Selasa, 5 Oktober 2010

..DIA ADA PENDAMPING...?

Saya sebenarnya tak suka dengan apa yang akan saya
nyatakan dibawah ini...kerana walaupun pada sebaha-
gian orang ia cuma maklumat biasa sahaja...

...namun pasti dengan sedikit 'salah laku' sahaja
ia akan menimbulkan berbagai fitnah dan tuduhan...
sangka buruk...malah mungkin perasaan takut...benci
atau bermusuh di kalangan keluarga...rakan...jiran
malah dengan orang yang tak di kenali...

Maka sangat penting...saya harap anda mengambil
perhatian...bahawa kita tak boleh sesuka hati men-
yangka buruk atau menuduh orang lain mempunyai
jin pendamping...yang mungkin menjerumuskan diri
ke lembah dosa yang berpanjangan ( kerana sentiasa
menyangka buruk terhadap orang lain di sana sini ).

Maklumat ini boleh anda pergunakan dalam satu dua
perkara sebagai langkah berhati-hati...
dan antaranya...

1.Anda berurusan...tidur sebilik atau rakan sekerja
dengan seseorang yang belum anda kenali...dan seba-
gainya...kerana pada segelintir orang...

a.Ia terpengaruh dengan hasutan atau tipudaya jin
pendampingnya...

b.Kadang-kadang jin itu akan menyerang orang lain
tanpa pengetahuan atau kawalan 'tuannya'...

Nota : Kadang-kadang kalau anda mengikuti sesuatu
seminar dalam satu dewan besar contohnya bersama
orang ramai...tak mustahil akan ada serangan jin
pendamping dari orang-orang yang tak ada sebarang
urusan pun dengan anda....

2.Bagi pesakit...kalau ada tanda pendamping...maka
anda sebagai perawat boleh memeriksa jika ada kaitan-
nya tanpa perlu banyak bertanya semata-mata nak
'korek' rahsia (samada ia ada pendamping...)

3.Paling penting...kalau tanda-tanda itu ada pada
diri anda...sedangkan anda rasa anda tak ada pun pen-
damping...sebaiknya anda minta 'scan' untuk pastikan-
nya...

...kerana kalau kebetulan ada pendamping...sekurang-
kurangnya anda tahu dan tak kena 'makan' dalam diam
dan kalau benar-benar dah disahkan tak ada......
Alhamdulillah...

Dan sebagainya...

Jin pendamping itu biasanya dari jin saka...jin
kiriman sihir...jin amalan sihir...jin alat sihir...
jin buangan...jin yang menempati sesuatu tempat...
jin liar...jin yang jatuh cinta pada anda dan
sebagainya...

Dan boleh jadi..orang itu tahu...atau tak tahu...
bahawa ia ada jin pendamping...

ADAPUN TANDA-TANDANYA...

...MATA...

1.Matanya sentiasa merah dan antaranya...

a.Mata sangat merah dan berair...

b.Mata agak merah dan kelihatan bercahaya...

2.Mata yang kelihatan gelap...ada cahaya asing...
dan dengan pandangan tajam...

Hati anda merasa pandangan itu bukan dari orangnya
...tapi dari sesuatu makhluk lain yang ada dalam
badannya...

3.Matanya merah dan sentiasa mengelak daripada ber-
tentangan mata dengan orang lain...

4.Matanya merah dan sentiasa meliar tak tentu hala....

5.Ia suka merenung orang lain dari belakang dengan
pandangan yang tajam dan lama....

6.Pandangan matanya kosong...iaitu ia merenung sesuatu
tapi perhatiannya jelas jauh ke tempat lain...

7.Ada cahaya aneh pada pandangan matanya...

8.Kalau anda menentang pandangannya matanya...anda mula
rasa pening..terasa kejahatannya...takut atau tak sedap
hati...rasa terpukau...nak pitam dan sebagainya...

9.Kadang-kadang matanya yang normal..menjadi merah ber-
serta perubahan sikap yang aneh tak seperti biasa..atau
kelam kabut...

10.Matanya sentiasa mengantuk memanjang tanpa sebab yang
munasabah...di waktu siang...
...kadang-kadang tidur di merata tempat...tapi pada waktu
malam pula...matanya sentiasa segar...

11.Pandangan matanya penuh kemarahan atau kebencian...tanpa
sebab yang munasabah.

Nota : Ciri-ciri gangguan pada mata itu bergantung kepada
bentuk atau sebati tidaknya gangguan...tapi ia menunjukkan
bahawa seseorang itu ada gangguan pada bahagian kepala...
(fikiran).

...dan besar kemungkinannya ada gangguan juga pada bahagian
dada (perasaannya).

SEBAB-SEBAB LAIN MATA MERAH...

1.Kurang tidur malam kerana belajar...mencari rezeki tambahan
...tuntutan tugas...insomnia...sakit...dan sebagainya...

2.Sakit mata...

3.Sakit kepala...

4.Masuk habuk...

5.Cedera...

6.Sedih...takut...yang melampau...

7.Menangis...

8.Terlalu lama membuka mata tak berkelip...

9.Semula jadi...

...dan sebagainya...

Maka jangan sekali-kali menyangka orang yang merah mata
itu kerana ada pendamping...kecuali jika ada keperluan...
maka anda hendaklah perhatikan berbagai tanda-tanda lain
...dan barulah anda boleh membuat kesimpulan...

...itu pun umpama ramalan cuaca...kadang-kadang mendung
itu tanda nak hujan...tapi kadang-kadang...mendung itu
sirna berganti cuaca panas....iaitu tanda-tanda itu
tak semestinya menjamin kebenaran...

...MUKA...

1.Air mukanya menunjukkan ia sentiasa dalam kebingungan
tanpa sebab munasabah...

2.Mukanya..selalu atau kadang-kadang menjadi merah tanpa
sebarang sebab munasabah...

3.Air mukanya gelap...tapi ada cahaya misteri atau meng-
gerunkan.

4.Mukanya sentiasa pucat dan lesu tanpa sebab munasabah...

5.Mukanya sentiasa kelihatan garang..atau marah tanpa di-
sedarinya...

6.Ada cahaya pada mukanya...yang sangat mudah menarik
simpati orang lain yang memandangnya...

7.Mukanya...kadang-kadang cantik...kadang-kadang tak
cantik...kadang-kadang menawan...kadang-kadang menyeram-
kan...kadang-kadang muda...kadang-kadang tua...dan se-
bagainya...

8.Mukanya nampak biasa saja...tapi apabila anda tenung lama-
lama...anda merasa seram...seolah-olah ada lapisan muka yang
sangat asing atau menakutkan...

9.Siang mukanya nampak lesu...waktu malam pula berseri-seri.

Dan sebagainya...

...TAPAK TANGAN...

1.Iaitu biasanya orang yang baru berjumpa itu bersalaman
tangan...maka...
anda dapat merasakan tapak tangannya panas...
dan kadang-kadang boleh dirasa...ada bahang panas keluar
dari tapak tangannya.

2.Kadang-kadang ada orang yang bahang panas tapak tangannya
itu meresap masuk ke dalam tapak tangan anda dan menjalar
mungkin hingga ke pangkal lengan...

3.Tapak tangannya berbisa..contohnya kalau ia menampar se-
seorang...maka bekas tamparan itu menjadi panas dan pedih
dan kalau gangguannya kuat...boleh menyebabkan orang yang
ditampar itu demam...muntah darah...badan menjadi lebam
dan sebagainya...

Tapi biasanya agak jarang ia begitu berbisa...kerana keba-
nyakan orang mendapatnya dari saka...dan bukan dengan
sengaja mempelajarinya...

Namun bisa itu tetap terasa walaupun dengan niat bergurau...
cuma mungkin ia tak sampai ke tahap mencederakan...

...KEPALA...

1.Ia selalu pening kepala tanpa sebab munasabah...walaupun
nampak kecil...kadang-kadang ini adalah satu tanda besar
seseorang itu ada pendamping...

2.Ia selalu sakit kepala tanpa sebab munasabah...

3.Ia selalu atau kadang-kadang pitam tanpa sebab munasabah.

4.Kadang-kadang kepala terasa berat atau panas tanpa sebab
munasabah...

5.Sangat pelupa...kadang-kadang 'luar biasa' lupanya...

6.Selalu mengantuk tanpa sebab munasabah...

7.Sangat mengantuk semasa solat...kadang-kadang tertidur
semasa solat...

8.Banyak berkhayal dan melamun...kadang-kadang senyum dan
bercakap seorang diri kerana khusyuknya tenggelam dalam
khayalan dan angan-angan...

Dan sebagainya...

...PADA BADAN...

1.Selalu rasa letih tanpa sebab munasabah...

2.Selalu sakit-sakit badan tanpa sebab munasabah...

3.Selalu merasa badan berat tanpa sebab munasabah...

4.Kadang-kadang seseorang itu semasa berjalan...kelihatan
seolah-olah ia sedang menanggung beban berat...

5.Selalu meremang bulu roma tanpa sebab munasabah...

6.Ada sakit berpindah-pindah tempat pada badannya...

7.Terdapat bengkak tanpa sebab munasabah...tak kira pada
badan atau tapak akainya...

8.Kudis-kudis tumbuh pada merata badan...terutama pada
kaki atau tangan...dan kadang-kadang ia rasa gatal se-
olah-olah ada semut-semut...

9.Rasa gatal-gatal tanpa kudis pada badan...terutamanya
kalau ia bertambah gatal semasa disirami air mandi...
atau menjadi-jadi di waktu malam...

10.Jarang mandi...atau selalu lupa mandi...atau takut
mandi...

Kalau ia tak tahu guna berwangi-wangian...'bau tulinnya'
dapat dihidu...

...DADA...

1.Sering berdebar-debar tanpa sebab...

2.Sering merasa sesak atau berat dada tanpa sebab...

3.sering sakit dada tanpa sebab...

4.Ada suara berbisik dalam dada...

5.Ada benda bergerak dalam dada...

6.Sering merasa sedih tanpa sebab munasabah...

7.Sering merasa rindu tapi ia tak tau pada siapa...

8.Sering merasa gembira tanpa sebab munasabah...

9.Sering merasa takut tanpa sebab munasabah...

Dan sebagainya...

...BENDA BERGERAK...

1.Ada benda bergerak dalam badan...

2.Ada semut-semut dalam badan atau di atas kulit..

3.Ada benda menyucuk dalam badan...

Dan sebagainya...

...PERUT...

1.Ada benda bergerak dalam perut...seperti semut-semut
atau angin dan sebagainya...

2.Perut sering kembung...atau panas tanpa sebab munsabah.
kadang-kadang angin atau gasnya itu pada ulu hati..

3.selalu sakit perut tanpa sebab munasabah...

4.Ia baru saja habis makan...tapi serta merta lapar se-
mula tanpa sebab munasabah...

Dan sebagainya...

...TELINGA...

1.Sering mendengar bisikan atau suara-suara halus...

2.Sering mendengar bunyi berdengung atau berdesing...

3.Sering mendengar namanya dipanggil...padahal tak ada
orangnya...

Dan sebagainya...

...TIDUR...

1.Sering mengigau...

2.Sering bermimpi aneh atau mimpi buruk...

3.Sering di tindih sesuatu...samada lembaga ganjil atau
sesuatu yang tak kelihatan semasa tidur...

4.Sering mendapat mimpi yang berulang-ulang...termasuk
sering datang ke satu tempat yang sama...

5.Sering bermimpi orang yang sudah meninggal...

6.Sering bermimpi...orang atau makhluk-makhluk aneh...
datang meminta disembelihkan binatang...

Dan sebagainya...

...PENYAKIT...

1.Ia menanggung penyakit-penyakit ganjil yang tak dapat
dikesan oleh pihak hospital akan punca-puncanya...
dan kadang-kadang disangkakan serangan kuman...atau
barah...

2.Demam panas berpanjangan...

dan sebagainya...

...SUAMI...

1.Sangat cemburu pada isteri tanpa sebab munasabah...
sering mengakibatkan penganiayaan terhadap si isteri...

2.Sentiasa merasa marah pada isteri tanpa sebab munasabah.

3.Sentiasa merasa benci pada isteri tanpa sebab munsabah...

Dan sebagainya...

...ISTERI..

1.Sering mengkhayalkan lelaki lain...dan sangat besar kece-
nderungannya berbuat curang...

2.Selalu bermimpi lelaki...terutamanya lelaki lain...maka
ia bermesra dengannya...(dalam mimpi)...

3.Sering marah-marah tak tentu pasal...atau sangat marah
walau atas sebab yang sangat kecil...

4.Sangat malas nak buat kerja di rumah...kadang-kadang ia
dihalang oleh suara atau bisikan-bisikan halus...

Dan kadang-kadang malasnya itu kerana badan terasa sangat
berat...atau letih tanpa sebab munasabah...

5.Sentiasa cuba menghalang suami dari solat berjemaah di-
masjid atau surau...

Dan sebagainya...

...RUMAH TANGGA...

1.Sering bertengkar atau bergaduh...suami isteri atau anak-
anak...

2.Sering kematian pasangan...atau pasangannya sering sakit
tanpa sebab munasabah...

3.Kalau selalu perang laki bini...tak pernah ada aman damai-
nya...sehingga jadi penceraian...

...bila dah cerai...biasanya hubungan antara mereka akan jadi
baik dan mesra...maka ini adalah sebesar-besar tanda rumah-
tangga mereka dulu ada pihak ketiganya iaitu syaitan...

Dan sebagainya...

...KANAK-KANAK...

1.Sangat malas...atau takut ke sekolah tanpa sebab munasabah.

2.Sering pening...letih...berkhayal...atau tertidur dalam
kelas.

( Sila rujuk pada tanda-tanda kanak-kanak ada gangguan jin
kerana biasanya yang mengganggu kanak-kanak itu akan menjadi
pendampingnya seumur hidup...kecuali Tuhan mengkhendakinya
terlepas...)

Dan sebagainya...

...SUKAR DAPAT JODOH...

1.Biasanya kalau baru peringkat 'bercinta-cintaan'...semua-
nya indah 'berbunga-bungaan'...

Kalau dah bertunang...mulalah 'bertengkar-tengkaran'...
kalau dah nak kawin...'hancur'...putus oleh sebab sakit hati
yang tak munsabah...ada-ada saja halnya...termasuk yang sebenar-
nya bukan jadi hal...(hasutan jin)...

2.Kalau ia suka seseorang...orang tu tak suka dengannya...
tapi kalau orang suka padanya...ia pula meluat...

...SOLAT...

1.Sentiasa ada suara atau bisikan yang menghalangnya dari
mengerjakan solat...

2.Asal saja ia niat nak solat...badan rasa letih lesu tanpa
sebab munasabah...

3.Fikiran sentiasa melayang dalam solat...

4.Sentiasa rasa sangat mengantuk semasa solat...kadang-kadang
baru saja seseorang itu berniat nak solat..tiba-tiba ia rasa
sangat mengantuk dantertidur...

5.Ia merasa badannya panas apabila mengerjakan solat...

Dan sebagainya...

...LAIN-LAIN...

1.Selalu kerasukan jin...

2.Nampak jin...

3.Dapat berhubung dan berbual-bual dengan mereka...dengan kepa-
ndaian yang 'datang sendiri' atau belajar sihir...

4.Dapat melihat atau merasa kehadiran jin pada seseorang atau
pada satu tempat...

5.Tanpa belajar...pandai bersilat...atau pandai menilik...atau
pandai mengurut dan mengubat...dan sebagainya...

6.Sangat pantang dicabar atau direndah-rendahkan akan kehebatan
ilmunya...

7.Ada tanda-tanda tinggal serumah dengan jin...

Dan sebagainya...

...KERJA...

1.Sangat sukar mendapat kerja tanpa sebab yang munasabah...

2.Cepat bosan dalam pekerjaan...

Dan sebagainya...

...KALAU ANDA ADA PENDINDING DIRI YANG KUAT...

1.Ia merasa sangat hormat dan segan pada anda...

2.Ia merasa takut pada anda tanpa sebab munasabah...atau
sekurang-kurangnya kalau ia tak takut...mungkin ia merasa
dadanya berdebar-debar...

3.Ia merasa sangat benci atau marah kepada anda tanpa
sebab munasabah...

4.Bila dekat dengan anda...

-matanya mula jadi merah...

-ia merasa mata pedih..atau mengantuk...

-ia merasa pening...atau sakit kepala...

-ia merasa panas...

-ia merasa darahnya mendidih...

-Ia merasa ada benda bergerak dalam badannya...dan kalau
ia rasa semut-semut pada hujung kaki...ertinya jinnya dah
'stand by' nak cabut lari...

-ia merasa tubuhnya bergegar atau menggeletar...

5.Ia mungkin akan merenung tajam pada anda tanpa ia sedari.

Dan sebagainya...iaitu bergantung dengan kuat atau lemahnya
gangguan...

Antara perkara-perkara di atas...mungkin pernah saya tulis-
kan tapi ada sedikit tambahan...

Untuk pengetahuan anda selanjutnya...anda boleh pereksa pada
semua tanda-tanda ada saka dan hal-hal berkaitan sihir...
kerana semua itu adalah tandanya seseorang ada pendamping...

Kemudian gejala-gejala gangguan jin...termasuk pada kanak-
kanak...maka mana saja tanda-tanda yang berlaku pada sese-
orang secara berterusan...maka ia adalah tanda orang itu ada
pendamping...

Wallohu a'lam.

32 ulasan:

  1. salam...patutla ramai rakan-rakan sy yg cakap diorang takut tgk mata sy apbla sy memandang mereka.meraka kata mata sy sgt tajam.macam nk marah org.mata cam helang diorang kata.walaupun sy memandang mereka mcm biasa shj.sy berdoa semoga sy tak akan memberi mudarat kpd org lain. Insya Allah sy berazam akan teruskan amalan sy dan berdoa kpd Allah.semoga Allah memakbulkan doa sy..

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam ely...

    Antara amalan yang baik di lazimkan sehari-
    hari...sebagai amalan tambahan...

    1.Selalu dalam keadaan berwuduk...

    2.Apabila anda memandang seseorang...banyak-
    kan zikir dalam hati seperti zikir kalimah
    tauhid...atau La haula walaa quwwata illaa
    billaah...

    3.Amalkan membaca Surah Insyiroh (Alam Nashroh)
    3 kali setiap lepas solat.

    Baca pada tapak tangan seperti orang berdoa...
    sapu muka dan tarik nafas dalam-dalam...

    Antara khasiatnya...semoga dimudahkan Tuhan
    akan segala urusan...di samping ia akan
    melemahkan jin dalam badan...

    4.Lazimkan zikir...Innallooha alaa kulli syai
    in Qodiir...100 kali setiap hari...
    (bunyi -a- pada alaa itu adalah huruf ain)
    yang bermaksud...Sesungguhnya Allah itu maha berkuasa ke atas segala sesuatu...
    dan sebaiknya dibaca lepas solat Subuh...
    dan niatkan sebagai doa...antaranya agar dikeluarkan dari badan dan...
    dijauhkan dari segala gangguan jin...

    Dan jangan sekali-kali hati terlalai dan
    menganggap jin itu berkuasa...
    kerana ia juga makhluk Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. terimaksih tuan atas maklumat diatas..
    tak sabar rasanya untuk sambungan seterusnya..
    hehehe

    BalasPadam
  4. Sama-sama aMm...

    Sambungannya...sekian dan terima
    kasih...hehehe...

    Saya tak beri banyak kerana
    sebenarnya dah ada pada semua
    gejala-gejala gangguan jin...
    semua tanda-tanda ada saka...
    dan yang berkaitan sihir.

    Cuma saya akan tambahkan sedikit
    semoga dapat dimanafaatkan...
    Insya Allah...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  5. Saudara junied...

    nak kongsi sedikit..

    Saya sering alami sakit kepala tanpa sebab..
    dulu ade sekali, waktu tu..memang selalu tinggal sembahyang..satu hari,hari jumaat selepas balik dari sekolah kejadian berlaku hari jumaat...kena air jadi gatal2.. memang tak hilang..lama penyakit tu..pastu jumpa sorang pengamal perubatan..mandi air limau,ucap syahadah..niat,3 Qul..dalam 2-3 hari dah baik..tapi jadi balik..akhirnya saya pasang mp3 ruqyah..je lepas maghrib pasang..kadang2 gatal tu ganggu kita sampai tak boleh sembahyang..Alhamdulillah..sekarang dah baik..



    pengajaran : jangan tinggal sembahyang..

    terima kasih infonya ya saudara..teruskan menyebarkan ilmu..semoga ilmu saudara bertambah hari demi hari.

    BalasPadam
  6. salam, saya ada masalah dng saka ni, coz niat saka 2,,contoh kena berzina kalau x sakit,saya dh cuba tolong kwn saya ni,pnh ajak dia jumpa ustaz tp dia tidak mahu.sebab saka ( tok ayah ) control perasan dia, sampai saya pnh kena pukul. klau tidak tolong tunai niat dia ni,saya tidak mahu terlibat dosa besar ni,walau pon saya sendiri ada saka tp saya masih dpt kawal dia, tolong saya,, sebab jin saka bernama tok ayah ni sedang cuba rosak hidup kawan saya

    BalasPadam
  7. Alahamdulilah..
    terima kasih-xdeath...dan rakan-rakan lain
    yang sudi kongsi pengalaman...Insya Allah...

    Wa alaikum salam kenu...
    Ia satu contoh bagaimana jin menggunakan
    tubuh manusia untuk melempiaskan kejahatan-
    nya pada sesama mnusia...

    Contoh lain...kalau jin itu kaki botol...
    selagi ia tak keluar...maka manusia yang
    ditumpangnya...sangat sukar berhenti minum
    arak...

    Pada kes kawan kenu tu...sebaik-baiknya
    minta rawat...tapi nampaknya benda tu meng-
    halang...

    Cuba ikhtiarkan...mungkin ada masa-masanya
    gangguan itu kurang mengawal...maka minum
    air yasin dengan niat mudah-mudahan Tuhan
    melemahkan jin dalam badan...juga kalau
    boleh...guna mandi...dan jadikan ia amalan
    beterusan...

    Mungkin tindakbalas awalnya agak sakit...
    tapi sabar saja demi untuk kebaikan masa
    depan...

    Saya tak tau tentang saka kawan tu...tapi
    kadang-kadang ada masa-masanya jin itu keku-
    atannya 'kurang menyerlah'...contohnya di-
    waktu pagi...

    Maka minum air atau berjumpa dengan perawat
    pada waktu itu...

    Ada juga perawat yang mungkin dapat mengikat
    jin itu dari jarak jauh...agar jin
    itu tak dapat menghalang ia berjumpa perawat.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  8. secara umum...kalau seseorang itu tak mau
    berubat...apatah lagi cuba mempertahankan
    jin pendampingnya...agak menyukarkan
    rawatan...

    Contohnya kalau jin itu dah lari keluar...tapi pesakit itu niatkan nak terus ber-
    damping...maka ia akan menjadi suatu ke-
    kuatan menarik jin itu datang semula...

    Biasanya jin mengawal perasaan seseorang manusia itu samada dengan bisikan...
    atau kemahuan yang datang begitu saja
    tanpa sebarang bisikan...maka ia menyangka
    kemahuan itu datang dari hati nuraninya
    sendiri...

    Biasanya rawatan boleh dibuat dengan cara
    paksa...tapi seandainya pesakit itu sendiri
    benar-benar berniat mempertahankan jin ter-
    sebut...kalau bukan jin yang sama...contoh-
    nya ia terbunuh...pasti akan ada jin lain
    yang datang mengganti tempatnya...

    Walllohu a'lam

    BalasPadam
  9. terima kasih emcik junied,saya akan terus mencuba untuk melawan saka yg ada pada kwn saya dan saya, kwn saya ada saka keturunan jenis bunian,nama nya tok ayah, dan saya pnh melihat jelmaan nya pada kwn saya dan di alam mimpi,dulu kwn sya pandai berubat ( tok bomoh)masalah nya saya tgok saka tok ayah ni,byk ajak kearah kejahatan,sya plak ada saka amanah yg bernama marak,dari keris

    BalasPadam
  10. Sama-sama Kenu...

    Sebaiknya berubat pada orang yang pakar...atau
    ambil ijazah amalan sebagai ibadah yang akan menjadi perisai diri...

    Dan kalau mampu...amalkan Ayat Manzil...sebagai
    amalan seumur hidup...

    Pada pengalaman saya...sejak saya mengamalkan
    Ayat Manzil...dan baca tetap selepas solat
    Subuh...dan Maghrib...ia memberi kesan yang
    hebat kepada gangguan dalam badan...malah
    boleh dikatakan 'agak kebal' kepada serangan jin...malah air sihir yang diminum...tak mem-
    udaratkan sebagimana sepatutnya...

    Pernah saya mendapat serangan dari jin batu
    seorang rakan baik...iaitu dalam masa sejam
    saja saya mengalami demam panas serta sakit seluruh sendi..dan dengan membaca Ayat Manzil
    ...kurang sejam...saya dah pulih sepenuhnya...

    Iaitu amalan ini boleh digunakan untuk merawat
    diri sendiri...

    Atau sekurang-kurangnya...jin akan kepanasan bila ia terus cuba mendampingi...

    Saudara boleh merujuk kepada tajuk-tajuk ber-
    kaitan Ayat Manzil...malah serangan jin secara
    langsung dengan jarum-jarum yang menyasarkan
    ke kepala (otak)...ia sebenarnya adalah dari
    keberkatan Amalan Ayat Manzil...

    Tentang jin keris tu...mungkin ada perawat
    yang boleh menarik jin itu dan memerangkapnya
    dalam keris serta diikat agar tak dapat meng-
    ganggu lagi...

    Wallohu a'lam.

    BalasPadam
  11. Assalmualaikum.. Di sini ingin skali sy tahu,bolekah Ayat Manzil digunakn dlm bentuk Cd seperti ayat2 Rukyah? Kta hnya mainknnya diwaktu2 trtentu@spanjang mlm hngga ke pgi?

    BalasPadam
  12. Wa alaikum salam saudari Nor...

    Tak ada masalahnya...dan sebaik-baiknya
    paling kurang pun...biar sekali sehari...
    atau...di waktu malam hingga ke pagi...

    Cuma kalau dibandingkan...antara baca
    saja atau dengar saja...maka baca lebih
    kuat kesannya...
    tapi kalau dibuat kedua-duanya..lebih
    baik.

    Bagi orang yang tak mampu atau 'cuti'
    ...sambil mendengar...ikut baca dalam
    hati...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. Terimakasih diatas nasihat yg d berikn. Semuga kehidupan tuan sentiasa d berkati Allah.

    BalasPadam
  14. sama-sama...Insya Allah...semoga kita semua sentiasa dalam lindungan rahmatnya...dari
    Dunia sampai ke Akhirat...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  15. As'kum wmb,sy skg ini sdg dlm proses melawan sihir yg d hantar oleh suami sy sndiri dgn kekasihnya.. Wktu mula2 sy dpt tahu mgenainya ada juga sy pergi brubat dgn ustaz dan memagar rumah yg sy tnggal tp mereka sntiasa memperbahrui apa yg d buat keats sy kerana mereka memg bnr2 mahukn sy jdi bodoh@gila.. So far dh dkt stahun ianya brterusan. Oleh kerana sy x bekerja&kerap mghadapi msalah kwangan..sy hnya mnyerahkn diri pd Tuhan dgn bnykn brzikir,mmbca ayat kursy&mmbuka cd rukyah wktu mlm hngga subuh hari(wktu sy tdo).Alhamdullilah..Tuhan masih syg&melindungi org yg traniya spt sy.. Cuma d sini ingin sy brtnya,swktu sy 'xbole' brsolat@mmbca ayat Quran utk mmpertahankn diri sy dri dmsuki@d ganggu Jin yg mereka antar,apa yg mesti sy buat? Ini adala kerana d wktu brbdn 'kotor' gangguannya agak kuat sy rsakn.. Biasanya sy cuma bole mlihat Jin&setan mlalui kamera tel tpi wktu2 bgini kdg2 sy bole mlihat kelibat mereka mlalui mata kasar mlintas d blkng@tepi sy..kdg2 sy juga bole mndgr suara org spt sdg selongkar dpur@mgetuk bilik sy,sdgkn tiada siapa d luar pntu. Sy kdg2 naik tkut&rimas kerana xbole brsolat@mmbca apa2 ayat alQuran utk mmprtahankn diri sy.. Mcmna klu wktu2 bgini dia brjya msuk k dlm bdn sy? Apa msti sy buat Tuan? Tlgla sy. Terimakasih.

    BalasPadam
  16. Wa alaikum salam Puan...

    1.Teruskan amal Ayat Kursi tapi baca dalam
    hati sahaja...tak ada masalah.

    2.Pasang cd Rukyah...ikut baca dalam hati
    tanpa gerak lidah...pasang seperti biasa...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  17. Zikir bukan ayat Qur'an seperti kalimah tauhid
    ...subhanalloh..Allohu akbar...dan sebagainya
    tak ada masalah...termasuk juga salawat boleh
    dibuat seperti biasa...

    Nak buat apapun baca Bismillah...dengan niat doa...

    wallohu alam

    BalasPadam
  18. Nota :

    Zikir bukan Ayat Qur'an bermaksud...zikir
    bukan Ayat Qur'an penuh...terutama zikir
    dengan nama-nama Allah....atau doa-doa
    pendinding diri biasa...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum tuan, saya ada gejala saka/pendamping contohnya penah satu masa saya begaduh ngan kwn bila dia tumbuk saya saya x rasa apa2 pon tapi bila saya tumbuk dia skali terus dia pengsan dan yg plik saya x penah belajar ilmu pertahan diri tapi masa saya begaduh mcm tomoi pon ada dan ada kwn ternmpak muka saya masa saya marah tengah begaduh sangat menyeramkn seolah olah saya bukan 'saya'. Dan ada satu lagi saya kerap trnmpak klibat mengekori kmana saja terutamanya malam. Ada kwn saya yg boleh nmpk jin beritahu yg klibat seperti harimau yg mengekori saya spqnjang masa. Dan saya cnderung untuk bersendirian. Mintak tolong tuan tentang masalah saya dan jalan penyelesaiannya.
    Tuan bleh hubungi saya di emel: sniper08.mdz@gmail.com atau fb Danial Zubir. Tq.

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Pendekata ianya adalah jin pendekar...sebaiknya minta rawat berdepan perawat
    yang berpengalaman.

    Untuk amalan sendiri silalah saudara pereksa pada blog nampak hati pada
    tajuk-tajuk beberapa bulan kebelakangan ini...seperti 3 Qul pernafasan...
    buat air doa sendiri dan rawatan kisar....terutama kalau tindakbalas sebelum-
    nya semakin kurang kerana biasanya jin pendekar agak sedikit agresif.

    Sementara dalam rawatan pantang sementara makan buah pisang...telur
    ayam dan daging binatang berkaki 4 kerana ia boleh buat jin dalam badan
    lagi agresif.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum tuan....saya ada masalah di mana anak bongsu saya berusia 5 tahun tak nak pergi ke sekolah.....utk tahun ni dari jan - april beberapa hari saja pergi skola...anak saya juga tidak suka bercampur dgn kanak2 yg lain...suka main sendiri....dan yg trbaru ni suka berada dalam bilik air....saya dah cuba berubat hatta ayah saya sdr mengubat ye tapi tak berhasil...yg menjadi masalag suami....bila saya mengutarakan permasalahan anak saya dia sekadar diam dan tiada reaksi...utk makluman tuan ...suami saya pernah demam tahun lepas selepas ayah ye meninggal dunia dalam jangka yang agak lama..dah berubat ...kata ye saka dari ayah ye....namun saya takut jika jin ini kembali semula...sbb anak saya lain darivyg lain.....mohon pencerahan....dan dimana saya harus bawa nak saya utk diubati....

    BalasPadam
  22. Mohon utk tuan menghubungi saya - 0142526601- Ruzana Abd. Rahman....

    BalasPadam
  23. Mohon utk tuan menghubungi saya - 0142526601- Ruzana Abd. Rahman....

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum tuan....saya ada masalah di mana anak bongsu saya berusia 5 tahun tak nak pergi ke sekolah.....utk tahun ni dari jan - april beberapa hari saja pergi skola...anak saya juga tidak suka bercampur dgn kanak2 yg lain...suka main sendiri....dan yg trbaru ni suka berada dalam bilik air....saya dah cuba berubat hatta ayah saya sdr mengubat ye tapi tak berhasil...yg menjadi masalag suami....bila saya mengutarakan permasalahan anak saya dia sekadar diam dan tiada reaksi...utk makluman tuan ...suami saya pernah demam tahun lepas selepas ayah ye meninggal dunia dalam jangka yang agak lama..dah berubat ...kata ye saka dari ayah ye....namun saya takut jika jin ini kembali semula...sbb anak saya lain darivyg lain.....mohon pencerahan....dan dimana saya harus bawa nak saya utk diubati....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth puan...

      1. Suka menyendiri itu seperti gejala gangguan jin
      dan ada jin yang mememaninya di bilik air....maka
      sebaiknya jangan di biarkan bermain di situ.

      2. Boleh jadi juga ada kaitan dengan gangguan dari
      datuk dan ayahnya...itu sebabnya perlunya pemutus
      atau kata pemutus.

      Rawatan juga sebaiknya dengan ayahnya sekali untuk
      memastikan gangguan itu bukannya datang dari situ
      kerana kalau ada kaitan...rawatan sekadar pada si anak kesannya hanya sementara.

      Saya minta maaf banyak-banyak ya kerana tidak
      menghubungi puan atas sebab-sebab tertentu...
      saya juga kurang tahu tentang tempat berubat
      tapi puan bolehlah menghubungi Tuan Guru Utama
      saya pada no hp pada profil.

      Silalah juga lihat pada blog nampak hati catitan
      catitan akhir tahun 2015 tentang amalan fatihah
      serta 3 Qul pernafasan...cara buat air doa juga
      rawatan kisar dan cara guna kata pemutus.

      Pastikan juga tiada benda simpanan dari datuknya
      terutama yang berkaitan apa juga amalan ilmu...

      Walllohu a'lam

      Padam
  25. Assalamualaikum..en.Junied...Sejak akhir² dada sy sllu sakit..mcm ada benda y bgerak kt dlm....sy xpasti sma ada sy ada pndmping y sgja mnumpang or..sbgainy.Sy sllu merasa sakit di bhgian dada..apabila tiba or dlm waktu maghrib...pena skli shga sukar utk bernafas..tp sy xda maslh keshtan y mlibatkn dada ni.Benda ni menjadi persoalan bagi sy..semenjak roomate sy perasaan y sy sllu mengalami kesakitan d wktu maghrib..d dia mengatakn bhwa sy..berkemungkinan ada pdamping dlm bdn sy.Tolong sya.Terima kasih

    BalasPadam
  26. Assalamualaikum..en.Junied...Sejak akhir² dada sy sllu sakit..mcm ada benda y bgerak kt dlm....sy xpasti sma ada sy ada pndmping y sgja mnumpang or..sbgainy.Sy sllu merasa sakit di bhgian dada..apabila tiba or dlm waktu maghrib...pena skli shga sukar utk bernafas..tp sy xda maslh keshtan y mlibatkn dada ni.Benda ni menjadi persoalan bagi sy..semenjak roomate sy perasaan y sy sllu mengalami kesakitan d wktu maghrib..d dia mengatakn bhwa sy..berkemungkinan ada pdamping dlm bdn sy.Tolong sya.Terima kasih

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth Juraidah...

    Sakit dada dan susah bernafas...tapi tidak dapat dikesan puncanya...ada benda bergerak...dan sakit pada masa ter-
    tentu terutama maghrib...semuanya seperti gejala gangguan
    menumpang tinggal dalam dada.

