Selasa, 23 November 2010

AL HIKAM...Pandangan Mata Hati...

Dengan mata hati...engkau dapat melihat
tiap sesuatu yang tak dapat engkau lihat
dengan pandangan mata kepala...

Namun tanpa ilmu...engkau akan hidup
dengan mata kepala celik tapi mata hati
yang buta...

Satu daripada sebesar-besar tanda butanya
hati...iaitu engkau berusaha mengumpulkan
kesenangan dan kemuliaan dunia yang akan
engkau tinggalkan...

...tapi engkau lupa dengan amalan yang dapat
engkau bawa ke Alam kubur...

Wallohu a'lam

2 ulasan:

  1. as salam en junied blh rencanakan mengenai al ain macam mane dari mata boleh dtgkan sakit. saya pnh preview seorang saintis dalam youtube mengatakan https://www.youtube.com/watch?v=7YhM8yJsjOM terdapat signal akan dihantar dari mata .. dan ia boleh menghasilkan tenaga ... adakah ia berkaitan dengan al ain.. dan al ain sbnr turut menjadi kepercayaan pada agama dan bangsa lain. terutamanya dari masyarakat Eropahh.. namun mereka akan menggunakan kaedah mereka sendiri untk proses penyembuhan... boleh en @junied imantheraphy (IT) komen mengenai hal ini

    BalasPadam
  2. Wa alaikum salam wbkth de...

    Saya tak banyak buat kajian tentang ini cuma ringkasnya
    Al ain itu samada dari kekuatan ruh sendiri...atau jika
    ia ada jin pendamping...maka kekuatan itu jadi gabungan
    antara keduanya-duanya.

    Kekuatan ruh itu terbentuk pada jiwa yang sangat jahat...
    memancarkan niatnya kepada melalui mata kepada orang
    lain dengan niat untuk melemah...menyakit...malah
    menghancurkan seseorang lain.Ia biasanya timbul dari
    rasa dendam...marah dan kebencian yang keterlaluan
    hingga kekuatan ruhnya dengan izin Allah memberi
    kesan pada orang lain.

    Namun untuk kebanyakan kes...kekuatan ruhnya tak
    seberapa...tapi dari niat jahatnya itu jin yang men-
    dampinginya pergunakan sebagai laluan dan kekuatan
    untk menembusi pertahanan tubuh orang yang jadi
    sasaran.

    Kemudian satu lagi...ada juga jin yang sebati dalam
    tubuh seseorang manusia maka pandangan jahat mata
    manusia tersebut bukanlah dari hatinya tapi dari jin
    yang menguasai fikiran dan perasaannya.

    Ada juga jin luar badan yang sudah memperoleh kekuatan
    maka dengan izin Allah renungannya dapat memberi kesan
    kepada mana-mana manusia yang jadi sasarannya.

    Setakat pegetahuan saya contohnya kalau saya punya niat
    dan pandangan mata jahat maka saya akan merenung seseorang
    contohnya saya merenung seseorang dengan niat tajam
    membayangkan darahnya semakin kental...semakin kentaldan membeku...atau saya bayangkan benda hitam terbentu
    dalam kepalanya dan semakin merebak meracun menyakitkannya
    atau saya bayangkan menghentak sebatang kayu ke kepalanya
    atau nenggenggam jantung jantungnya hingga semakin lemah
    atau membayangkan mematahkan tulang bahunya...dan sebagai-
    nya.

    Maka kekuatan yang sampai pada sasaran pada hakikatnya
    adalah kekuatan dari ruh saya...atau lebih sering pada
    zaman ini jin yang mendampingi saya menyerang orang
    tersebut dan melakukan apa yang saya bayangkan kerana
    jin tersebut dapat melihat kejadian yang saya bayang-
    kan pada sasaran tersebut...contohnya jin itu melihat
    tangan saya menggengggam jantungnya...mematahkan bahu
    nya atau benda hitam yang saya bayangkan dalam keoala-
    nya.

    Maka jin turut serta masuk atau melakukan apa yang saya
    bayangkan.

    tapi Insha Allah ia tidak akan dapat mendahului atau
    mengubah takdir...terpulang saja samada Allah izinkan
    ia terjadi atau tidak.

    Saya pernah melihat ada bertentang mata dengan pandangan
    mata jahat jin yang menguasai orang lain...sambil ber-
    zikir dalam hati...Alhamdulillah orang itu alihkan
    pandangan atau sekadar dapat mebuat sedikit sakit
    kepala dalam satu kejadian lain.

    Biasanya yang menyertai kejahatan pandangan mata ini
    adalah jin ilmu...seperti jin ilmu yang kita pelajari...
    jin saka ilmu dari keluarga terdahulu...jin ilmu dari
    tangkal yang kita simpan...atau jin ilmu hilang tuan
    yang pindah masuk atau mendampingi kita secara sedar
    atau tidak sedar...tahu atau tidak tahu dan sebagainya.

    Sebaiknya amal fatihah..ayat Kursi dan jangan tinggal
    sama sekali amalan 3 Qul pernafasan iaitu dibaca pada
    tapak tagan tiup sapu muka tarik nafas dalam-dalam
    dan sapu dari muka ke atas kepala hingga hujung
    jari kaki.

    Lebih baik kalau mampu amal Ayat Manzil...dan pandangan
    mata jahat itu sebaliknya menyakitkan dirinya sendiri.

    Atau apabila merasa pandangan mata jahat atau bertentang
    an mata baca Suroh Iza zul niat mengembalikan kejahatan
    itu pada empunya diri...dan sebagainya...

    Tenaga yang tibul dari mata itu hakikatnya adalah ke-
    kuatan ruh kita....maka ia boleh digunakan pada tujuan
    yang kita niatkan samada baik atau buruk.

    Begitu pula samada tujuan baik atau buruk boleh jadi juga
    kekuatan pandangan mata kita itu bersih dari kekuatan
    ruh kita semata-mata atau campuran atau gabungan dari
    kekuatan jin yang meresapi otak kita...

    Wallohu a'lam

    BalasPadam