Rabu, 3 Mac 2010

TANDA BESAR ADA SAKA...DADA BERDEBAR-DEBAR...

Saka secara mudah...adalah jin yang sudah lama
tinggal dalam badan seseorang manusia...
ataupun jin yang sudah lama mendampingi sese-
orang...tapi tidak tinggal dalam badan...

Bagaimanapun...biasanya saka itu akan masuk
ke dalam badan 'tuannya'...samada selalu...
atau hanya pada masa-masa tertentu...tapi...
akan tiba masanya ia akan tinggal dalam
badan sampailah seseorang itu meninggal dunia...

Berdebar ini adalah satu kedaan di mana sese-
orang itu merasa berdebar-debar...iaitu jantung
berdegup lebih kuat daripada yang sepatutnya...
tanpa sebarang sebab yang munasabah...dan
tanpa sebarang kesakitan...

Berdebar-debar ini banyak peringkatnya...ia mu-
ngkin 'ringan'...sederhana...
atau mungkin seseorang itu seolah-olah dapat men-
dengar bunyi degupan jantungnya sendiri...

Kadang-kadang ia datang dan hilang silih berganti
selama berminggu...
berbulan atau mungkin dalam masa bertahun-tahun...

Jika ia semakin berat...seseorang itu akan mengalami
gangguan pada dadanya...seperti sesak nafas...rasa
berat dada...panas...rasa sakit dalam dada...

...malah mungkin seseorang itu merasa sakit pada
jantungnya...seolah-olah dicucuk sesuatu...
digenggam kuat...ditekan...atau rasa seperti ada
saluran yang sempit...dan sebagainya...sedangkan...
pihak Hospital tidak dapat mengesan sebarang punca
yang munasabah...

Dalam masa yang sama...seseorang itu mungkin meng-
alami gangguan perasaan...terutamanya sedih sayu
tanpa sebab...gembira tanpa sebab...dan merasa sukar
mengawal perasaan marah...bingung...suka berkhayal
dan sebagainya...

...dan kadang-kadang mungkin terlintas dalam fikiran
atau dalam perasaannya untuk melakukan suatu tinda-
kan atau kejahatan yang 'sadis'...

Ketahuilah...semua ini adalah hasutan dan gangguan jin
dalam dada semata-mata dan jangan sekali-kali anda
terpedaya...(Sila rujuk kepada gejala -gejala gangguan
pada dada dan kepala...gejala fizikal dan rohani...)

Dalam peringkat beratnya...apa saja boleh jadi...dan tak
mustahil akan menjadi barah...yang sebenarnya adalah
permainan jin semata-mata...dan tak sembuh oleh peru-
batan Hospital semata-mata...

Ada orang yang sakit tenat kerana barah pada bahagian
dada...ketika ia sedang tertidur...tiba-tiba ia terkejut dan
terjaga oleh laungan azan...menandakan ia bukan barah
semata-mata...

Kadang-kadang pada peringkat beratnya...sakit tak terasa
sangat...tapi seseorang itu menghadapi tekanan perasaan
yang berpanjangan...tanpa sebab...

Iaitu...pada akhirnya...samada rohani atau jasmani...atau
kedua-duanya sekaligus akan menanggung deritanya...


Wallohu a'lam.

31 ulasan:

  1. Macam mana nak halau saka Dari badan?

    BalasPadam
  2. Azlinar...
    Kalau nak halau saka dari badan...caranya jadikan badan anda itu tak selesa atau tak sesuai untuk jadi tempat kediaman jin saka....iaitu dengan amalan-amalan pendinding diri seperti Ayat manzil...Ayat Kursi...3 Qul dan sebagainya.

