...atau saudara musafir boleh bertanya pada orang yang lebih tahu...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. Jazakallahu khair..

    Soalan lain:

    1)Memasang MP3 ruqyah yang di download dari website bagus tak..setiap malam pasang di rumah dan dengar...

    2)Membeli makanan di kedai, kadang2 kita tak tahu ehwal pekedai itu sama ada dia menggunakan pelaris atau tidak. Jika pekedai menggunakan pelaris jin...maka...makanan yang kita makan tu ada jin ke?? ada kemungkinan masuk dalam badan kita??

    3) Tanda tompok biru kehijauan pada badan yang biasa berlaku kepada wanita. biasa berlaku kepada mak saya. Selalunya mak saya pergi jumpa seorang perempuan (warga emas la) untuk buat limau dan air...(pada hemat saya bukan perawat islam).. tapi sekrang ni dah lama dia tak pi ke sana.. baru2 ni dia ada mimpi seekor ular hitam dan limau yg bertaburan.
    Adakh ular hitam itu..jelmaan jin dlm mimpi mak saya???

    sekian dulu...mohon pencerahan tuan...

    BalasPadam
  4. Saudara musafir...

    1.Sangat bagus...dan kalau dapat di pasang sampai Subuh...lagi bagus.(Antara Suroh utama jika ada gangguan dalam rumah ialah Al baqoroh...Al Mulk...Al Jin...dan sebagainya).

    Juga Ayat Manzil yang berulang-ulang sampai Subuh...antara khasiatnya untuk membersihkan rumah jika terdapat gangguan (setakat mana izin Allah).

    2.Wallohu a'lam...pelaris guna jin ini mungkin banyak caranya...tapi antara yang paling biasa ada tiga...

    a.Kedai di pasang tangkal pelaris...

    b.Tuan kedai mengamalkan ilmu pelaris...

    c.'Bahan pelaris' dicampur ke dalam minuman atau makanan...

    Pada a dan b...biasanya jin akan memanggil atau menarik pelanggan masuk kedai...kemudian akan mengotorkan makanan atau minuman yang terhidang dengan bahan buangan mereka (najis).

    Dari segi rohani...bahan buangan itu adalah racun atau bisa...dan akan memudahkan jin itu
    memanggil pelanggan tersebut supaya datang lagi ke sana...samada dipanggil apabila ia lalu atau dipanggil dari jarak jauh...

    Pada c...makanan dan minuman itu jadi hidangan sihir...dan akan membawa banyak racun atau bisa jin kedalam badan...dan boleh menjadi laluan masuk badan oleh jin berkenaan atau jin lain.

    Kalau dalam badan dah ada jin sedia...maka akan menguatkan lagi pengaruh jin berkenaan
    ke atas badan manusia tadi...(tambah penyakit).

    Kesimpulannya...mana-mana saja boleh jadi...samada jin pelaris...atau jin lain...
    masuk badan...atau setakat jadi 'alat hubungan' jin kepada pelanggan tadi...biasanya bergantung kepada kuat atau lemahnya amalan pendinding anda.

    3.Ular hitam itu besar kemungkinan
    nya adalah jelmaan jin kedalam mimpi....boleh jadi jin sihir...tapi lebih besar kemungkinannya adalah jin yang dah lama duduk dalam badan (saka).

    Kalau air bukan perawat Islam maka ia adalah air sihir dan membuka laluan jin masuk kedalam badan...maka tidak pula mustahil ia jin dari perawat...Wallohu a'lam.

    Dalam banyak kes...orang yang ada gangguan sihir itu...ada jin saka pada sebelumnya lagi.
    maka kadang-kadang dalam tubuh seseorang itu terkumpul antara jin saka dan jin sihir.

    Mungkin dalam kes ini ada keadaan terdesak sehingga terpaksa berubat dengan perawat yang
    diragui...

    Tapi ada cara lain...iaitu gunakan air garam
    dan yang paling mudah adalah TM 1...air garam keluaran REVELL...bacakan padanya Ayat Manzil
    dan bawa setiap kali baca Yasin di surau...letak ditengah-tengah atau boleh simpan saja dalam poket...air garam itu semulajadi anti jin.akan bsmbung

    BalasPadam
  5. assalamualaikum admin,
    saya ada amal Al-Fatihah senafas, tadi waktu maghrib..selesai sembahyang saya buat lagi Al-Fatihah 3x senafas..rasa ada benda gerak..kat dalam kulit..boleh bagi pendapat anda tak admin..?

    BalasPadam
  6. Walaikum salam Saudara fahmi...

    Secara umum...kita akan merasa tindakbalas dari amalan ini kalau kita ada 2 perkara dalam badan...iaitu jin..atau angin bisa jin.

    Tindakbalas ini masih di peringkat awal...maka teruskan amalan...kerana kesannya akan semakin nyata...Insya Allah.

    Dan saudara boleh tambah...selepas Al Fatihah 3x senafas...ulang lagi...tapi Al Fatihah 3x itu diganti dengan Ayat Kursi 1x dengan ayat Walaa ya udhuhuu hifzuhumaa wahuwal Aliyyul Aziim dibaca 7 atau kalau boleh 11x.

    Kemudian ulang lagi...Ayat Kursi itu diganti dengan 3 Qul sekali-sekali semasa menahan nafas...

    Dan ulang lagi...3 Qul itu diganti salawat 7 atau lebih baik kalau dapat 11x.

    Dan tutup dengan...Laa Haula Walaa Quwwata illaa billah...3x...hayati bahawa segala kekuatan dan kekuasaan itu adalah milik Allah semata-mata...amalan kita tak berkuasa...diri kita tak berkuasa dan jin itu juga tak berkuasa...kita hanya berusaha...segala urusan itu kita serahkan kepada Allah.(Insya Allah saya akan beritahu kelak satu cara penutup lain juga kaedah lain menggunakan pernafasan dengan lebih lengkap).

    Dan penting juga...kalau boleh...apabila saudara mula menarik nafas...maka tutup mata...hinggalah selesai melepaskan nafas...
    kerana ada kelebihannya...

    Kemudian sambungan dari air garam...jika sudah dibuat pengisian..maka ia bukan hanya air garam semata-mata...tapi air penawar berbisa kepada bangsa jin....pantangnya jangan dilangkah atau didekatkan dengan bunyi-bunyi yang sia-sia seperti muzik haram atau percakapan-percakapan kosong.

    Cara minum memadai dititik 3 ke setiap segelas air yang diminum...yang penting biar ia jadi amalan biasa.

    wallohu a'lam.

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum Tuan,
    2 hari lepas sy bermimpi ular berwarna putih yg diatas kepala seakan mahkota,.dlm mimpi tersebut ular bergerak perlahan saja dan dtg ke arah sy saje sedangkan dlm mimpi ada suami sy juga. sy ingin lari tetiba ular putih tersebut bertukar menjadi seekor kucing yg jinak bertompok hitam putih..sy terus terjaga dan ceritakan kpd suami ttg mimpi tersebut. Suami sy bgtau kemungkinan sy ada keturunan yg ada connection sihir or saka..sy keliru. sy tak berapa tahu ttg ni dlm family sy..sy cume nk tau ada maksudkah ular putih tersebut?

    BalasPadam
  9. terima kasih admin...semoga Allah memberkati kamu..

    BalasPadam
  10. Sama-sama...yang baik itu datang dari
    Allah...

    BalasPadam
  11. Wa alaikum salam Puan Yanie...

    Kemungkinan besarnya jin saka...tapi untuk maklumat lebih terperinci...puan bolehlah merujuk kepada berbagai tanda saka pada catitan januari dan mac 2010...

