Rabu, 3 Mac 2010

TANDA BESAR ADA SAKA...DADA BERDEBAR-DEBAR...

Saka secara mudah...adalah jin yang sudah lama
tinggal dalam badan seseorang manusia...
ataupun jin yang sudah lama mendampingi sese-
orang...tapi tidak tinggal dalam badan...

Bagaimanapun...biasanya saka itu akan masuk
ke dalam badan 'tuannya'...samada selalu...
atau hanya pada masa-masa tertentu...tapi...
akan tiba masanya ia akan tinggal dalam
badan sampailah seseorang itu meninggal dunia...

Berdebar ini adalah satu kedaan di mana sese-
orang itu merasa berdebar-debar...iaitu jantung
berdegup lebih kuat daripada yang sepatutnya...
tanpa sebarang sebab yang munasabah...dan
tanpa sebarang kesakitan...

Berdebar-debar ini banyak peringkatnya...ia mu-
ngkin 'ringan'...sederhana...
atau mungkin seseorang itu seolah-olah dapat men-
dengar bunyi degupan jantungnya sendiri...

Kadang-kadang ia datang dan hilang silih berganti
selama berminggu...
berbulan atau mungkin dalam masa bertahun-tahun...

Jika ia semakin berat...seseorang itu akan mengalami
gangguan pada dadanya...seperti sesak nafas...rasa
berat dada...panas...rasa sakit dalam dada...

...malah mungkin seseorang itu merasa sakit pada
jantungnya...seolah-olah dicucuk sesuatu...
digenggam kuat...ditekan...atau rasa seperti ada
saluran yang sempit...dan sebagainya...sedangkan...
pihak Hospital tidak dapat mengesan sebarang punca
yang munasabah...

Dalam masa yang sama...seseorang itu mungkin meng-
alami gangguan perasaan...terutamanya sedih sayu
tanpa sebab...gembira tanpa sebab...dan merasa sukar
mengawal perasaan marah...bingung...suka berkhayal
dan sebagainya...

...dan kadang-kadang mungkin terlintas dalam fikiran
atau dalam perasaannya untuk melakukan suatu tinda-
kan atau kejahatan yang 'sadis'...

Ketahuilah...semua ini adalah hasutan dan gangguan jin
dalam dada semata-mata dan jangan sekali-kali anda
terpedaya...(Sila rujuk kepada gejala -gejala gangguan
pada dada dan kepala...gejala fizikal dan rohani...)

Dalam peringkat beratnya...apa saja boleh jadi...dan tak
mustahil akan menjadi barah...yang sebenarnya adalah
permainan jin semata-mata...dan tak sembuh oleh peru-
batan Hospital semata-mata...

Ada orang yang sakit tenat kerana barah pada bahagian
dada...ketika ia sedang tertidur...tiba-tiba ia terkejut dan
terjaga oleh laungan azan...menandakan ia bukan barah
semata-mata...

Kadang-kadang pada peringkat beratnya...sakit tak terasa
sangat...tapi seseorang itu menghadapi tekanan perasaan
yang berpanjangan...tanpa sebab...

Iaitu...pada akhirnya...samada rohani atau jasmani...atau
kedua-duanya sekaligus akan menanggung deritanya...


Wallohu a'lam.

70 ulasan:

  1. Macam mana nak halau saka Dari badan?

    BalasPadam
  2. Azlinar...
    Kalau nak halau saka dari badan...caranya jadikan badan anda itu tak selesa atau tak sesuai untuk jadi tempat kediaman jin saka....iaitu dengan amalan-amalan pendinding diri seperti Ayat manzil...Ayat Kursi...3 Qul dan sebagainya.

    Ada juga perawat yang handal...dalam masa 5 minit sahaja...jin saka dah lari atau ditarik keluar...tapi kalau badan seseorang itu 'kosong' atau lemah 'pagar diri'...bila-bila masa saja jin saka itu akan kembali.

    cara bantu lain adalah dengan meminum Air Doa...mandi...dan merenjis sudut-sudut ruang kediaman...selalu berwuduk...pantang mendengar muzik yang tak halal...sembahyang Sunat Tahajud di samping menjaga solat wajib dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. saya sedang mencuba moga2 Allah SWT makbulkan.

    BalasPadam
  4. Insya Allah En Shari...

    Niat amal kerana mencari keredhaan Allah
    dan mudah-mudahan dengan keberkatan kalimah
    NYA...kita sentiasa mendapat pertolongan
    dan kekuatan dariNYA...

    BalasPadam
  5. Terimakasih En Junied kerana mengingatkan saya tentang niat amal adalah untuk mencari keredhaan Allah. Sebab kdgn2 bila saya takut atau tertekan saya takut niat saya terpesong.Minta dijauhkan.
    Terima kasih banyak2.

    BalasPadam
  6. En Junied,
    Saya sangat suka melayari website ini oleh kerana itu saya jugak banyak soalan :D.

    Apa yang dimaksudkan air doa itu ? Adakah doa2 khusus utk mandi utk tujuan ini atau doa ayat manzil?

    Sharifah

    BalasPadam
  7. Terima kasih banyak-banyak Shari...

    Saya harap sedikit pengetahuan sebegini
    semoga bermanafaat kepada kita dan umum.

