Selasa, 30 November 2010

JIN ISLAM...PENDAMPING BAIK...?

Apabila jin itu mendampingi sesorang manusia maka
kita akan mengatakan ia Jin Islam apabila ia mem-
punyai antara ciri-ciri di bawah...

...iaitu...

1.Jin itu memperkenalkan dirinya dengan nama-nama
Islam...terutamanya nama-nama dalam Bahasa arab...

2.jin itu mengaku beragama Islam...malah tak kur-
ang yang mengaku sebagai bunian...Syeikh-Syeikh...
wali-wali...dan sebagainya...

3.wajah biasanya cerah...tenang...bercahaya...tenang
...nampak seperti orang-orang baik atau orang-orang
soleh...dan sebagainya...

4.Jin itu berpakaian seperti orang-orang baik dan soleh
...mungkin serba putih...serba hijau...berketayap...
berserban jubah dan sebagainya...

5.Jin itu suka berzikir..atau sentiasa membawa tasbih...

6.Jin itu suka bercakap atau mahir mengenai hal-hal agama.

7.Jin itu suka menasihati...dengan nasihat-nasihat yang
baik..atau ' macam baik '...

8.Jin itu melarang perkara-perkara mungkar...

9.Jin itu menolong manusia walau apa pun cara yang ia
perlihatkan...seperti merawat...memberi panduan..mencari
orang hilang dan sebagainya...

10.Jin itu solat ' macam ' lima waktu...

11.Jin itu pandai atau suka...atau mahir...membaca Ayat-
ayat Qur'an...

12.Jin itu hafal ayat-Ayat Qur'an atau hadis...atau kata-
kata hikmah...

13.Jin itu suka memuji orang-orang baik...

14.Jin itu hanya makan makanan halal...

15.Jin itu kelihatan sangat terpelajar...atau tinggi ilmu
terutama ilmu agama...

16.Jin itu tahan dibacakan ayat Kursi...dan boleh membaca
ayat Kursi...dan kadang-kadang menggalakkan orang membaca
ayat Kursi...

..dan sebagainya...

Sebenarnya...kalau setakat antara tanda-tanda di atas...
atau malah kesemua tanda-tanda di atas...jin kafir juga boleh
buat...apalagi jin saka ilmu...Jin Munafik...Jin Murtad...jin
Ifrit...dan sebagainya...

Yang penting...ia ada ilmu...dan bakat atau pakar berlakon...
dan tak kurang...biasanya...jin itu kenal siapa anda..apa kel-
ebihan dan kelemahan anda...apa kepercayaan dan keyakinan anda...
dan mungkin ia tahu sejarah hidup anda...keluarga anda...keturu-
nan anda dan sebagainya...terutamanya kalau ia adalah jin saka
keluarga atau keturunan anda sendiri...

Ini semua penting...kerana jin itu akan mempergunakan segala
peluang dan laluan yang akan membuat anda ' tergamam' tak
dapat menolak...yakin dengannya...malah ' termakan ' akan seg-
ala taktiknya...termasuklah taktik secara Psikologi...

Maka untuk mendapat kepastian lanjut tentang agamanya...anda
rujuk pada jabatan Agama Islam...?

Biar apa pun alasan anda untuk mengatakan ia adalah Jin Islam
anda ada peluang sepenuhnya untuk menjadi mangsa penipuannya.

...dan yang pasti...pada hakikatnya...anda sedang berhadapan
dengan suatu makhluk ghoib yang sama sekali tak anda kenali...
malah biasanya apa pun bentuk penampilannya...terutama bila
jin itu mengaku Islam...maka adalah sekadar penyerupaan se-
mata-mata...dan tak ada kena mengena dengan rupanya yang
sebenar...

JIN ISLAM MASJID NEGERI...

Apabila seorang rakan mengetahui kehadiran Jin Islam di
Masjid Negeri...ia pernah memanggil jin itu ketika ia cuba
menegeluarkan jin daripada badan seseorang...tapi ternyata
Jin itu tak datang...malah tak ada sebarang tindakbalas
( tak di pedulikan ).

Pada suatu masa lain...apabila berjumpa dengan jin tersebut
rakan itu bertanya tentangnya...

...dan jawab Jin masjid Negeri itu...seandainya pesakit itu
akan mati sekalipun...ia tak akan datang...kerana syirik
bagi manusia memanggil jin meminta pertolongannya...

Kita tak akan tahu..adakah Jin itu benar-benar Jin Islam di
Masjid Negeri...tapi penjelasannya sesuai degan hukum dan
boleh diterima...

SYIRIK KERANA ADA JIN PENDAMPING...

Adalah jelas hukumnya meminta pertolongan dari jin tak kira
ia Jin Islam atau bukan...contohnya nak minta perlindungan
diri...keluarga dan harta....dan sebagainya...

Namun bagaimana kalau anda tak pernah pun meminta pertolon-
ngannya?

Anda perlu memastikan beberapa perkara...dan antaranya...

1.Anda merasa selamat kerana ada jin pendamping...

2.Anda merasa berani kerana ada jin pendamping...

3.Anda merasa bangga...bertuah atau beruntung kerana ada
jin pendamping...

4.Anda merasa ada kelebihan kerana ada jin pendamping...

5.Anda merasa ada daya penarik kerana ada pendamping...tak
kira pengasih...pelembut...atau penarik rezeki kerana ada
jin pendamping...

6.Anda merasa segala urusan anda menjadi mudah kerana ada
jin pendamping...

7.Anda merasa diri hebat kerana ada jin pendamping...

8.Anda merasa mulia diri...atau manusia terpilih kerana ada
jin pendamping...

9.Anda merasa bijaksana kerana ada jin pendamping yang selalu
memberi panduan ilham dan sebagainya...

10.Anda merasa diri ada ilmu yang tinggi kerana ada jin pen-
damping...

..dan sebagainya...

Maka apabila anda merasa mana-mana antara yang tersebut di-
atas...anda telah jatuh kepada syirik dan menyekutukan Tuhan
kerana yang demikian itu menunjukkan ada pergantungan hati
anda kepada jin pendamping...

Oleh kerana semuanya itu sungguh halus...walau bagaimana pun
anda berhati-hati...tak mustahil anda akan terjerumus juga
padanya suatu masa nanti...

Ia terutamanya dengan pengalaman-pengalaman yang melibatkan
penggunaan jin itu secara langsung atau tak langsung...

...atau jin itu sentiasa membisikkan kepada telinga atau hati
anda akan kelebihan-kelebihan anda memilikinya...terutamanya
kalau jin itu adalah syaitan...
iaitu jin yang sebenarnya datang untuk meyesatkan anda atas
sesuatu kepetingannya...

KAITAN PENDAMPING DENGAN SERANGAN JIN...

Permusuhan antara sesama jin adalah perkara biasa...dan tak
mendatangkan masalah kepada anda kecuali apabila ada antara
jin yang bermusuhan itu datang menjadikan anda sebagai tem-
pat bersembunyi atau perisai manusianya...

Sebab-sebab lain yang mengakibatkan anda menjadi sasaran ser-
angan jin adalah apabila anda berdamping dengan jin...
tak kira ia Jin Islam atau bukan...

Perkara biasa sahaja...apabila ada persaingan atau uji men-
guji ilmu antara sesama jin ilmu pendamping manusia...

Itu antara rahsianya anda sakit...atau rasa serangan apa-
bila berjumpa seseorang yang juga ada pendamping jin...

Itu juga sebabnya apabila tiba-tiba anda merasa marah atau
benci kepada seseorang lain tanpa sebab...
yang pada hakikatnya adalah kebencian antara sesama jin
pendamping...terutama kalau jin itu menguasai perasaan anda.

Pernah dua rakan yang berkawan baik...apabila dirasuk jin
saka masing-masing...mereka menjadi benci antara sesamanya
hingga menyebabkan pertarungan dan kebencian yang berpanja-
jangan...

Kalau jin pendamping anda lemah pula...maka sebaik cara
mengelak serangan jin lain samada jin pendamping manusia
atau jin liar tanpa tuan adalah dengan cara...

-jin itu mengecilkan dirinya...dan bersembunyi dalam badan
anda...

-jin itu bersembunyi di belakang anda...

...maka anda akan terlibat secara langsung menghadapi se-
rangan jin...

Atau jin pendamping anda itu lari...tapi ada angin bisa-
nya dalam badan anda...maka anda boleh menjadi sasaran se-
rangan...atau...jin itu diserang...dan anda sendiri merasa
kesan dan kesakitannya kerana ada angin bisa jin itu dalam
badan anda...

Angin bisa jin itu akan menghubungkan anda dengan jin ter-
sebut secara langsung kerana itu sajalah satu-satunya cara
nak menguasai atau nak menganiaya anda...

Dalam satu segi...angin bisa jin pendamping dalam badan
anda boleh menjadi laluan jin lain turut masuk ke dalam.

...maka kadang-kadang jin menyerang anda kerana jin itu
nampak laluannya...

Tak kurang pula anda menghadapi serangan jin lain kerana
jin-jin itu dipanggil masuk oleh jin pendamping anda...
dengan sebab-sebab yang jin itu saja tahu...termasuk
kerana nak membalas dendam terhadap anda...

Lebih anti...lebih jauh anda daripada sengaja berdamping
dengan jin...lebih kuat dan lebih selamat pula anda dari-
pada serangan jin...

JIN TAK MAKSUM...

Jin bukanlah makhluk yang maksum...atau terjaga dari per-
buatan dosa...malah sifatnya yang tak kelihatan oleh pan-
dangan mata biasanya menjadi sebesar-besar dorongan untuk
jin itu berlaku aniaya terhadap anda...keluarga anda...
rakan-rakan anda dan sebagainya...

Mungkin anda tahu dua tiga perkara tentang jin pendamping
anda...tapi pastinya banyak lagi perkara mengenainya yang
menjadi rahsia...dan di sana tersembunyi akan segala tipu-
daya...kejahatan dan bahayanya...

Sekurang-kurangnya kalau anda tak kisah tentang diri anda
sendiri..jangan perjudikan nasib orang-orang yang anda
sayang...kerana pada hakikatnya...jin itu adalah di luar
kawalan anda sendiri...

Keputusan anda di saat ini mungkin akan menentukan sejarah
hidup anak cucu dan keturunan anda untuk selama-lamanya...

Wallohu a'lam

69 ulasan:

  1. salam kepada encik Junied.

    terima kasih kerana sudi memberi info tentang jin Islam.

    saya mempunyai pendamping yang beragama Islam. Saya dapat tahu yang saya ada pendamping ketika saya berumur 17 tahun dan mengetahui namanya ketika berumur 22 tahun. Dia menjadi pendamping saya ketika saya masih kecil. dia pernah menyelamatkan saya dari kena tindih dan jin saka orang lain. dia juga sering berpesan supaya sentiasa ingat Allah dan meminta pertolongan dr Allah, bukannya dari dia. Dia hanya selamtkan sy apabila perlu sahaja.

    tetapi seperti apa yg encik Junied kata, saya perlu berhati-hati kerana jin saya tu mungkin menipu atau akan meminta balasan kerana dia sentiasa berada dengan saya. saya juga akan mengamalkan bacaan manzil untuk pendinding diri.

    terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy pun suami cm nie..jin mmg brupa2 mcm2 jns pakaian..tp dia jin phlwn..sy sedih..hmpir bcerai sbb suami lbh prcya ibunya bhya dia ada klbhn..sdgkn syirik bnyk sy tgok cra fmly dia brubat..

      Padam
  2. saya lupa untuk memberitahu encik Junied. jin pendamping saya tidak memakai jubah putih (kecuali dia pergi ke masjid). dia berpakaian biasa (pakai t-shirt, seluar) dan kadang2 dia berpakaian seperti panglima perang jika ada jin lain yang mahu menyerang saya

    BalasPadam
  3. dia beli kat mana pakaian2 tu? ada jual tak....dia pakai seluar tu seluar apa, seluar jin ke?

    BalasPadam
  4. Nak tanya tentang Tok Belagak di web darulsaka.blogspot.com. apa pendapat saudara tentang dia ni.....ek semacam je....

    BalasPadam
  5. akak72,

    entahlah. tapi dia suka ikut fesyen masa kini. dia kekadang pakai seluar jeans, slack, short pun pakai jugak.

    BalasPadam
  6. Sama-sama ButirStar...

    Sebagai langkah berjaga-jaga..saya harap
    anda dapat merujuk kepada gejala-gejala
    gangguan pada bahagian kepala dan dada
    catitan Julai 2009..dan perhatikan jika
    ada sebarang keraguan atau tanda-tanda gangguan pada bila-bila masa...semoga bermanafaat...

    Dan satu risiko lain pula apabila kita
    nak buang jin pendamping..tak kurang
    jin yang mengamuk dan menuduh kita tak
    kenang budi...kemudian menyerang...maka
    amalan pendinding itu teruskan...
    Insya Allah...

    Seperkara lagi yang sangat penting...
    biar terdesak mana pun..jangan sekali-
    kali harap kepada bantuan jin pendam-
    ping...kerana ia sangat bahaya...

    Katakan seseorang itu kerana sangat ter-
    desak...tiba-tiba terlintas pada hatinya
    nak minta bantuan jin...dan kemudian
    takdirnya sampai ajalnya...maka ia akan
    mati dalam keadaan syirik...( maaf kasar
    bahasa..tapi ia adalah untuk kebaikan
    kita semua...)

    Bagi saya..kalau jin itu kata akan se-
    lamatkan kita kalau perlu sahaja...maka
    ia adalah satu perangkap maut (...samada
    jin itu sedar atau tidak...)

    Kemudian sebelumnya jin itu mengingatkan
    anda supaya sentiasa ingat dan minta
    pertolongan dari Allah...

    Saya tak tahu samada jin pendamping
    ButirStar itu faham atau tidak...atau
    sengaja..tapi kaedah ini biasa sangat
    di buat oleh jin kafir atau jin munafik
    yang tinggi ilmu agamanya...
    ia menunjukkan sseorang kepada kebenar-
    an untuk mengabui kesesatan yang bakal ia 'suntikkan'...

    Maka hati-hati ya...padamkan samasekali
    niat nak minta bantuan jin itu walaupun
    sangat perlu...iman kita tak ternilai
    harganya berbanding nyawa...kerana semua
    orang pun akan mati juga akhirnya...

    Walohu a'la

    Salam akak72...terima kasih kerana turut
    sama kami di sini...
    saya pernah 'lawat-lawat' web Tok Belagak
    tu...

    Rasanya Tok Belagak punya keyakinan diri
    yang sangat tinggi...maka ia menulis
    mengikut cita rasanya sendiri...hingga se-
    olah-olah tak kisah sangat apa orang nak
    kata tentangnya...

    Bagi kita pula...terpulanglah macamana
    kita nak menilainya dari sudut pandangan
    masing-masing...

    Walohu a'lam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta bantuan manusia, lembu dan sebagainya tak syirik ke?

      Padam
  7. saya nk tny tntan saka... bgaimnakah kita nk thu kehadiran saka? kita nmpk, atau hny mdgr bnyi? dan betulkah saka tu hny dr keturunan

    BalasPadam
  8. Saudara HUNNYwagged...

    Sila rujuk pada beberapa catitan bulan sept
    ...oktober...dan disember 2009 tentang punca
    dan tanda-tanda ada saka...juga beberapa catitan berkaitan pada Januari 2010...

    Kemudian bebagai tanda gangguan jin...jika
    ia berpanjangan biasanya adalah gangguan
    saka.

    Saka itu boleh kita dapat dari mana-mana
    saja samada kita tahu atau tak tahu...
    samada kita sengaja atau tak sengaja.

    Ia berbagai bentuk...daripada kita mengalami
    berbagai gejala sakit atau keganjilan...
    hinggalah kepada kita tak rasa ada saka...
    yang biasanya ada tapi kita tak faham kerana
    halus gangguannya...

    Silalah rujuk ya...dan kalau ada kemusykilan
    bolehlah tanya semula...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  9. adakah semua tentang dlm forum ni semuanya betul kah?

    BalasPadam
  10. Selamat sejahtera prince_steward...

    Oleh kerana ia banyak daripada kajian
    saya...saya tak suka kata ia betul...
    kerana kita manusia bila-bila sahaja
    boleh tersalah dan tersilap...

    Saya cuma berani kata...saya tulis ke-
    rana saya yakin betul...dan saya telah
    uji atau selidiki sendiri...sedaya
    upaya saya cuba mengelakkan daripada
    perkara-perkata yang saya ragu-ragukan
    atau saya akan tulis dengan kata seka-
    dar pendapat...

    Terima kasih atas perhatiannya...

    Walloh a'lam

    BalasPadam
  11. nak tanya.sjk sy sklah rendah sampai skarang saya sring mimpi hampir lemas sama ada d laut atau sungai.kbelakangan ni pulak sampai mengigau malam.saaya risau ngan masalah nitkt ganggu plajaran,spm pun nak dkt.apa masalah saya ek?

    BalasPadam
  12. Salam Zaharah...ianya seperti tanda-tanda
    ada saka...

    Walau bagaimanapun...cuba Zaharah pereksa
    gejala-gejala gangguan pada bahagian kep-
    ala dalam blog ini...atau pereksa pada
    tajuk WARISAN SAKA 3...Gangguan fikiran...
    catitan bulan ini pada blog nampak hati.

    Kalau kena tandanya...maka ia kemungkinan
    besar adalah tanda saka...tapi kalau nak
    lebih puas hati...minta scan sajalah ya
    pada perawat-perawat yang diyakini...

    Memang gangguan pada bahagian kepala ini
    ( fikiran )...mungkin memberi kesan kepada
    prestasi kita sehari-hari dalam apa juga
    bidangnya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  13. assalammualaikum..saya ingin bertanya.apa kah maksud pendamping wali?..adakah ianya baik atau sebaliknye?..sekarang saya berusia 24 tahun.terus terang saya katakan saya tidak tahu menahu pada diri saya ini ada pendamping wali.sehingga kawan saya memberitahu pada saya selepas dia memarahi adik nye tanpa sebab semasa kami bertiga makan di kedai emaknye.

    selepas esoknye dia memberitahu saya.adakah saya tahu.saya didampingi wali.saya berkata..tidak tahu dan terkejut..dan tidak faham apa yang dikatakan olehnye.dan meminta dia menerangkan pada saya.

    dia bercerita kepada saya satu persatu.semasa dia memarahi adiknye tanpa sebb adalah kerana dia ternampak wali tersebut berada disamping saya.kawan saya tu berketurunan saka/pendamping harimau putih dari keturunan.masa tu dia marah secara tibe-tibe.

    tetapi setahu saya..saya tidak pernah tahu..atau bersemuka dengan mana mana makhluk halus atau pendamping.kerana ibu saya sentiasa suruh saya mengamal ayat 3 khul dan qursi serta dari kecik sekiranye saya terasa ancaman atau tidak sedap hati.

    saya merupakan anak tunggal.selepas kematian ayah saya semasa umur saya 6 bulan..ibu saya pernah menceritakan pada saya.bahawa saya pernah tidak berhenti menangis selama sebulan.tetapi ibu saya tidak memberitahu saya apa terjadi selepas itu.

    tetapi saya tak nafikan semasa saya menghadiri pusat pengajian swasta di kuala lumpur..semester satu semua pelajar di beri tempat utk tinggal bersama 10 pelajar dlm satu apartment.apartment tu mmg suram tetapi pada mulanye saya membuat tak endah..rupa-rupanye aparment itu ada pontianak yg tinggal.kesemua pelajar nampak.dan ada seorang pelajar yg selalu kene rasuk.tetapi timing dia kene rasuk selalu berlaku bila saya tiada dirumah itu.

    dan mcm-mcm lagi yang berlaku..tetapi terus terang saya cakap..saya mmg tidak dpt melihat.tetapi hanya merasa kehadiran makhluk itu sahaja..sekiranye benda2 ini berlaku..saya terus membaca ayat qursi dan 3 khul tanpa pikir panjang.sudah menjadi tabiat...

    kalau betul saya mmg didampingi...tetapi saya tak nampak..adakah itu perkara baik?..dari nampak..perlukah saya membuang nye?..ibu saya tidak membenarkan saya pergi berubat atau mana mana taditional rawatan..sebb beliau tidak mahu saya bergantung pada berubat..kerana ragu-ragu..sampai sekarang saya masih mengamal mmbaca ayat qursi tak kira dimana...

    BalasPadam
  14. Wa alaikum salam wbkth amy...sila
    rujuk pada ulasan di bawah tajuk
    PENUTUP ya...terima kasih atas
    persoalannya...

    BalasPadam
  15. Salam ShaFeeQue Da GREAT...

    Jika ia berkaitan dengan fikiran...ia terbahagi kepada
    beberapa bahagian...

    1. Fikiran yang ada gangguan jin...maka fikirannya
    bercampur aduk antara fikiran asli dan bisikan atau
    pengaruh jin...

    2. Fikiran asli...iaitu tiada gangguan atau pengaruh
    jin...tapi seseorang itu mengkhayalkan..atau
    membentuk sesuatu keadaan sehingga ia seolah-
    olah nampak atau ada gangguan jin...

    ...dan sebagainya...

    Buktinya keujudan jin...didalam al Qur'an...sila rujuk
    ya...ada satu surah namanya Suroh Al Jinn...
    dan ia menceritakan kisah tentang jin secara nyata...

    Terima kasih atas ulasannya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  16. waw... baru kali ni saya tahu tentang jin pendamping... namun.. apa benar bila kita memiliki jin pendamping,maka akan mala petaka buat keluarga kita...

    BalasPadam
  17. As salam saudara...

    Tidak 'semestinya'...tapi 'biasanya'...ini kerana
    biasanya jin yang sengaja mendampingi manusia
    adalah 'jin nakal'...atau suka mengambil kesempatan
    atau 'ada udang di sebalik batu'...

    Maka kalau kita dapati ia ada...jauhkan dari diri dan
    keluarga melalui rawatan dan amalan pendinding...

    Ia adalah suatu makhluk yang tidak dapat kita lihat
    dengan mata kepala...dan boleh masuk badan
    manusia...maka sukar kita ramalkan apa yang
    makhluk itu akan buat dalam jangka masa pendek
    juga masa panjang...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum saudara Junied.

    Sebelum ni sy ada bgtau saudara ttg jin saka yg suka kt sy. Alhamdulillah, jin tsebut sudah kluar wlupun kdg2 msuk jg klu sy trlalai dri amalan.

    Tp skg sy dpt gangguan dri jin ppndamping bapa sy, sebab sy pernah mbawa dia brubat sblum ni dn jin2 trsebut marahkn sy. Sy kembali buat rawatan dan ustaz tu ckp, ada tangkal drumah sy yg dsimpan olh bapa sy.

    Sy ada tanyakn kpd bapa n mama sy ttg tangkal tsbut, diorg kata ada tp bapa sy guna utk tujuan ubat dn dia pcaya tangkal tu tiada jin.

    Sy agak buntu, bgaimana nk bgtau n nk bg faham diorg yg benda2 ni xdbolehkn dlm islam.

    Utk pgtahuan saudara, kmi dlm rmh ni selalu sakit2 n ustz yg mrawat kata benda tu yg sakiti kami.

    Sy nk minta pendpt saudara mcm mana nk bgtau dgn bapa n mama sy, dgn pmahaman agama mrka yg kurang dn dgn masih bpegang dgn fhmn dulu2 xhlg lg...tq saudara.

    BalasPadam
  19. wa alaikum salam wbkth syera...

    Alhamdulillah...ia suatu perkembangan yang sangat
    positif...dan mudah-mudahan dengan berkat amal
    yang berterusan...kita akan menjadi sasaran yang
    semakin sukar untuk pengganggu tersebut...

    Tidak mengapa...mungkin sekarang bapa mama
    masih kurang faham tentang hukum...kurang penge-
    tahuan berkaitan dampingan jin...tapi teruskan
    usaha walau sedikit demi sedikit...

    Syera cuba beratkan tentang risiko jin dampingan...
    supaya bapa mama mudah faham tentang sebab
    tidak bolehnya dalam agama...iaitu demi untuk
    keselamatan dan kebaikan diri kita sendiri juga...

    Tentang serangan jin dampingan bapa syera tu...
    umumnya kita semua perlu beringat...kalau kita
    berusaha berubat atau membawa orang lain berubat
    maka serangan jin yang menjadi pengganggu itu
    adalah perkara lumrah...maka sebaiknya...'sedia-
    kan payung sebelum hujan'...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  20. Itulah sy tidak terfikir, rupanya kita berisiko dpt serangan. Terima ksh saudara, sy suda baca entry saudara mgenainya.

    Sy terfikir untuk mgambik ijazah IT untuk jd amalan n perlindungn diri n keluarga.

    Terima kasih saudara.

    BalasPadam
  21. Alhamdulillah...sama-sama Syera...

    Untuk pertanyaan juga ijazah IT silalah hubungi
    guru utama kami yang berbahagia Ustaz
    Muhammad Bin Abdullah Putatan KK...
    tel 0132073001...cuma masa ni beliau masih
    berada di brunei...dan boleh pula lihat pada
    fb Muhammad Abdullah IT...Insha Allah ya...

    BalasPadam
  22. Assalamualaikum Saudara Junied.
    Adakah amalan seperti bacaan "Ya Batin" adalah antara salah satu cara untuk mendapatkan jin pendamping?
    saya pernah mendengar kaedah ini dari kenalan saya yang pernah belajar sejenis ilmu persilatan. katanya untuk mendapatkan kekuatan luar biasa.
    saya khuatir perbuatan ini akan mengundang kepada syirik.
    Mohon Penjelasan Saudara Junied.

    Terima Kasih.

    BalasPadam
  23. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Ia adalah antara nama Tuhan...dan bukan
    cara untuk mendapat jin pendamping...tapi
    adalah salah satu amalan yang boleh
    jin guna sebagai kesempatan untuk men-
    dampingi kita...

    ...terutamanya ia 'memberi' apa yang kita
    cita-citakan itu agar kita terpedaya atau
    rela menerimanya...maka sebaiknya kita
    elakkan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  24. assalamualaikum saudara junied,
    saya ingin bertanyakan pendapat anda...kebiasaannya para perawat tradisional atau bomoh menggunakan jin dalam rawatan...bagaimana pula dengan para ustaz atau guru agama...macam manakah para ustaz dan guru agama ini mengetahui seseorang didampingi saka,disantau dan lain2...samada melalui ilham,bisikan,berinteraksi atau sebaliknya...harap saudara junied dapat berkongsi pendapat...

    BalasPadam
  25. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Biasanya cara bersih ialah dengan gerak hati
    dan pengalaman...seperti pemerhatian pada
    diri orang tersebut atau pada gejalanya...
    atau apa juga perkara yang ada kaitan dengan-
    nya...dan sebagainya...

    Cuma dari pengalaman saya....para perawat
    guna doa atau ayat-ayat Qur'an juga tidak ter-
    lepas dari cubaan tipudaya jin...kerana malah
    ada jenis jinnya yang lebih suka orang-orang
    seumpama ini....maka ia boleh dapat kelebihan
    yang tidak sepatutnya ada...

    Kalau perawat itu guna mantera disamping ayat
    Qur'an maka ada kemungkinan yang lebih besar
    dan juga kalau ia guna cara yang meragukan
    seperti menyembelih binatang untuk merawat...
    membakar kemenyan...menyeru para malaikat,,,
    nabi-nabi...wali-wali...sahabat-sahabat...dan
    sebagainya...maka ianya lebih jelas lagi...

    Begitu juga kalau perawat itu dapat melihat benda
    luar kemampuan pandangan mata dengan jelas
    macam nampak manusia malah boleh berinteraksi
    dengan mereka...seperti bercakap dengan manusia
    atau dapat melihat tempat-tempat jauh begitu-
    begitu saja tanpa susah payah...maka kemungkinan
    besar ada angin bisa atau jin padanya...

    Bagaimana pun tanpa alasan jelas...kita tidak boleh
    pula cepat-cepat menuduh seseorang itu guna jin...

    Yag penting...kita tahu ciri-ciri dan gejalanya...dan
    kita kaji...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  26. Assalamualaikum, sya pernah pergi berubat dgan seorg hamba ALLAH nie. dia kata ada ssuatu( benda) didlm badan sya dan cara utk mmbuangnya hendaklah pergi ke tempat asalnya..ttpi mlangnya sya tidak tau sama ada benda ni ada dalam badan saya atau tidak sbb sya tak rasa apa2 pun .. lagi satu klu nak kena buang ini, nak buang kat mna sbb saya pun tidak tahu dr mna saya dapat benda ni.. Harap Tuan dapat perjelaskan. Sekian Trima Kasih..

    BalasPadam
  27. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    1. Jin dalam badan tidak semestinya dapat
    kita rasakan kehadirannya...tapi biasanya
    ada gejalanya...cuma terpulang samada
    kita faham atau tidak saja...

    2. Bagaimanapun kalau perawat itu kata ada
    dan perlu buang...sebaiknya minta panduan
    atau minta tolong buangkan...

    ...iaitu terutama kalau perawat tersebut dapat
    memberikan bukti atau petunjuk yang meyakin-
    kan...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  28. assalammualaikum saudara...saya ingin bertanya sesuatu perkara yg buat saya tertanya-tanya..kenapa bila kita berlajar silat ...kadang kadang ada khadam , cincin , dan mcm mcm lagi .... silat adalah seni pertahankan diri warisan melayu ..kebanyakan yang pelajrinya adalah muslim...tapi bukan kah...khadam ,sheikh , cincin itu adalah jin?...

    BalasPadam
  29. Wa alaikum salam wbkth ukira...

    Kalau sekadar silat...tidak mengapa...tapi apabila ia guna khadam...maka hendaklah kita elakkan...kerana ia memang jin...samada jin fasik...munafik...atau jin kafir yang mengambil kesempatan ke atas kekeliruan manusia serta keinginan mereka kepada sesuatu kehebatan.

    Yang pasti...jin ini akan mendapat habuan daripada perdampingan ini...dan manusia
    itu sebagai mangsanya samada dalam jangka masa pendek atau j angkamasa
    panjang.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  30. Assalammualaikum..saya Nur Atiqah Dewa..16 tahun...saya nak tanya..kenapa saya pernah nampak makhluk tersebut?...saya critakan macam mana wajah dan rupa makhluk tersebut kepada kawan saya..kawan saya cakap makhluk tu adelah jin ifrit..mase saya kecik dulu..saya pernah nampak dia...bawa sebatang kayu yang penoh duri..badan dia cam bulu biri2 kaler chocolate..mata satu..tanduk satu or dua..tak ingat..pastu tahun ni 2016...say didatangi lagi..tapi kaler hitam..dan tidak membawa apa2..dia ketuk pintu..saya jut terdiam..kaku..pastu dia hilang...ustaz!! Saya takut sangat!..bila saya pergi berubat ke mana2 ustaz ruqyah...bende tu cam gentle..kuat sangat..mcm xnak kluar dari badan saya...degil..ustaz..tolong..pliz...sya taknak lagi didatangi bende camtu..tolong..

    BalasPadam
  31. Wa alaikum salam wbkth Atiqah...

    1. Benda itu adalah jin...biasanya jin kafir.

    2. Atiqah nampak itu kerana jin itu sengaja menampakkan diri-
    nya.

    3. Jin dalam badan...ia buat penempatan juga kubu...atau
    perisai...atau juga kita katakan angin bisanya semakin
    padat maka jin itu bertahan dalam angin bisa atau
    penempatannya...tapi sama sekali tak akan sampai ke tahap
    tak dapat dikeluarkan...kerana ianya bukan penempatan
    semulajadi.

    Yang penting adalah rawatan serasi...kalau tak keluar maka
    samada cara rawatan kurang serasi atau biasanya ia perlu
    ulangan demi ulangan sehingga benar-benar sembuh.

    Bagi pesakit tak boleh bergantung kepada perawat semata-mata
    ianya juga perlu amalan pendinding diri sendiri.

    Silalah ya Atiqah belek pada blog nampak hati catitan-
    catitan akhir 2015 berkaitan amalan Fatihah pernafasan...
    3 Qul pernafasan...cara buat air doa sendiri jadi minuman
    mandian harian...renjis keliling atau penjuru bilik.

    kemudian rawatan kisar buat di atas bahagian sakit...atau
    kurang selesa iaitu tempat yang menjadi penemnpatan jin
    tersebut.

    Fahami juga kata pemutus dan bisikkan Bismillah..ya Allah
    saya mahu bercakap dengan jin yang menumpang dalam badan
    saya ini...sambil menutup mata bayangkan jin itu ada di-
    depan dan ucapkan kata pemutus padanya.

    Perkara penting dalam kata pemutus adalah Penggunaan nama
    Tuhan...dan ucapkan kata pemutus dengan tegas karana ianya
    adalah satu perintah kita kepada jin itu...dan samasekali bukann permintaan....rayuan...atau sebagainya.

    Pasang rakaman rukyah setiap malamm berulang-ulang sampai
    subuh...dan lebih baik juga pasang siang pada masa yang
    sesuai...pantang dengar muzik tak halal...atau banyak
    cakap serta ketawa yang tak perlu.

    Sebaiknya juga jaga solat...jaga aurat...jangan suka ber-
    khayal...dan sebagainya...Wallohu a'lam

    BalasPadam
  32. salam tuan, saya ada persoalan yg komplikated di sini perihal 'pendamping'. harap tuan dpt tolong uraikan. adakah pendamping2 ini blh 'diusir' menggunakan manzil serta surah2 penghalau jin spt al-jin dan al-mulk. klu dah kita amal surah2 ni dan ayat manzil setiap hari ( dlm jangkamasa yg lama dah diamal), tp tetap ada, mcm mana nak buat? blh bg bacaan ayat2 quran atau surah2 lain yg blh diamalkan? harap tuan dpt selesaikan persoalan ini. terima kasih.

    BalasPadam
  33. Wa alaikum salam wbkth syariza...

    Amalan pendinding boleh jadi kesannya membunuh sebahagian jin...tapi sebahagian lain pula mungkin sekadar menjadi
    lemah atau kepanasan...atau sukar...atau tidak dapat ber-
    tahan lama masuk dalam badan atau duduk dekat...

    ...kadang-kadang pula ada jin yang akan cari orang lain
    yang lebih mudah dikuasainya maka kita akan terlepas...atau
    ianya menjauhi kita tapi segera datang apabila kita lalai
    maka sekali sekala terasa gangguan tapi kesannya minima
    Insha Allah...

    BalasPadam
  34. Sementara untuk pemisah terus boleh jadi dengan jin itu
    berikrar...atau kita buat kata pemutus padanya...atau
    membatalkan perjanjian sekiranya jin itu mendampingi
    kita atas sebab sesuatu perjanjian...atau memusnahkan
    sumbar tenaga ghoibnya sekiranya ia berkaitan jin
    tangkal...jin senjata...jin ilmu atau sebahagian jin
    sihir.

    Ada juga sebabnya kita simpan sesuatu benda yang ada jin
    tanpa kita sedari...atau rumah ada benda sihir seperti
    tangkal yang digantung atau pernah di tanam...maka sebaik-
    nya semua benda itu dimusnhakan agar jin yang berkaitan
    hilang kekuatannya untuk terus mendampingi atau mengganggu
    kita...

    ...silalah ya rujuk pada blog nampak hati tajuk berkaitan
    amalan...kata pemutus...rawatan diri...dan tajuk akhirnya
    berkaitan sumber tenaga jin...dan sebagainya...

    Saya minta maaf atas kelewatan membalas ulasan ini...
    kebetulan masa agak terhad untuk beberapa minggu ke-
    belakangan ini...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  35. terima kasih atas penjelasan tuan. walau bagaimanapun sukar utk saya fahami perihal ini terutamanya apabila ia melibatkan aqidah. benda2 ghaib yg sepatut x dpt dilihat oleh mata kasar, tp diizinkan Allah utk sesetgh dr kita nampak. semoga Allah mmelihara aqidah kita semua supaya x terpesong dr jalanNya.

    BalasPadam
  36. sama-sama syariza...

    Adapun yang dikatakan benda ghoib itu adalah sesuatu yang
    hanya Tuhan mengetahuinya...contohnya hakikat zat Tuhan...
    saat akan berlakunya kiamat...perkara-perkara yang akan
    terjadi...dan sebagainya.

    Manakala jin bukan benda ghoib kerana sesama jin juga
    dapat melihat dan mengetahui perkara antara satu sama
    lain ( sesama mereka)...malah tukang sihir juga orang
    sakit gangguan juga ada yang boleh nampak jin.

    Jin disebut ghuyub...iaitu sesuatu makhluk yang pada
    adat kebiasaannya tidak dapat dilihat oleh pandangan
    mata manusia.

    Rasulullah SAW juga ada kisah berjumpa untuk menyampaikan
    dakwah pada golongan jin...malah nabi Sulaiaman menjadi
    pemerintah kepada golongan jin...iaitu dari sebab kedudukan
    mereka di sisi Allah.

    Untuk sekarang kita orang awam biasanya nampak jin itu
    dari dua sebab sahaja...iaitu sakit dari sebab gangguan
    jin atau jin sengaja memperlihatkan diri.

    Akidah hanya akan terjejas kalau tidak mempercayai akan
    adanya makhluk jin kerana dalam Quran ada diceritakan
    tentang jin malah ada Suroh Al Jin.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  37. saya nak ty...mana lebih baik andainyer hidup dlm dunia tanpa pendamping tp sentiasa melakukakn dosa atau hidup dgn ada pendamping tp sentiasa melakukan kebaikan..sy jd keliru...krn ada juga pendamping yg sentiasa menyuruh agar sentiasa berbuat kebaikan dan meninggalkan kemungkaran...

    BalasPadam
  38. saya nak ty...mana lebih baik andainyer hidup dlm dunia tanpa pendamping tp sentiasa melakukakn dosa atau hidup dgn ada pendamping tp sentiasa melakukan kebaikan..sy jd keliru...krn ada juga pendamping yg sentiasa menyuruh agar sentiasa berbuat kebaikan dan meninggalkan kemungkaran...

    BalasPadam
    Balasan
    1. As salam Sharipah...

      Apabila seseorang manusia lahir...maka lahir pula seekor syaitan yang akan mendampinginya sampai mati
      ...dan syaitam ini akan terus menerus menghasutnya
      kepada kejahatan...ini kita panggil jin Qorin.

      Kemudian ada pula jin saka...jin ilmu atau tangkal
      sihir...dan sebagainya yang turut mendamping dan
      akan menghasut juga kepada kejahatan...malah tak
      kurang merasuk fikiran...perasaan atau tubuh agar
      berbuat kejahatan.

      Namun ada pula malaikat yang membisik kepada kebaikan
      dan terpulang kepada mana yang kita mahu ikut.

      Ada pun jin yang mendampingi manusia biasanya ter-
      diri daripada jin kafir atau jin munafik...iaitu
      menghasut kepada kejahatan atau menyuruh kepada
      kebaikan dengan tujuan menipudaya agar kita sangka
      ianya jin baik...namun kemudian jin itu akan men-
      jerumuskan kita kepada kejahatan dan kesesatan
      secara halus atau terang-terangan.

      Pendekata semua jin pendamping manusia secara umum-
      nya adalah syaitan dan termasuk jin yang menjelma
      sebagai orang-orang soleh atau nabi-nabi atau
      malaikat atau sebagainya.

      Daripada setiap godaan atau hasutan syaitan-syaitan
      ini...melawannya adalah perang yang lebih hebat dari-
      pada perang jihad melawan tentera kafir.

      Dengan ujian-ujian ini kelebihannya meninggikan
      kedudukan kita di sisi Tuhan...dan disebutan setiap
      amal hati itu kedudukannya lebih tinggi dari amal
      zahir sebanyak 70 darjat.

      Maka datangnya pendamping-pendamping ini adalah
      untuk kita tentang dan perangi bukan untuk di
      ikut-ikuti hingga akhirnya kita jatuh dalam tipu-
      daya mereka...

      Wallohu a'lam

      Padam
  39. Asalamualaikum Tuan Junied.
    Pertanyaan sy Adik ipar sy pernah kerasukan jin selama kira2 2 minggu sblum berubat.Alhamdullillah sembuh dn xda kerasukan sperti sblum nya.
    Cerita nya slepas sembuh adik ipar boleh melihat mahluk goib bila dia berniat membuka mata batinnya.Boleh melihat tempat yg jauh.

    Apabila dia brniat utk mmbuka mata batin dia hanya bzikir dn pandangnnya akan tembus.Dan sterusnya hanya berniat klau mahu mnutup balik.Pendek kata boleh buka tutup dgn hanya dgn niat dn zikir.
    Pernah tgah mlm tu dia bzikir dgn khusuk utk tenangkn hati yg bercelaru.Tiba2 apabila dia kedipkn mata terus pandangnnya berubah.Dlm rumah seperti bercahaya kekuningan emas.Dinding bercahaya.Dlm bilik sy dia nampak ada org bjubah putih bzikir atas kepala sy.Khodam sy sedang bzikir.Di depan pintu rumah ada 2 org bjubah kekuningn sedang bzikir.
    Pernah dia bermimpi 2 mlm berturut btemu org bjubah putih mgajar solat dn jgn pernah tinggalkn solat.Di mlm yg lain pulak dia bmimpi bturut melihat buaya putih seolah mahu membaham tpi tk dpt.Mlm2 yg lain pulak dia bmimpi mlihat harimau putih bjalan mengelingi dia seolah olah sedang mngawal nya.Pernah juga kmi skeluarga brtanya dgn org yg thu katanya mata batin adik sy anugrah Allah.Mohon pencerahn tuan sebab ini bkn cerita rekaan dn belaku depan mata sy.Trima kasih.

    BalasPadam
  40. Wa alaikum salam wbkth Aidel...

    1. Adik itu cuma sembuh daripada keadaan kerasukan...tapi
    gejala penglihatan mata batin itu menunjukkan ada jin terus
    duduk menumpang dalam badan...dan penglihatan itu adalah
    penglihatan jin.

    Ia mungkin jin merasuk dan mungkin jin yang baru masuk men-
    ganti jin yang merasuk namun ianya tetap jin...samada
    jin kafir atau jin munafik.

    Yang ada atas kepala Aidel...depan pintu rumah adalah jin...
    cahaya kuning emas itu aura atau sihir jin tersebut...ada
    yang menamakannya jin kuning....pada kita ia adalah syaitan.

    Yang datang dalam mimpi itu semuanya jin...termasuk yang
    ajar solat dan biasanya tanda ada jin menumpang tinggal
    dalam otak...kerana itu niat dan zikir saja terus terbuka
    pandangan mata ketiga...dan sebab terbuka adalah kerana
    ada sihir jin padanya.

    BalasPadam
  41. 2. Setiap jin yang mencampuri hidup manusia adalah syaitan
    setiap jin yang mendampingi manusia adalah syaitan...
    semua jin itu perlu disingkirkan dan dibuang sehingga
    kebolehan penglihatan tadi hilang...selagi ada maka
    selagi itu ada jinnya.

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  42. Kita di kurniakan Allah dengan akal dan fikiran selagi kita berpegang kepada aqidah yg diberi Allah insyaallah kita tidak akan sesat. Manusia adalah makhluk yg paling istimewa dari semua makhluk ciptaan Allah. Kelebihan kita melebihi dari semua makhluk yg ada dari ciptaanNYA. Jangan biarkan jin menguasai kita sebaliknya kita menguasai jin. Gunakan akal fikiran kita yg hebat itu. Al quran adalah rujukan kita. Semua yg bertentangan dengan Kitab suci Al quran. Jangan kita ikutkan. Jin hanya menghasut tetapi kita yg tentukan kebaikan dan keburukannya.Yang baik kita ambil sebagai amalan yg bertentangan dengan aqidah kita buang. Berpeganglah kepada aqidah kita insyaallah selamat .

    BalasPadam
  43. Kita di kurniakan Allah dengan akal dan fikiran selagi kita berpegang kepada aqidah yg diberi Allah insyaallah kita tidak akan sesat. Manusia adalah makhluk yg paling istimewa dari semua makhluk ciptaan Allah. Kelebihan kita melebihi dari semua makhluk yg ada dari ciptaanNYA. Jangan biarkan jin menguasai kita sebaliknya kita menguasai jin. Gunakan akal fikiran kita yg hebat itu. Al quran adalah rujukan kita. Semua yg bertentangan dengan Kitab suci Al quran. Jangan kita ikutkan. Jin hanya menghasut tetapi kita yg tentukan kebaikan dan keburukannya.Yang baik kita ambil sebagai amalan yg bertentangan dengan aqidah kita buang. Berpeganglah kepada aqidah kita insyaallah selamat .

    BalasPadam
  44. Jangan biarkan kita dipergunakan jin sebaliknya kita pergunakannya. #NabiAllahSulaiman. #KITALAGIPANDAIDARIJIN
    #PeaceYo
    #jangankecamsaya

    BalasPadam
  45. Assalamualaikum tn. Junied adakah ajian macan putih sunan kalijaga baik atau sebaliknya mohon penjelasan

    BalasPadam
  46. Wa alaikum salam wbkth saudara...

    Setakat saya fahami Macan itu harimau...maka ianya adalah
    bangsa jin harimau...iaitu ia adalah syaitan daripada
    bangsa jin harimau putih....saya dan ahli keluarga saya pernah diserang jenis jin tersebut...saya juga pernah
    menyerang jin jenis tersbut...saya tegaskan lagi...ia
    adalah syaitan...jangan terpedaya pada nama atau amalan-
    nya yang tidak mustahil kelihatan seperti halal atau
    seperti ilmu putih...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  47. as salam en junied, saya ada buat kajian mengenai al ain atau penyakit yang disebabkan mata atau sihir mata.. saya mendapati bahawa ia tersgt nbahaya. Jika penglihatan seseorang (yang memerhati) diiringi hasad ia boleh mendahului takdir dan menybbkan kematian... persoalan bagaimana atau cara al ain melakukan proses menyakitkan seseorang itu.. adakah ia dilakukan dengan cara telepati.. sebab saya ada terbaca seseorang yang ada mempunyai skill telepati diiringi ain boleh menghantar atau mengirim penyakit kepada seseorang itu (iaitu orang yang kita dengki atau subjek yang diperhati). adakah jika seseorang hanya mempunyai jin qarin boleh membantu memusnahkan seseorang itu boleh menjayakan sihir ain pada seseorang

    BalasPadam
  48. Wa alaikum salam wbkth UK...

    Saya tak banyak buat kajian tentang ini cuma ringkasnya
    Al ain itu samada dari kekuatan ruh sendiri...atau jika
    ia ada jin pendamping...maka kekuatan itu jadi gabungan
    antara keduanya-duanya.

    Kekuatan ruh itu terbentuk pada jiwa yang sangat jahat...
    memancarkan niatnya kepada melalui mata kepada orang
    lain dengan niat untuk melemah...menyakit...malah
    menghancurkan seseorang lain.Ia biasanya timbul dari
    rasa dendam...marah dan kebencian yang keterlaluan
    hingga kekuatan ruhnya dengan izin Allah memberi
    kesan pada orang lain.

    Namun untuk kebanyakan kes...kekuatan ruhnya tak
    seberapa...tapi dari niat jahatnya itu jin yang men-
    dampinginya pergunakan sebagai laluan dan kekuatan
    untk menembusi pertahanan tubuh orang yang jadi
    sasaran.

    Kemudian satu lagi...ada juga jin yang sebati dalam
    tubuh seseorang manusia maka pandangan jahat mata
    manusia tersebut bukanlah dari hatinya tapi dari jin
    yang menguasai fikiran dan perasaannya.

    Ada juga jin luar badan yang sudah memperoleh kekuatan
    maka dengan izin Allah renungannya dapat memberi kesan
    kepada mana-mana manusia yang jadi sasarannya.

    Setakat pegetahuan saya contohnya kalau saya punya niat
    dan pandangan mata jahat maka saya akan merenung seseorang
    contohnya saya merenung seseorang dengan niat tajam
    membayangkan darahnya semakin kental...semakin kentaldan membeku...atau saya bayangkan benda hitam terbentu
    dalam kepalanya dan semakin merebak meracun menyakitkannya
    atau saya bayangkan menghentak sebatang kayu ke kepalanya
    atau nenggenggam jantung jantungnya hingga semakin lemah
    atau membayangkan mematahkan tulang bahunya...dan sebagai-
    nya.

    Maka kekuatan yang sampai pada sasaran pada hakikatnya
    adalah kekuatan dari ruh saya...atau lebih sering pada
    zaman ini jin yang mendampingi saya menyerang orang
    tersebut dan melakukan apa yang saya bayangkan kerana
    jin tersebut dapat melihat kejadian yang saya bayang-
    kan pada sasaran tersebut...contohnya jin itu melihat
    tangan saya menggengggam jantungnya...mematahkan bahu
    nya atau benda hitam yang saya bayangkan dalam keoala-
    nya.

    Maka jin turut serta masuk atau melakukan apa yang saya
    bayangkan.

    tapi Insha Allah ia tidak akan dapat mendahului atau
    mengubah takdir...terpulang saja samada Allah izinkan
    ia terjadi atau tidak.

    Saya pernah melihat ada bertentang mata dengan pandangan
    mata jahat jin yang menguasai orang lain...sambil ber-
    zikir dalam hati...Alhamdulillah orang itu alihkan
    pandangan atau sekadar dapat mebuat sedikit sakit
    kepala dalam satu kejadian lain.

    Biasanya yang menyertai kejahatan pandangan mata ini
    adalah jin ilmu...seperti jin ilmu yang kita pelajari...
    jin saka ilmu dari keluarga terdahulu...jin ilmu dari
    tangkal yang kita simpan...atau jin ilmu hilang tuan
    yang pindah masuk atau mendampingi kita secara sedar
    atau tidak sedar...tahu atau tidak tahu dan sebagainya.

    Sebaiknya amal fatihah..ayat Kursi dan jangan tinggal
    sama sekali amalan 3 Qul pernafasan iaitu dibaca pada
    tapak tagan tiup sapu muka tarik nafas dalam-dalam
    dan sapu dari muka ke atas kepala hingga hujung
    jari kaki.

    Lebih baik kalau mampu amal Ayat Manzil...dan pandangan
    mata jahat itu sebaliknya menyakitkan dirinya sendiri.

    Atau apabila merasa pandangan mata jahat atau bertentang
    an mata baca Suroh Iza zul niat mengembalikan kejahatan
    itu pada empunya diri...dan sebagainya...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam
  49. Assalamualaikum...saya nak bertanya dengan tuan tentang pedamping...sebelum ini saya kena santau angin sukar proses mengubatinya selepas saya di syahadah oleh "panji Alam" rahsia syahadah...Alhamdulillah tetapi hanya seketika...lama juga saya menahan sakit kerana kebanyakkan bomoh...hingga saya bersama keluarga berpindah ke kelantan..
    Kerana sblm saya kena santau saya prnh kena khianat dgn jiran kerna berebut rumah...kerna sblm kejadian tu brlaku sy berubat kes kerana sy nmpk benda2 halus slpas ustaz tu buang 3jin..sejak tu saya boleh lihat benda halus secara zahir dan mata bathin...
    Dan berbalik pada cerita tadi...
    Saya dipertemukan dengan dikatakan org kata raja bomoh di kota bharu...dia lah yg buang santau angin sejak sekian lama menanggung tapi mengenai pedamping saya dapat rasa sblm berjumpa perawat saya hanya rasa seorang ikut sbb saya ada kelebihan mata bathin...sy ringkas lepas berjumpa dgn perawat tu dia kata ada seorang lagi baju kuning...lepas berubat di rumah saya rasa rse ada lagi 2 org ikut yg kelebihan saya boleh tarik dlm masuk dlm badan dan berikutnya dtg yg mengaku sbgai panglima hitam...jadi sy ada 5 pedamping semua sy lihat dgn mata bathin...tapii maslh disini kepala laluan dada hingga ke perut sakit berdenyut lagi2 waktu zohor asar dan maghrib hingga tengah2 mlm dan bangun tidur pun sakit juga...minta tuan perjelaskan

    BalasPadam
  50. Pak junid ni blh tengok setan? Blh terangkan mcm mana ayat ruqyah tu berfungsi

    BalasPadam
  51. Manusia islam lelaki ni selalu bodoh sombong, cakap dia je.. perasan bagus, minta bantuan pak junid ni pun syirik, dia ni makhluk bukan tuhan

    BalasPadam
  52. Aku rasa pakar mencari salah ni salah seekor jin yg panas bila org Cuba nak musnahkan habitat kaum dia. Zaman sekrg jin pun pandai Google juga. OK lah,lupakan fasal dia. Aku pun ada juga pendamping ni, nak buang, sapa tahu org yg betul pandai, yg bnyak menipu habis kan duit aku ja. Aku nak kawin, dia selalu halang jodoh aku. Aku marah , tp x sampai nak bunuh dia. Just buang jauh2 , tapi kalau bunuh ja Jalan dia x datg balik. Bunuh ja lah. Sebab ikatan hati jauh mana pun dtg balik, sebab lama dah dia bersarang jahat betul dia

    BalasPadam
  53. Wa alaikum salam wbkth tuan puan...

    Kesan rukyah pada jin berpunca dari tigairi kekuatan iaitu keberkatan ayat Qura an juga kekuatan ruh perukyahnya
    serta pesakit itu sendiri dengan Izin dan kekuasaan Allah.

    Ada ayat Qur an menyebut manusia sebagai khalifah allah di atas
    muka bumi maka kita lebih mulia dan tinggi darjat kejadiannya
    daripada jin..tapi tidak ada apa perkara yang kita nak sombongkan
    semua makhluk adalah ciptaan Allah.

    Kita boleh meminta bantuan sesama manusia pada kadar kemampuan
    yang allah berikan...contohnya boleh minta tolong angkat barang..
    minta tunjukkan jalan...minta rawat...minta pinjam duit...minta
    carikan pasangan tapi tidak boleh minta apa yang hanya Allah berkuasa ke atasnya contohnya minta murah rezeki...minta sembuh..
    minta panjang umur..minta hindarkan azab kubur atau neraka...
    dan sebagainya..maka kalau yang ini kita minta kepada sesama
    makhluk jatuh syirik....wallohu a'lam

    BalasPadam
  54. Pada Nobita...

    Kalau bunuh satu-satunya kemampuan atau jalan dengan izin Allah
    maka bunuh saja.Kenapa nak kasihankan makhluk yang tidak ada
    rasa kasihan pada kita..kemudian selepas kita tidak ada jin itu
    akan menzalimi manusia lain .

    Cuma bagi saya lebih suka matikan atau batalkan kekuatan sihir jin
    itu saja...kalau tak mati pun jin itu akan hilang kemampuan atau kekuatannya untuk mengganggu manusia selama-lamanya.

    Cara matikan sihir jin itu...kita cari punca atau asal kekuatannya
    hingga jin itu boleh masuk ke alam manusia...kemudian kita musnah
    kan atau batalkan punca itu.

    Contohnya kalau ia jin tangkal...maka kita musnahkan tangkal itu
    kalau ia jin dari mana-mana guru yang didapat melalui ucapan
    atau pengisian maka buat kata pemutus guru...kalau dari suruhan
    manusia termasuk nenek moyang yang suruh jaga keturunan maka
    batalkan suruhan itu..kalau dari pemujaan manusia maka batalkan
    pemujaan itu...kalau dari senajta atau barang antik maka musnahkan
    senjata atau barang antik itu.

    Nobita boleh rujuk pada blog dari ufuk timur ya...atau nampak
    hati tentang kata pemutus jin...ucapkan kata pemutus ini pada
    jin tersebut...dan lebih baik pula amal amalan mudah iaitu
    fatihah dan 3 Qul pernafasan.

    Cuma kalau tiada ikhtiar lain lagi cuba ajak jin itu masuk Islam
    dan tinggalkan anda atau tak mengapa kalau dibunuh saja.

    Namun berbalik soal bunuh kalau jin itu ada punca tenaga atau
    punc akekuatan sihirnya seperti diatas...biasanya agak sukar
    bunuh...sebaliknya kalau dapat dibatalkan punca kekuatannya
    itu...ini yang terbaik...soal jin itu jadi lemah atau pulang
    ke alamnya semula atau terbunuh...terserah pada Allah.

    Wallohu a lam

    BalasPadam
  55. Assalamualaikum..sya cuma ingin berkongsi sedikit ilmu yang sya ada..guru sya ajar wlau mcm mna hebat jin tu dan dia nk jdi khodam jangan ambik kalau dia tak dpt zikir laillahaillah MUHAMMADUR RASULULLAH..jin kafir takkan mengaku Nabi Muhammad S.A.W itu rasul allah

    BalasPadam
  56. Assalamualaikum..sya cuma ingin berkongsi sedikit ilmu yang sya ada..guru sya ajar wlau mcm mna hebat jin tu dan dia nk jdi khodam jangan ambik kalau dia tak dpt zikir laillahaillah MUHAMMADUR RASULULLAH..jin kafir takkan mengaku Nabi Muhammad S.A.W itu rasul allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. wa alaikum salam wbkth syaq...

      terima kasih atas perkongsiannya.

      tahu mengucap tidak semestinya jin islam..malah ada jin
      kafir munafik yang lancar baca ayat qur an...malah ber-
      serban jubah muka bersih putih yang hanyalah wajah
      tipuan semata-mata...menyuryh buat baik melarang buat
      jahat tapi kalau didalami...kita pasti tahu jin itu berbohong dan berlakon...biasanya jin ini baik depan tapi dibalik yang kita tidak ketahui jin itu menzalimi kita
      keluarga kita atau orang lain.

      wallohu a'lam

      Padam
  57. Aslmkm wrb,sya mau tanya ni,di rumah saya sering ada yang gangguin,terutama di waktu malam,dan membuat saya sekeluarga menjadi sering ketakutan.kebetulan rumah saya deket masjid,saya pernah tanya ke orang,katanya itu jin islam yang suka main di rumah saya,tapi dia suka gangguin saya pas lagi tidur,suka bikin ribut yang buat saya terbangun.
    Berbahaya kah bagi saya dan keluarga saya,dan bagaimana cara mengusir nya.
    Wasalam..

    BalasPadam
  58. Asalamualaikum
    Saya ada persoalan....
    Nak diceritakan ...
    Pada 1 hari,'saya benar2 (down) giveup dan menangis diatas sejadah kerana letih dan lelah dgn dugaan yg menimpa diri...kemudian saya menangis..tetiba2 saya terdengar suara ghaib membaca kalimat dan saya tak nampak ...selepas itu saya pun berzikir dgn mengunakan kalimat yg saya dgar dari suara ghaib itu...rasa ada keberanian dan ketenagan selepas saya amalkan m..adakah itu jin islam...atau syaitan...
    Suara serak seperti suara org tua

    BalasPadam
  59. Di Perlis ada tok guru yg boleh buat.. insyaallah.. nk cuba berubat blh sy tlg aturkn.. 01116448495

    BalasPadam
  60. Terima kasih tuan.. Hnya Allah sebaik2 pelindung hnya Allah sebaik2 penolong.. Aaminn

    BalasPadam
  61. zaman nabi Sulaiman, baginda mempunyai kerajaan yg besar terdiri segala makhluk dan jin.. banyak bantuan dari golongan jin dlm kerajaan baginda.. baginda mengarahkan jin menjalankan pelbagai tugas yg x mampu dilaksanakan oleh manusia.. jd tidak timbul isu syirik di sini jika golongan jin membantu manusia selagimana ia tidak syirik kpd Allah.. mereka juga makhluk Allah jua.. tp bukan semua org dpt bersahabat dgn jin islam.. perlu melalui proses berguru dan mengamalkan amalan kerohanian yg tinggi..

    contohnya macan putih prabu siliwangi juga golongan jin yg membantu kerajaannya.. cucu prabu siliwangi merupakan seorg wali songo iaitu sunan gunung jati.. dan keturunan itu termasuk saya sendiri diwarisi dgn macan putih.. macan putih yg alim ini tidak pergi kpd semua org dlm keturunan.. dia memilih siapa yg layak utk dibantunya iaitu mereka betul2 beriman, beramal soleh dn mengharapkan redha Allah semata2... wallahualam..

    BalasPadam