Sabtu, 13 November 2010

3 KISAH RAWAN SEORANG RAKAN...

Ia adalah beberapa kisah seorang rakan yang
'keluar' dari tubuhnya...

Ia seperti kisah rawan...tapi terpulang pada
anda untuk menilainya sendiri...

Seperkara yang saya yakini..rakan itu ber-
cakap mengenai pengalamannya yang sebenar.

DIKEJAR JIN...

Saya biasanya 'keluar' dari tubuh pada ketika
mula terlelap di malam hari...

Ia hampir-hampir bukan sesuatu yang dapat di-
kawal...tanpa niat pun kalau dah masanya...
saya akan mendapati saya 'keluar' dari tubuh.

Saya akan dapat melihat jasad saya yang ter-
baring dan terbang ke luar rumah...

Kadang-kadang...sebaik saja keluar dari badan
serta merta saya melihat jin-jin yang sedang
menunggu...
kemudian jin itu akan datang menakut-nakutkan.

Biasanya saya akan terbang dengan payah sekali
kecuali setelah mengamalkan tenaga dalam (ber-
serta zikir amalan)...

Setelah beramal itu...saya rasa tubuh (rawan)
saya sangat ringan...

Apabila mendapati ada jin menunggu...saya akan
terbang ke atas awan dengan cepat...

Walaupun jin-jin itu mengejar...saya lebih
pantas dari mereka...dan mereka akan berhenti
sebelum melepasi kawasan awan...

Biasanya jin-jin itu tidak berani untuk naik
lebih tinggi...dan saya akan memerhatikan
mereka berlegar-legar di bawah sana...

PANGGILAN JIN...

Pada satu ketika...pernah apabila saya dalam
perjalanan balik ke tubuh...
saya melihat sebuah rumah kecil yang usang
di alam asing...

Di pintu rumah itu ada beberapa lembaga aneh
melambai-lambai ke arah saya...

Setiap kali lembaga-lembaga itu melambai...
saya rasa diri saya sepeti ditarik ke arah
mereka...

Dengan menggunakan tenaga dalam..saya membuat
isyarat pancung ke arah mereka...lembaga-
lembaga itu lesap serta merta...dan tarikan
itu juga turut hilang...

RAKAN PASAR JIN...

Saya pernah masuk ke kawasan pasar jin...yang
terletak di bawah tanah...
(saya lupa pula tanya apa bendanya yang di-
jual disana...)

Ketika saya terus berjalan...tiba-tiba saya
ternampak seorang rakan...

Cepat-cepat saya mengejar dan menegurnya...
tapi rakan itu tak menjawab...sebaliknya
terus berjalan dengan muka yang cukup serius.

Esok siangnya saya datang berjumpa dengan
rakan itu dan bertanya kenapa ia tak bercakap
semasa berada di 'pasar' itu...

...sebaliknya rakan itu mengingatkan...agar
lain kali tak menegurnya apabila berjumpa di-
mana-mana alam yang asing itu...

...kerana saya tak akan dapat membezakan sama-
da itu dirinya atau jelmaan jin semata-mata.

Wallohu a'lam

2 ulasan:

  1. junied..

    saya kadang2..terbayang satu wajah yang menakutkan..tapi bila niat dalam hati dan bayangkan saya ada pedang lalu membelah imej tersebut terus hilang serta merta...

    kadang2 dalam solat juga terbayang... adakah ini gangguan..

    BalasPadam
  2. Ya...Ia biasanya jin kafir...jin
    ilmu...
    agak kebal...tapi taklah sampai
    kebal...

    satu caranya lagi...apabila pedang
    itu membelah imej tersebut...
    bayangkan imej tersebut meletup...
    berkecai tak bersisa...dan tak dapat
    bercantum lagi...

    Maka pedang itu satu tenaga...
    bayangkan ia meletup pula satu
    tenaga lain...iaitu sekali serang
    ia terkena dua pukulan tenaga sekali-
    gus...

    wallohu a'lam

    BalasPadam