    Ianya boleh jadi jin yang mendampingi atau jin luar yang
    masuk tinggal dalam dada....semata-mata kerana ada kesem-
    patan.

    Silalah anda ya rujuk pada blog nampak hati...pereksa tajuk
    fatihah Pernafasan...3 qul pernafasan...rawatan kisar dan
    cara buat air doa sendiri.

    Sebaiknya dalam masa rawatan...pantang sementara makan
    telur ayam...buah pisang dan daging binatang berkaki
    empat kerana khasiatnya boleh mengaktifkan atau menjadi
    ubat kepada jin dalam badan sekiranya ada....dan ter-
    pulang samada nak ikut pantang ini atau bila masanya.

    Kalau perlu sebaiknya minta rawat di samping jaga amalan
    sendiri...buat air sendiri jadi minuman harian...pantang
    dengar muzik tak halal...dan lebih baik selalu mendengar
    bacaan Quran atau rakamannya.

    Terus jaga malan walau dalam cuti bulan...niatkan ianya
    sebagai membaca doa bagi suroh-suroh ini...dan lebih baik
    kalau mampu amal ayat Manzil.

    Rawatan kisar pada dada buat sekurang-kurangnya sekali
    sehari atyau lebih baik pagi petang dengan tiga kali
    sapu tarik setiap kali mengamalkannya.

    Kalau terasa ada benda halus ikut atau sering dekat...
    atau selalu terasa diperhatikan...niatkan nak cakap
    pada jin yang berkaitan tersebut dan ucap kata pemutus
    dan kata pemutus sebaiknya di buat setiap kali terasa
    kehadiran benda tak nampak atau rasa diperhatikan...
    juga niat nak cakap pada jin dalam dada sekiranya ada
    dan buat kata pemutus.

    Ada gangguan hilang atau lemah dengan amalan...dengan air
    doa...dan ada yang dengan kata pemutus...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. SALAM EN JUNIED .. kebelakangan ni saya asik bermimpi hantu , muka sentiasa pucat dan lesu tanpa sebab munasabah...adakala Sering mendengar bunyi berdengung atau berdesing... adakah ini tanda saya terkena sihir .. kadang2 bile berjalan dengan kawan perempuan seolah2 sya tak menarik . orang takut untuk beramah mesra dengan saya .. sedangkan saya tak comot .. dan bila saya period , saya sakit senggut yg melampau ..

    BalasPadam
  29. Wa alaikum salam wbkth Aliaa...

    1. Asyik mimpi itu tanda gangguan jin pada fikiran atau otak
    kita semasa sedang tidur.

    2. Pucat lesu...biasanya kesan angin bisa pada badan...ter-
    utama yang meresap kita kita sedang tidur...maka badan jadi
    letih lesu tak dapat rehat.

    3. Bunyi berdesing atau berdengung biasanya tanda gangguan
    atau kehadiran gangguan jin.

    4. Ia boleh jadi sihir tapi lebih kepada jin saka atau jin
    yang datang sendiri pada kita semata-mata kerana mungkin
    jin itu melihat ada laluan masuk badan atau mudah dikuasai-
    nya.

    5. Tak menarik itu kesan aura jin yang meliputi muka atau
    aura diri maka buat orang ' tak nampak ' atau merasa tak
    selesa..dan memang jin itu mahu mengasingkan kita dari-
    pada orang lain.

    6. sakit melampau itu...sila ambil perhatian adanya kemungkinan penempatan jin pada bahagian perut atau rahim.

    Semua ini hanya teori dari pengalaman...sedangkan Tuhan
    lebih mengetahuinya.

    Minta rawatan dan silalah Aliaa rujuk pada blog nampak
    hati ya...dan amalakan fatihah dan tiga Qul pernafasan...
    buat air doa sendiri jadi minuman mandian harian...











































































































































































































































































































































































































































































































































































































    BalasPadam
  30. Assalamualaikum wmt .. Kawan saya seorang yang panas baran. Walaupun masalah kecil dianggap besar sehingga membesarkan kesalahan itu seolah olah tiada penyelesaian. Sedangkan siuasi tersebut pada saya boleh diselesaikan secara pelahan. Tuduhan nya seperti ingin bermusuh. Walaupun saya kawan baiknya. Dan baru2 ini kawan saya eksiden. Sehingga sekarang sakit di pergelangan tangan dan di pinggangnya masih belum pulih. Apakah itu tanda nya ada saka. Mohon pencerahan

    BalasPadam
  31. Wa alaikum salam wbkth puan...

    1. Kalau panas baran biasanya baik minta scan kerana
    secara umum bagi gangguan mana-mana juga jin ilmu
    pendinding...penunduk atau ilmu perang...atau se-
    bahagian jin betina tua...manusia dampingannya akan
    jadi pemanas dan cenderung bermusuh atau 'cari pasal'.

    2. Biasanya kalau sakit dari sebab eksiden...kalau pada
    pemeriksaan doktor sepetutnya sudah sembuh tapi sebaliknya
    tidak...maka sebaiknya minta scan kerana ia boleh jadi
    juga dari sebab gangguan jin dampingannya sendiri...
    atau jin lain yang ambil kesempatan.

    soal ada saka walau gejalanya ada tapi sebaiknya minta
    scan untuk memastikannya...Wallohu a'lam

    BalasPadam