    Dan amalkan Ayat kursi 11 kali atau mana-mana
    amalan lain...dimana kalau seseorang itu merasa sihat..tiba-tiba mengalami sebarang tindakabalas dari amalan -amalan seumpama ini
    maka kemungkinan besar sesseorang itu ada saka...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. Salam Tuan Junied,

    Merujuk catatan Tuan 20 Julai, ternyata benar saya mempunyai saka. Adik beradik saya semua ada. Dtg nya dr tok moyang sbelah ayah..sy telah berjumpa dgn seseorang yg agak lama berkecimpung dlm berubat menggunakan ayat2 Al-Quran, beliau memberitahu saka tersebut sgt garang dan tidak mahu meninggalkan saya. Saya juga telah mengamalkan ayat kursi, doa sulaiman selepas solat. apabila sy berzikir dgn ayat Kursi..belum smpai 20kali..badan saya terasa panas dan bermula dari perut dan naik ke dada..sy ingin tahu, apakah saka tersebut yang bertindak balas? atau pns apakah itu? harap Tuan dapat jelaskan. Terima Kasih.
    Yanie.

    BalasPadam
  13. Wa alaikum salam Puan Yanie...

    Apabila kita membaca sesuatu ayat Qur'an atau doa...dimana-mana saja bahagian yang ada tindakbalas termasuklah rasa panas...menandakan ada angin bisa jin di dalamnya...dan rasa panas itu menunjukkan jin itu terbakar atau kepanasan...(atau angin bisa jin itu terbakar...)

    Dengan kata lain...amalan kita itu berkesan dan mengenai jin pengganggu...teruskan sambil tambah dengan amalan-amalan lain.

    Pada peringkat awal biasanya tindakbalas itu terasa kuat...tapi kalau kita teruskan beramal...biasanya ia akan bertambah kurang...
    dan semakin kurang...menandakan bisanya semakin sedikit...dan jin itu semakin lemah.

    Cuma ada juga keadaannya...kalau jin itu terus melawan...mungkin ada tindakbalas lain dan sila pertimbangkan keperluan rawatan sambil teruskan beramal.

    Ada juga orang yang beramal...kemudian berhenti kerana dah rasa semakin sihat...tiba-tiba mengalami gangguan atau sakit yang lebih berat kerana jin itu masih ada di dalam badannya dan cuba menguasai semula 'kawasan-kawasan yang telah dirampas'.
    maka sangat penting...jaga amalan walaupun kita dah rasa sihat.(sila rujuk BUNUH SAKA...SELESAIKAH MASALAH?...catitan julai 2010).

    Puan Yanie juga boleh merujuk kepada mana-mana amalan yang saya catitkan atau dimana-mana juga...

    Dan Puan boleh amalkan Surah Al Ikhlas 10x setiap selesai Solat Subuh dan Maghrib dengan petuanya...iaitu baca dalam keadaan duduk Tahiyat Akhir...Insya Allah besar pahala juga khasiatnya dalam membentengi diri daripada gangguan jin syaitan.

    Istimewanya juga kalau Puan dapat mengamalkan Ayat Manzil...ia amalan khusus dalam pendinding juga rawatan diri.

    Untuk tambahan...setiap kali Puan membaca sesuatu...sebaik-baiknya bacakan pada sebotol air mineral dan pastikan nafas sampai ke air...guna minum walau hanya satu tutup botol pagi petang (atau bila-bila masa)...sapu muka juga boleh disapu pada semua bahagian yang rasa bertindakbalas
    terutamanya bahagian perut...dada dan sepanjang tulang belakang terutama pada paras pinggang.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  14. Secara umum...kalau ibu atau bapa ada jin saka...maka sangat besar kemungkinannya anak-anak juga ada...atau akan dapat jin saka.

    Kadang-kadang kalau jin saka dari ibu atau bapa tidak dapat bertahan menerima 'serangan' perawat...mungkin jin itu akan memilih anak-anaknya sebagai 'tempat tinggal baru'.

    Maka anak-anak juga perlu di 'scan' dan dirawat jika ternyata ada saka.

    Wallohu a'lam.

    BalasPadam
  15. Salam Tuan Junied,

    Terima kasih di atas nasihat2 Tuan di atas, sekarang sy mengamal ayat 10 asas pertama, wajib selepas solat, ayat pendinding dari saka (keturunan), ayat Kursi sebelum tido, setiap hari berzikir Auzubillahi (1000 kali). Ayah sy noticed yg saya selalu sakit, pucat, sy rs dia tahu perkara ini akak berlaku..tetapi Ayah belum membuka cerita, adik perempuan sy dan abg pun ada..adik perempuan sy dianugerah skill urut sakit urat dan pth..umurnya 22 thn. Dugaan nya lebih besar dr sy kerana pengganggu sentiasa ada..kami sama2 beramal cuma ayat tambahan adik sy lg banyak.
    Terima skali lg Tuan Junied atas nasihat dan cadangan di atas.

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam Puan Yanie.

    ...sama-sama...dan untuk tambahan...bagi orang yang ada saka...kalau boleh amalkan membaca Surah Al Mulk setiap malam...atau kalau sempat...Surah Yasin kemudian Al Mulk.
    Kalau tak sempat juga maka boleh dibaca pada mana-mana masa terluang...

    Tujuan utama adalah kerana Allah dimana Surah Al Mulk ini Insya Allah adalah amalan untuk mencari keredhaan Allah...dan sangat banyak khasiatnya...didunia...Alam kubur (amalan menjauhkan seksa Kubur) dan seterusnya Alam Akhirat (menjadi hujah kepada pembacanya).

    Khasiatnya antara lain sebagai rawatan diri secara tak langsung serta untuk menguatkan jiwa...dan ini sangat penting kerana jin saka bukan hanya menyasarkan fizikal...tapi akan berusaha membuat seseorang itu merasa lemah atau berputus asa dalam menghadapi gangguannya..

    ...dan kalau tak berkesempatan...maka amal Surah Al Fil (Alam tarokai...) satu atau tiga kali setiap kali sebelum membaca 3 Qul...
    Insya Allah menjadi perisai tambahan juga penguat semangat...

    Kemudian Surah Al Kafirun...sekali setiap kali masuk tidur...baca pada mana-mana tempat saja dengan syarat...jangan mengucapkan sesuatu selain Ayat Qur'an atau zikir...atau doa selepas membacanya.Maknanya...kalau dah bercakap...kena baca sekali lagi...terutama kalau amalan ini tidak menyukarkan seseorang...

    Ini adalah petua sebahagian Ulama...sebagai amalan dan doa penghindar mati kafir...
    dan kebetulan jin saka ini biasanya sangat keras dalam usahanya menggelincirkan akidah seseorang...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. salam.

    saya nak tanya. saya dr mental fizikal alhmdlg.. tiada mimpi ..atau pape. smpai lah sy dgr ruqyah.
    bertanya pada sowg kwn nie.. dia ckp mybe ade yg hntr sebagai penjaga diri sy sejak 5 taun yg lalu. cuma sy je yg xsdr. ape yg ptot sy buat?

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth ainy...

    Biasanya yang terbaik jumpa perawat dan
    minta 'scan' juga rawatan...

    ...serta usahakan juga amal pendinding
    diri...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. kepada yg ada saka, rawati dengan cara ruqyah mandiri, guna tangan kanan letakkan di atas perut dan pusingkan tangan arah lawan jam berulang kali, sambil membaca al-fatihah, (apa2 surah yg dihafal spt ayat kursi, yassin 1-12, lau anzalna) dan tiga qol (klu tahu 4qol baca kesemuanya) dan setiap habis surah, tarik tgn kanan itu dari perut ke arah Dada dan terus ke arah mulut, jika ada dirasakan hendak muntah, cuba ulangi sehingga ada sesuatu yg keluar dari mulut, selalunya angin sendawa atau muntah, amalkan selalu, dan mandilah air yg telah diruqyahkan bercampur ekstrak daun bidara yg dilarutkan atau limau purut kerana dua herba ini tidak disukai oleh jin, apa2pun jika dizinkanNya, insyaallah dipermudahkan dan kesembuhan itu hak mutlak Allah, wallahualam

    BalasPadam
  20. Alhamdulillah tuan...

    Saya minta izin untuk diri dan rakan-rakan pembaca lain untuk mengamalkannya atau menyebar pada orang...semoga Tuhan merahmati tuan dan kita semua...
    Amiin...

    Wallohu a'lam
    lain...

    BalasPadam