    Ada juga perawat yang handal...dalam masa 5 minit sahaja...jin saka dah lari atau ditarik keluar...tapi kalau badan seseorang itu 'kosong' atau lemah 'pagar diri'...bila-bila masa saja jin saka itu akan kembali.

    cara bantu lain adalah dengan meminum Air Doa...mandi...dan merenjis sudut-sudut ruang kediaman...selalu berwuduk...pantang mendengar muzik yang tak halal...sembahyang Sunat Tahajud di samping menjaga solat wajib dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  3. saya sedang mencuba moga2 Allah SWT makbulkan.

    BalasPadam
  4. Insya Allah En Shari...

    Niat amal kerana mencari keredhaan Allah
    dan mudah-mudahan dengan keberkatan kalimah
    NYA...kita sentiasa mendapat pertolongan
    dan kekuatan dariNYA...

    BalasPadam
  5. Terimakasih En Junied kerana mengingatkan saya tentang niat amal adalah untuk mencari keredhaan Allah. Sebab kdgn2 bila saya takut atau tertekan saya takut niat saya terpesong.Minta dijauhkan.
    Terima kasih banyak2.

    BalasPadam
  6. En Junied,
    Saya sangat suka melayari website ini oleh kerana itu saya jugak banyak soalan :D.

    Apa yang dimaksudkan air doa itu ? Adakah doa2 khusus utk mandi utk tujuan ini atau doa ayat manzil?

    Sharifah

    BalasPadam
  7. Terima kasih banyak-banyak Shari...

    Saya harap sedikit pengetahuan sebegini
    semoga bermanafaat kepada kita dan umum.

    Iaitu air yang dibacakan doa2 pendinding
    ...doa rawatan atau lebih biasa adalah
    ayat-ayat Qur'an termasuk Manzil...

    Biasanya air doa ini untuk semua cara
    guna...dan setakat ini saya tak tahu pula
    kalau ada yang khusus untuk mandi sahaja
    atau sebagainya...

    Insya Allah silakan kalau shari ada seba-
    rang persoalan...cuma mungkin saya akan
    dapat menjelaskan setakat mana pengetahuan saya yang sedikit ini...

    Insya Allah ya...

    BalasPadam
  8. saya merasa berdebar2 semasa membawa kenderaan,adakah saya ada saka

    BalasPadam
  9. Salam zaidi...

    Biasanya berdebar-debar kalau tiada sebab
    munasabah...sebaiknya minta 'scan'...
    atau perhati jika ada tanda-tanda lain...

    Ia juga boleh jadi tanda ada saka...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  10. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ saya nak tanya.semenjak ni.sy nk tido.rasa nafas sy xbetul.nk telelap nafas sy mcm terhenti seketika.pastu saya sedar semula dn rasa tkt..time kt opis rasa gelisah.bwk motor mcm hayal.adakah ini permainan jin atau sy mengalami skt jantung..

    BalasPadam
  11. Wa alaikum salam wbkth red dragon...

    1.Gangguan pernafasan kemudian rasa takut
    boleh juga disebabkan angin bisa dalam dada.

    2.Rasa gelisah kalau tanpa sebab atau hanya
    di ofis...juga boleh jadi tanda ada angin bisa
    dalam dada...

    ...apalagi kalau ada gejala berdebar tanpa
    sebab...

    3.Khayal kalau berterusan dan sukar dikawal
    juga boleh disebabkan ada angin bisa pada
    bahagian kepala...juga dada...

    ...bagaimanapun sebaiknya anda dapatkan juga
    pemeriksaan hospital...mungkin ada punca
    yang dapat dikesan...atau kalau tidak ada...ada
    banyak keraguan...maka lebih besar kemungkinan
    ada gangguannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  12. Assalamualikum..

    sya slalu rs ssk nfs ktika hndak tidur dan rs berdebar-debar ketika bekerja.. saya fikirkan itu perkara biasa krna keadaan sya yg sdng hamil.. namun, sudah 2 kali sya bermimpi menyusukn bayi.. adakah tu salah satu tanda saka? trm ksh..

    BalasPadam
  13. Wa alaikum salam wbkth Puan...

    1. Tandanya ada angin bisa dalam bahagian dada...

    2. Mimpi serta gejala sesak nafas juga berdebar-
    debar ia tanda kemungkinan besar ada gangguan
    yang sudah jadi saka...

    ...sama-sama puan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  14. assalamualaikum... encik junied?
    saya nak bertanya ek..
    kalau berdebar-berdebar 2 mcm.. jantung berdenyut laju2 ke...?
    sebab sya penah rasa jantung berdenyut dengan laju masa saya nak solat..
    pas 2.. saya selalu mimpi dukung baby.. org suruh tlg peggkan.. banyak kali tp keadaan yang berbeza..dan selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi...

    BalasPadam
  15. Wa alaikum salam wbkth cik puteri...

    1. Iaitu samada degupan lebih cepat atau lebih
    kuat tanpa sebab munasabah...

    Dan tandanya serba sedikit ada gangguan dari
    jin pada perasaan kita...

    Debaran...mimpi bayi...selalu mimpi jatuh dari
    tempat tinggi...kemungkinan besar ianya tanda
    ada saka...

    Silalah cik minta 'scan' pada perawat yang di-
    yakini ya....

    Untuk sementara kalau cik ada air doa...jadikan
    minuman harian juga percik 4 penjuru bilik
    tidur...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. Salam. Sy kdang mngalami berdebar debar yg tiba2. Sy pun tidak tahu mngapa. Tidak ade pape pun yg tjd. Tak ada sakit. Tp bdebar. Tak senang duduk sy dibuatnye. Bila bdebar, sy jd tidak gmbira. Apkah sy ade saka? Nenek sy mmg ade saka. Tp stahu sy saka tu dh tidak ada lagi.

    BalasPadam
  17. Bdebar ni bnyk kali sy kena. Shari sy kena. Lpas tu hilang berbulan dan btahun.kmudian dtg lagi. Skrg ni pun sy rasa. Dr ptg td smpai mlm skrg.sy tak tahu la mngapa

    BalasPadam
  18. Wa alaikum salam wbkth nur syafiqa...

    1. Berdebar itu samada kerana jin masuk
    dada..atau sekadar ada angin bisa jin
    masuk dada dan jin itu pula duduk di luar.

    2. Kalau jin itu duduk di luar pula...berdebar
    tandanya jin itu datang dan duduk dekat...

    ...dan biasanya ia hanya sekadar gangguan
    dan bukan alamat kepada perkara-perkara
    yang akan terjadi...

    3. Hati-hati dan sila ambil perhatian juga dengan
    saka nenek...terutama kalau tidak pasti jin itu
    masih ada kerana banyak kes kata sudah tiada
    tapi jin itu masih ada dan berkeliaran...

    Namun berdebar tanpa sebab munasabah adalah
    antara tanda besar kemungkinan ada saka...

    4. Hilang dan datang itu juga tanda besar kemung-
    kinan adanya jin saka...dan sebaiknya amal
    pendinding diri secara berterusan...

    Dalam keadaan sekarang...sebaik-baiknya nur ber-
    jumpa juga perawat yang diyakini ya...dan jangan
    anggap mudah atau benda itu akan hilang sendiri.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  19. Salam,,,amal lah selawat nabi,,, org yg rajin selawat du sygi nabi dn di benci setan,,,, so u all. Bila setan benci,,,dia lari dr kita,, org yg istiqomah saja mereka akan lari,,, tido,bgun,masak, kemas rumah tp mulut sentiasa beselawat,,insyaallah

    BalasPadam
  20. Wa alaikum salam wbkth neo...

    Ia sebaik-baik amalan...membanyakkan salawat
    nabi...semoga hidup kita bertambah berkat
    dalam segenap seginya juga...

    Terima kasih banyak-banyak neo atas perkongsian-
    nya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  21. Assalaamualaikum.saya nk tanya,sejak akhir2 ini bdn saya rasa selalu letih.saya selalu berasa berdebar2 tnpa sebb.saya seorang yg ceria tp akhir2 ini,saya mudah marh.sampai saya rasa nk mmbunuh pun ada.saya susah nk tdo mlm..kdg2 saya rasa normal.kdg2 saya rasa satu perasaan yg bercampur baur.marah,mngis tbe2..hati mudah gelisah tnpa sebb.saya jd x tenang.saya juga mudah demam.rasa pns didalam bdn.suhu bdn berubh.kdg pns,kdg sejuk.saya mudah letih.saya nmpk normal pd luaran tp dalamn saya rasa sesuatu yg lain.saya suka baca surah Yassin bila hati x tenang tp akhir ni saya baca,tp hati saya berdebar2 dgn kuat tnpa sebb.saya jd sesak nafas,hilg suara dan x bermaya.adakah itu tekanan perasaan atau gangguan?terima kasih

    BalasPadam
  22. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Jelas...ia adalah dari sebab ganguan jin yang sedang
    dalam proses cuba tinggal dan bersatu dalam badan
    dan mungkin cuba jadi jin saka...

    1. Rasa letih biasanya dari sebab ada benda duduk
    atas badan seperti bahu..tengkuk...bergayut di
    belakang dan sebagainya...

    ...atau ada penempatan jin di bahagian bawah tulang
    belakang belikat ( bawah tulang sayap bahu )...

    2.Berdebar-debar itu samada ada angin bisa jin...atau
    jin itu sendiri pada bahagian jantung...dan biasanya
    ia menimbulkan kesan perasaan sangat sensitif...

    Dan apabila timbul suatu perasaan yang saudara sendiri
    tidak tahu puncanya...seperti rasa marah...menangis
    tiba-tiba...dan sebagainya...ia adalah rasukan perasaan
    iaitu jin itu menumpangkan perasaannya dalam perasaan
    saudara...( jin itu yang marah....sedih...dan sebagainya...)

    3. Suhu badan panas atau sejuk atau berubah-ubah...
    kerana angin bisa itu mula meresap dalam segenap tubuh
    dan ia adalah persediaan jin tersebut cuba bersatu dengan
    tubuh....

    4. Berdebar baca Yasin...ada angin bisa atau jin pada
    jantung...dan jin itu merasa takut...

    5.Sesak nafas boleh jadi dari kesan gangguan pada
    jantung...atau angin bisa dalam dada...(bukan asma).

    Hilang suara kerana serba sedikit jin itu menguasai
    bahagian dada dan menghalang suara...( menghalang
    aliran nafas dari dada atau mungkin jin itu membuat
    lidah jadi keras atau kelu )...

    ...tidak bermaya boleh jadi tidakbalas angin bisa pada
    bacaan yasin tadi...iaitu membuat jin itu jadi lemah
    atau sengaja melemahkan anda untuk menghentikan
    bacaan yasin...

    ...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sgt2 diatas informasi ni..

      Padam
  23. Alhamdulillah...Sama-sama saudara...

    BalasPadam
  24. Salam... saya selalu rasa berdebar-debar dan mengelabah sewaktu kluar rumah.. dan jantung saya berdenyut laju semasa saya solat berjemaah di Masjid...apakah maksudnya?

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth neo...

    1.Tanda besar ada jin saka...jin itu yang gelabah
    atau takut...

    2. Ada Jin atau angin bisa pada bahagian dada
    khususnya jantung...dan serba sedikit anda
    mungkin mengalami gangguan perasaan atau
    fikiran dari sebab gangguan jin...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. salam,,
    sye nak tanye ,,berkaitan dgn saka jugak ke ,,kadang kadang waktu nak tido ,,bile saye mengiring ke kanan akan rase sakit ,,secare automatik sye akan terus bangun kerane terlalu takut seakan nafas saye ditarikk,rase macam waktu saye dah sampai.. saye kerap mimpi berkaitan bayi ,,then bile mimpi macam tu esok pagi mesti kepala saye macam nak pecahh ... setakat ni yang saye tahu rumah nenek saya memang ade ade pejaganya ,mean saka,,tapii tak tahu sape punye ..tak bertuann .. semua ni bagiii tekanan pada saya.....

