Ahad, 11 April 2010

DUNIA MISTERI : Dendam Jin...

Petang itu seorang rakan datang berjumpa saya...
sembang-sembang kosong...

Tapi kemudiannya rakan itu kelihatan gelisah...
matanya mula liar dan menjadi merah...

Tak lama kemudian ia minta diri...dan kebetulan
juga saya ada urusan keluar...

Lima belas minit kemudian rakan itu menghantar
mesej...'' saya jumpa kau tadi tu...saya rasa dada
saya sakit macam kena tikam besi..."

Saya balas " mungkin dalam badan kamu tu ada
gangguan..."

Beberapa minit kemudian ia menghantar mesej
"...saya mula rasa marah pada kau ni..."

Tadi baik-baik saja...tiba-tiba rakan tu mula me-
rasa marah pada saya...tapi sebenarnya ia tak
apa-apa...cuma jin dalam badannya itu yang
marah pada saya...dan rakan itu cuma terikut-
ikut saja...

Saya menyuruhnya ambil wuduk dan zikir apa-
apa saja...

Sepuluh minit kemudian ia menghantar mesej
ia dah agak tenang semula...

Ia satu dari kisahnya bagaiman jin cuba menim-
bulkan permusuhan antara sesama manusia...

Bayangkan saja kalau kita tak faham...tentu saja
kita akan sangka rakan itu saja nak ' cari pasal '
dan bermula lah satu permusuhan dari sebab
kita tak faham kerja syaitan-syaitan ini...

Wallohu a'lam.

2 ulasan:

  1. kes ana pulak selalu je bergaduh dgn isteri..macam2 kata keluar dlm mesej... ana sabar..sabar.. adakah itu gangguan?

    BalasPadam
  2. Saudara musafir...

    Antara tanda-tanda gangguan dalam rumahtangga
    antaranya...

    1.hati selalu rasa gelisah tanpa sebab.

    2.selalu merasa marah atau benci terutama pada pasangan tanpa sebab munasabah...maka perkara-perkara walau sekecil manapun seolah-olah menjadi 'peluang baik' nak melempiaskan perasaan marah yang tak tau hujung pangkalnya...

    saudara musafir boleh merujuk pada bahagian gejala gangguan pada kepala dan dada rohani dan jasmani...juga tanda-tanda kehadiran jin dalam rumah...

    wallohu a'lam.

    BalasPadam