    Iaitu air yang dibacakan doa2 pendinding
    ...doa rawatan atau lebih biasa adalah
    ayat-ayat Qur'an termasuk Manzil...

    Biasanya air doa ini untuk semua cara
    guna...dan setakat ini saya tak tahu pula
    kalau ada yang khusus untuk mandi sahaja
    atau sebagainya...

    Insya Allah silakan kalau shari ada seba-
    rang persoalan...cuma mungkin saya akan
    dapat menjelaskan setakat mana pengetahuan saya yang sedikit ini...

    Insya Allah ya...

    BalasPadam
  8. saya merasa berdebar2 semasa membawa kenderaan,adakah saya ada saka

    BalasPadam
  9. Salam zaidi...

    Biasanya berdebar-debar kalau tiada sebab
    munasabah...sebaiknya minta 'scan'...
    atau perhati jika ada tanda-tanda lain...

    Ia juga boleh jadi tanda ada saka...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  10. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ saya nak tanya.semenjak ni.sy nk tido.rasa nafas sy xbetul.nk telelap nafas sy mcm terhenti seketika.pastu saya sedar semula dn rasa tkt..time kt opis rasa gelisah.bwk motor mcm hayal.adakah ini permainan jin atau sy mengalami skt jantung..

    BalasPadam
  11. Wa alaikum salam wbkth red dragon...

    1.Gangguan pernafasan kemudian rasa takut
    boleh juga disebabkan angin bisa dalam dada.

    2.Rasa gelisah kalau tanpa sebab atau hanya
    di ofis...juga boleh jadi tanda ada angin bisa
    dalam dada...

    ...apalagi kalau ada gejala berdebar tanpa
    sebab...

    3.Khayal kalau berterusan dan sukar dikawal
    juga boleh disebabkan ada angin bisa pada
    bahagian kepala...juga dada...

    ...bagaimanapun sebaiknya anda dapatkan juga
    pemeriksaan hospital...mungkin ada punca
    yang dapat dikesan...atau kalau tidak ada...ada
    banyak keraguan...maka lebih besar kemungkinan
    ada gangguannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. Assalamualikum..

    sya slalu rs ssk nfs ktika hndak tidur dan rs berdebar-debar ketika bekerja.. saya fikirkan itu perkara biasa krna keadaan sya yg sdng hamil.. namun, sudah 2 kali sya bermimpi menyusukn bayi.. adakah tu salah satu tanda saka? trm ksh..

    BalasPadam
  13. Wa alaikum salam wbkth Puan...

    1. Tandanya ada angin bisa dalam bahagian dada...

    2. Mimpi serta gejala sesak nafas juga berdebar-
    debar ia tanda kemungkinan besar ada gangguan
    yang sudah jadi saka...

    ...sama-sama puan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  14. assalamualaikum... encik junied?
    saya nak bertanya ek..
    kalau berdebar-berdebar 2 mcm.. jantung berdenyut laju2 ke...?
    sebab sya penah rasa jantung berdenyut dengan laju masa saya nak solat..
    pas 2.. saya selalu mimpi dukung baby.. org suruh tlg peggkan.. banyak kali tp keadaan yang berbeza..dan selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi...

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam wbkth cik puteri...

    1. Iaitu samada degupan lebih cepat atau lebih
    kuat tanpa sebab munasabah...

    Dan tandanya serba sedikit ada gangguan dari
    jin pada perasaan kita...

    Debaran...mimpi bayi...selalu mimpi jatuh dari
    tempat tinggi...kemungkinan besar ianya tanda
    ada saka...

    Silalah cik minta 'scan' pada perawat yang di-
    yakini ya....

    Untuk sementara kalau cik ada air doa...jadikan
    minuman harian juga percik 4 penjuru bilik
    tidur...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Salam. Sy kdang mngalami berdebar debar yg tiba2. Sy pun tidak tahu mngapa. Tidak ade pape pun yg tjd. Tak ada sakit. Tp bdebar. Tak senang duduk sy dibuatnye. Bila bdebar, sy jd tidak gmbira. Apkah sy ade saka? Nenek sy mmg ade saka. Tp stahu sy saka tu dh tidak ada lagi.

    BalasPadam
  17. Bdebar ni bnyk kali sy kena. Shari sy kena. Lpas tu hilang berbulan dan btahun.kmudian dtg lagi. Skrg ni pun sy rasa. Dr ptg td smpai mlm skrg.sy tak tahu la mngapa

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth nur syafiqa...

    1. Berdebar itu samada kerana jin masuk
    dada..atau sekadar ada angin bisa jin
    masuk dada dan jin itu pula duduk di luar.

    2. Kalau jin itu duduk di luar pula...berdebar
    tandanya jin itu datang dan duduk dekat...

    ...dan biasanya ia hanya sekadar gangguan
    dan bukan alamat kepada perkara-perkara
    yang akan terjadi...

    3. Hati-hati dan sila ambil perhatian juga dengan
    saka nenek...terutama kalau tidak pasti jin itu
    masih ada kerana banyak kes kata sudah tiada
    tapi jin itu masih ada dan berkeliaran...

    Namun berdebar tanpa sebab munasabah adalah
    antara tanda besar kemungkinan ada saka...

    4. Hilang dan datang itu juga tanda besar kemung-
    kinan adanya jin saka...dan sebaiknya amal
    pendinding diri secara berterusan...

    Dalam keadaan sekarang...sebaik-baiknya nur ber-
    jumpa juga perawat yang diyakini ya...dan jangan
    anggap mudah atau benda itu akan hilang sendiri.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Salam,,,amal lah selawat nabi,,, org yg rajin selawat du sygi nabi dn di benci setan,,,, so u all. Bila setan benci,,,dia lari dr kita,, org yg istiqomah saja mereka akan lari,,, tido,bgun,masak, kemas rumah tp mulut sentiasa beselawat,,insyaallah

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam wbkth neo...

    Ia sebaik-baik amalan...membanyakkan salawat
    nabi...semoga hidup kita bertambah berkat
    dalam segenap seginya juga...

    Terima kasih banyak-banyak neo atas perkongsian-
    nya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  21. Assalaamualaikum.saya nk tanya,sejak akhir2 ini bdn saya rasa selalu letih.saya selalu berasa berdebar2 tnpa sebb.saya seorang yg ceria tp akhir2 ini,saya mudah marh.sampai saya rasa nk mmbunuh pun ada.saya susah nk tdo mlm..kdg2 saya rasa normal.kdg2 saya rasa satu perasaan yg bercampur baur.marah,mngis tbe2..hati mudah gelisah tnpa sebb.saya jd x tenang.saya juga mudah demam.rasa pns didalam bdn.suhu bdn berubh.kdg pns,kdg sejuk.saya mudah letih.saya nmpk normal pd luaran tp dalamn saya rasa sesuatu yg lain.saya suka baca surah Yassin bila hati x tenang tp akhir ni saya baca,tp hati saya berdebar2 dgn kuat tnpa sebb.saya jd sesak nafas,hilg suara dan x bermaya.adakah itu tekanan perasaan atau gangguan?terima kasih

    BalasPadam
  22. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Jelas...ia adalah dari sebab ganguan jin yang sedang
    dalam proses cuba tinggal dan bersatu dalam badan
    dan mungkin cuba jadi jin saka...

    1. Rasa letih biasanya dari sebab ada benda duduk
    atas badan seperti bahu..tengkuk...bergayut di
    belakang dan sebagainya...

    ...atau ada penempatan jin di bahagian bawah tulang
    belakang belikat ( bawah tulang sayap bahu )...

    2.Berdebar-debar itu samada ada angin bisa jin...atau
    jin itu sendiri pada bahagian jantung...dan biasanya
    ia menimbulkan kesan perasaan sangat sensitif...

    Dan apabila timbul suatu perasaan yang saudara sendiri
    tidak tahu puncanya...seperti rasa marah...menangis
    tiba-tiba...dan sebagainya...ia adalah rasukan perasaan
    iaitu jin itu menumpangkan perasaannya dalam perasaan
    saudara...( jin itu yang marah....sedih...dan sebagainya...)

    3. Suhu badan panas atau sejuk atau berubah-ubah...
    kerana angin bisa itu mula meresap dalam segenap tubuh
    dan ia adalah persediaan jin tersebut cuba bersatu dengan
    tubuh....

    4. Berdebar baca Yasin...ada angin bisa atau jin pada
    jantung...dan jin itu merasa takut...

    5.Sesak nafas boleh jadi dari kesan gangguan pada
    jantung...atau angin bisa dalam dada...(bukan asma).

    Hilang suara kerana serba sedikit jin itu menguasai
    bahagian dada dan menghalang suara...( menghalang
    aliran nafas dari dada atau mungkin jin itu membuat
    lidah jadi keras atau kelu )...

    ...tidak bermaya boleh jadi tidakbalas angin bisa pada
    bacaan yasin tadi...iaitu membuat jin itu jadi lemah
    atau sengaja melemahkan anda untuk menghentikan
    bacaan yasin...

    ...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sgt2 diatas informasi ni..

      Padam
  23. Alhamdulillah...Sama-sama saudara...

    BalasPadam
  24. Salam... saya selalu rasa berdebar-debar dan mengelabah sewaktu kluar rumah.. dan jantung saya berdenyut laju semasa saya solat berjemaah di Masjid...apakah maksudnya?

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth neo...

    1.Tanda besar ada jin saka...jin itu yang gelabah
    atau takut...

    2. Ada Jin atau angin bisa pada bahagian dada
    khususnya jantung...dan serba sedikit anda
    mungkin mengalami gangguan perasaan atau
    fikiran dari sebab gangguan jin...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. salam,,
    sye nak tanye ,,berkaitan dgn saka jugak ke ,,kadang kadang waktu nak tido ,,bile saye mengiring ke kanan akan rase sakit ,,secare automatik sye akan terus bangun kerane terlalu takut seakan nafas saye ditarikk,rase macam waktu saye dah sampai.. saye kerap mimpi berkaitan bayi ,,then bile mimpi macam tu esok pagi mesti kepala saye macam nak pecahh ... setakat ni yang saye tahu rumah nenek saya memang ade ade pejaganya ,mean saka,,tapii tak tahu sape punye ..tak bertuann .. semua ni bagiii tekanan pada saya.....

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth eiyatun...

    Sering atau kerap ada ganggguan ketika akan tidur...
    mimpi bayi...sakit kepala tanpa sebab munasabah
    maka sebaiknya eiyatun ambil perhatian tentang
    kemungkinan ada saka ya.

    Sakit pada dada kanan atau sebagainya...juga pada
    bahagian kepala...tandanya ada angin bisa...

    Secara umumnya...hampir semua rumah yang ada
    jin penjaga pasti ada gangguan...atau isi rumah
    yang diganggu...cuma mungkin berbeza kekuatan
    atau bentuk gangguannya.

    Sebaik-baiknya eiyatun minta rawat...dan sentiasa
    membaca Ayat Kursi selepas solat...ketika akan
    tidur...kertika bangun tidur...ketika akan keluar...
    atau masuk rumah...dan sebagainya...dan kalau
    mampu amal Ayat manzil atau amalan Sebelas
    iaitu bac Fatihah 11x.Salawat 11x. ayat Kursi 11x.
    Al Ikhlas 11x. Al Falaq 11x An naas 11x pagi
    petang atau setiap malam.

    Kalau dalam cuti baca dengan niat ia sebagai doa.

    Baca pada air dengan samapi nafas ketika mem-
    bacanya guna minum...mandi...sapu badan...
    renjis dalam bilik dan sebagainya.

    Kadang-kadang tekanan kita juga boleh berpunca
    dari angin bisa jin dalam dada juga bahagian kepala
    iaitu ciri-ciri utamanya berpanjangan...atau terlebih-
    lebih...atau bersamaan pening atau sakit dada...
    rasa macam nak hilang pertimbangan dan sebagainya.

    Maka sebaiknya jangan layan sangat perasaan atau
    fikiran...buat sesuatu yang boleh mengalih perhatian
    darinya...dan sebaik-baiknya kalau eiyatun rasa
    kurang sihat...pantang makan telur ayam...pisang
    dan daging binatang berkaki 4 untuk sementara.

    Insha Allah eiyatun ya...kena juga banyak-banyak
    bersabar kerana rasa tertekan akan menjadikan
    aura kita lebih lemah dan membuka laluan kepada
    gangguan...sentiasa berusaha dan ingat pada
    Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. Salam saya ingin bertanya apakah puncanya ketika saya ingin solat ataupun membaca alquran jantung saya akan berdegup kencang sehingga saya tidak boleh kushyuk dalam solat dan berasa gelisah.tetapi selepas solat ataupun membaca alquran degupan jantung saya menjadi sekata semula

    BalasPadam
  29. Wa alaikum salam wbkth Nurul...

    Ada gangguan jin pada bahagian jantung...iaitu angin bisanya dan biasanya kalau
    berdegup...boleh jadi tempat persinggahan atau penempatan jin.

    Biasanya ia adalah gejala saka...maka sebaiknya Nurul ada amalan pendinding
    seperti Fatihah...Ayat Kursi...3 Qul...dan kalau mampu...amalan Ayat Manzil
    dan sebagainya...selain minta 'scan'..atau rawat apabila ada kesempatan.

    Baca sendiri pada air dalam botol dan jadikan ianya minuman atau campuran
    air mandi seharian.

    Makanan seperti telur ayam...buah pisang dan daging binatang berkaki 4
    mungkin akan menyebabkan jin dalam badan atau jantung itu lebih aktif
    dan pantang sementara kalau Nurul terasa kesan sedemikian.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  30. Assalamualaikum..
    saya kerap alami rasa takut dan berdebar2.. emosi terganggu. dada jadi berat dan nafas seolah2 pendek.. belakang rasa ngilu teramat.. perut jadi panas. saya dah dapatkan rawatan klinik tp doktor beritahu saya tak ada apa2 penyakit.. apa perlu saya lakukan..?

    BalasPadam
  31. Assalamualaikum..
    saya kerap alami rasa takut dan berdebar2.. emosi terganggu. dada jadi berat dan nafas seolah2 pendek.. belakang rasa ngilu teramat.. perut jadi panas. saya dah dapatkan rawatan klinik tp doktor beritahu saya tak ada apa2 penyakit.. apa perlu saya lakukan..?

    BalasPadam
  32. Wa alaikum salam wbkth Noor...

    Secara teorinya ia sperti tanda-tanda gangguan jin pada bahagian jantung...mungkin ada penempatan pada bahagian belakang tempat nyilu...juga pada bahagian perut.

    Ringkasnya Noor perlu rawatan perubatan Islam berkaitan gangguan...juga mesti
    ada amalan pendinding secara berterusan.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  33. Apakah amalan pending yang perlu saya amalkan?

    BalasPadam
  34. Sekurang-kurang amalan adalah amalan Ayat Kursi secara istiqomah....seperti lepas
    solat...sebelum dan ketika bangun tidur...ketika keluar rumah..ketika masuk sesuatu
    tempat atau kawasan...ketika akan masuk rumah...ketika rasa resah gelisah...
    kemudian Fatihah...4 Qul tiga-tiga kali pagi petang...dan kalau mampu ayat manzil
    sambil jadikan air doa minuman dan kalau mampu campuran mandian harian...
    dan sebagainya.

    Walau bagaimana pun bagi gejala Noor...biasanya ia sebaiknya juga sambil minta
    rawat...mudah-mudahan gangguan akan lebih cepat lemah dan kurang bertindak-
    balas dan lebih mudah kepada kesembuhan walau mungkin agak memakan
    sedikit masa.

    Renjis juga air doa sekurang-kurangnya dalam bilik...sentiasa pasang rakaman
    rukyah atau sebagainya ketika tidur malam walau dengan suara perlahan...
    baca Bismillah 21 kali ketika akan tidur serta sebaiknya selalu dalam keadaan
    berwuduk kalau mampu kerana ada juga yang sentiasa keluar angin ketika
    ada wuduk namun ianya adalah angin bisa keluar.

    Pantangkan sementara makan telur ayam..buah pisang dan daging binatang ber-
    kaki 4...kerana ia menyebabkan jin aktif jika ianya kebetulan ada dalam badan.

    Pantang juga dengar muzik yang tak halal atau melayan emosi...lamunan dan
    gangguan-gangguan perasaan...alihkan perhatian kepada benda lain yang ber-
    faedah...

    ...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  35. Terima kasih di atas segala penerangan dan pencerahan ini..

    BalasPadam
  36. Alhamdulillah...sama-sama...semoga Tuhan mempermudahkan segala urusan kita
    dan memberi jalan keluar dari segala permasalahan...padaNYA juga kita meng-
    harap kekuatan dan pertolongan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  37. Assalam
    Sy nk tanya..mcm mana nk kluarkan angin bisa yg dduk dlm badan?sebb selalu badan sy rasa x selesa..dh minta perawat rawat..mmg ada saka..cma masalah angin bisa ni yg sukar nk pulihkan.bila gangguan dtg..rasa gelisah..dn x sedap hati..badan seram sejuk atau sejuk seluruh badan..mohon beri pendapat apa harus sy lakukan..

    BalasPadam
  38. Assalam
    Sy nk tanya..mcm mana nk kluarkan angin bisa yg dduk dlm badan?sebb selalu badan sy rasa x selesa..dh minta perawat rawat..mmg ada saka..cma masalah angin bisa ni yg sukar nk pulihkan.bila gangguan dtg..rasa gelisah..dn x sedap hati..badan seram sejuk atau sejuk seluruh badan..mohon beri pendapat apa harus sy lakukan..

    BalasPadam
  39. Wa alaikum salam wbkth nina...

    Amal ayat manzil sebaik-baiknya...kalau kurang mampu...amal 3 Qul pernafasan...
    dan Ayat kursi...sentiasa minum air doa.silalah ya rujuk pada tajuk petua buat
    sendiri air doa dan petua penghancur jin dalam badan di blog nampak hati pada
    tajuk-tajuk baharu.

    Antara sasaran utama petua penghancur jin itu adalah pada bahagian dada...
    perut juka ada angin atau gastrik...dan pada bahagian kepala yang di rasa
    ada gangguan rasa kuang selesa dan mana juga yang nina rasakan perlu.

    Amalan-amalan ini perlu berterusan...walau rasa sihat sehingga gejala gangguan
    pulih sepenuhnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  40. Terima kasih ustaz atas penerangannya..sebenarnya sy ada banyak lg soalan ingin bertanya..tp ckuplah setakat ni dahulu..insya Allah dilain masa sy kongsikan lg masalah sy disini..JazakAllahu khairan..

    BalasPadam
  41. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  42. Assalam, saya telah menagalami gejala seperti ni sejak 2012 lg, 3 thn lpas....emosi saya sgt tdk stabil. dulu masa mula2 rasa mcm ni, waktu subuh, saya mula akan rasa berdebar yang kuat dan rasa gelisah, rasa mau jauhkan diri dari org sekeliling, risau tanpa sbb...masa tu, sya rasa ni mungkin peringatan buat saya supaya rasa lebih dekat padaNya, then saya pun rajinlah lah menelaah ilmu n pg ceramah2 agama....tp perasaan tu just henti masa sya duk surau atau dgr al-quran tp dia akan dtg bila2 masa....smpai la skrg ni...benda ni efffect smua benda, kerja, konsentrasi masa belajar..hinggakan lecturer pun dulu perasan perubahan saya..selain tu saya tak suka tmpat yg bising dan bingit...adakah apa yg saya alami ini sama mcm apa yg org lain rasa?

    BalasPadam
  43. Assalamualaikum ustaz. Saya sering bangun tido dengan dada berdebar debar dan sering merasa takut akan kematian. Sering rasa sedih secara tiba tiba dan kurang ceria. Selalu berfikiran negative dan akan merasa sayu sedih ketakutan. Mak saya risau akan perubahan saya. Bila mahu menunaikan solat sering rasa tidak kena rasa seperti tidak sedap hati. badan menjadi seram sejuk secara tiba tiba dan rasa seperti kesedihan melampau. Tolong lah saya ustaz. IA sering menganggu saya. Saya jadi pendiam dan tidak seperti dulu

    BalasPadam
  44. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  45. Wa alaikum salam wbkth saudara saudari...

    Maaf ya kalau saya beri penerangan tak 'berlapik'....mengikut apa
    yang saya faham sedikit berkaitan gangguan sebegini...

    1. Jantung berdebar tandanya jin masuk jantung...dan apabila jin
    masuk jantung maka kita akan mendapat pengaruh hasutan jin tersebut
    pada perasaan kita...juga kita akan bersikap sebagaimana jin ter-
    sebut.

    Ini kita tahu apabila srsuatu perasaan kita tidak ada penjelasan
    atau sebab munasabah...contohnya kita merasa takut atau takut
    mati sedangkan tidak ada sebab munasabah yang kita tahu...risau
    tanpa sebab...cuba mengasingkan diri...tidak suka bunyi bising..
    rasa tak kena bila nak solat...malah kalau boleh jin itu akan
    cuba halang atau hentikan...kerana solat akan menyeksanya...
    begitu pula hilang atau kurang daya tumpu...rasa nak terus diam...
    sedih dan sebagainya.

    Kalau perasaan itu datang hilang maka jin itu keluar masuk...

    Kalau boleh jin itu nak buat kita terus mengasingkan diri daripada
    orang lain...duduk diam siang malam dalam bilik atau rumah...ber-
    henti sekolah...menghalang belajar dan sebagainya...Insha Allah
    saya akan sambung nanti esok atau lusa ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  46. Alhamdulillah...nampaknya ada kesempatan petang ini juga...

    2. Badan seram sejuk angin bisa atau jin meresap pada badan...
    dan mungkin juga ada gejala berat dada atau agak sesak nafas
    buatan...atau mudah buntu pelupa...

    3. Biasanya gangguan ini berkaitan jin saka samada dari kalangan
    keluarga...atau jin saka orang lain yang datang dan memilih kita.

    4. Anda perlu rawatan gangguan jin...dan perlu ada amalan pendinding
    sendiri secara berterusan.

    Sebaiknya amal Ayat manzil...kalau mampu...Ayat Kursi secara Khusus
    dan 3 Qul pernafasan...yang ada dalam blog ini...juga petua peng-
    ancur jin pada jantung dan kepala...kalau perempuan juga mungkin
    pada bahagian uluhati atau rahim...serta buat air doa sendiri agar
    dapat minum secara berterusan yang ada saya tuliskan dalam blog nampak hati Insha Allah...

    Silalah ya rujuk pada tajuk senarai amalan pendinding dalam blog ini
    catitan 26 09 10...juga tajuk-tajuk berkaitan Ayat manzil catitan
    mac april 2010...dan tajuk petua penghancur jin pada catitan ogos...julai buat air doa sendiri dan Scan diri sendiri catitan
    januari 2010,,,aemoga serba sedikit bermanafaat dengan izin Allah.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  47. Terima kasih ustaz.ini sgt membantu saya. Dan ustaz saya mahu bertanya. Apakah tempat di mana wanita seperti saya dapat mendalami Islam. Di semenanjung. Harap ustaz dapat membantu saya.

    BalasPadam
  48. Alhamdulillah...Sama-sama Melati...maaf ya...saya ni di Ranau
    Sabah...belum pernah pergi semenanjung lagi...tapi mungkin
    Melati boleh cuba cari rakan facebook satu daerah...manalah
    tau ada rakan yang mahir perkara berkaitan...maaf ya...

    wallohu a'lam

    BalasPadam
  49. Salam Ustaz.. saya mengidap demam selama seminggu dah..tapi sejak semalam saya rasa berdebar2 sehingga hari ini saya langsung tidak bole tidur.. bukak bacaan AL-Quran pun masih begitu juga malah buat apa2 aktiviti pun tetap ada rasa berdebar2..bole bagi nasihat apa masalah saya?

    BalasPadam
  50. Wa alaikum salam wbkth Amalina...

    1. Demam kalau tapak tangan atau tapak kaki rasa sejuk...
    maka ia menunjukkan angin bisa jin yang agak padat dalam
    badan...Amalina bolehlah pereksa sendiri ya.

    2. Rasa berdebar tanpa sebab munasabah adalah tanda ke-
    hadiran jin dalam jantung...harapnya Amalina dapat rujuk
    dalam blog nampak hati dalam tajuk rawatan kisar...
    petua hancurkan jin dalam badan.

    Selain itu sebaiknya buat air doa sendiri...amal 3 Qul
    dan amalan fatihah pernafasan....semuanya ada dalam
    blog tersebut....dan sementara masih rasa kurang sihat
    pantang makan telur ayam...buah pisang dan daging binatang
    berkaki empat kerana boleh mengaktifkan gangguan jika ada.

    Insha Allah amalina ya...kalau perlu boleh dapatkan rawatan
    perawat yang pakar...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  51. Salam ustz.. maaf brtany.. dulu sy kerap bermimpi ular hitam & menyusu bayi lebih dri 3x...ttp skrg ni mimpi tu dh xde.org kata itu tnda2 saka.. n skrg ni kepala n fikiran sy sering terasa khayal... setiap masa rasa khayal tu ada.. jd mudah lupa.. seolah2 hanyut sehingga sy x dpt fokus pd study.. seolah2 sy ada dlm dunia sy sendiri... fikiran slalu rasa lesu dan jd menerawang pdhl sy cuba control tp ttp x boleh.. sering rasa mngantuk pdhl tidur cukup.. adakah itu tanda2 ada gangguan dlm diri sy? terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth Nur...

      1. Mimpi itu biasanya memang tanda saka...namun mimpi aneh
      berterusan juga gejala pening khayal biasanya dari sebab
      yang sama...iaitu gangguan itu masuk bahagian otak dan
      mungkin melibatkan gangguan rawan.

      Termasuk gejala gangguan itu fikiran lesu menerawang...
      mengantuk sedangkan tidur cukup...kurang fokus...pelupa...
      saya biasanya akan minta pesakit mencari sendiri kalau
      ada bendanya dalam bahagian otak juga jika merasa berada
      ditempat lain ( gangguan rawan ).

      Silalah rujuk pada blog nampak hati catitan-catitan akhir
      tahun 2015 mengenai amalan fatihah dan 3 Qul pernafasan
      ...buat air doa sendiri dan rawatan kisar buat pada
      bahagian ubun-ubun.

      Kalau mampu amal juga ayat manzil...pasang rakaman rukyah
      sepanjang tidur malam...pantang muzik...sebaiknya minta
      rawat...dan cuba juga buat sendiri kata pemutus...sentiasa
      ada wuduk dan sebagainya...Wallohu a'lam

      Padam
  52. saya dulu pernah terjadi b1 badan jadi ketar seiring seram sejuk dan sesak nafas macam orang nak mati sekali kali jadi sampai 1 badan jadin xlarat nk ..sekarang dh berubat dgn kwn pak saudara dia ckp ada jin..alhamdullillah dia dh buangkan.. sekarang jadi ketar separuh badan lak maksudnyer dari dada ke kepala sekali gn sekit kepala..kenapa yer???? lagi satu saya ada terlihat kelibat hitam dalam umah sewa saya sama ,ada hari tu saya nampak kelibat hitam dia nk tindih saya ms time tdo xp saya perasan terus baca ayat kursi n kelibat hitam tu melitas lari..sekarang saya jadi semakin xlarat badan nk sembahyang pn jdi malas nk buat apa pun jadi xlarat..xp saya gagahkan kuatkan semangat igat anak n suami dk mengaharapakan saya...dan satu lagi: tuan umah n jiran umah ada pasang batang poko berduri dan ikan puyu atas pintu masuk rumah depa(maksud apakah itu)

    BalasPadam
  53. As salam puan...

    1. Gangguan itu belum terbuang semuanya dan masih ada
    laluan dari kepala dan meresap hingga dada...maka sakit
    kepala mungkin jiga dari sebab gangguan ini yang cuba
    menempati padanya terutama tempat rasa sakit.

    2. Silalah puan rujuk pada ulasan saya di atas ya...untuk
    menghentikan terus gangguan cuba pelajari dan buat kata
    pemutus.

    3. Ia lebih kepada petua meghalang masuknya jin tertentu...
    tapi sangat-sangat tidak memadai untuk menghalang gangguan
    jin umum masuk malah tinggal dalam rumah sekalipun.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  54. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum Tuan..smoga tuan sentiasa dlm lindungan AllAH SWT.
    1)saya nk tanya tuan bagaimana caranya supaya Jin Saka atau yg sewaktu dgnnya untuk tidak dtg lg mengganggu.sebb sy jga dh berubat dah dibuang saka..tp masih ada lg rasa mcm x sedap ati..rasa x sedap badan..pikiran mcm kebingungan.kdg2 terasa mcm bukan diri sy sendiri.sy rasa naik takut memikirkan keadaan diri sy ni..kdg2 mcm terasa ada benda bergerak2 dikepala.
    Ada tak ayat2 yg boleh menghidari terus sy dari gangguan2 sedimikian?sy jga ada mengamalkan ayat 3kul.ayat kursi.surah albaqarah.surah aljin.baca quran.zikir dan sebagainya untuk pendinding diri.Tp masih blm ada rezeki untuk kesembuhan total penyakit misteri sy ini.diharap tuan sudi memberi pendapat untuk sy.Terima kasih.

    BalasPadam
  56. Wa alaikum salam wbkth nina...Amiin...Alhamdulillah...

    1. Ia mungkin kerana rawatan belum serasi...atau gangguan itu
    lebih daripada satu ( berlapis-lapis )....maka teruskan minta
    rawat dan amal pendinding diri.

    Sila lihat ya pada blog nampak hati catitan-catitan akhir
    2015 berkaitan cara buat sendiri air doa...fatihah...Ayat
    Kursi serta 3 Qul Pernafasan...rawatan kisar...kalau
    mampu Ayat manzil serta yasin lau anzalna...dan sebagainya.

    Pantangkan sementara makan telur ayam...buah pisang serta
    daging binatang berkaki 4 kerana ia makanan yang mengaktif-
    kan gangguan dalam badan...pantang muzik tak halal...buang
    apa juga benda atau alat yang meragukan apalagi tangkal...
    barang lama atau warisan yang meragukan...

    Insha Allah saya sedang cuba menyiapkan catitan bertajuk
    rahsia kakuatan jin ilmu...termasuk saka...dan akan saya
    catit pada blog nampak hati mudah-mudahan dalam masa ter-
    dekat ini Insha Allah...

    Salah satu senjata utama menghadapi jin saka adalah kata
    pemutus dan harapnya nina cuba fahaminya.

    Wallohu a'lam

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  57. salam ustaz... macam mana cara nak menghuhungi ustaz

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam jojot...

      Maaf...Untuk sementara ini cuba sajalah hubungi Tuan Guru Utama saya ya...

      Wallohu a'lam

      Padam
  58. Wa alaikum salam wbkth Jojot...

    kalau anda orangg Ranau ( dekat )...silalah ya bagi no hp...
    tapi kalau luar...sebaiknya hubungi Guru Utama saya pada no yang tertera pada profil...maaf ya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  59. as slm, nak tanya, kalau kita buka pintu rumah tetiba rasa debar (yang tak kuat) tapi duduk luar rasa ok je. bulu roma ada naik juga tapi tak tegang sangat. apa maknanya tu? atau mainan perasaan je. terimakasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth...

      Ia samada badan kita ada angin bisa jin dan rumah itu
      ada pagar...samada pagar jin atau pagar bersih...

      ...atau badan kita bersih tapi ada aura atau jinnya
      sekali dalam rumah...

      Wallohu a'lam

      Padam
  60. wa alaikum salam wbkth...

    1. Ia samada ada pagar pada rumah...atau ada aura jin jaga
    pintu...atau ada jin dalam ruang tersebut.

    Ruang berjin dapat kita ketahui apabila masuk...kita makin
    rasa tidak selesa...takut atau rasa ada benda tak nampak
    atau ruang tersebut rasa panas atau sejuk tidak sesuai
    pada keadaan sepatutnya.

    2. namun samada kerana kita sensitif pada pagar atau ruang
    berjin...sebaiknya minta scan untuk memasyikan tiada jin
    atau angin bisa jin dalam badan...

    ...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  61. Assalamualaikum ustaz..
    Sebelum ni sy dah pernah kena sihir pengasih @ pemisah sehinggakan sy putus tunang dgn tunang sy.. Sy pernah berubat sebelum ni tapi saya masih lagi kerap mimpi banjir, berada ditempat kotor.. Kadang2 tetiba ada bau busuk yang datang.. Sy juga kerap tak sedap hati sehingga saya berasa tidak selesa.. Hari ni saja dari pagi sampai petang saya tak sedap hati.. Tp perasan tak sedap hati saya terus buat sy teringat dekat bekas tunang.. Boleh sy tahu kenapa sy mengalami perasaan tak sedap hati ni sbb perasaan tak sedap hati macam ada kaitan dengan bekas tunang..

    BalasPadam
  62. Assalamualaikum ustaz..
    Sebelum ni sy dah pernah kena sihir pengasih @ pemisah sehinggakan sy putus tunang dgn tunang sy.. Sy pernah berubat sebelum ni tapi saya masih lagi kerap mimpi banjir, berada ditempat kotor.. Kadang2 tetiba ada bau busuk yang datang.. Sy juga kerap tak sedap hati sehingga saya berasa tidak selesa.. Hari ni saja dari pagi sampai petang saya tak sedap hati.. Tp perasan tak sedap hati saya terus buat sy teringat dekat bekas tunang.. Boleh sy tahu kenapa sy mengalami perasaan tak sedap hati ni sbb perasaan tak sedap hati macam ada kaitan dengan bekas tunang..

    BalasPadam
  63. Wa alaikum salam wbkth Berry...

    Mimpi itu menunjukkan gangguan nmasih ada...bau busuk boleh
    jadi bau jin yang datang...atau kalau ianya gangguan rawan
    menunjukkan rawan kita berada pada tempat yang kotor dan
    busuk....terutamanya kalau kita sering berkhayal tak tentu pasal.

    Kerap rasa tak sedap hati tanpa sebab munasabah menunjukkan
    gangguan jin pada bahagian dada atau jantung jika kerap
    berdebar tanpa sebab...juga ianya mungkin tanda sihir itu
    masih ada.

    Pada bekas tunang samada kerana sihir asal menyasarkannya
    dan kesan sihir itu masih berterusan...atau ada gangguan
    yang asalnya datang dari tunang samada secara sengaja
    seperti sihir atau ianya ada gangguan asal yang tidak disedarinya...hanya sekadar kita ambil perhatian mungkin berguna untuk rawatan dan tak boleh menuduhnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  64. Assalamualaikum wbt

    baru2 ni saya keteguran.. mula2 ingatkan angin medu dalam badan.. rasa berdebar2, nafas singkat2, bila makan sikit dah kenyang, tekak pun rasa ada yang mencekik susah nak telan. mcm ada benda sangkut dekat tekak ni..bila pergi berurut, katanya bukan angin. tapi ada sesuatu yang cekik awak dari belakang.. 3x berurut kata tukan urut tu oke dah.. yang benda tu dah pergi dari badan awak.. tapi saya masih rasa rasa berdebar2.. kdg2 jantung mcm ada yang menyucuk dalam 2 saat.. cek hsptl,hsplt blood test semua normal.. malah cholesterol pun normal... saya ni berbadan besar ustadz..takut juga dengan penyakit jantung.. bila cek jantung, semua ok juga..cuma ada dugal..
    tapi saya muskil sangat.. mcm ada sesuatu yang tak kena.. ada kah saka kalau mcm tu??

    BalasPadam