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth eiyatun...

    Sering atau kerap ada ganggguan ketika akan tidur...
    mimpi bayi...sakit kepala tanpa sebab munasabah
    maka sebaiknya eiyatun ambil perhatian tentang
    kemungkinan ada saka ya.

    Sakit pada dada kanan atau sebagainya...juga pada
    bahagian kepala...tandanya ada angin bisa...

    Secara umumnya...hampir semua rumah yang ada
    jin penjaga pasti ada gangguan...atau isi rumah
    yang diganggu...cuma mungkin berbeza kekuatan
    atau bentuk gangguannya.

    Sebaik-baiknya eiyatun minta rawat...dan sentiasa
    membaca Ayat Kursi selepas solat...ketika akan
    tidur...kertika bangun tidur...ketika akan keluar...
    atau masuk rumah...dan sebagainya...dan kalau
    mampu amal Ayat manzil atau amalan Sebelas
    iaitu bac Fatihah 11x.Salawat 11x. ayat Kursi 11x.
    Al Ikhlas 11x. Al Falaq 11x An naas 11x pagi
    petang atau setiap malam.

    Kalau dalam cuti baca dengan niat ia sebagai doa.

    Baca pada air dengan samapi nafas ketika mem-
    bacanya guna minum...mandi...sapu badan...
    renjis dalam bilik dan sebagainya.

    Kadang-kadang tekanan kita juga boleh berpunca
    dari angin bisa jin dalam dada juga bahagian kepala
    iaitu ciri-ciri utamanya berpanjangan...atau terlebih-
    lebih...atau bersamaan pening atau sakit dada...
    rasa macam nak hilang pertimbangan dan sebagainya.

    Maka sebaiknya jangan layan sangat perasaan atau
    fikiran...buat sesuatu yang boleh mengalih perhatian
    darinya...dan sebaik-baiknya kalau eiyatun rasa
    kurang sihat...pantang makan telur ayam...pisang
    dan daging binatang berkaki 4 untuk sementara.

    Insha Allah eiyatun ya...kena juga banyak-banyak
    bersabar kerana rasa tertekan akan menjadikan
    aura kita lebih lemah dan membuka laluan kepada
    gangguan...sentiasa berusaha dan ingat pada
    Tuhan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. Salam saya ingin bertanya apakah puncanya ketika saya ingin solat ataupun membaca alquran jantung saya akan berdegup kencang sehingga saya tidak boleh kushyuk dalam solat dan berasa gelisah.tetapi selepas solat ataupun membaca alquran degupan jantung saya menjadi sekata semula

    BalasPadam
  29. Wa alaikum salam wbkth Nurul...

    Ada gangguan jin pada bahagian jantung...iaitu angin bisanya dan biasanya kalau
    berdegup...boleh jadi tempat persinggahan atau penempatan jin.

    Biasanya ia adalah gejala saka...maka sebaiknya Nurul ada amalan pendinding
    seperti Fatihah...Ayat Kursi...3 Qul...dan kalau mampu...amalan Ayat Manzil
    dan sebagainya...selain minta 'scan'..atau rawat apabila ada kesempatan.

    Baca sendiri pada air dalam botol dan jadikan ianya minuman atau campuran
    air mandi seharian.

    Makanan seperti telur ayam...buah pisang dan daging binatang berkaki 4
    mungkin akan menyebabkan jin dalam badan atau jantung itu lebih aktif
    dan pantang sementara kalau Nurul terasa kesan sedemikian.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam