Rabu, 20 Oktober 2010

...Aku Ingin Membelimu...

Wahai engkau...
sesungguhnya aku seorang kaya raya...
Hartaku melimpah ruah...
Tak habis walau sampai tujuh
keturunanku...

Tapi...
aku kemalangan...keretaku remuk...
kedua kakiku putus...kedua tanganku
hancur...
kedua mataku buta....jantungku cedera...
telingaku sebelah...hilang entah ke-
mana...

Mahukah engkau...?
jualkan kepadaku kedua kakimu...
setiap satu RM10 juta...
maka engkau akan dapat RM20 juta...

Mahukah engkau...?
Jualkan kepadaku kedua tanganmu...
setiap satu Rm7 juta...
maka engkau akan dapat rm14 juta...

Mahukah engkau...?
jualkan kepadaku kedua biji matamu...
setiap satu RM10 juta...
maka engkau akan dapat RM20 juta...

Mahukah engkau...?
jualkan kepadaku jantungmu...
aku sanggup beli dengan harga RM70 juta...

Dan...

Mahukah engkau...?
jualkan kepadaku sebelah telingamu...
aku sanggup beli dengan harga RM5 ribu...

Walaupun engkau bakal tak berkaki...
tak bertangan...buta...dan bergantung
pada jantung tiruan...dan...tinggal
sebelah telinga...

Tapi dengan wang Seratus Dua Puluh Empat
Juta Lima Ribu Ringgit...yang bakal engkau
dapat...
engkau boleh mengupah pembantu...
dan boleh beli seberapa banyak bateri
jantung buatan yang engkau suka....
dan engkau akan hidup mewah...dilayan
seperti Raja seumur hidupmu...

Mahukah engkau menjualkannya kepadaku?

Atau...

Baru saat ini engkau sedar...bahawa...
baru kedua belah kaki...kedua tangan...
kedua biji matamu...jantung dan sebelah
telingamu itu saja...
lebih mahal daripada sekadar wang Seratus
Dua Puluh Empat Juta Ringgit...?

Pernahkah engkau bersyukur kepada Tuhanmu?

Wallohu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan