Khamis, 26 Ogos 2010

DUNIA MISTERI...Harap-Harap Bini Aku Mati...!

Seorang rakan menceritakan...sejak baru beberapa
hari menikah...ia mengalami suatu perasaan aneh...
iaitu...dia harap isterinya cepat mati...supaya
dia boleh kahwin balik dengan perempuan lain...

Perasaan itu berlangsung selama beberapa bulan...
dan dalam masa itu ia seringkali bertengkar dengan
isterinya walau hanya sebab perkara kecil...atau
seperti sebab yang sengaja diada-adakan isterinya.

Kemudian beberapa kali pula dalam masa itu...isteri-
nya menangis...dihadapannya...kerana sangat rindukan
kenalan lelakinya yang lama...

Jadi kalau nak ambil kesempatan...sepatutnya rakan
itu ada alasan nak ceraikan isterinya...sama juga tu
macam mati 'bini'...boleh kahwin balik dengan orang
lain...

yelah!...baru seminggu dua berkahwin...isterinya dah
buat hal...nah terimalah akibatnya!...
almaklum sajalah masih pengantin baru...maka perasaan
cemburu jangan nak kira...besar dari Gunung Kinabalu...
(...agaknya la...)

Tapi ada perkara yang membuat rakan itu masih dapat ber-
sabar...iaitu ada perkara yang dirasanya tak kena...

Sehinggalah pada suatu ketika ia sedang bertengkar dengan
isterinya...tiba-tiba isterinya berkata..."saya tau apa
yang abang fikir...abang harap saya matikan?..supaya abang
boleh kahwin balik!!!".

Tiba-tiba rakan itu terfikir...oh...isteri saya tahu tu
sebab jin itu yang bisikkan dia...
...dan jin itu tahu bisikan hati saya kerana sebenarnya
jin itu yang bisikkan saya sejak dulu supaya harap isteri
saya cepat mati...
dan bukan kerana isteri saya ada kebolehan membaca bisikan
hati orang...

Sejak itu...perasaan aneh yang mengganggu hati rakan tadi
hilang begitu saja...

Maka bisikan hati rakan itu sebenarnya dari bisikan jin
semata-mata...tapi bayangkan kalau rakan itu memperturuti-
nya.


Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan